Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Nierówna praca silnika 2.0 tdi BKD

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Nierówna praca silnika 2.0 tdi BKD

    Witam serdecznie, mój silnik nierówno pracuje jednak nie od początku uruchomienia silnika, tylko po jakichś paru minutach. Obroty nie falują. Jak złącze klimatyzację dziwne ale silnik równo pracuje. Zauważyłem że jak odepne wtyczkę od przepływki silnik wyrównuje pracę ale jak trochę się nagrzeje to z powrotem to samo. Na kompie nic. Gdzie szukać przyczyny??? Zacząć od tej przepływki mimo wszystko???
    SKODA OCTAVIA TOUR
    1,9 TDI 130PS 295Nm SLX ELEGANCE
    BLACK COMBII
    SOFT by BRK -TUNING + JEDNOMAS G60

  • #2
    logi zrób , ja bym stawiał na wtryski
    ASZ 205KM 448NM

    Komentarz


    • #3
      Koledzy zrobione pomiary na VCDS ie może któryś coś mi powie dlaczego tak a nie inaczej
      Załączone pliki
      SKODA OCTAVIA TOUR
      1,9 TDI 130PS 295Nm SLX ELEGANCE
      BLACK COMBII
      SOFT by BRK -TUNING + JEDNOMAS G60

      Komentarz


      • #4
        Nie znam się, ale wygląda to podobnie jak w moim byłym fokusie CR (tylko tam odchylenie było podawane w procentach). Niedomagał w nim wtryskiwacz.

        Równo pracuje gdy jest obciążony, na przykład sprężarką klimatyzacji. Mój czasem bardziej zatelepał budą na luzie.
        https://prostejedzenieblog.wordpress.com

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez eros662 Zobacz posta
          Koledzy zrobione pomiary na VCDS ie może któryś coś mi powie dlaczego tak a nie inaczej
          Wyglada na to ze jeden z wtrysków (nr 1) nie dolewa odpowiedniej ilości paliwa (-3mg na suw), dwa następne mają równą odchyłkę "w plus", ostatni leje jak trzeba. Czy to może być powodem Twoich objawów? Może zdecydowanie ale czy faktycznie jest to już pytanie do specjalisty w temacie diesla.

          Spróbuj zrobić podobny pomiar w momencie prawidłowej pracy silnika i złej pracy - wtedy będzie łatwiej wysunąć jakieś wnioski. Możesz też spróbować zrobić przy 2500rpm na postoju.
          CFHC:
          140 HP-> 185 HP
          320 Nm -> 436 Nm

          Komentarz


          • #6
            Nie znam się, ale, jak nazwa wskazuje, to jest "idle stabilization", czyli tylko na jałowym się mierzy. W moim dieslu po podniesieniu obrotów wszystko wskakiwało na równo 1.000000, czyli brak odchyleń.
            https://prostejedzenieblog.wordpress.com

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz posta
              Nie znam się, ale, jak nazwa wskazuje, to jest "idle stabilization", czyli tylko na jałowym się mierzy. W moim dieslu po podniesieniu obrotów wszystko wskakiwało na równo 1.000000, czyli brak odchyleń.
              Faktycznie, na szybko nie doczytałem że to wskazania dla "idle" - masz racje. Tylko dziwne, ze wskazania na obrotach wskakiwały Ci na 1 skoro to "dewiacja" a nie stosunek aktualnego do zadanego (czyli np. 1:1 dla ideału). Ale to już nie ma znaczenia skoro i tak są to wskazania tylko dla biegu jałowego
              CFHC:
              140 HP-> 185 HP
              320 Nm -> 436 Nm

              Komentarz


              • #8
                Bo to było mierzone forscanem w fordzie - tam inna logika jest (a czasem brak). Ale o to samo chodzi.
                https://prostejedzenieblog.wordpress.com

                Komentarz


                • #9
                  Wymienić zatem jeden wtrysk czy jak??? Oczywiście mówię o uzywce
                  SKODA OCTAVIA TOUR
                  1,9 TDI 130PS 295Nm SLX ELEGANCE
                  BLACK COMBII
                  SOFT by BRK -TUNING + JEDNOMAS G60

                  Komentarz


                  • #10
                    Ja bym wymienił 2,3 i 4 chociaż zanim bym to zrobił sprawdziłbym najpierw kompresję, czy jest równa.
                    Komputer silnika na wolnych obrotach dąży do uzyskania równomiernego biegu silnika, robi to na podstawie pomiarów (poprzez czujnik obrotów wału korbowego) przyśpieszenia kątowego wału po każdym wtrysku paliwa. Analizując więc dane z tego zdjęcia wynika, że na drugim cylindrze jest najmniejsze przyśpieszenie kątowe, dlatego jest też i najwyższa korekta dawki paliwa, a z kolei na pierwszym jest najwyższe przyśpieszenie, co powoduje obniżenie dawki na tym cylindrze.
                    Dlatego też uważam że to właśnie te trzy wtryskiwacze mają mniejszą wydajnością i to one powinny zostać wymienione. Oczywiście po takiej wymianie może się okazać że te trzy nowe będą w znacznie lepszej kondycji i wtedy na pierwszym pojawią się korekty na plusie.

                    Komentarz


                    • #11
                      Zanim weźmiesz się za wymianę wtrysków (niezbyt tanią) jedź gdzieś żeby zrobili Ci test przelewowy, koszt 70-100 zł.
                      Będziesz miał pewność czy to aby na pewno wtryski leją lub niedomagają.
                      190 km / 436 Nm

                      Komentarz

                      Pracuję...
                      X