Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Hamulce tył

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Hamulce tył

    Mam problem - bo na przeglądzie tył koło prawe hamuje mi 40% słabiej niż lewe - nie chcą podbić przeglądu
    Byłem u mechanika - wyczyścił wszystko - ale nie pomogło
    Mechanik twierdzi że wszystko wygląda dobrze i nie ma pomysłu co zmienić - zaproponował klocki - moim zdaniem klocki są na poziome 50-70% (to raczej nie to)

    Ktoś ma pomysł lub miał podobną sytuację?

  • #2
    Byłem jeszcze raz problem występuje na nożnym hamulcu i ręcznym - czyli to nie jest problem z pompa czy przewodami ??

    Komentarz


    • #3
      Gdyby nie to, że ręczny, to można by sprawdzać czy ta strona układu nie jest zapowietrzona (no ew. jeszcze przewód elastyczny przy zacisku - czy się nie rozwarstwił)

      Do sprawdzenia
      - prowadnice.- czy pracują bez oporów, czy są nasmarowane i czy gumki są całe
      - jarzmo - czy brud i syf nie blokuje klocków, czy coś tam się nie haczy
      - zacisk - stan osłony gumowej, jak pracuje tłoczek - czy się wysuwa (tu uwaga, aby się nie całkowicie nie wykręcił). Tam jak dobrze pamiętam to tłoczek tylny trzeba wciskać i wkręcać jednocześnie, aby go schować.
      - dźwigienka z tył czy pracuje bez problemu

      Jak tam nic nie znajdziesz, to trzeba będzie pewnie rozbierać zacisk i gumki wewn. do sprawdzenia.
      Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
      FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

      Komentarz


      • #4
        No właśnie wszystko zostało sprawdzone i wyczyszczone....
        jedno ale mechanik nie wysuwał tłoczka tylko go sprawdzał na wciskanie - twierdząc że bardzo lekko chodzi....

        pojechałem specjalnie na inna stacje żeby potwierdzić że ten problem jest na ręcznym i nożnym hamulcu
        - miałem problem z tym kołem wcześniej - grzało się - po wymianie płynu i odpowietrzeniu problem ustąpił - czy może tarcza została przegrzana i klocki - ale czy to miałoby znaczenie przy takich prędkościach kręcenia się rolek???

        mechanik zaproponował wymianę tarcz i klocków - tylko nie wiem czy jest sens i pakować się w takie koszty

        mam pytanie odnośnie ręcznego - bo zaciągając go - mechanicznie on powoduje wysunięcie tłoczka......?

        Komentarz


        • #5
          U mnie w 2017 grzały się tylne koła, zwłaszcza lewe, i popiskiwało przy ciasnych skrętach. Do wymiany zakwalifikowano zacisk, a drugi do czyszczenia. Klocków i tarcz nie ruszano, miały grubość ze sporym zapasem, choć tarcze były częściowo skorodowane na rantach.
          Pominę "fachowość" ASO, które tak wymieniło zacisk i odpowietrzyło układ, że z miejsca zareklamowałem działanie, bo pedał był miękki. Oczywiście przepychanka, ale w końcu wyszło na moje i odpowietrzali przez kolejne 4 godziny, przy okazji przyznając się do tego, że nowy zacisk prawie nie hamował (sprawdzili na ścieżce diag.) Bardzo problematycznie im szło z odpowietrzaniem..
          Minęły 2 lata, zmieniłem klocki i tarcze, bo tamtych już miałem dość (inny by pojeździł), a w drugim zacisku pojawiło się jakieś zgrzytanie na dohamowaniu. Oraz przy użyciu ręcznego, jak ruszę, zaciągnę i od razu zwolnię dźwignię. Diagnostyka pokazała 20% różnicę, na niekorzyść tego koła. Tarcze i klocki nowe, idealne. Będę wymieniał zacisk przy okazji najbliższej wymiany płynu hamulcowego, żeby zrobić to za jednym odpowietrzaniem. Już kupiony (oryginał = TRW). Za 300 zł nie ma co kombinować, tylko kupić i dać do wymiany.

          M.
          Ostatnio edytowany przez beaviso; 13733.
          666 4U

          Komentarz


          • #6
            wziąłem skodę na przejażdżkę - ze 100-150 hamowałem z użyciem abs - pomogło
            pan ze stacji zaproponował żebym przyjechał sobie sprawdzić hamulce za 2 miesiące - tak dla własnego bezpieczeństwa
            w sumie po 13 letniej bezobsługowej jeździe zaczęły się drobne wydatki....

            Komentarz


            • #7
              Ręczny działa na dźwigienkę - mechaniczne sterowanie tłoczkiem.

              U mnie się kiedyś rozwarstwił klocek, przyblokował i docelowo zniszczył tarczę - po oczyszczeniu i założeniu nowego kompletu tarcz i klocków hamowanie jest OK.

              Tak jak piszesz, kilkunastoletnie auto, to powoli zaczyna się wymiana poszczególnych elementów (a nie tylko płyny i filtry ).
              Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
              FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

              Komentarz

              POWRÓT NA GÓRĘ
              Pracuję...
              X