Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wadliwe popychacze? - 1.8 TSI CDAA

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wadliwe popychacze? - 1.8 TSI CDAA

    Koledzy,

    serdeczna prośba o pomoc w interpretacji załączonego filmu z zimnym rozruchem mojej Octavki. Jestem świeżo po przeglądzie, gdzie mojego obecnego mechanika zaniepokoił odgłos popychaczy i łańcucha. Jego zdaniem osłuch wskazuje na konieczność naprawy przynajmniej popychaczy, być może również wałków, oczywiście wraz z wymianą rozrządu - czy Waszym zdaniem też to słychać?

    Dane autka:
    Skoda Octavia 2FL 1.8 TSI CDAA
    Rocznik 2010
    Przebieg obecny 141 500 km
    Wymieniony komplet rozrządu przy 68 000 km (nie znam numerów części)
    Szlif tłoków z wymianą pierścieni wykonany przez robekcool w lipcu 2017 przy 110 000 km, od tamtej pory auto nie ma apetytu na olej

    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie!
    Ostatnio edytowany przez warman; 31035.

  • #2
    HAKSIU, może ty coś....?
    Maciek
    terminarz trójmiejskich spotów klubowych
    Zapraszamy....

    Komentarz


    • #3
      Przy takim przebiegu 3 raz rozbierać silnik ? Przy 60 tyś łańcuch wymieniany? No to naprawdę nieźle . Na filmiku za bardzo jakość zmieniona wydaje mi sie . Takich rzeczy trzeba by było na żywo posłuchać . No i żebypopychacze nie były wymienione jak silnik był rozebrany też też grzech bo koszt naprawdę nie wielki

      Komentarz


      • #4
        Rozrząd był wymieniany, bo check engine nie dawał spokoju i taka była potrzeba już przy 64 tys. Z tego co czytałem, konieczność wymiany kompletu rozrządu w silnikach CDAA poniżej 100 tys. to nie jest wcale rzadkość. Przy 100 tys. zaczął z kolei tak żłopać olej, że po 10 kolejnych tysiącach i 20 dotatkowych litrach wlanego oleju zdecydowałem się na szlif tłoków w moim benzyno-dieslu. robekcool pewnie wiedziałby więcej, czy przy swoich standardowych naprawach wraz z wymianą pierścieni wymienia coś jeszcze. Pamiętam, że wspominał o wymianie panewek, o popychaczach mowy nie było. Z drugiej strony ciężko wymagać, żeby przy rozbieraniu silnika wymieniać każdy element na nowy, te naprawy i tak są drogie same w sobie. Co do filimiku to nic nie modyfikowałem, słychać dokładnie to co słychać na żywo. W razie potrzeby mogę nagrać inny i gdzie indziej umieścić kamerę.

        Komentarz


        • #5
          Macie jakieś sugestie?

          Komentarz


          • #6
            Według mnie na filmie nic niepokojącego nie słychać te silniki maja taka kulturę pracy i nic z tym nie zrobisz... Jeśli masz VCDSa to rozrząd sprawdzisz wchodząc w blok,silnik, grupa 93 okno 3 podaj wartość po porannym odpaleniu.

            Komentarz


            • #7
              Dziękuję Kamo za komentarz. Jestem już po weryfikacji w ASO. Napinacz wysunięty w skali 3/5, także póki co można jeździć. Popychacze słychać, ale doradzili kontrolę za rok, na ten moment nie ma alarmu. Generalnie panowie bez żenady przyznali, że koncernowi nie wyszły za bardzo motory 1.8 TSI. A co do odgłosów silnika to niestety fakt, kultura pracy czysto dieslowska

              Komentarz


              • #8
                Jaki olej i co ile wymiana ?

                Komentarz


                • #9
                  Ostatnio zmieniłem na Castrol 5W30 Longlife, Wcześniej był przez wiele cykli Millers Oils C3 Longlife 5W30, wymiana zawsze co 15 tys.

                  Komentarz


                  • #10
                    kto ci tego castrola polecił?
                    Maciek
                    terminarz trójmiejskich spotów klubowych
                    Zapraszamy....

                    Komentarz


                    • #11
                      A ktoś musiał polecać?

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez warman Zobacz wpis
                        A ktoś musiał polecać?
                        tak zapytałem... bo olej lany przez ASO, zresztą w ASO za grubą kasę sprzedawany... ale jak poczytać wątek olejowy na tym forum i posłuchać niezależnych mechaników to....... no nie wiem czy najlepszy to wybór, ale to twoje auto...
                        Maciek
                        terminarz trójmiejskich spotów klubowych
                        Zapraszamy....

                        Komentarz


                        • #13
                          Szczerze to ciężko mi się wypowiedzieć w tym temacie, nie mam dostępu do laboratorium. Setki tysięcy aut na świecie jeżdżą na Castrolu i dają radę. Myślę, że sporo opinii o tym, który olej jest lepszy może opierać się o marketing. Castrol ma najwyraźniej dobre układy z fabryką, bo to ich olej jest oficjalnie rekomendowany. A który jest lepszy to ja się nie podejmuję oceniać. Na Millersie jeździłem jeszcze od czasów, kiedy mój silnik zaczął wyraźnie brać olej. Wiele osób m.in. z tego Forum polecało na to rozwiązanie właśnie Millers Oils, jako olej który "zmniejsza spalanie". I tak tuż przed naprawą tłoków silnik żłopał 1l owego Millersa na 500 km... Także kto tu ma rację to Bóg jeden raczy wiedzieć

                          Komentarz


                          • #14
                            Witam,

                            Raczej nie ma powodów do obaw u mnie też tak chodził przed remontem. Po remoncie jest ciszej. Moim zdaniem to przez szklanki zaworowe u mnie zostały wymienione podczas generalki.
                            To co mnie osobiście martwi w tych silnikach to na zimnym jak się olej jeszcze nie rozprowadzi to przy dodawaniu gazu słyszę takie cykanie (szklanek albo czegoś innego) i ono się zwiększa gdy dodaję gazu (najlepiej to słychać przy niskich prędkościach). Próbowałem wybadać, czy to łańcuch od rozrządu, czy coś innego ale ten silnik kulturą nie grzeszy i ciężko to zdiagnozować

                            Pozdrawiam
                            Artur

                            Komentarz


                            • #15
                              Witam. Ja bym obstawiał wariator. U mnie było nak samo i wymieniłem nastawnik faz rozrządu i jest cichutko.

                              Komentarz

                              POWRÓT NA GÓRĘ
                              Pracuję...
                              X