Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • radekrp90 mam obecnie zainstalowany zestaw z literką C w CAXA, tak jak wcześniej pisałem problemem jest tylko wymiana koła dolnego, co napędza pompę olejową. Poza zestawem nic nie było zmieniane. Na nowym zestawie tez potrafi czasami z rana lub po dłuższym postoju zaterkotać, niestety :-/

    Komentarz


    • Zamieszczone przez radekrp90 Zobacz posta
      Był lany Castrol 5W-30 co 20.000 km. Teraz mam Motul x-cess 8100 5W-40 (norma 502.00 jak db. pamiętam)
      Aby jeszcze ulżyć motorowni warto przejść na 0W40. Jeździłem na 5W30 ale na 0W40 jest lepiej. 0W40 w tsi polecają też inni użytkownicy. Ale o tym wiele napisano w wątku olejowym do benzyniaków.
      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
      =================================================

      Komentarz


      • prezes73 Pisząc o kole pompy - co jest tam problemem? Jak patrzyłem w ELSA wystarczy tylko je zablokować do demontażu. Więcej problemów może być z kołem na wale.

        endryu Na lato zostawię 5W40. Do zimy przynajmniej jedna zmiana oleju będzie więc się poprawię. Niestety nie będzie to już chyba wtedy Motul, bo parametry wysokotemperaturowe w oleju x-clean 0W-40 są gorsze niż w x-cess 5W-40 - tak mi się przynajmniej to kojarzy.

        Komentarz


        • Napisałem o kole co napędza pompe olejową, czyli na wale.

          Komentarz


          • OK, źle zrozumiałem początkowo. Na YT jest film z montażem tego koła w 1.2 TSI (jak mniemam identyczna procedura) i w sumie nic trudnego tam nie było poza niezbędnymi narzędziami (ściągacz, "prasa" składająca się z gwintowanego pręta oraz nakrętki, blokada obrotu wału).
            Dziś lub jutro zrobię rozeznanie w jednym z warsztatów czy podjęli by się tego zadania, bo Plichta i HADM chyba się wypną na propozycję adaptacji/montażu "zestawu". Dzięki za pomoc.

            Aha - tak jeszcze przy okazji. Osoby, które montowały ten zestaw - niech podzielą się posiadaną wersją obudowy rozrządu (jaki numer części). Może być na PW - tak z ciekawości

            PS: Filmik z 1.2 TSI:

            Komentarz


            • radekrp90 zupełnie inna zabawa, problemem nie jest same zdemontowanie tego koła tylko uwolnienie go z łańcucha od pompy, sprytny mechanik da radę ściągnąć łańcuch pompy olejowej, inny nie, co wiąże się z demontażem miski olejowej, żeby zdemontować miskę olejową trzeba odkręcić tłumik. Jedno jest pewne, sposobem można zdjąć łańcuch z tego koła, tylko jest to trochę gimnastyka i trzeba wykazać się sprytem. W trójmieście znam takiego magika ale teraz chyba nie ma gdzie tego robić.

              Komentarz


              • No fakt, bez demontażu miski to gimnastyka, bo przeszkadzać może zarówno osłonka jak i sam napinacz (jak dobrze widziałem na fotografiach). Prawdę mówiąc nawet nie zakładałem demontażu tego łańcucha bez demontażu miski ale skoro ktoś próbuje to dobrze wiedzieć. Bezpieczniej jednak mieć chyba do wszystkiego swobodny dostęp, tak uważam.

                Komentarz


                • Zamieszczone przez radekrp90 Zobacz posta
                  No fakt, bez demontażu miski to gimnastyka, bo przeszkadzać może zarówno osłonka jak i sam napinacz (jak dobrze widziałem na fotografiach). Prawdę mówiąc nawet nie zakładałem demontażu tego łańcucha bez demontażu miski ale skoro ktoś próbuje to dobrze wiedzieć. Bezpieczniej jednak mieć chyba do wszystkiego swobodny dostęp, tak uważam.
                  Napinacz można zdemontować bez ściągania miski olejowej, ale to i tak mało luzuje łańcuch aby swobodnie go ściągnąć z koła na wale. Da się ale trzeba troszkę uprawiać gimnastyki aby łańcuch zrzucić i wymienić dolne koło (na wale). A niestety w tym zestawie trzeba zmienić te koło bo inna jest budowa nowego łańcucha i nie pasuje stara zębatka.
                  Przy demontażu miski na pewno jest lepszy dostęp, napisałem tylko że jest możliwość bez jej ściągania (nie łatwa) .
                  Ostatnio edytowany przez prezes73; [ARG:4 UNDEFINED].

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez Sony Zobacz posta
                    Natalia - moim zdaniem zmień olej (najlepiej z płukanką) i obserwuj. Wymiana rozrządu to droga impreza, może olej ma dosyć i silnik musi się oczyścić. Zmieniaj max co 15 tys. km lub 1 rok. Może być tak, że po zmianie oleju przez jakiś czas będzie jeszcze terkotało i przestanie.
                    Podaj jaki był dotychczas stosowany 5W30, jaki ma być 0W40, jak długo trwa terkotanie po uruchomieniu silnika, czy występuje zawsze czy też od czasu do czasu, jak auto jest eksploatowane (miasto, trasa)?
                    Podziel się też później wiedzą o efektach zmiany.
                    Dziękuję.
                    Był Mobil i wczesniej Castrol 5W30 zmieniany co ca. 30 tys. Kupiłam auto w styczniu, zmieniłam kilka dni temu jak doczytałam, że poprzednia kombinacja mało odpowiednia była.
                    Wlany jest Motul 0W40 iiii cisza...
                    Auto jezdzi głównie w miescie, teraz zrobiłam trasę 500km, za dwa tyg znowu, pozniej majowka, wakacje i na zimę glownie miasto dlatego tez zostal mi zalecony 0W40 ze wzgledu na krótkie dystanse i czeste rozruchy.
                    Terkotanie wystepowalo jak było zimno, po nocy, chwila - kwestia kilku sekund ale moze to tez moje subiektywne odczucie... na razie jest ok.
                    Dodam, że była zastosowana płukania i wiadomo, wszystkie filtry.

                    Problem pokazał się z klima - obawiam się, że sprężarka kaput ale zaraz odnajdę wątek i popytam klubowiczów.

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez Natalia Szyk Zobacz posta

                      ....
                      Wlany jest Motul 0W40 iiii cisza...
                      Auto jezdzi głównie w miescie,.... dlatego tez zostal mi zalecony 0W40
                      Jeśli będziesz zadowolona, to trzymaj się tego samego (moim zdaniem nie ma co kombinować ze zmianami).

                      U mnie podobna eksploatacja. Od maja ubr. FUCHS Titan LL 0W40 - pisałem wcześniej, że na tym oleju też mam zaterkotania. Od dłuższego czasu jednak nastała cisza przy uruchamianiu i jestem w pełni zadowolony . Tylko że zrobił się deficyt z tą oliwą u sprzedawców forumowych (widocznie nie ma zainteresowania).

                      Komentarz


                      • Proszę o radę w kwestii wymiany rozrządu...
                        Obecny przebieg to ok 110kkm i rozrząd ciągle oryginał. Generalnie rozrządu nie słychać. Olej wymieniany co roku (7-9kkm) i ciągle 0w40.
                        Jak to jest z tym rozrzadem...czy warto wymienić tak profilaktycznie? Czy jednak czekać na objawy/odgłosy i dopiero wtedy wymieniać? Czy może coś stać tak nagle bez objawów?
                        Miałem diesla wcześniej więc wymieniałem co 5lat choć przebieg był niewielki no ale pasek to nie łańcuch i się starzeje więc nie warto przeciągać czasu nawet jeżeli przebieg niewielki. A jak to jest z łańcuchem???
                        Oczywiście nie bardzo chce mi się wydawać ok 2tys zł bez potrzeby ;-) no ale jak trzeba to OK bo nie oszczędzam na serwisowaniu.
                        strazakp

                        Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                        Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez strazakp Zobacz posta
                          Oczywiście nie bardzo chce mi się wydawać ok 2tys zł bez potrzeby ;-) no ale jak trzeba to OK bo nie oszczędzam na serwisowaniu.
                          Jeśli wszystko jest w normie (brak typowych odgłosów porannego startu) nie ruszaj go i nic nie wymieniaj. Szkoda $$ skoro tak jak piszesz nie masz żadnych objawów zużycia napinacza lub wariatora. Jeśli cokolwiek będzie nie tak, na pewno to usłyszysz i wtedy to zrobisz. Na chwilę obecna dla mnie to strata kasy..

                          O2 FL 2.0 TDI ==>> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=71836
                          Maciej
                          Kierownice MF, tempomaty, MFA w grupie VAG Skoda, VW, Seat, Audi. Montaż, kodowanie sterowników, sterowniki, wiązki i inne..

                          Komentarz


                          • Mackowski, dzięki.

                            Między czasie trochę rozeznalem się w kwestii ceny w okolicy.
                            Znalazłem taką ofertę wymiany rozrządu (nie ASO):
                            Robocizna : 850zł -10% = 765zł

                            Kompletny zestaw : 1139zł

                            W skład kompletu wchodzą:
                            1. ślizg łańcucha rozrządu
                            producent: VW
                            numer producenta: 03C 109 469R
                            2. ślizg łańcucha rozrządu
                            producent: VW
                            numer producenta: 03C 109 509AA
                            3. Koło zębate rozrzadu
                            producent: VW
                            numer producenta: 03C 109 571K
                            4. Koło zębate wału korbowego
                            producent: VW
                            numer producenta: 03C 105 209BD
                            5. napinacz łańcucha rozrządu
                            producent: VW
                            numer producenta: 03C 109 507BD
                            6. łańcuch rozrządu
                            producent: VW
                            numer producenta: 03C 109 158H
                            7. uszczelniacz wału
                            producent: VW
                            numer producenta: 038103085E
                            8. uszczelka obudowy łańcucha rozrządu
                            producent: VW
                            numer producenta: 03C109287G
                            9. śruba koła pasowego wału korbowego
                            producent: VW
                            numer producenta: N91048601
                            10. śruba koła zębatego
                            producent: VW
                            numer producenta: N902 562 02
                            11. śruba koła zębatego
                            producent: VW
                            numer producenta: N911 970 01
                            12. wariator (nastawnik) wałka rozrządu
                            producent: VW
                            numer producenta: 03C109088G
                            strazakp

                            Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                            Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez strazakp Zobacz posta
                              Mackowski, dzięki.

                              Między czasie trochę rozeznalem się w kwestii ceny w okolicy.
                              Znalazłem taką ofertę wymiany rozrządu (nie ASO):
                              Robocizna : 850zł -10% = 765zł

                              Kompletny zestaw : 1139zł
                              765 zł za samą wymianę rozrządu? I to jeszcze nie w ASO? Masakrycznie duży koszt!!

                              Jeśli będziesz kiedyś potrzebował, daj mi znać - umówię Cię z moim mechanikiem, który pracuje w ASO VW i zrobi Ci to za połowę ceny - wszystko oczywiście w ASO!!
                              O2 FL 2.0 TDI ==>> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=71836
                              Maciej
                              Kierownice MF, tempomaty, MFA w grupie VAG Skoda, VW, Seat, Audi. Montaż, kodowanie sterowników, sterowniki, wiązki i inne..

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez mackowski Zobacz posta
                                765 zł za samą wymianę rozrządu? I to jeszcze nie w ASO? Masakrycznie duży koszt!!

                                Jeśli będziesz kiedyś potrzebował, daj mi znać - umówię Cię z moim mechanikiem, który pracuje w ASO VW i zrobi Ci to za połowę ceny - wszystko oczywiście w ASO!!
                                Dużo? No jeżeli tak piszesz to OK. Rozumiem że ten znajomy to z Gdańska lub okolic,tak?
                                strazakp

                                Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                Komentarz


                                • Dziś odpaliłem auto po ok 36godzinnym postoju i dobiegł moim uszom niepokojący mnie odgłos....rozrząd..???nie do końca wiem bo w sumie nigdy nie mogłem usłyszeć tego dźwięku jaki wydaje łańcuch gdy nadaje się do wymiany. Trwało to kilka sekund i faktycznie był to jakby metaliczny odgłos i mgło to być uderzanie lancucha :-((( Trochę zachwalalem że ciągle mam ori rozrząd i jest cisza :-( Na blacie stuknelo właśnie 112kkm. Zobaczymy co będzie dalej, czy to jednorazowe czy jednak się powtórzy...
                                  No cóż.najwyzej trzeba będzie poświęcić te 2000zl i zrobić.
                                  strazakp

                                  Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                  Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                  Komentarz


                                  • Na YouTube znajdziesz filmiki z uszkodzonym rozrządem. Ja u siebie też ostatnio wymieniałem i kosztowało mnie to 900zl- części, 400zl- robocizna i nowy olej i filtr. U mnie łańcuch było słychać tylko po kilkudniowym postoju. Przebieg niecałe 100 tys.
                                    Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r

                                    Komentarz


                                    • Widzę że oryginalne zestawy z wariatorem kosztują już tylko ok 900 zł (bo allegro)...wow!!! Pamiętam jak jakiś rok temu była to cena grubo ponad 2tys zł a nawet ok 3tys zł. Czy to taki sam zestaw tylko tak ceny poszły w dół????

                                      Jeżeli macie kogoś sprawdzonego kto wymieni profesjonalnie rozrząd (Trójmiasto lub okolica) i zrobi to znacznie taniej niż ASO to poproszę o namiar bo myślę o wymianie.
                                      strazakp

                                      Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                      Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                      Komentarz


                                      • Witam
                                        Po przejechaniu 100k moją O2FL zaczyna mi się pojawiać od czasu do czasu poranny niepokojący dźwięk, czyli na 99% to kwestia rozrządu.
                                        Czy ktoś może polecić warsztat w Poznaniu, który mi to poprawnie zdiagnozuje (dźwięk nie pojawia się zawsze, więc w ASO powiedzą, że nie widzą problemu i naprawi w dobrej cenie?

                                        Komentarz


                                        • Witam
                                          Czy ktoś mógłby polecić jakiś porządny serwis w Wa-wie lub okolicach ( nie ASO) który wykonałby solidnie wymianę rozrządu w 1.4 TSI ?

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez opermon Zobacz posta
                                            Na YouTube znajdziesz filmiki z uszkodzonym rozrządem. Ja u siebie też ostatnio wymieniałem i kosztowało mnie to 900zl- części, 400zl- robocizna i nowy olej i filtr. U mnie łańcuch było słychać tylko po kilkudniowym postoju. Przebieg niecałe 100 tys.
                                            Tanio robocizna....U mnie w okolicy to nie mniej niż 650zl a najczęściej to w okolicy 750zl. ASO to już kwota ok 1200zl. Części faktycznie na allegro można kupić (pełen komplet z uszczelkami i śrubami) za 920zl.
                                            Ja mam obecnie przebieg trochę ponad 113kkm i codziennie rano odpalając auto nie ma tego dźwięku łańcucha. Jest on tylko po postoju minimum dwuosobowym ale rzadko tak bywa by tyle auto stalo. Odczekam do marca jak mam termin wymiany oleju i filtrow by zrobić to razem.

                                            Może ma ktoś polecić kogoś z Trójmiasta lub okolic kto fachowo i w miarę niedrogo wymieni rozrząd?
                                            strazakp

                                            Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                            Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                            Komentarz


                                            • Zapytaj w ASO Skody w Elblągu/Starogardzie Gdańskim - podobno można u nich na to dostać porządny rabat (info od znajomego, serwisuje auto w jednym z nich ale to ta sama firma). Z innych miejsc mogę polecić warsztat w Tczewie, ale nie chcę robić reklamy więc jeśli jesteś zainteresowany to podam na PW.

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez radekrp90 Zobacz posta
                                                Zapytaj w ASO Skody w Elblągu/Starogardzie Gdańskim - podobno można u nich na to dostać porządny rabat (info od znajomego, serwisuje auto w jednym z nich ale to ta sama firma). Z innych miejsc mogę polecić warsztat w Tczewie, ale nie chcę robić reklamy więc jeśli jesteś zainteresowany to podam na PW.
                                                W Elblągu jak i Starogardzie to jest ten sam ASO gramatowski. Już tam pytałem i za sama robociznę liczą sobie (o ile pamiętam) ok 1200zl więc nie jest taniej. Cały zestaw części + robocizna tam wychodzi ok 2700zl. Wspomnę że kupując cały komplet części na allegro i oddając wykonane w pobliskim serwisie (nie ASO) będzie mnie to kosztowało 1600zl.
                                                strazakp

                                                Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                                Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                                Komentarz


                                                • Mailowo też mi podawali taką cenę, ale z rozmowy ze znajomym wynikało, że na miejscu można dość mocno negocjować (ale przy zakupie części od nich). Zarzekał się, że wychodziło tak samo jak w warsztacie (rozrząd do 2.0 TDI + wymiana imbusa), a ma pełną gwarancję na montaż. Tak czy inaczej 1000 PLN drogą nie chodzi

                                                  Komentarz


                                                  • Jeszcze raz zadałem pytanie w ASO Gdańsk o cenę i ostatecznie stanelo: cena części bez zmian (1124zl) a robocizna z wstępnej cenie 1349zl dali mi 30% zniżki więc wychodzi ok 950zl.
                                                    Wychodzi na to że jest taniej ale dalej drożej w sumie o ok 400zl jak bym kupił sam części i oddał nie do ASO.
                                                    strazakp

                                                    Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                                    Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...
                                                    X