Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[1.9TDI BXE] Nierówna praca przy odpalaniu po dłuższym postoju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [1.9TDI BXE] Nierówna praca przy odpalaniu po dłuższym postoju

    Cześć,

    piszę do was, bo może pomożecie mi z dręczącą moje auto usterką.
    Objawy są takie, że po dłuższym postoju (np. 8h) zaraz po odpaleniu:
    1. kopci przez kilka sekund na siwo i czuć niespaloną ropę
    2. przez powiedzmy 15-20 sekund silnik nie chodzi równo
    3. po tym czasie wszystko wraca do normy, silnik chodzi równo, nic nie szarpie, spalanie w normie.

    Załączam dwa logi wykonane dzisiaj:
    1. Na zimno - moment odpalenia i trochę czasu po odpaleniu - 403 Forbidden
    2. Na ciepło - po dogrzaniu do 90 stopni - 403 Forbidden

    Możecie coś doradzić za co się brać?
    Wiem i widzę w logu po odpaleniu, że 4ty pompowtrysk i jego dawki są za wysokie.
    Powinienem się zastanawiać nad regeneracją? Może na początek wymienić uszczelnienia? A może coś innego?

    Dzięki za wszystkie podpowiedzi.

  • #2
    Świece żarowe sprawne wszystkie? Silnik bierze olej?

    Komentarz


    • #3
      Nie sprawdzałem organoleptycznie świec. Póki co to wiem tyle, że komputer nie zgłasza żadnych błędów z świecami.
      Z drugiej strony nawet latem dymienie się pojawiało, co by eliminowało że problemem są świece żarowe?
      Auto ma 270k km przebiegu. Co wymianę bierze około 0,5-0,7l oleju.

      Komentarz


      • #4
        ten czwarty pompowtrysk to leje nie wtryskuje, masz odpowiedź co się dzieje przez pierwsze kilkadziesiąt sekund
        być może to jego uszczelnienia, albo on sam.
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
        poprzednie modele:
        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

        Komentarz


        • #5
          OK. Dzięki. Umawiam się do mechanika celem sprawdzenia co tam się dzieje na 4tym pompowtrysku.

          Komentarz


          • #6
            Miałem bardzo podobne objawy...u mnie błędów na wtryskach nie było wszystko w normie choć raz miałem na pierwszym cylindrze później zero....zrobiony przepływomierz ale mechanik doradził sprawdzenie oringów na wtryskach....objawy ustały ale te oringi sprawdzam na wiosnę bo aktualnie turbo się posypało:/ fotki w innym wątku
            nasze auta: MÓJ SMOCZEK

            Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

            Komentarz


            • #7
              swoją drogą zastanawiam się czy przy tej okazji nie zapytać mechanika by sprawdził te oringi...bo gość od turbiny zapytał mnie czy wtryski były robione bo te manetki są tak połamane jakby dostały zbyt dużej temperatury i może któryś wtrysk lać...kurde nie wiem bo boję się kosztów...myślałem że z tą turbo to będzie tylko czyszczenie i ustawienie geometrii a wysrało się takie g... :/
              Załączone pliki
              nasze auta: MÓJ SMOCZEK

              Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

              Komentarz


              • #8
                Umówiłem sie u polecanego mechanika z Ożarowa Mazowieckiego.
                On będzie miał przygotowane oringi i wszystkie śruby które trzeba wymienić.
                Ja ze swojej strony domówię przez net regenerowany pompowtryskiwacz.
                Obstawiam, że to jednak on jest powodem zamieszania.
                Jak nie to go zwrócę... Dam znać...

                Komentarz


                • #9
                  Po wymianie 4tego pompowtrysku logi wyglądają tak: 403 Forbidden
                  Jak dobrze czytam to teraz ten pompowtryskiwacz jest najmocniejszy - ma korektę dawki paliwa na minus.
                  BIPy ma granicy tolerancji - nie wiem czy można coś na to poradzić.
                  Najważniejsze, że:
                  a) lepiej odpala - lżej
                  b) nie buja silnik przez pierwsze ileś tam sekund
                  c) nie ma zasłony dymnej - jakiś tam dymek jest ale jest on na tyle mały, że dalej nie będę roztrząsał tematu
                  d) nie zdarza się bujanie silnikiem na postoju

                  Więc sukces odniesiony?

                  Koszty:
                  1. Regenerowany pompowtrysk (Bosch Diesel Pawlik) - 400zł
                  2. Części - śruby wałka PD, śruba PD, oringi i uszczelka pod pokrywą zaworów - 200zł
                  3. Robocizna - 150zł

                  Komentarz

                  POWRÓT NA GÓRĘ
                  Pracuję...
                  X