Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Wymiana poduszki silnika + skrzyni

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] Wymiana poduszki silnika + skrzyni

    Dzien doberek

  • #2
    [O2] Wymiana poduszki silnika + skrzyni

    Witam. kto mnie zna i sledzil moje watki pamieta ze od pewnego czasu zmagam sie z dziwnym odglosem podczas przyspieszania/startowania.

    wiecej tutaj Forum - Octavia Club Polska

    W zeszlym tygodniu z czystej glupoty zakupilem wklad/usztywnienie Powerflex do gumy sanek.



    Po zalozeniu i przetestowaniu okazalo sie ze meczacy mnie odglos zmniejszyl sie i jest duzo ciszej. Dodatkowo przy zmianie biegow auto nie szarpie.

    Nie zastanawiajac sie dluzej dokupilem poduszke silnika, i lape pod skrzynia.



    Po dzisiejszej wymianie o wiele ciszej, chociaz czasem jeszcze mozna uslyszec charakterystyczny odglos.
    W najblizyszm czasie wymiana poduszki na skrzyni biegow. Ale to dopiero jak znajde chwile bo jest troche wykrecania

    Czy cos sie zmieni dam znac
    Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
    Obecnie -> Seicento 900+LPG
    Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
    Bylo ->GOLF 3 1.8

    Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

    Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

    Komentarz


    • #3
      możesz dokładnie opisać swoje przeżycia z tym wyciem ? u mnie jest chyba to samo, ruszanie (do 1500 obrotów) delikatnie jak by silnik telepotało minimalnie odczuwane na budzie i jest dziwny oddźwięk jak by ze sprzęgła,dopiero gdy się je już puści dźwięk się kończy
      EDIT: czy też masz skrzynię GQP ?
      -Sprzedam 2x1l oleju przekładniowego G 052 171 A2 Oryginał z ASO
      -Sprzedam Gałkę do Golfa 5/6 6 bieg (pasuje do Skód)
      -Sprzedam Nowe oryginalne dywaniki welurowe Skoda Superb 1

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez Jin
        EDIT: czy też masz skrzynię GQP ?
        Niestety 02S GQP


        Posadz kogos za kiera zaciagnij reczny i niech baw sie sprzeglem i gazem U mnie odglos dochodzi od strony kierowcy (u ciebie pasazera) Ponizej 1500 jak przyspieszam jest dziwny odlgos terkotania i po przekroczeniu 2000 zanika. Po wymianie tych poduszek jest o wiele ciszej, ale odglos dalej jest tylko duzo mniej slyszalny. Poza tym zauwazylem ze przy ruszaniu slychac czasem takie chrupotanie czy jak to nazwac. ALe kumpel w A3 w dieslu tez tak ma pomimo ze ma inna skrzynie.. wiec podchodze do tego ze TTTM .

        Do wymiany pozostala mi poducha na samej skrzyni pod akumulatorem. Moze to cos zmieni. Jak nie trudno bede jezdzil az cos sie rozsypie. Wtedy bede wiedzial co

        Tak na marginesie z tym dziwnym odglosem zrobilem juz ponad 20 tys km.

        [ Dodano: Sro 25 Mar, 15 10:06 ]
        Olej w skrzyni tez wymieniony.
        Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
        Obecnie -> Seicento 900+LPG
        Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
        Bylo ->GOLF 3 1.8

        Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

        Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

        Komentarz


        • #5
          jaki przebieg ?
          u mnie stuknelo 300 tysi i dopiero wyc zaczela sporadycznie na 3 i 4 biegu w sensie... sama skrzynia
          ten dziwny odglos sprzegla mam od kiedy posiadam auto,myslalem ze to przez wysprzeglik (pamietasz akcje ?) zrobiłem już 30 tysi , a łapa skrzyni na pewno do wymiany bo silnikiem telepie jak głupi (otwarta maska,widac caly przechylajacy sie silnik) chyba czas sie wziac ?
          zmieniales lape ? jaki koszt ? oryginal czy zamiennik ?
          -Sprzedam 2x1l oleju przekładniowego G 052 171 A2 Oryginał z ASO
          -Sprzedam Gałkę do Golfa 5/6 6 bieg (pasuje do Skód)
          -Sprzedam Nowe oryginalne dywaniki welurowe Skoda Superb 1

          Komentarz


          • #6
            mnie stuknie niedlugo 130 tys

            Ja wymienilem sprzeglo, wdumas, wysprzeglik, do tego jeszcze lanuch i napinacz

            Jesli masz na mysli poduche skrzyni ta pod akusiem to jeszcze nie wymienialem. Ale juz zakupilem. Wszystkie czesci z FEBI oprocz usztywnienia gumy sanek z Powerflex. Pwoiem Ci ze po zalozeniu usztywnienia juz byla odczuwalna roznica.

            Jesli chodzi o koszta to ciezko mi mowic bo mieszkam w UK.

            Moze tak obrazowo:
            Poduszka silnika (od strony rozrzadu) (FEBI 23020) 45.60 GBP
            Lapa pod skrzynia ( FEBI 31958 ) 18.60 GBP
            Wklad Powerflex do gum sanek (PFF85-504 "zolty") ok 17.00 GBP
            Poduszka skrzyni biegow (pod akumulatorem) (FEBI 22724 ) 30.40 GBP

            [ Dodano: Sro 25 Mar, 15 12:16 ]
            BTW jak zaczyna wyc to lozysko w skrzyni niestety

            Takie moje odczucia ze mozliwe ze gumy z czasem traca wlasciwosci i zmienia sie polozenie silnika i skrzyni. Zostala mi tylko jedna poducha do wymiany zobaczymy jak bedzie
            Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
            Obecnie -> Seicento 900+LPG
            Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
            Bylo ->GOLF 3 1.8

            Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

            Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

            Komentarz


            • #7
              mój mechanior powiedział ze u mnie drgania i ten dzwiek od łapy skrzyni
              kupię zobaczę jak bedzie,jak mnie nie zadowoli to pójdzie poducha nowa

              EDIT: w każdym razie jakoś mi to nie przeszkadza, dźwięk jest słyszalny tylko z poza samochodu a drgania wystepują jak za mocno się puści sprzęgło i da za mało gazu ,także do ogarnięcia bo zawsze ruszam z 1600-1800 obrotów, bo ponieżej mam takie wrażenie jak by się męczył przy odpychaniu
              praca napędu w tym silniku jest bardzo nietypowa
              -Sprzedam 2x1l oleju przekładniowego G 052 171 A2 Oryginał z ASO
              -Sprzedam Gałkę do Golfa 5/6 6 bieg (pasuje do Skód)
              -Sprzedam Nowe oryginalne dywaniki welurowe Skoda Superb 1

              Komentarz


              • #8
                Witam Panowie ja z tym dźwiękiem walczę od kąt kupilem auto.Octavia 1.6 mpi 04r jak kupilem miala 140 tyś Problem występował tylko i wyłącznie w zakręcie w prawo i tylko gdy noga dociskala pedal gazu.Buczenie z lewej strony tak jak by głuche burczenie ze strony kierowcy.Zmienilem przegub lewy nic nie zmienilo bylem u 3 niemieckich mechaników żaden nie doszedł .Poduszki niby dobre lozyska dobre,nie podobala mi sie tylko ta poduszka od skrzyni ta pod aku. Więc wymienilem febi bilstchein zakupiony w niemieckim sklepie 53 euro i co jak mi wczesniej buczalo przy zakręcie tak mi teraz buczy caly czas.Dodam ze wczesniej auto w zakrecie gaz buczy wciskam sprzeglo nie buczy wciskam sprzęgło daje gaz też buczy wbijam luz daje gaz też buczy wyjezdzam z zakrętu nic nie buczy .Teraz mam wrażenie ze jak auto z rana odpale to odglos jest nasilony i słuchać nawet na postoju silnik sie nagrzeje po 4 km tez buczy przyjadę z 15 km tak jak by sie wyciszalo i juz na postoju nie słuchać. Ale przy ruszaniu znów burr burrr burrr a i dodam do tego jeszcze ze drży pedal pulsuje pedal spezegla jak dodaje gaz i czasami na postoju słychać klekotanie z okolic sprzęgła kture znika po wciśnięciu sprzegla.

                [ Dodano: Pią 27 Mar, 15 17:19 ]
                Normalnie szlak mnie trafia z tym buczeniem silnik cichutko pracuje jedyne do czego mam zastrzeżenia to do przepustnicy bo czasami obroty zafaluja i jak puszcze gaz to gwaltownie schodzi tak jak by szarpniecie. Przepustnice wyczyscilem ew trzeba zaadaptowaći bym jeszcze zapomniał jak siedzi sie w aucie czuć tak jak by silnik czasami zdarzał ale z tego co czytalem mpi ten typ tak ma .

                Komentarz


                • #9
                  to przy skręcaniu ,to czytałem że to coś z nawiewem, u mnie tak jest przy skręcaniu w lewo, olałem ,już się przyzwyczaiłem
                  -Sprzedam 2x1l oleju przekładniowego G 052 171 A2 Oryginał z ASO
                  -Sprzedam Gałkę do Golfa 5/6 6 bieg (pasuje do Skód)
                  -Sprzedam Nowe oryginalne dywaniki welurowe Skoda Superb 1

                  Komentarz


                  • #10
                    Raczej z nawiewu to nie dobiega obstawiam na jakiś rezonans z komory silnika. Ostatnio na zaciągniętym recznym ppróbowałem ruszyć załatwić i te stukanie jes wtedy wyraznie slyszalne niestety nie mam tu kanałówaby co kolwiek sprawdzić od spodu.Na podnosniku z odpalonym autem nic nie ssłychać.

                    Komentarz


                    • #11
                      update

                      poducha pod akusiem wymieniona. Efekt... BRAK ;/ :evil: Oglos nadal wystepuje. CIszej po wymianie poprzednich poduszek ale jest. Wczoraj czytalem manual serwisowy i wyczytalem ze poduchy sie reguluje. Tzn reguluje sie polozenie silnika. Jak ktos zauwazyl to otwory na poduszkach mocujace silnik sa owalne co daje mozliwosc odpowiedniego ustawienia pozycji silnika. Ja sie w to nie bawie. Poprostu mi sie nie chce. JEst duzo ciszej i o to chodzilo. Wrzucam to do wora z naklejka TTTM. Najwyzej jak sie cos wysypie bede wiedzial co
                      Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                      Obecnie -> Seicento 900+LPG
                      Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                      Bylo ->GOLF 3 1.8

                      Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                      Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                      Komentarz


                      • #12
                        hej, misza_zabrze proszę podaj namiary na te manuale, przydadzą się :!:
                        ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

                        Komentarz


                        • #13
                          hyp, Skoda Workshop Service and Repair Manuals
                          Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                          Obecnie -> Seicento 900+LPG
                          Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                          Bylo ->GOLF 3 1.8

                          Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                          Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                          Komentarz


                          • #14
                            Ja regulowalem i nic to nie dało teraz mam wysrodkowane i brak jakiś efektów dziwi mnie tylko to ze buczenie ocichnie jak autem przejade z 15 km a jak odpalam zimny to jak by dwa murzyn pod maska łańcuch przyciągały.Napewni nie jest to zależne od tem silnika bo jak mam 90 toto dalej buczy a po kilku km praktycznie ledwo to słychać.Juz mi do głowy przychodzi tylko sprzęgło albo coś z wydech katem.Powiedzcie mi jedno czy u was też wystepuje takie jak by drganie pedału sprzęgła wraz z dodawaniem gazu. Doskonale wiem że mpi to stary traktor ale moje drugie autko Golf 3 1.9 td z 1995r jest bardziej konfortowy i dopracowany niż skoda bo w niej mi nawet oslona silnika bzeczy tak jak by cos mialo zaraz na walić

                            Komentarz


                            • #15
                              nocki2, BLF niestety ma lanuch i szedlbym tym tropem szczegolnie ze mowisz ze odglos wystepuje po odpaleniu i ustepuje po rozgraniu. Najczesciej konczy sie na wymianie rozciagnietego lancuha i napinacza. Niestety w najgorszym wypadku do wymiany idzie tez wariator.

                              Podjedz do mechanika niech Ci to zdiagnozuja porzadnie.
                              Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                              Obecnie -> Seicento 900+LPG
                              Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                              Bylo ->GOLF 3 1.8

                              Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                              Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                              Komentarz


                              • #16
                                Nie bardzo wiem o jaki łańcuch tobie chodzi 1.6 mpi jeden wałek 8 zaworów napecany kolem zembatym i paskiem klinowym. Po za tym czym dłużej jeżdżę tym bardziej mnie zaskakuje te auto wczoraj jak odpalilem z rana to doslownie cisza przez jakieś 3 km następnie buczenie przy ruszaniu wróciło. Nie dam sobie ręki odciąć ale mamy identyczny problem.Powiedz mi czy wymieniłeś tą poduszkę na sankach czy tylko utwardzacz zamontowales.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez nocki2
                                  Nie bardzo wiem o jaki łańcuch tobie chodzi 1.6 mpi jeden wałek 8 zaworów napecany kolem zembatym i paskiem klinowym. Po za tym czym dłużej jeżdżę tym bardziej mnie zaskakuje te auto wczoraj jak odpalilem z rana to doslownie cisza przez jakieś 3 km następnie buczenie przy ruszaniu wróciło. Nie dam sobie ręki odciąć ale mamy identyczny problem.Powiedz mi czy wymieniłeś tą poduszkę na sankach czy tylko utwardzacz zamontowales.
                                  Nocki2 to zmień opis auta, który masz w podpisie. W podpisie masz silnik 1.6 FSI a piszesz o silniku 1.6 MPI.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez aronus
                                    Nocki2 to zmień opis auta, który masz w podpisie. W podpisie masz silnik 1.6 FSI a piszesz o silniku 1.6 MPI.
                                    Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                                    Obecnie -> Seicento 900+LPG
                                    Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                                    Bylo ->GOLF 3 1.8

                                    Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                                    Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Sory koledzy ale nawet na to uwagi nie zwróciłem.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Wymienilem jakos w marcu dwumas z powodu ze już było slychac ,,dudududu" czyli już uszkodzony zużyty,na jednomas(tak mi polecano w sklepie) a drżenie dalej było odczuwalne o którym pisałem wcześniej na jakimkolwiek postoju czy to na biegu jałowym czy jakimkolwiek innym biegu (szszczegolnie gdy samochod był choćby lekko przechylony na jakims wzniesieniu czy spadzie wtedy było to najbardziej odczuwalne) i na dodatek skrzynia zaczela brzęczeć po wymianie na jednomas gdy przykładowo wjezdzalem na parking na 1czy2 bez wcisnietego sprzegla bez gazu auto po prostu samo jechalo gdy ja szukałem miejsca parkingowego z pod auta było wyraźnie slychac ocierający się metaliczny dźwięk z krótkimi przerwami.Na początku września wymieniłem spowrotem jednomas na ory.dwumas i skrzynia się uciszyla( powod ponoć jedenomasu się nie montuje do 6biegowych aut bo nie sa wstanie odebrać wszystkich drgani miedzy innymi skrzynia dostawala po dupie itp. itp.) ale drżenie dalej czuc nie jest jakos strasznie odczuwalne ale jadnak przeszkadza i nie pokoi.
                                        Może jakies sugestje co to może być??? Poduszki sprawdzane wszystko ok zbieznosc ustawiona.

                                        A Tak przy okazji: Ogłoszenia - Sprzedam, kupię na OLX.pl

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Czy wiecie jaki jest nr poduszki skrzyni górnej lewej do skody octavii kombi 2.0tdi cfhf CR z 2011 roku ?
                                          Marka lemforder.
                                          5.7l

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            norbi1, Link mozie ci sie czesciej przydac
                                            Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                                            Obecnie -> Seicento 900+LPG
                                            Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                                            Bylo ->GOLF 3 1.8

                                            Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                                            Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                                            Komentarz


                                            • #23

                                              witam.
                                              u mnie jest buczenie przy skręcie w prawo i w lewo na 1 biegu natomiast na 2 wraz ze wzrostem prędkości od ok ok 15 km/h już jest cisza
                                              czy to też wina poduszki skrzyni? wykluczone są hamulce , sworznie, końcówki drążka.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                witam,


                                                wracając do tematu ja mam szum/buczenie podczas skręcania. dzisiaj zmieniłem koła na zimowe tj: założyłem koła195/65R15 i co ciekawe nie ma tego teraz hałasu.


                                                komplet na których to się działo to letnie alusy 205/55R16. mój wniosek to być może opona ociera się o osłonę nadkola lub nadkole. o tyle to dziwne że przy skręconych kołach jak miałem jeszcze letnie założone jak włożyłem rękę między koło a nadkole to miałem miejsce. może ktoś ma jakieś przemyślenia w tym temacie...jak to ugryźć?

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  U mnie pomogła wymiana oleju w skrzyni biegów (buczenie na 1 i 2 biegu, słyszalne szczególnie na rondach). SKODA OCTAVIA II 2012r.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X