Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z dymieniem przy wypalaniu DPF

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Problem z dymieniem przy wypalaniu DPF

    Hej,

    Zanim zgłoszę się do mechanika, chciałbym z Wami skonsultować następujący problem.

    Na co dzień nie mam problemów z autem. Normalnie odpala (zima/lato) normalnie jedzie ma moc itd.
    "Problem" pojawia się przy wypalaniu DPF'a

    Od momentu uruchomienia silnika(zimny) po przejechaniu kilku kilometrów (2-4km) rozpoczyna się proces wypalania. Mam zimny silnik, podwyższone obroty i wyczuwalna zmiana w pracy silnika.
    Po kolejnych kilku kilometrach zaczyna się mój WSTYD czyli dymienie z rury wydechowej jak na poniższym filmiku. Dymi tak mniej więcej do uzyskania 80*C temperatury silnika i wówczas przestaje dymić
    I tak jadę aż zakończy się proces wypalania. Po wypaleniu wszystko wraca do normy tj. normalne obroty, łagodna praca silnika, brak dymienia.
    Zapach dymu nie jest jakoś drażniący. Na filmie widać kolor siwy, w lusterku mam wrażenie jakby popiół rozrzucał. Natomiast jak się przyjrzałem to ma delikatny odcień niebieskiego - albo mi się wydaje. Z istotnych faktów - ucieka płyn chłodzący. Dopiero teraz zauważyłem ten problem dlatego ciężko ocenić ile ml na il km ucieka.

    Miesiąc temu miałem wymieniany kompletny rozrząd (+pompa wody) ale problem dymienia jest od dłuższego czasu.

    Proszę o jakąś pomoc, wskazówki co mogę sam sprawdzić.

    Poniżej podaje link do katalogu OctaviaII - filmik + logi z wtrysków
    OctaviaII - Google Drive


  • #2
    Zamieszczone przez lolekgl Zobacz posta
    Dopiero teraz zauważyłem ten problem dlatego ciężko ocenić ile ml na il km ucieka.
    zauważyłeś bo?
    Ja bym spróbował przegonić na wypalaniu z prędkością autostradową i obrotami około 3 tysiące, może wywali ten syf bo kopci zdrowo Ci powiem.
    190 km / 436 Nm

    Komentarz


    • #3
      Przepraszam, za brak odzewu - pochłonęły mnie sprawy rodzinne.

      A więc:
      Zauważyłem bo musiałem dolać płynu bo było już minimum. Jak kupowałem auto to było książkowo. Teraz mierze ile ubywa ml. Generalnie nie widzę nigdzie wycieków
      Oczywiście, że próbowałem go przegonić po autostradzie. Wypalał się na trasie Kraków - Rzeszów, to wystarczająco powinno być.

      A teraz teoretyczne pytanie.
      Czy możliwe jest, że turbo puszcza olej na tyle mało, że ten odkłada się się w filtrze dpf i dopiero wypala się przy wyższych temperaturach ?
      Przy normalnej pracy silnika, temperatura spalin sięga ok. 250*C przy wypalaniu ponad 600*C spora różnica pytanie czy dobrze myślę ?
      Zamieszczam jeszcze zdjęcie z VAG DFP, zapełniony popiołem w 17% to realne czy powinno być więcej przy przebiegu 211 000 km ?

      Screenshot_2019-11-05-19-16-09-985_com.applagapp.vagdpf.png

      Komentarz


      • #4
        Takie dymienie na biało to raczej ma związek z dostawaniem się wody do komory spalania. Tak dymią auta, które maja strzelona uszczelkę pod głowicą albo pęknięta głowicę. Spalany olej to raczej niebieski dym, a za mała ilość powietrza to czarny dym.

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez MsBlondyn Zobacz posta
          Takie dymienie na biało to raczej ma związek z dostawaniem się wody do komory spalania. Tak dymią auta, które maja strzelona uszczelkę pod głowicą albo pęknięta głowicę. Spalany olej to raczej niebieski dym, a za mała ilość powietrza to czarny dym.
          OK, zgadza się. Tylko czemu dymi tylko podczas wypalania dpf ?
          Fakt, płyn ucieka. A może jest to związane z nieszczelnością chłodniczki EGR ?

          Sam dym ma odcień niebieskiego, ale może się doszukuje.

          Komentarz


          • #6
            Najprościej zobaczyć czy masz strzelona uszczelke kupujac tester spalin w ukladzie chłodzenia, to ze przy wypalaniu masz temperaturę 600 stopni jest zwiazane z dotryskiem ropy aby nabral odpowiedniej temperatury, przerywanie procesu wypalania może powodowac to że bedziesz miał wiecej oleju niż miałeś i będzie rzadszy.
            Moja wiśnia - Recaro itd --> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=91570

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez MixerGDA Zobacz posta
              Najprościej zobaczyć czy masz strzelona uszczelke kupujac tester spalin w ukladzie chłodzenia, to ze przy wypalaniu masz temperaturę 600 stopni jest zwiazane z dotryskiem ropy aby nabral odpowiedniej temperatury, przerywanie procesu wypalania może powodowac to że bedziesz miał wiecej oleju niż miałeś i będzie rzadszy.
              MixerGDA, tak oczywiście. Ale czy moja teoria jest słuszna ?

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez lolekgl Zobacz posta
                "Problem" pojawia się przy wypalaniu DPF'a

                Od momentu uruchomienia silnika(zimny) po przejechaniu kilku kilometrów (2-4km) rozpoczyna się proces wypalania. Mam zimny silnik, podwyższone obroty i wyczuwalna zmiana w pracy silnika.
                Jeśli silnik jest zimny, to proces wypalania DPF nie może zostać zainicjowany.

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez MQ1977 Zobacz posta

                  Jeśli silnik jest zimny, to proces wypalania DPF nie może zostać zainicjowany.
                  Teoretycznie może przez dotrysk bo jak komp będzie widzial zapchanie to bedzie mu robił na siłę dotrysk żeby się wypalil bo bedzie walił błędem. Mi na przypchanym dpfie szarpal walil błędem na 1 sekunde a nawet potrafił zgasnac bo się przydlawil i to w automacie
                  Moja wiśnia - Recaro itd --> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=91570

                  Komentarz


                  • #10
                    Czyli tu idziemy w kierunku, że z moim DPF'em jest coś nie tak.
                    Fakt, na wielu forach piszą, że silnik musi osiągnąć tą minimalną temperaturę. W moim przypadku dzieje się dosłownie do 4km - a temperatury na zewnątrz wiemy jakie mamy.

                    Komentarz


                    • #11
                      Ja bym obstawiał raczej EGR. Jeśli masz przebieg powyżej 100 kkm i nie był wymieniany, to przy tym silniku EGR już jest podejrzany. Być może zacina się ci się on w pozycji otwartej i wpuszcza do komory spalania zimne spaliny w których jest sporo wody. To tylko taka moja teoria, oczywiście mogę się mylić. Pytanie też, jak często ci tak dymi?

                      Komentarz


                      • #12
                        MQ1977 może mieć racje - uszkodzona chłodnica EGR skoro ubywa płyn chłodniczy - taka typowa przypadłość Diesli VW. W papierach znalazłem ze w moim przy 177tys była wymieniana w serwisie Skody - koszt ok 1500zł

                        Komentarz


                        • #13
                          Błędów EGR nie ma. Natomiast mam identyczny dźwięk jak właściciel pojazdu na poniższym filmiku:


                          W kwestii dymienia, dymi zawsze przy wypalaniu - czyli w warunkach miasta to tak co 350-400 km

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez lolekgl Zobacz posta
                            Błędów EGR nie ma.
                            Mechaniczna usterka (zacinanie się) zaworu EGR nie jest sygnalizowane błędem. Tak było w moim przypadku. Tyle że u mnie nie dymiło ciągle, natomiast "puszczało chmurkę" od czasu do czasu.

                            Komentarz


                            • #15
                              No dobra, powiedzmy, że jest więcej opinii, które wskazują na problem z zaworem EGR. Czy opłaca się kupować regenerowany czy lepiej ori ?
                              Wiem to zależy od moich możliwości finansowych, ale może regenerowany wcale nie oznacza gorszy ?

                              Komentarz


                              • #16
                                Podjedź do tunera jakiegoś ogarnietego i niech Ci wylaczy i zaslepi go. W starszych silnikach typu 1.9 tdi zaslepianie egru bylo na porzadku dziennym
                                Moja wiśnia - Recaro itd --> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=91570

                                Komentarz

                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                Pracuję...
                                X