Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z dymieniem przy wypalaniu DPF

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Problem z dymieniem przy wypalaniu DPF

    Hej,

    Zanim zgłoszę się do mechanika, chciałbym z Wami skonsultować następujący problem.

    Na co dzień nie mam problemów z autem. Normalnie odpala (zima/lato) normalnie jedzie ma moc itd.
    "Problem" pojawia się przy wypalaniu DPF'a

    Od momentu uruchomienia silnika(zimny) po przejechaniu kilku kilometrów (2-4km) rozpoczyna się proces wypalania. Mam zimny silnik, podwyższone obroty i wyczuwalna zmiana w pracy silnika.
    Po kolejnych kilku kilometrach zaczyna się mój WSTYD czyli dymienie z rury wydechowej jak na poniższym filmiku. Dymi tak mniej więcej do uzyskania 80*C temperatury silnika i wówczas przestaje dymić
    I tak jadę aż zakończy się proces wypalania. Po wypaleniu wszystko wraca do normy tj. normalne obroty, łagodna praca silnika, brak dymienia.
    Zapach dymu nie jest jakoś drażniący. Na filmie widać kolor siwy, w lusterku mam wrażenie jakby popiół rozrzucał. Natomiast jak się przyjrzałem to ma delikatny odcień niebieskiego - albo mi się wydaje. Z istotnych faktów - ucieka płyn chłodzący. Dopiero teraz zauważyłem ten problem dlatego ciężko ocenić ile ml na il km ucieka.

    Miesiąc temu miałem wymieniany kompletny rozrząd (+pompa wody) ale problem dymienia jest od dłuższego czasu.

    Proszę o jakąś pomoc, wskazówki co mogę sam sprawdzić.

    Poniżej podaje link do katalogu OctaviaII - filmik + logi z wtrysków
    OctaviaII – Dysk Google


  • #2
    Zamieszczone przez lolekgl Zobacz wpis
    Dopiero teraz zauważyłem ten problem dlatego ciężko ocenić ile ml na il km ucieka.
    zauważyłeś bo?
    Ja bym spróbował przegonić na wypalaniu z prędkością autostradową i obrotami około 3 tysiące, może wywali ten syf bo kopci zdrowo Ci powiem.
    Była O2 RS 190 km / 436 Nm
    Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

    Komentarz


    • #3
      Przepraszam, za brak odzewu - pochłonęły mnie sprawy rodzinne.

      A więc:
      Zauważyłem bo musiałem dolać płynu bo było już minimum. Jak kupowałem auto to było książkowo. Teraz mierze ile ubywa ml. Generalnie nie widzę nigdzie wycieków
      Oczywiście, że próbowałem go przegonić po autostradzie. Wypalał się na trasie Kraków - Rzeszów, to wystarczająco powinno być.

      A teraz teoretyczne pytanie.
      Czy możliwe jest, że turbo puszcza olej na tyle mało, że ten odkłada się się w filtrze dpf i dopiero wypala się przy wyższych temperaturach ?
      Przy normalnej pracy silnika, temperatura spalin sięga ok. 250*C przy wypalaniu ponad 600*C spora różnica pytanie czy dobrze myślę ?
      Zamieszczam jeszcze zdjęcie z VAG DFP, zapełniony popiołem w 17% to realne czy powinno być więcej przy przebiegu 211 000 km ?

      Screenshot_2019-11-05-19-16-09-985_com.applagapp.vagdpf.png

      Komentarz


      • #4
        Takie dymienie na biało to raczej ma związek z dostawaniem się wody do komory spalania. Tak dymią auta, które maja strzelona uszczelkę pod głowicą albo pęknięta głowicę. Spalany olej to raczej niebieski dym, a za mała ilość powietrza to czarny dym.

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez MsBlondyn Zobacz wpis
          Takie dymienie na biało to raczej ma związek z dostawaniem się wody do komory spalania. Tak dymią auta, które maja strzelona uszczelkę pod głowicą albo pęknięta głowicę. Spalany olej to raczej niebieski dym, a za mała ilość powietrza to czarny dym.
          OK, zgadza się. Tylko czemu dymi tylko podczas wypalania dpf ?
          Fakt, płyn ucieka. A może jest to związane z nieszczelnością chłodniczki EGR ?

          Sam dym ma odcień niebieskiego, ale może się doszukuje.

          Komentarz


          • #6
            Najprościej zobaczyć czy masz strzelona uszczelke kupujac tester spalin w ukladzie chłodzenia, to ze przy wypalaniu masz temperaturę 600 stopni jest zwiazane z dotryskiem ropy aby nabral odpowiedniej temperatury, przerywanie procesu wypalania może powodowac to że bedziesz miał wiecej oleju niż miałeś i będzie rzadszy.

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez MixerGDA Zobacz wpis
              Najprościej zobaczyć czy masz strzelona uszczelke kupujac tester spalin w ukladzie chłodzenia, to ze przy wypalaniu masz temperaturę 600 stopni jest zwiazane z dotryskiem ropy aby nabral odpowiedniej temperatury, przerywanie procesu wypalania może powodowac to że bedziesz miał wiecej oleju niż miałeś i będzie rzadszy.
              MixerGDA, tak oczywiście. Ale czy moja teoria jest słuszna ?

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez lolekgl Zobacz wpis
                "Problem" pojawia się przy wypalaniu DPF'a

                Od momentu uruchomienia silnika(zimny) po przejechaniu kilku kilometrów (2-4km) rozpoczyna się proces wypalania. Mam zimny silnik, podwyższone obroty i wyczuwalna zmiana w pracy silnika.
                Jeśli silnik jest zimny, to proces wypalania DPF nie może zostać zainicjowany.

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez MQ1977 Zobacz wpis

                  Jeśli silnik jest zimny, to proces wypalania DPF nie może zostać zainicjowany.
                  Teoretycznie może przez dotrysk bo jak komp będzie widzial zapchanie to bedzie mu robił na siłę dotrysk żeby się wypalil bo bedzie walił błędem. Mi na przypchanym dpfie szarpal walil błędem na 1 sekunde a nawet potrafił zgasnac bo się przydlawil i to w automacie

                  Komentarz


                  • #10
                    Czyli tu idziemy w kierunku, że z moim DPF'em jest coś nie tak.
                    Fakt, na wielu forach piszą, że silnik musi osiągnąć tą minimalną temperaturę. W moim przypadku dzieje się dosłownie do 4km - a temperatury na zewnątrz wiemy jakie mamy.

                    Komentarz


                    • #11
                      Ja bym obstawiał raczej EGR. Jeśli masz przebieg powyżej 100 kkm i nie był wymieniany, to przy tym silniku EGR już jest podejrzany. Być może zacina się ci się on w pozycji otwartej i wpuszcza do komory spalania zimne spaliny w których jest sporo wody. To tylko taka moja teoria, oczywiście mogę się mylić. Pytanie też, jak często ci tak dymi?

                      Komentarz


                      • #12
                        MQ1977 może mieć racje - uszkodzona chłodnica EGR skoro ubywa płyn chłodniczy - taka typowa przypadłość Diesli VW. W papierach znalazłem ze w moim przy 177tys była wymieniana w serwisie Skody - koszt ok 1500zł

                        Komentarz


                        • #13
                          Błędów EGR nie ma. Natomiast mam identyczny dźwięk jak właściciel pojazdu na poniższym filmiku:


                          W kwestii dymienia, dymi zawsze przy wypalaniu - czyli w warunkach miasta to tak co 350-400 km

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez lolekgl Zobacz wpis
                            Błędów EGR nie ma.
                            Mechaniczna usterka (zacinanie się) zaworu EGR nie jest sygnalizowane błędem. Tak było w moim przypadku. Tyle że u mnie nie dymiło ciągle, natomiast "puszczało chmurkę" od czasu do czasu.

                            Komentarz


                            • #15
                              No dobra, powiedzmy, że jest więcej opinii, które wskazują na problem z zaworem EGR. Czy opłaca się kupować regenerowany czy lepiej ori ?
                              Wiem to zależy od moich możliwości finansowych, ale może regenerowany wcale nie oznacza gorszy ?

                              Komentarz


                              • #16
                                Podjedź do tunera jakiegoś ogarnietego i niech Ci wylaczy i zaslepi go. W starszych silnikach typu 1.9 tdi zaslepianie egru bylo na porzadku dziennym

                                Komentarz


                                • #17
                                  Wracam do tematu

                                  Dzisiaj byłem w ASO Skody, którzy nie stwierdzili aby coś się działo z DPF czy EGR - wg. nich jest OK a przyczyny dymienia szukają w zasiarczonym paliwie i sugerują zatankować paliwo pramium. Trochę jestem zawiedziony ich diagnozą.
                                  Plus taki, że wykryli wyciek płynu chłodzącego z obudowy termostatu i chłodnicy.

                                  Czy ktoś ma jakieś pomysły, sugestie ?
                                  Szukać innego ASO ?

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Biały dym z rury wydechowej to skraplająca sie para wodna co przy podwyższonej temperaturze spalin w trakcie wypalania DPF i aktualnych temperaturach na zewnątrz jest zjawiskiem normalnym, do tego dochodzi wypalanie sadzy plus dodatkowo spalone paliwo i mamy siwy kolor spalin.
                                    Czas rozpoczęcia wypalania (2-4km) jest prawidłowy bo chodzi tu o osiągnięcie wymaganej temperatury filtra i spalin w filtrze a nie temperatury płynu chłodniczego silnika.
                                    Nie wiem gdzie tankujesz teraz ale paliwo na stacjach w Polsce pochodzi z rafinerii Orlen (stacje Orlen, BP) lub Lotos (stacje Circle K, Lotos) ,do tego dochodza dodatki do paliw premium a w zwykłych paliwach biokomponenty ( 7%). Np. Arktyczny diesel na Circle K nie posiada dodatków bio. Aktualnie zawartość siarki w paliwie to podobno10 ppm.
                                    Jak dla mnie z twoim silnikiem wszystko w porządku.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      A więc temat rozpoczynania procedury wypalania mamy wyjaśniany.
                                      Zwykle tankuje na Shell. Zmienię stacje na dwa tankowania.
                                      Natomiast filmik, który przesłałem wymaga poprawy
                                      Czekam do następnego wypalania i sfilmuje te kłęby dymu. Jest to na tyle uciążliwe, że kierowcy za mną uciekają albo mrugają światłami.
                                      Chcąc dopalić dpf na postoju trzymam obroty na około 2k obr. - wtedy potrafi dymić na siwo.

                                      W tym tygodniu wymieniam olej, robię płukankę silnika i wykonam czyszczenie wtrysków.
                                      Po zabiegu czekam na wypalanie.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Kilka uwag.
                                        Za mną dwa wypalania DPF - nie zauważyłem żadnego dymienia - czyżby chłopaki z ASO coś zrobili ?
                                        Druga sprawa. W sobotę wymieniłem olej.

                                        Wyczyściłem przepustnice, która była zawalona olejem - pytanie skąd tam olej ?
                                        Natomiast co mnie zdziwiło, to rurka 03L 131 521 R idąca do przepustnicy jest zaślepiona od strony silnika - czemu ?
                                        Czy to serwis ASO czy to tak już było ?

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          To rurka którą dochodzą spaliny z egr-a, nie powinna być zaślepiona.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Hej,

                                            Chciałbym wrócić do swojego tematu wypalania DPF i nadmiernego dymienia. Niestety po ponad roku czasu problem nie został rozwiązany.
                                            Natomiast w zeszłym tygodniu wymieniałem olej i zainteresowałem spoconą przepustnicą.

                                            Rozebrałem cały dolot. Od filtra powietrza do odmy jest sucho. Natomiast rurka odmy jak i za samą odmą jest już olej. W gumowych przewodach IC były znaczne ilości oleju. Dalej przepustnica.
                                            Rurka od EGR od strony bloku silnika była i jest zaślepiona. Niestety nie wiem czemu.

                                            Druga sprawa, przewody olejowe od turbiny. Śruba na czerwono jest cała uwalona w oleju, pyle i we wszystkim co tam się może przylepić. Natomiast ta mała (zielona) jest delikatnie spocona.
                                            Zdjęcie zapożyczone z internetu.
                                            2c4c56f7d5b8f91fgen.jpg

























                                            Czy słusznie mogę twierdzić, że z powodu uszkodzonej odmy, jakieś ilości oleju dostają się do filtra DPF, który go spala dopiero przy procedurze wypalania DPF'u ?

                                            Tak jak za pierwszym razem pisałem. Nadmierne dymienie pojawia się tylko w fazie wypalania DPF'a i to tylko przez kilka kilometrów. Poza tym nie mam problemów z rozruchem silnika, z dynamiczną jazdą, brak jakiegokolwiek dymienia.

                                            Komentarz

                                            POWRÓT NA GÓRĘ
                                            Pracuję...
                                            X