Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wycieraczki przód - silnik czy mechanizm?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wycieraczki przód - silnik czy mechanizm?

    Cześć.

    Mam prośbę o pomoc przy diagnozie.
    Problem: Przednie wycieraczki się zacinają (nie działają płynnie, zatrzymują się w dowolnym miejscu).

    Połączenie elektryczne (przewody i podłączenie do silnika) - bez zastrzeżeń.
    Co zrobiłem: przesmarowałem mechanizm (najpierw WD-40, potem smar litowy).
    Po tym zabiegu niewiele się zmieniło.
    Ale zauważyłem coś jeszcze.
    Na najszybszym biegu, mechanizm zaczyna pracę normalnie, jednak po kilkunastu sekundach znacznie zwalnia (jakby szło mu coraz ciężej).
    Postaram się wrzcić filmik.

    Czy problemu szukać w samym silniku, czy nadal starać się roruszać cały mechanizm?

    Będę wdzięczny za pomoc.

    Edit: Chyba w złym dziale zadałem to pytanie. Jest jakaś opcja, żeby go przenieść?
    Ostatnio edytowany przez madteo; [ARG:4 UNDEFINED].

  • #2
    Zamieszczone przez madteo Zobacz wpis
    Co zrobiłem: przesmarowałem mechanizm (najpierw WD-40, potem smar litowy).
    Zdemontowałeś, rozebrałeś, wyczyściłeś i nasmarowałeś mechanizm...?
    Jeżeli nie to zapomnij o poprawnym działaniu wycieraczek.

    Komentarz


    • #3
      Filmik z akcji do obejrzenia tu: Link

      BASTIAN001: tak - cały mechanizm był wyjęty:
      IMG_20200630_160644052.jpg
      Ostatnio edytowany przez madteo; [ARG:4 UNDEFINED].

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez madteo Zobacz wpis
        Filmik z akcji do obejrzenia tu: Link

        BASTIAN001: tak - cały mechanizm był wyjęty:
        ...a rozebrany...?
        Na filmiku widać że im dłużej silnik pracuje tym bardziej ciężko wprawić mu mechanizm w ruch.

        Komentarz


        • #5
          BASTIAN001 - mechanizmu nie rozkręcałem.

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez madteo Zobacz wpis
            BASTIAN001 - mechanizmu nie rozkręcałem.
            Więc zdemontuj trzpienie, oczyść je, nasmaruj, wymień oringi. Pamiętaj aby złożyć mnechanizm poprawnie a przy demontażu trzpieni nie zgubić zabezpieczeń.
            W obecnym stanie wcześniej czy później zakatujesz silnik.

            Komentarz


            • #7
              Dzięki za poradę. Wiesz może, czy te oringi są do kupienia w jakichś zestawach naprawczych czy szukać pod konkretny numer części?

              Komentarz


              • #8
                Oringi dobierzesz w sklepie motoryzacyjnym na wzór starego.

                Komentarz


                • #9
                  Problem rozwiązałem w inny sposób. Udało mi się kupić oryginalny mechanizm z silnikiem w idealnym stanie za 85zł (rok produkcji 2017).
                  Wymieniłem i po problemie. W wolnej chwili zregeneruję stary mechanizm i może komuś jeszcze posłuży
                  BASTIAN001 Dziękuję za przydatne informacje.

                  Komentarz

                  POWRÓT NA GÓRĘ
                  Pracuję...
                  X