Jakim olejem został zalany silnik po wymianie rozrządu ?
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Problem z rozrządem 1.4 tsi
Zwiń
X
-
Panowie moja sytuacja wygląda następująco:
autko z 2010 roku CAXA 1.4 TSI w 2013 roku przy lekko ponad 70 tys km, rozrząd przeskoczył, dokonano wymiany całego kompletu wraz z dopłatą do robocizny ze strony SKODY. W tym roku w lutym przy lekko ponad 140 tys km podobna sytuacja i tym razem wymieniono, ale na zestaw naprawczy (poprawiony), już poza ASO (Warsztat w Dąbrowie Górniczej, koło Urzędu Miasta). Koszt zestawu około 1000 PLN.
Przez kilkaset km wszystko było ok, ale teraz zauważam niepokojące objawy (przejechane około 4-5 kkm od momentu wymiany). Na zimnym silniku odczuwam bardzo małe drgania, które tak naprawdę czuć tylko na kierownicy, na pedałach. Do tego ostatnimi dniami doszedł dodatkowy objaw to jest po zapłonie kiedy obroty spadają udaje im się zejść jeszcze niżej niż zwykle to jest w okolice 500 obr/min. po kilku sekundach odbijają się w górę i wracają do normalnego zwyczajowego poziomu. Generalnie wygląda to tak jakby z każdym rozruchem ciężej było się dopasować do właściwych obrotów, udaje się ale zachowanie się silnika jest niepokojące (przynajmniej dla mnie). Panowie prośba o porady, jeździć czy coś powinienem sprawdzić (i może gdzie)?
Komentarz
-
Zamieszczone przez rafi49 Zobacz postaNa zimnym silniku odczuwam bardzo małe drgania, które tak naprawdę czuć tylko na kierownicy, na pedałach. Do tego ostatnimi dniami doszedł dodatkowy objaw to jest po zapłonie kiedy obroty spadają udaje im się zejść jeszcze niżej niż zwykle to jest w okolice 500 obr/min. po kilku sekundach odbijają się w górę i wracają do normalnego zwyczajowego poziomu. Generalnie wygląda to tak jakby z każdym rozruchem ciężej było się dopasować do właściwych obrotów, udaje się ale zachowanie się silnika jest niepokojące (przynajmniej dla mnie). Panowie prośba o porady, jeździć czy coś powinienem sprawdzić (i może gdzie)?
Po wymianie świec i zamianie cewek niestety błąd wypadania zapłonu na cyl. 3 wyskoczył ponownie. We wtorek zostawiam samochód na sprawdzenie co i jak.
Co do obrotów to u mnie tez czasami schodzi tak do 600 i po chwili podbija do iluś tam i się stabilizuje.
Występuje to raczej po przejechaniu krótkiego odcinka (tak z kilometr max), wyłączeniu silnika na chwilę (np. wejście do sklepu po chleb) i ponownym uruchomieniu.
Obstawiam, że to też może być związane z wypadaniem zapłonów, ale ja się nie znam... tak teoretyzuję
Komentarz
-
Zamieszczone przez koleś Zobacz postaProszę o opinię na temat tych błędów. Silnik 1,4 TSI. Octavia II 2012.
Silnikiem szarpie. Po skasowaniu błędów jest dużo lepiej.
Adres 01: Silnik (CAX) Plik etykiet: 03C-906-016-CAX.clb
Oznaczenie elementu SW: 03C 906 016 AK HW: 03C 906 016 C
Komponent: MED17.5.5 G 9059
Weryfikacja: LCH12--- Numer seryjny:
Kodowanie: 0000072
Kod serwisu: WSC 73430 790 00083
VCID: 68DE803C5B73DA0141-803C
6 - ilość znalezionych błedów. Oto one:
000768 - Rozpoznano wypadanie zapłonów w jednym/wielu cylindrach
P0300 - 000 - - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Stan błedu: 11100000
Priorytet błedu: 0
Częstość błedu: 5
Link błedów: 255
Przebieg: 202050 km
Wskźnik czasu: 0
Data: 2012.07.20
Czas: 18:14:03
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 799 /min
Obciążenie silnika 19.2 %
Prędkość: 0.0 km/h
Temperatura: 47.0*C
Temperatura: 15.0*C
Ciśnienie rzecz.: 990.0 mbar
Napięcie: 13.843 V
000769 - Cylinder 1
P0301 - 000 - rozpoznane wypadanie zapłonów - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 11100000
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 5
Wew. licznik błędów: 255
Przebieg: 202050 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2012.07.20
Czas: 18:14:03
000770 - Cylinder 2
P0302 - 000 - rozpoznane wypadanie zapłonów - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 11100000
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 5
Wew. licznik błędów: 255
Przebieg: 202050 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2012.07.20
Czas: 18:14:03
000771 - Cylinder 3
P0303 - 000 - rozpoznane wypadanie zapłonów - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 11100000
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 5
Wew. licznik błędów: 255
Przebieg: 202050 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2012.07.20
Czas: 18:14:03
000772 - Cylinder 4
P0304 - 000 - rozpoznane wypadanie zap3onów - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 11100000
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 5
Wew. licznik błędów: 255
Przebieg: 202050 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2012.07.20
Czas: 18:14:03
000010 - Zespół 1; przestawianie wałka rozrządu strony ssącej
P000A - 000 - za wolne - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 11100000
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 5
Wew. licznik błędów: 255
Przebieg: 202050 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2012.07.20
Czas: 18:14:03
Kody gotowości: B/D
Co było przyczyną wyżej wymienionych błędów? U mnie właśnie wyskoczyły następujące błędy:
000010 - Camshaft Positioner (Bank 1 Intake)
P000A - 000 - Slow Response
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 111393 km
Time Indication: 0
Date: 2043.14.17
Time: 22:47:13
Freeze Frame:
RPM: 1685 /min
Load: 17.6 %
Speed: 37.0 km/h
Temperature: 5.0°C
Temperature: 11.0°C
Absolute Pres.: 960.0 mbar
Voltage: 14.097 V
000768 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 000 -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 111402 km
Time Indication: 0
Date: 2043.14.17
Time: 22:58:32
Freeze Frame:
RPM: 857 /min
Load: 20.4 %
Speed: 51.0 km/h
Temperature: 63.0°C
Temperature: 24.0°C
Absolute Pres.: 960.0 mbar
Voltage: 13.970 V
000772 - Cylinder 4
P0304 - 000 - Misfire Detected
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 111402 km
Time Indication: 0
Date: 2043.14.17
Time: 22:58:32
Freeze Frame:
RPM: 857 /min
Load: 20.4 %
Speed: 51.0 km/h
Temperature: 63.0°C
Temperature: 24.0°C
Absolute Pres.: 960.0 mbar
Voltage: 13.970 V
000770 - Cylinder 2
P0302 - 000 - Misfire Detected
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 111402 km
Time Indication: 0
Date: 2043.14.17
Time: 22:58:32
Freeze Frame:
RPM: 857 /min
Load: 20.4 %
Speed: 51.0 km/h
Temperature: 63.0°C
Temperature: 24.0°C
Absolute Pres.: 960.0 mbar
Voltage: 13.970 V
000769 - Cylinder 1
P0301 - 000 - Misfire Detected
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 111403 km
Time Indication: 0
Date: 2043.14.17
Time: 23:00:01
Freeze Frame:
RPM: 859 /min
Load: 13.3 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 58.0°C
Temperature: 23.0°C
Absolute Pres.: 960.0 mbar
Voltage: 14.097 V
000771 - Cylinder 3
P0303 - 000 - Misfire Detected
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 111403 km
Time Indication: 0
Date: 2043.14.17
Time: 23:00:01
Freeze Frame:
RPM: 859 /min
Load: 13.3 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 58.0°C
Temperature: 23.0°C
Absolute Pres.: 960.0 mbar
Voltage: 14.097 V
Readiness: 0000 0000
Komentarz
-
Zamieszczone przez radekrp90 Zobacz posta
endryu Jak już jest stan agonalny to różnica pomiędzy Intake B1 (spec.), a Intake B1 (act.) będzie większa jak chyba 2.0*KW ale wtedy zapewne będzie błąd i kontrolka EPC.
Używane tsi nie nadaje się do zakupu, ale zaryzykowałem. No i podoba mi się. :-)
Komentarz
-
To co masz jako 5.9 to wysterowanie zaworu i po nim nie jest się w stanie stwierdzić nic poza tym, że ECU steruje nastawnikiem.
Co do samego wskazania 19.5*/20.0*... to u mnie było 20.5* i był już wyciągnięty, a na nowym mam tak jak u Ciebie. Dopiero nowsze sterowniki (chyba 2012+) dają możliwość precyzyjnego ustalenia różnicy nastaw.
- 1 lubię to
Komentarz
Komentarz