Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2FL] 1.6 BSE ciężko odpala

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2FL] 1.6 BSE ciężko odpala

    Cześć,

    ostatnio mam problem z odpalaniem swojej octavii. Nie zależnie czy postoi 2 minuty czy 8 godzin występuję problem z odpaleniem na PB (niekiedy nie występuję to przez kilka dni), na LPG auto odpala od razu. Po odpaleniu na LPG mogę od razu przełączyć na PB i silnik pracuje równo i bez spadku mocy. Scan VCDsem wykazał (poniżej), wynika z niego przerwa w obwodzie cylindra 4. W załączniku dorzucam również zdjęcie z Advanced Measuring Values.
    W centralnej elektryce (09) występował błąd przekaźnika paliwa (J17), wymieniłem go, ale to nie pomogło.

    Dziękuję za poradę co mogę jeszcze sprawdzić, co mogę wykluczyć.

    Myślę, że najgorsza rzecz jaka będzie to wymiana wtrysku 4, i tu też mam pytanie czy mogę wymienić 1 czy muszę 4 wymienić i jaki jest to orientacyjny koszt?

    Edit: około miesiąc temu wymieniłem świece i kable WN
    ---------------------------
    Address 01: Engine (BSE) Labels: 06A-906-033-BGU.lbl
    Part No SW: 06A 906 033 NT HW: 06A 906 033 MP
    Component: BSE S71 1.6 2VG 8459
    Revision: --H01--- Serial number:
    Coding: 0044071
    Shop #: WSC 20350 456 95278
    VCID: 7EF425BA296C35B19B-802A

    5 Faults Found:
    16688 - Cylinder 4
    P0304 - 000 - Misfire Detected - Intermittent - MIL ON
    Freeze Frame:
    RPM: 640 /min
    Mass Air / Rev.: 103.6 mg/str
    Temperature: 73.5°C
    Lambda: -4.7 %
    0
    (no units): 0.0

    16587 - Injector: Cylinder 3 (N32)
    P0203 - 000 - Circuit Malfunction - Intermittent - MIL ON
    Freeze Frame:

    16585 - Injector: Cylinder 1 (N30)
    P0201 - 000 - Circuit Malfunction - Intermittent
    Freeze Frame:
    RPM: 1856 /min
    Mass Air / Rev.: 136.3 mg/str
    Lambda Factor: 1.008
    Bin. Bits: 00000010
    Voltage: 14.38 V
    Ign. Timing: 6.0 °ATDC

    16588 - Injector: Cylinder 4 (N33)
    P0204 - 000 - Circuit Malfunction - Intermittent
    Freeze Frame:

    16586 - Injector: Cylinder 2 (N31)
    P0202 - 000 - Circuit Malfunction - Intermittent
    Freeze Frame:
    RPM: 1856 /min
    Mass Air / Rev.: 136.3 mg/str
    Lambda Factor: 1.008
    Bin. Bits: 00000010
    Voltage: 14.38 V
    Ign. Timing: 6.0 °ATDC

    Readiness: 0000 1000

    ---------------------------




    e1.png

  • #2
    Nie wymieniaj wtryskiwacza tylko zamień go miejscami , jeżeli błąd pójdzie za zmienionym miejscem to masz odpowiedź że masz uszkodzony wtrysk , a jeżeli pozostanie to szukaj problemu w instalacji . Ja osobiście obejrzał bym miejsce wpięcia w tym cylindrze instalacji LPG czy tam nie ma problemu .

    Komentarz


    • #3
      Muszę oddać i tak go do gazownika, to zwrócę mu na to uwagę.

      W ogóle jak wymontować wtrysk PB? Zrobię to pod domem czy lepiej mechanikowi zlecić?

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez tdu1705 Zobacz wpis
        Zrobię to pod domem czy lepiej mechanikowi zlecić?
        Wszystko można , ale przy obecnych temperaturach nie zalecam . Wtryskiwacze są zamontowane na oringach i osadzone z jednej strony w listwie wtryskowej a z drugiej w kolektorze ssącym . By je zdemontować trzeba odkręcić dwie śruby co trzymają listwę wtryskową i unieść ją . Wskazane do tego zdemontować kolektor ssący . To tak w skrócie .

        Czyli tłumacząc na chłopski rozum oddaj do mechanika .

        Komentarz


        • #5
          Zrozumiałem, żeby oddać do mechanika. Robi się to na zimny czy na ciepłym silniku?

          Komentarz


          • #6
            Raczej na zimnym ale to i tak nie ma wpływu bo demontujesz plastiki i elementy osadzone w gumie . Co innego jak demontujesz elementy co temperatura je rozszerza .
            Tutaj to tylko dla komfortu pracy .

            Komentarz


            • #7
              Okej dzięki, będę się umawiał z mechanikiem

              Komentarz


              • #8
                Zrobiłem dzisiaj jeszcze jeden test. Skasowałem wszystkie błędy, został tylko błąd przekaźnika pompy J17. Przy próbie uruchomienia auta na PB, tylko kręci nie jest w stanie odpalić. Nie występują żadne dodatkowe błędy. Dopiero po uruchomieniu na LPG występuję błąd wtryskiwaczy, zatem chyba można stwierdzić, że ten błąd występuję tylko przy awaryjnym rozruchu auta na LPG i chyba wtryskiwacze są sprawne w takim razie.

                Postaram się dorwać ori przekaźnik pompy, bo może to winna zamiennika chodź był zachwalany przez sklep. Podmienię go i zobaczę. Jak to nie pomoże to będę starał się zobaczyć czy piny z przekaźnika są dobrze osadzone czy nie powyskakiwały.

                Macie może jeszcze pomysł co sprawdzić?

                Bezpieczniki są dobre 1 i 27, bo one są odpowiedzialne za pompę paliwa w BSE

                Komentarz


                • #9




                  Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                  Komentarz


                  • #10



                    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                    Komentarz


                    • #11
                      Wyciągnąć wtryskiwacze zajęło mi to około 1.5 h tylko warto mieć 2zestawy uszczelek około 74 pln w intercarsie


                      Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                      Komentarz


                      • #12
                        A filtr paliwa zmieniałeś?


                        Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                        Komentarz


                        • #13
                          Ja bym sprawdził wiązkę tam gdzie masz podpięcie do gazu Różnie to bywa z tymi gazownikami;(


                          Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                          Komentarz


                          • #14
                            Stawiałbym na pompę wtryski raczej nie padłyby wszystkie w jednym czasie


                            Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                            Komentarz


                            • #15
                              Tak jak pisałem w poprzednim poście, wątpię by były to wtryski, tam jest wyjaśnione czemu. Gaz w aucie jest od 7 lat i przejechał ponad 215 tys km. Także wątpię by było coś źle podpięte. Ale nie mówię że nie muszę oddać do gazowników na wymianę filtrów, bo przebieg się zbliża

                              ​Dobiorę się do skrzynki przekaźników j ogarnę czy kable nie powypadały i styki nie zaśniedziały. Jak to nie pomoże to będę szukał mechanika-elektryka, bo mój nie zajmuje się elektryka :/

                              Komentarz


                              • #16
                                Nie chodzi aby było coś zle podpięte u mnie przetarła się osłona kabla i tez miałem podobne problemy z wtryskiem benzynowym i praca na gazie wiec nauczony doświadczeniem warto sprawdzić wiązkę/ połączenie gdzie idzie sygnał do wtrysków


                                Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                                Komentarz


                                • #17
                                  A z ciekawości .... co to za instalacja ? Wtryski LPG 217 tys km ? Bo tak się zastanawiam czy to czasem nie wina wtryskiwaczy LPG które leją ze starości . W czasie rozruchu do kolektora idzie nadmiar paliwa Pb + LPG i stąd ciężki rozruch bo wszystko się zalewa . Sprawdzałeś korekty długoterminowe ?

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Tez może być ze go zalewa po nocy najlepiej sprawdzić tak
                                    wieczorem zakręć butle z gazem wypal gaz do końca aż silnik zgaśnie i zobaczysz jak będzie rano palił jak w porządku znaczy wtryski gazowe


                                    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Instalacja LR Omegas, wtryski wymienione przy 80-90tyś km, przez poprzedniego właściciela. Próbowałem nie przez zakręcenie zaworu, ale poprzez jazdę przez kilka dni tylko na PB i nic to nie zmieniło. Problem występuje nie zależnie od tego ile postoi czy od pogody. Odpinałem aku, bo doładowywałem go i nic się nie zmieniło

                                      Poniżej wklejam to co sam napisałem przedtem, jak dla mnie to wygląda na to że wtryski PB są sprawne.

                                      Zamieszczone przez tdu1705 Zobacz wpis
                                      Zrobiłem dzisiaj jeszcze jeden test. Skasowałem wszystkie błędy, został tylko błąd przekaźnika pompy J17. Przy próbie uruchomienia auta na PB, tylko kręci nie jest w stanie odpalić. Nie występują żadne dodatkowe błędy. Dopiero po uruchomieniu na LPG występuję błąd wtryskiwaczy, zatem chyba można stwierdzić, że ten błąd występuję tylko przy awaryjnym rozruchu auta na LPG i chyba wtryskiwacze są sprawne w takim razie.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Chodzi o wtryski gazowe jeśli puszczają to go zalewa i ciężko odpala bo rozumiem ze to jedyny problem?bo jeśli chodzi dobrze na benzynie to znaczy wkręca się nie dławi ma moc to nie pompa ani przekaźnik


                                        Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Udało pojeździć 2 dni tylko na PB, 3 dnia po południu po pracy nie odpalił na PB tylko na gazie. Ostatnio od 3 dni w ogólne nie chce pracować na PB ani nie przełącza się ani nie odpala. Ciągle widnieje błąd przekaźnika J17.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Jeśli jest ciagły błąd od przekaźnika pompy to winny będzie przekaźnik i ten trzeba sprawdzić lub wymienić . Druga sprawa to wtryski LPG . Zakładając 130 tys nalotu to już raczej na złom . Medy Landi Renzo do trwałych nie należą . Stąd pewnie błąd wypadania zapłonu na 4 cylindrze ( czyli pierwszym od wlotu gazu na listwie wtryskiwaczy LPG ) Pierwsze dwa najszybciej ulegają zanieczyszczeniu co w konsekwencji powoduje nieprawidłową pracę . Jazda na Pb bez zakręcenia zaworu na butli nie spowoduje braku gazu w instalacji .

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Wymieniłem przekaźnik na inny ale ciągle to samo. Zakupiłem zamiennik, spróbuje kupić ori.

                                              Błąd wtrysków występuje tylko podczas awaryjnego odpalania na LPG

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Jeśli odpalasz awaryjnie zimny silnik na LPG to tak może być .

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Kot72 od 3 dni tylko tak mogę odpalić auto. Auto dawno by było u gazownika czy mechanika-elektryka, jakbym w domu miał 2 auto, ale muszę ogarnąć sobie pracę bym mógł oddać auto

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X