Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2FL] 1.9 TDI BXE Podniesione obroty jałowe

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2FL] 1.9 TDI BXE Podniesione obroty jałowe

    [...], oraz głośna praca wentylatora chłodnicy BRAK DPF'u!

    Tak jak w temacie, borykam się z tym problemem, odkąd autko wyjechało z warsztatu po wymianie oleju i wszelakich filtrów oraz czyszczeniu EGR'a. W drodze z warsztatu do domu usłyszałem w pewnym momencie głośną pracę silnika. Otóż po otwarciu maski i zdjęciu osłony silnika zauważyłem, że przewód odprowadzający powietrze z EGR'a jest wyciągnięty ze swojego oryginalnego miejsca przeznaczenia - przy pomocy śrubokrętu obluzowałem ten zacisk unosząc go do góry i umieściłem ten wężyk na swoje miejsce i sprawdziłem, czy trzyma - trzymał!

    Zniesmaczony wsiadłem do auta, przekręciłem na zapłon i próbowałem odpalić silnik - nie zapalił, druga próba - nic (rozrusznik oczywiście kręcił) za trzecim razem go trochę przycisnąłem i odpalił uwalniając z rury wydechowej niemałą chmurkę spalin. Od tamtej chwili silnik mi głupieje...

    Nie ważne czy na ciepłym czy na zimnym - obroty się podnoszą do 1045 uruchamiając drugi bieg na wentylatorze wydający nieprzyjemny hałas na postoju. Spalanie także jest większe na biegu jałowym o 0.2l/h. I zmniejsza się także moc – nie wiele, ale jednak różnica jest zauważalna.

    Temperatura oleju, płynu chłodniczego oraz silnika jest w absolutnej normie przy normalnej pracy na 1800-2500 obrotów. Odczuwam także zmiany w wspomaganiu kierownicy - niekiedy muszę nią mocniej przekręcić. Ostatnio po wrzuceniu wstecznego czujniki parkowania zaczęły wariować co zauważyłem także przy białym świetle od wstecznego.

    Absolutnie zero błędów prócz radia, które nie jest fabryczne.

    Nie wiem czy poprzedni właściciel usuwał DPF i zmieniał sterowniki

    Mam kilka scenariuszy, które mogły mi się przytrafić jednak nie jestem ich pewny.
    1. Zapchany wydech rozpoczynając od kolektora do samego tłumika końcowego.
    2. Problem z przepustnicą.
    3. Alternator – ale to mało prawdopodobne, bo napięcie się zgadza.

    Myślałem, aby oddać samochód do innego warsztatu i zastosować wodorowanie silnika oraz sprawdzenie i przeczyszczenie układu wydechowego.

    Może ktoś się borykał z podobnym problemem i udało mu się go rozwiązać?

    Kurka liczy na Wasze wsparcie!

    1LQN6Av.jpg



  • #2
    Witam, a ja obstawiam EGR-a. Sam kiedyś w 1.9 TDI przerabiałem temat podwyższonych obrotów na biegu jałowym silnika i winowajcą był brudny EGR. Po jego porządnym czyszczeniu usterka nie powróciła. Możliwe że twój EGR nadaje się do wymiany lub nie został dobrze wyczyszczony. Dobrze by było podstawić drugi sprawny i zobaczyć co się bedzie działo.

    Komentarz

    POWRÓT NA GÓRĘ
    Pracuję...
    X