Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
1.6 BSE instalacja Vialle bierze olej 2,5L na 8 tys km
Zwiń
X
-
Niestety, żaden majster się do błędu nie przyzna, nie mówiąc już o ponownym rozbieraniu silnika na koszt warsztatu.
-
Być może, widziałem też że niektórzy wiercą dodatkowe otwory w rowku pierścienia olejowego by olej lepiej spływał, teraz to już musztarda po obiedzie.
Zostaw komentarz:
-
U mnie podobnie wyglądało to jak na tym filmiku, pierwszy cylinder od rozrządu czysty a reszta zasyfiona. Niestety wymiana pierścieni i uszczelniaczy nie wyeliminowała całkowicie poboru oleju i pozostało na poziomie 250-300ml/1000km. Majster mówił że wszystko niby wygląda ok ale jak widać coś chyba źle pomierzył.
Zostaw komentarz:
-
Stwierdził to po remoncie i po moich skargach, gdy rosły przejechane kkm...
Zostaw komentarz:
-
Guest repliedTo po co mechanik robil remont skoro twierdzi że blok jest ujowy
Zostaw komentarz:
-
Ja mam założone niby te lepsze, 1 lub 3 częściowe mahle , naprawdę nie pamiętam, mam gdzieś na fakturze numer... ale g*wno to dało bo niby blok jest zły...
Zostaw komentarz:
-
Guest repliedNie jestem pewien w 100% ale jak znajomy mechanik mi mowil to pierscienie np w ibizie 1.4 ktora kiedys mialem to pierscienie byly 2 czesciowe a dobieralo sie pierscienie 3 czesciowe.
Zostaw komentarz:
-
Dobrze i czytać takie historie, jak widać, remont remontowo nie równy
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez shanzi Zobacz wpisZabierz żonie samochód albo załóż ogranicznik prędkości , a tak na poważnie to pewnie wszyscy wyżej mają rację . Ten Typ Tak Ma. Mam podobny problem w O1 i to po remoncie silnika .... .
Zostaw komentarz:
-
Zabierz żonie samochód albo załóż ogranicznik prędkości , a tak na poważnie to pewnie wszyscy wyżej mają rację . Ten Typ Tak Ma. Mam podobny problem w O1 i to po remoncie silnika .... .
Zostaw komentarz:
-
Pierścienie zapieczone to jeszcze można spróbować przepłukać specjalnymi płukankami, moim zdaniem tych pierścieni nie ma - tzn. zmieniły swoje parametry znacząco, a nie są zapieczone. Można doraźnie zrobić jakąś płukankę np. olejem xado do płukania i czy jakimś AR do płukania długofalowego, przed zlaniem, a potem zapodać 10w/40 i zobaczyć jak sytuacja się ma. Jak nie pomoże to remont.
Zostaw komentarz:
-
To że te silniki biorą olej przy prędkościach powyżej 120km/h to norma. U mnie w mieście nie brał nic, albo bardzo niewiele, nawet jeżdżac dynamicznie jak na 1.6 mpi z doświadczenia powiem, że zmiana oleju na 10w czy jakikolwiek inny to tylko "pudrowanie gówna" i tak skończy się remonetem i tak, a jak bedzie tak żarł olej to później jeszcze kat, sondy itp itd
Zostaw komentarz:
-
Koledzy i mechanicy radzili mi "nie lej żadnych ceramizerów xadów itp. cudów", nie było powodów do leczenia silnika, ale wg. reklamy nawet nowy silnik będzie jeszcze lepszy i zalałem do Micry i motoru. Micra po pół roku remont kapitalny silnika a motor nie chce odpalić stracił kompresje. Należało posłuchać rad.
Zostaw komentarz:
-
Ja mam tak że jak się kręcę wkoło komina to przez 5 tyś nie dolewałem ani kropelki a na szabelce ubyło może z 2 setki a ostatnio jak zrobiłem szybkie trasy autostradami to na 1000km spalił 0,5L oliwy. Autostrada bez zamulania 140-170km/h. Vmax 190km/h
Zostaw komentarz:
-
Guest replied5w dalej bedzie rzadki chcą nie chcąc, zalej 10w będzie gestszy po prostu a nie probowanie z 5w30 na 5w50 to nie diesel na pompowtrhskach itd tylko benzyna, która przewala olej
Zostaw komentarz:
-
Dobrze w takim razie spróbuję od wymiany oleju (chyba najtańszy koszt). Teraz doradźcie SHELL HELIX ULTRA 5W40; SHELL HX7 5W40; MOTUL 8100 X-CLEAN 5W40, a może jeszcze coś innego?
Zostaw komentarz:
-
Przy takim zużyciu nie warto jeszcze robić remontu, zalej 5w40, ewentualnie jakaś płukanka.
Zostaw komentarz:
-
miałem tak samo, pierścionki zapieczone i tyle ;p remont Cie czeka, nie ma co się łudzić, że zmiana oleju jakkolwiek wpłynie na zmniejszenie zużycia oleju. Rób remont i ciesz się normalnie autem, bo inaczej bedziesz wlewał w końcu 1l/100km ;p
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez Andrzej.P Zobacz wpispowyżej 3 tys. obr. te silniki biorą olej w zauważalnych ilościach. Taka już ich uroda.
ciśnienie sprężania mierzyłem w marcu przy okazji wymiany świec, było 12,5 - 13 bar,
musialbym zrobić próbę olejowa żeby sprawdzić czy ciśnienie wzrasta, jeżeli tak to jest ok, jeżeli nie to pierścionki wytarte i olej dostaje się na tłoki przez co zwiększa się kompresja ( tak myśle).
Jednak próbę olejowa będę chciał zrobić jeżeli zmiana oleju na inny nie pomoże, ze względu na konieczność zdemontowania kolektora i wymiany wszystkich uszczelek a robiłem to pół roku temu.
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez harry55 Zobacz wpiskilkukrotnie poruszany ale nigdzie nie znalazłem konkretów
Zamieszczone przez harry55 Zobacz wpisjeździ dosyć ostro (w granicach 3-4 tys obrotów/min)
Możesz spróbować 5 lub 0W40, niewykluczone, że pobór oleju trochę się zmniejszy - ale nie zniknie.
Musiałbyś przetestować, jak to wygląda przy spokojniejszej jeździe.
Inna sprawa - stan tego silnika - polecam sprawdzić kompresję, czy wszystko jest jak trzeba.
W razie czego do wymiany pierścienie i przy okazji uszczelniacze zaworowe.Ostatnio edytowany przez Andrzej.P; 17076.
Zostaw komentarz:
-
1.6 BSE instalacja Vialle bierze olej 2,5L na 8 tys km
Witam,
temat chyba był już kilkukrotnie poruszany ale nigdzie nie znalazłem konkretów. Mianowicie tuż po zakupie Octavii w marcu wymieniłem olej (na SHELL HELIX HX8 5W30 norma 504.00), filtry itp. Przy wymianie oleju zalałem również ceramizer (stosując się do zaleceń - samochód pracował sobie odpowiedni czas na wolnych obrotach). Jakiś czas później żona zgłosiła że zapaliła się pomarańczowa kontrolka konewki, dolałem 0,5L bo tyle miałem i od razu dokupiłem 1L; po jakimś czasie sytuacja się powtórzyła, weszła cała bańka; 2 miesiące spokój i znowu 1L.
Sytuacja wygląda następująco: po przejechaniu ok 8 tys km od wymiany silnik spalił już 2,5L oleju; samochód użytkuje żona i z tego co mówi jeździ dosyć ostro (w granicach 3-4 tys obrotów/min); jeśli chodzi o jakiekolwiek objawy spalania oleju poza jego niskim stanem - brak; nie dymi; nie klekocze; brak wycieków.
Myślałem nad zmianą oleju; pytanie więc na jaki?
Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi!Tagi: Brak
Zostaw komentarz: