Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Korekty paliwowe

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Korekty paliwowe

    Witam. Pacjent octavia 2 1.6 kombi pb+LPG silnik BSE. Korekty paliwowe na jalowym biegu w granicach - 10.4 do - 12.5. Jak zjechać je by były bliskie 0? Wymienione uszczelki korektora dolotowego, bagnet olejowy dostał nowego oringa by ciaśniej siedział, lejek bagnetu wymieniony na nowy. Co jeszcze sprawdzić?
    Pozdrawiam

  • #2
    Jeśli korekty masz na minusie to lambda zubaża bo masz za bogato . To są korekty z LPG ?

    Komentarz


    • #3
      Takie vcds pokazuje mi na pb i lpg

      Komentarz


      • #4
        Korektami krótkoterminowymi specjalnie bym się nie przejmował . Istotne są korekty długoterminowe w grupie 032 . Krótkie mogą być teraz bogatsze . Jest gorąco . Sporo par paliwa które na wolnych obrotach są dostarczane do kolektora . Druga sprawa , kwestia regulacji instalacji LPG .

        Komentarz


        • #5
          Byłem na strojeniu. Podczas jazdy po drodze szybkiego ruchu ustawiała mi instalacje na korekty po obrotach. Wszystko było ok. Może mieć wpływ brudne filtry lpg? Bo w środę jadę na serwis po 15 tyś km i wymianę filtrów.

          Komentarz


          • #6
            Zrób regulacje na nowych filtrach. Może być też tak, że wtryski LPG troszkę już mniej dokładnie dawkują gaz- więcej leją z tego korekty na bogato. Możliwe też, że sam gazownik ci tak ustawił aby silnika nie popsuć Ja tam jak mam około ~-10 korekty to nie zwracam uwagi. Kiedyś też na stronie rosstecha o korekttach czytałem, że IDLE korekta jak się waha od -10 do + 10 to nie jest nic złego i to naturalne, ale zawsze lepiej jak jest na bogato niż odwrotnie.

            Komentarz


            • #7
              Też bym nie zwracał gdyby nie kontrolka silnika. Instalacja nowa ma nalatane 15tys km.

              Komentarz


              • #8
                Chyba interwał wymiany filtrów do 10tys muszę zmienić

                Komentarz


                • #9
                  Ta kontrolka silnika zapala się jak coś się wydarzy czego silnik nie lubi. Odczytaj błędy i przeanalizuj co jest nie tak

                  Komentarz


                  • #10
                    P0171 za uboga mieszanka i to na LPG mi pokazuje. Przez 13tys km spokój i teraz jak przyszła pora na zmianę filtrów pojawiła mi się dwa razy

                    Komentarz


                    • #11
                      No to filtry nowe i regulacja Jak błąd sporadycznie się pokazuje to może być tak, że tylko w pewnym bardzo wąskim zakresie mapa jest błędna i wtedy wyskakuje uboga. Ja tak miałem, że uboga wyskoczyła raz na miesiąc. Wyregulowałem i było ok.

                      Komentarz


                      • #12
                        Korekty napisałeś że masz sporo na minus czyli ,, bogato " a generuje się błąd ubogiej mieszanki . Ciekawe

                        Komentarz


                        • #13
                          Korekty na wolnych obrotach tak jak pisałem po dodaniu gazu spadają do zera a ostatnio dwa razy wywaliło błąd P0171

                          Komentarz


                          • #14
                            Panowie jak założę emulator sondy lamda to może to coś zmienić z tym błędem p0171-06?

                            Komentarz


                            • #15
                              No a wolisz aby auto dawkowało paliwo poprawnie czy aby nie pokazywało błędu bo emulator wpakujesz?

                              Komentarz


                              • #16
                                Odczytałeś korekty z grupy 032 ? Po wymianie filtrów nadal są błędy ? Gazownik sprawdzał ciśnienie gazu na listwie ? Tu trzeba dojść dlaczego jest ubogo a nie montować emulatory .

                                Komentarz


                                • #17
                                  No ok. Tylko dlaczego takie same korekty są napb i lpg? Możliwe że wina leży po nowej sondzie sterującej ngk która nie do końca jest sprawna i obcina wtryski?

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Już mi się pomysły kończą. Jeszcze mam jeden trop. Podobno filtry pb są z regulatorami paliwa na 3 i 4 bary. Może to mieć wpływ na mój problem ze nie właściwy jest założony i dlatego komputer robi korekty bo za dużo dae paliwa?

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zrób może tak-> pośmigaj chwile tylko na PB i zobacz jak będą wyglądały korekty- jeżeli wszystko jest ok to korekty też będą ok. Przed tym możesz w VCDS zresetować korekty. Jak już na PB korekty będą dobre to ponownie zacznij śmigać na LPG i zobacz jak będą się ustawiać.
                                      Co do bloku 32
                                      pierwsza korekta do IDLE- jak auto stoi to pokazuje pewną wartość, ale już jak się ruszysz to leci do 0
                                      druga to korekty długoterminowe i te są ważniejsze.
                                      Zobacz też na bloku 33 jak jedziesz jaką korektę pokazuje powinna zmieniać się z ujemnej do dodatnią i tak w koło.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        ok. tak zrobię. Na stronie ross tech podpowiedzi są następujące do rozwiązania tego błędu
                                        1 Sprawdzić czujnik przepływu mas powietrza g70
                                        2 Sprawdzić regulator paliwa
                                        3 Sprawdzić pompę paliwa
                                        4 Sprawdzić wtryski
                                        5 Sprawdzić szczelność układu dolotowego
                                        6 Sprawdzić szczelność układu wydechowego
                                        7 Sprawdzić szczelność układu powietrza wtórnego
                                        8. Sprawdzić węże podciśnienia.

                                        A jakie ma znaczenie jak założy się filtr z regulatorem paliwa nie ten co trzeba? Bo są dwa na 3 i 4 bary

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          No tutaj ross mówi co sprawdzic jak coś jest nie tak z PB, dlatego wskazałem abyś sprawdził czy wszystko jest ok na PB. No domyślam się, że problem z filtrem może być taki, że będą spadki ciśnienia np lub odwrotnie nadwyżki ciśnienia przez co poleci więcej/mniej paliwo przez wtrysk. Wtrysk PB otwiera się na moment i wtedy w zależności od ciśnienia wstrzyknie mniej lub więcej paliwa a korekry generalnie wyregulują go poprzez skrócenie bądź zwiększenie czas jego otwarcia.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Właśnie już na pb kicha jest tylko błędu nie pokazuje. Sam gościu co stroił i lpg mówił że nie podoba mu się to. Mówił że albo lewe powietrze łapie albo rozrząd przedstawiony. Lewegonie łapie bo wymienione uszczelki na nowe i test zrobiony plakiem. Czujnik map jakiś czas temu czyściłem ale nie pomogło. Martwi mnie tylko to że po przykręceniu go od dalej rusza się. Spróbuję założyć nowe oringi na niego. I dalej będę myślał nad tym problemem

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zrób reset korekt i patrz jak się ustawiają od nowości- zyskasz na czasie bo chwilę im zajmuje się ustawienie. Plakiem nie wiem czy lewe powietrze wyczaisz ale może. Tak to jeszcze wężyki podciśnienia poogladaj. Żeby było dobrze na LPG musi być super na PB.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Ok. Pooglądam te wężyki. Narazie kicha na pb jest. Więc będę szukał dalej.

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  A czujnik map powinien mieć luz po wciśnięciu?

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X