Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1.6 BSE 102KM po postoju ciężko odpala

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 1.6 BSE 102KM po postoju ciężko odpala

    Witam, Mam problem ze Skodą Octavią II 1.6 BSE samochód od pewnego czasu ma problem z odpalaniem. Im dłużej postoji tym gorzej ma odpalić (często trzeba pomóc pedałem gazu). Samochód posiada instalacje gazową lecz jedzi tylko na benzynie. Były podobne przypadki lecz zakręcając całkowicie gaz problem nieustępuje. Na tą chwile wymienione na nowe świece,pompa paliwa,soda przed katalizatorem,obydwa czujniki temperatury,filtr paliwa.Podmienione były dwa wtryski paliwa (podobno lały),czujnik wału,wałków rozrządu, przepustnica - efektów brak.Dodam iż VCDS nie pokazuje żadnych błędów. Jak już silnik załapie chwile chodzi nierówno potem wszystko wraca do normy i jest ok- nawet po ponownym odpaleniu,lecz jak postoji kilkanascie minut niemoze odpalić lub kreci bardzo długo. Proszę o wskazówki w którym kierunku iść. Z góry dziękuje za podpowiedzi.....

  • #2
    Jeśli nie ma żadnych błędów to spróbuj jeszcze podmienić regulator ciśnienia paliwa na listwie .

    Komentarz


    • #3
      Warto też sprawdzić korekty paliwowe w grupie 032 . Jeśli tam będzie o.k. to może cewka kuleje ...

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpis
        Jeśli nie ma żadnych błędów to spróbuj jeszcze podmienić regulator ciśnienia paliwa na listwie .
        W BSE nie ma regulatora ciśnienia paliwa na listwie. Temat ciśnienia załatwiony jest prze filtr paliwa.

        tomgl z tego co pamiętam do BSE były dwa rodzaje filtra paliwa (do różnych ciśnień) warto sprawdzić czy jest założony właściwy.

        Wyczyść jeszcze czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym.

        Problem z odpalaniem występuję niezależnie czy silnik jest zimny czy ciepły?
        Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

        Komentarz


        • #5
          Powodem może być przedostawanie się gazu do kolektora przez nieszczelne elektrozawory, objawy będą identyczne.Gaz był zakręcony na wielozaworze przy butli? Ale czy został wypuszczony gaz który został w instalacji i przewodach. Jaka to instalacja, wtrysk czy starszego typu i dlaczego nie jest wykorzystywana.

          Komentarz


          • #6
            Witam Panowie. Dziekuje za odpowiedzi. Jezeli chodzi o filtr paliwa dobrany wlasciwie, caly czas montuje ten sam z regulatorem cisnienia jak nalezy. Czujnik cisnienia ten u gory wyciagalem, wyglada jak nowy. Gaz zakrecony byl przy butli i tak jezdzilem przez kilka dni, bez zmian. Silnik niemusi calkiem ostygnac wystarczy odczekac z 10, 15 minut i juz jest problem. Jak samochod byl u jednego z pierwszych mechanikow po adaptacji przepustnicy silnik palil bez problemu za kazdym razem lecz po przejechaniu kilku km dalej to samo w tym momencie adaptacja nic nie daje, podmiana przepustnicy na inna rowniez.

            Komentarz


            • #7
              Ostatnio "mechanik" stwierdzil ze leja dwa wtryski i podmienil na dwie uzywki,nic to niedalo. Moze dac te wtryski gdzies do sprawdzenia czy raczej szukac w innym kierunku??

              Komentarz


              • #8
                Filtr paliwa zalozony Mann WK69/2

                Komentarz


                • #9
                  Dużo wymieniłeś, pewnie niepotrzebnie...
                  Skoro nie ma błędów, trzeba podmienić cewkę.

                  Miałem kiedyś w swojej taki problem, że na zimnym i na gorącym zawsze odpalał a jak postał chwilę (około 30-60 min) to nie można było uruchomić silnika. Czasem dwa-trzy razy w tygodniu a czasem raz na dwa tyg., nie bylo reguły. Kilka razy zgasł sam z siebie. Błędów nie było. Po wymianie cewki jest OK. Wraz z cewką wymieniałem kable i świece.

                  D.

                  Komentarz


                  • #10
                    Ja bym się popatrzył na cewki, kable i świece... podobne efekty miałem w Polo 1.0 MPI --> kable 0,5 roku, a sr...ało z nich poświatą jakby w ogóle nie miały izolacji... i niby było ok, ale do pełni szczęścia wymieniłem jeszcze świece (na NGK zamiast Boscha) i poprawa była znaczna... niestety cewka również nie pożyła długo -> wysiadła 3mce później efekty jakie opisałeś nasilały się przy dużej wilgotności powietrza.... a dla pewności wypnij całkiem bezpieczniki od komputera sterującego gazem (żeby nie okazało się, że w czymś nie przeszkadza)...

                    Komentarz


                    • #11
                      Sprawdź bloki pomiarowe silnika czy lecą zapłony głowy nie dam ale to było chyba 14i 15 oraz weź wodę i rozpyl po kablach zobaczysz czy się pogorszy


                      Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                      Komentarz


                      • #12



                        Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                        Komentarz


                        • #13
                          Witam. Usterka naprawiona. Prosze nie wierzyc do konca '' mechanikom''. Wymieniono mi dwa lejace wtryski na jeszcze bardziej lejace przez co diagnoza dalsza byla dluga, droga i niepotrzebna. Wymienilem samodzielnie listwe z czterema wtryskiwaczami i auto pali jak nalezy. Takze w przypadku jak powyzej po pierwsze porzadne sprawdzenie wtryskow ew. Pompy paliwa. Zamykam temat. Dziekuje za wszystkie porady. Pozdrawiam

                          Komentarz

                          POWRÓT NA GÓRĘ
                          Pracuję...
                          X