Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wypadanie zapłonu na 1cyl. BSE

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wypadanie zapłonu na 1cyl. BSE

    Witka.
    Panowie prośba o podpowiedź.
    W Octavce 1,6 BSE mam instalację LPG Prins i taka sytuacja:
    uruchamiam zimny motor, chodzi na Pb. Silnik pracuje równo osiąga temp.30st. i przełącza na LPG, ale pracuje na nim przez 3-5 sekund po czym przerzuca z powrotem na benzynę i tu zaczyna się wypadanie zapłonu na 1 cyl.
    Ja już go wytrzęsie i osiągnie wyższą temperaturę wszystko wraca do normy, ale nadal nie chce się przełączyć na LPG. Jak już popracuję kilka dobrych minut i się dobrze rozgrzeje przerzuca na LPG i z powrotem na benzynę bez zarzutu. Nic nie telepie, chodzi równo.
    Natomiast gdy odpalę zimny motor na PB i pracuje tylko na benzynie to chodzi równo, a jak już dobrze się rozgrzeje przerzucam na LPG i hula, ale dzieje się to dopiero jak już dojadę do roboty i muszę go zgasić.
    Do tej pory wykonałem:
    1. Zamieniłem przewody od LPG z kolektora do wtrysków LPG 1cyl. z 2cyl. oraz wtyczki od wtrysków - bez zmian
    2. Wymieniłem przewód zapłonowy na 1cyl.
    3. Sprawdzona świeca - OK
    4. Nie zapala się Check Engine.
    5. Adaptacja przepustnicy.
    Majstry ratujcie. Pliss.....
    Ostatnio edytowany przez lukasz0483r; [ARG:4 UNDEFINED].

  • #2
    Trzeba zczytać błędy kompa log i błędy kompa z auta.
    Gdzieś jest wilgoć i przebicie skoro jak już się zagrzeje to jedzie ok.

    Po pierwsze diagnoza.

    Ja bym zrobił tak:
    1. podłączenie do komputera auta
    2. podłączenie do Prinsa
    3. Diagnoza wypadania zapłonów przez VCDS (obstawiam że będzie jeszcze jakiś inny błąd)


    QUOTE=lukasz0483r;n2676787]1. Zamieniłem przewody od LPG z kolektora do wtrysków LPG 1cyl. z 2cyl. oraz wtyczki od wtrysków - bez zmian[/QUOTE]
    to raczej mało prawdopodobne - ale zamień wtryski 1 i 4(skoro niby ten chodzi ok) miejscami

    Zamieszczone przez lukasz0483r Zobacz wpis
    2. Wymieniłem przewód zapłonowy na 1cyl.
    sprawdziłeś gniazdo w cewce? normalne błyszczące czy zaśniedziałe?


    Zamieszczone przez lukasz0483r Zobacz wpis
    4. Nie zapala się Check Engine.
    jakie błędy były skoro mówisz że wypadają zapłony tylko na 1 banku??
    Ostatnio edytowany przez Przemek_i; [ARG:4 UNDEFINED].

    ...Moje Cappuccino MPi...

    jest FABIA 2FL 1.2 12V+ LPG
    właśnie sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz


    • #3
      Wypadanie zapłonu zaobserwowałem przez vcds w blokach pomiarowych. Podmienie jeszcze cewkę, bo co prawda czyściłam te gniazda (były zielone), ale może mało skutecznie.
      Któryś z gazowników powiedział mi, że gaz jest bardzo wrażliwym paliwem i jak jest jakaś usterka to prędzej LPG wywali błąd niż PB. Dlatego obstawiam, że wina leży po stronie Pb, a że gaz wrażliwy przewala z powrotem na benzynę, ale przez te 2-5 sekund zdąży rozjechać mapy na benzynie. A zaczyna na PB sterownik od nowa się "przyuczyć" to motor kuleje. Tak mi się zdaje.

      Komentarz


      • #4
        Mapy PB sie nie rozjadą raczej. Zresetuje korekty i będzie się uczył od nowa. Obstawiam cewkę.


        Ze swojej strony polecam świece do LPG Denso IK 20 TT jednoelektrodowe irydowe. Obie moje skody na nich jeżdżą .


        ...Moje Cappuccino MPi...

        jest FABIA 2FL 1.2 12V+ LPG
        właśnie sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

        Komentarz


        • #5
          Nie znam tej instalacji ale wszystkie objawy wskazują na wtryskiwacz LPG pierwszego cylindra .Zapewne jest mocno zanieczyszczony i na zimnym staje w pozycji ,, otwarty " . Gaz ucieka , spada ciśnienie na listwie i wtedy automatycznie wraca na Pb . Trzęsie go i wypadają zapłony bo gaz dalej dostaje się do kolektora . Jak już go wypali wraca do normy . Gdy gaz jest cieplejszy ( po pełnym nagrzaniu ) wtryskiwacz zaczyna pracować prawidłowo . Cewka nie ma tu nic do rzeczy skoro palony na benzynie działa prawidłowo .

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpis
            Zapewne jest mocno zanieczyszczony i na zimnym staje w pozycji ,, otwarty " . Gaz ucieka , spada ciśnienie na listwie i wtedy automatycznie wraca na Pb .
            Taka możliwość tez istnieje.
            Prins to "dziwna" instalacja. Miałem Yarisa 1.0 z tą instalacją. Do 90 000 chodził potem przestał.

            Trzeba by napisać na tym forum
            LPG FORUM, INSTALACJA LPG - AUTOGAZ, STAG 200 300 KME SILVER GOLD SEC VALTEK MAGIC JET LPGTECH PROBLEMY BLAD SILNIKA

            co się dzieje i chłopaki pomogą. Powiedzą gdzie jechać i kto ten temat ogarnie.


            ...Moje Cappuccino MPi...

            jest FABIA 2FL 1.2 12V+ LPG
            właśnie sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

            Komentarz


            • #7
              Dzięki za sugestie.
              Też na początku podejrzewałem wtrysk od gazu, dlatego zamieniłem przewody i wtyczki 1 wtrysku z 2. Więc jakby wtrysk krzaczył to po takiej zamianie wypadanie zapłonu by było na 2cyl. Ale czyszczenie wtrysków LPG na pewno nie zaszkodzi co też uczynię. Cewkę też podmienie zobaczymy z jakim skutkiem.

              Komentarz


              • #8
                Jaki przebieg ma ta instalacja ? Brak ciśnienia gazu powoduje powrót na benzynę . Teraz trzeba ustalić przyczynę . Wtryski lub reduktor . Trzeba się podłączyć i sprawdzić ciśnienie gazu .

                Komentarz


                • #9
                  Instalacja ma ok.200tys. Reduktor rok temu regenerowany (wymiana membrany). Wtryskiwaczy jeszcze nie ruszałem.

                  Komentarz


                  • #10
                    Więc czas najwyższy do nich zajrzeć a jeszcze lepiej wymienić . Moje LR po 60 tys były strasznie zasyfione pomimo regularnych wymian filtrów a tu 200 tys

                    Komentarz

                    POWRÓT NA GÓRĘ
                    Pracuję...
                    X