Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Ale w ASO masz gwarancję na montaż i części.

    Komentarz


    • Ale jeszcze można zrobić tak że warsztat który mi to zrobi sam zamówi części z ASO i po takiej samej cenie mi go sprzeda wraz ze swoim montażem więc wyjdzie mi za robociznę ok 200-250zl taniej a gwarancja i tak będzie. Oczywiście nie piszę tu o jakimś tam podwórkowym warsztacie a o czymś większym i zbliżonym do aso tyle że z tańsza robotogodzina.
      strazakp

      Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
      Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

      Komentarz


      • Nie wiem jak jest w rozrządzie do TSI, ale jak kiedyś robiłem rozrząd w ASO w moim MPI to na fakturze miałem napisane, że udzielają 24 miesięcznej gwarancji na części pod warunkiem montażu w ASO.

        Komentarz


        • Witam u mnie jak skoda postała ze 2 dni to też wydawała dźwięki z okolic rozrządu a ma Joz przejechane 165tys i okazało się ze filtr oleju nie trzymał ciśnienia wiec wymienili mi filtr oleju na oryginalny z volkswagena i dodatkowo płukanie silnika i nowy olej i jak rękom odjąć wiec morał taki ze lepiej prubowac, po najtańszych sposobach, zanim wepcha się w większe koszta pozdrawiam.

          Komentarz


          • Zaoszczedzic 400 zl, a miec spokoj 2 lata na caly rozrzad kto co lubi mi wariator 2 mce przed koncem gwarancji wymienili za friko a tak trzeba by bulic.

            Komentarz


            • Zamieszczone przez tomiczek3 Zobacz posta
              Joz
              Zamieszczone przez tomiczek3 Zobacz posta
              rękom
              Zamieszczone przez tomiczek3 Zobacz posta
              prubowac

              Moja Rosso Czeszka
              Wykres z hamowni
              Flickr

              CB Harry II ASC + Triflex

              Pozdrawiam Mirek!!

              Komentarz


              • Zamieszczone przez tomiczek3 Zobacz posta
                ...okazało się ze filtr oleju nie trzymał ciśnienia ...
                Jakiej firmy był ten filtr ?
                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                =================================================

                Komentarz


                • kolego eaglemirek RS Mieszkam ponad 30 lat zagranicom i mam prawo zrobić jakiś błąd gramatyczny to jest forum mamy sobie pomagacć, a nie sprawdzać gramatykę.

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez tomiczek3 Zobacz posta
                    gramatyczny
                    ortograficzny, to po pierwsze a po drugie przeglądarki internetowe mają takie funkcje jak podpowiedzi pisowni więc to żadne tłumaczenie

                    Moja Rosso Czeszka
                    Wykres z hamowni
                    Flickr

                    CB Harry II ASC + Triflex

                    Pozdrawiam Mirek!!

                    Komentarz


                    • Nie czepiaj się - mamy wylef dyslektykuf i dysortografuf.
                      Jak se Brajanki w szkole nie radzą to Karyna robi papierek i tak mamy popis w Internecie takich analfabetów z niby wykształceniem, bo przecież to nie ich wina... Krew mnie zalewa, bo jeszcze 15-20 lat temu dziecko było po prostu leniem i musiało się nauczyć, dziś to nie lenistwo, a dysfunkcja czy tam inna choroba (znacznie uogólniając).
                      Ja pisząc sam pisząc po polsku staram się sprawdzać czy nie walę jakiegoś byka, a co dopiero w języku, którego nie znam lub używam rzadko... ale jak już wspomniałem leniów nie brakuje
                      Sorki za OT.

                      Komentarz


                      • A teraz tak na poważnie - niestety nie mogę już edytować poprzedniego posta.
                        Jeśli chodzi o woj. pomorskie jakie warsztaty podjeły się wymiany w starszych CAXA rozrządu na wersję "C"? HADM niby nie robi (przynajmniej tak mi powiedziano przez telefon, że wymienią tylko na to co wychodzi z VIN, a u mnie wyjdzie starsza wersja).
                        Komplet rozrządu i napędu pompy oleju jest względnie tani tylko ta wymiana - komu to dać żeby był sprawdzony w 1.4 TSI, bo jednak moje okoliczne zakłady nie mają w tym doświadczenia.

                        Komentarz


                        • radekrp90 W moim przypadku nie było problemów i został wymieniony na ten z końcówką "C", CAXA z 2009r, temat ogarnął marek_kloss z Gdańska

                          Komentarz


                          • To niezależny mechanik czy jakaś "furtka" do ASO? Jeśli nie tajemnica jaki czas i robocizna?

                            Komentarz


                            • Nie wiem czy ktoś już pisał o tym roczniku, a szczerze to nie mam siły czesać 130 stron
                              Moja O2 jest z 2013 roku i ostatnio coraz częściej słyszę głośniejsze terkotanie z rana/na zimnym. Trwa 2-3 sekundy.
                              Jak jest zimno na dworzu to mam wrażenie jest głośniej. Rano odpalam w garażu, temp. 11-14 st. C..

                              Czy ktoś mi może napisać co w silnikach z 2013 zostało poprawione jeżeli chodzi o rozrząd? Na co zwrócić szczególnie uwagę?
                              W Polmot Auto (Połczyńska) na razie zaproponowali kontrolę łańcuszka (wyciągnięcia) za 550 zł. W innym Polmot Auto na razie powiedzieli 250 zł, ale czekam żeby mi przysłali maila. Poprosiłem też o ofertę na wymianę rozrządu i pompy wody. Ciekawe co przyślą.

                              Auto ma 92kkm. Od 40kkm jeżdżony głównie obwodnica. Olej Shell AV-L 0W30 LL. Wymiana przy 30kkm (poprzedni właściciel), 53kkm, 65kkm, 80kkm.

                              Komentarz


                              • Przede wszystkim zmieniłbym olej. Może to wystarczy.

                                Komentarz


                                • Z AutoBlak mam coś takiego.
                                  Najrozsądniejszym rozwiązaniem wydaje się być Pana wizyta w dniu poprzedzającym diagnostykę - z racji konieczności pracy na zimnym silniku. Będziemy wtedy w stanie osłuchać oraz odczytać błędy z komputera - jeśli łańcuch jest już zbyt rozciągnięty pojawi się błąd. Taka diagnostyka to koszt 150zł - jednak sama usterka elektroniczna nie jest jednoznaczną diagnozą - sprawdzenie organoleptyczne z pełnym opomiarowaniem rozciągnięcia łańcucha to koszt do 500zł brutto.

                                  tanio nie jest.

                                  Sony, wymiana oleju na nowy czy wymiana na inny?

                                  Kurna, boje się odpalać samochód ;P

                                  Komentarz


                                  • Na pewno na świeży, może nawet z płukanką 10-15 minutową. U mnie lepiej sprawdza się olej z SAE 5W30 i mam od lata zalany Fuchs Titan GT1 PRO C3 5W30 (w silniku od 4 tys. km) i generalnie hydraulika się uciszyła . Dla porównania na Fuchs 0W40 - u mnie też terkotało przy uruchamianiu silnika. Zadowolony byłem też wcześniej tak przez około 10 tys. km z Mobil 1 ESP 5W30.
                                    Daj znać co postanowiłeś i jaki efekt. Być może hydraulika musi się oczyścić. Dawniej po zalaniu kiepskiego oleju miałem taki hałas przy uruchamianiu silnika, jakby ktoś młotem walił, aż ciarki przechodziły. Od tamtej pory (minęło parę lat) jakoś wszystko działa.

                                    Komentarz


                                    • ... i oczywiście z wymianą max co 1 rok.

                                      Komentarz


                                      • We wtorek mam mieć „oględziny” i sprawdzenie rozrządu. Jak już jestem umówiony to niech zobaczą w jakim stanie jest łańcuch.
                                        Podobno mogę być przy oględzinach. Będę chciał zobaczyć ten łańuch zanim mi wcisną kit, że jest za luźny.

                                        Jak będzie ok to następną zmianę (mam za jakieś 4kkm) rozważę ten 5W30. W aso mi powiedzieli, że 5W30 ok, ale na maks 15kkm. Ja zmieniam co 15, a to póki co wychodzi częściej niż rok.

                                        Ciekaw jestem jak on chcą sprawdzić ten łańcuch. Myślę, że jakoś tylko od góry go zobaczą, ale czy wtedy nie trzeba wymienić jakichś uszczelek?

                                        Komentarz


                                        • Nie patrzyłbym sztywno na przebieg 15 tys. km od wymiany oleju, bo wiele zależy od warunków eksploatacji. Do max 10 - 12 tys.km raczej jest OK, potem to już różnie z odgłosami.
                                          Od oleju i czystości (olej i hydraulika) zależy jak napinacz hydrauliczny będzie sobie radził z napięciem łańcucha.Tak czy inaczej, jak zmienią Ci olej wraz z wymianą rozrządu to nadal nie wiadomo czy pomogła wymiana oleju na świeży czy też niezbędna była wymiana rozrządu - to takie moje przemyślenia na własnym przykładzie.

                                          Komentarz


                                          • W moim przypadku "trwałość" oleju oceniam na około 8000 km - po takim przebiegu hydraulika wyraźnie dłużej się napełnia (tzn. słyszę przez dłuższy czas "cykanie" choć nie wiem czy to popychacze, czy może jednak łańcuch).
                                            Olej to x-max 0W40 i zastanawiam się z przejściem na x-max 0W30 ale to przy następnej wymianie, bo na tą olej już mam Kusi mnie sprawdzenie położenia wałków ale muszę sobie ogarnąć czujnik zegarowy... ale jak się uprę to może i spróbuję bez

                                            Komentarz


                                            • Witam .
                                              Odświeżę temat . Jestem po wymianie kompletnego rozrządu w superbie 1.4 125 ps . Był postukiwanie na zimnym silniku przez kilka czasem kiklanascie sek. No i stuki na zimnym silniku rano pozostaly . Rozrzad kompletny z aso ten zmodyfikowany. Czyli nie zawsze stuki na zimnym świadczą o łańcuchu . Co wiec może postukiwać . Dodam że tylko po nocy . Hydropopychacze ? Jest coś jeszcze co luz jest kasowany przez cisnienie oleju ?

                                              Komentarz


                                              • Na jakim oleju jeździsz, gdzie był wymieniany rozrząd?

                                                Komentarz


                                                • To nie rozrząd. Prześledz ten temat :
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/forum/oc...ozrządu/page3
                                                  jak widać w O3 też problem stukania na zimnym występuje ,a tam jest pasek. Póki co wiemy, że nic nie wiemy...

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez prezes73 Zobacz posta
                                                    Na jakim oleju jeździsz, gdzie był wymieniany rozrząd?
                                                    Rozrząd wymieniany w znanym mi warsztacie od kilku lat . Zdjęty rozrząd bez śladów zużycia po ok 100 tkm . Niestety nie wiem jak określić zuzycie napinacza . Troche nie rozumiem wplywu napinacza na wadę rozrzadu skoro oprocz ciśnienia oleju napina go sprężyna .Nowy rozrząd ten zmodyfikowany z nastawnikiem faz . . Olej castrol 5w30 . Były wlasciciel wymieniał co 15 tkm ja wymieniam co 10 tkm . Coś mi się zdaje że trzeba iść w kierunku pompy wys ciśnienia i jej napędu .

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...
                                                    X