Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Jakim olejem został zalany silnik po wymianie rozrządu ?

    Komentarz


    • Takim jak do tej pory był zalewany - Motul x-max 0W-40.

      Komentarz


      • Panowie moja sytuacja wygląda następująco:
        autko z 2010 roku CAXA 1.4 TSI w 2013 roku przy lekko ponad 70 tys km, rozrząd przeskoczył, dokonano wymiany całego kompletu wraz z dopłatą do robocizny ze strony SKODY. W tym roku w lutym przy lekko ponad 140 tys km podobna sytuacja i tym razem wymieniono, ale na zestaw naprawczy (poprawiony), już poza ASO (Warsztat w Dąbrowie Górniczej, koło Urzędu Miasta). Koszt zestawu około 1000 PLN.
        Przez kilkaset km wszystko było ok, ale teraz zauważam niepokojące objawy (przejechane około 4-5 kkm od momentu wymiany). Na zimnym silniku odczuwam bardzo małe drgania, które tak naprawdę czuć tylko na kierownicy, na pedałach. Do tego ostatnimi dniami doszedł dodatkowy objaw to jest po zapłonie kiedy obroty spadają udaje im się zejść jeszcze niżej niż zwykle to jest w okolice 500 obr/min. po kilku sekundach odbijają się w górę i wracają do normalnego zwyczajowego poziomu. Generalnie wygląda to tak jakby z każdym rozruchem ciężej było się dopasować do właściwych obrotów, udaje się ale zachowanie się silnika jest niepokojące (przynajmniej dla mnie). Panowie prośba o porady, jeździć czy coś powinienem sprawdzić (i może gdzie)?

        Komentarz


        • Zamieszczone przez rafi49 Zobacz posta
          Na zimnym silniku odczuwam bardzo małe drgania, które tak naprawdę czuć tylko na kierownicy, na pedałach. Do tego ostatnimi dniami doszedł dodatkowy objaw to jest po zapłonie kiedy obroty spadają udaje im się zejść jeszcze niżej niż zwykle to jest w okolice 500 obr/min. po kilku sekundach odbijają się w górę i wracają do normalnego zwyczajowego poziomu. Generalnie wygląda to tak jakby z każdym rozruchem ciężej było się dopasować do właściwych obrotów, udaje się ale zachowanie się silnika jest niepokojące (przynajmniej dla mnie). Panowie prośba o porady, jeździć czy coś powinienem sprawdzić (i może gdzie)?
          Jezeli chodzi o drgania na jałowym to u mnie występują. Na zimnym i ciepłym. Czasami jak się zatrzymuję to jest jakbym silnik wyłączył, a czasami drży, czasami zaczyna drżeć po chwili. Przy odpalaniu trzęsie dosyć mocno budą. Przy dynamicznym przyśpieszania szarpie. Wczoraj zamrugała mi kontrolka silnika (po chwili zgasła). Pojechałem do ASO na przegląd bo i tak miałem robić i wyskoczyło wypadanie zapłonu na cyl. 3.
          Po wymianie świec i zamianie cewek niestety błąd wypadania zapłonu na cyl. 3 wyskoczył ponownie. We wtorek zostawiam samochód na sprawdzenie co i jak.

          Co do obrotów to u mnie tez czasami schodzi tak do 600 i po chwili podbija do iluś tam i się stabilizuje.
          Występuje to raczej po przejechaniu krótkiego odcinka (tak z kilometr max), wyłączeniu silnika na chwilę (np. wejście do sklepu po chleb) i ponownym uruchomieniu.
          Obstawiam, że to też może być związane z wypadaniem zapłonów, ale ja się nie znam... tak teoretyzuję

          Komentarz


          • Zamieszczone przez koleś Zobacz posta
            Proszę o opinię na temat tych błędów. Silnik 1,4 TSI. Octavia II 2012.
            Silnikiem szarpie. Po skasowaniu błędów jest dużo lepiej.


            Adres 01: Silnik (CAX) Plik etykiet: 03C-906-016-CAX.clb
            Oznaczenie elementu SW: 03C 906 016 AK HW: 03C 906 016 C
            Komponent: MED17.5.5 G 9059
            Weryfikacja: LCH12--- Numer seryjny:
            Kodowanie: 0000072
            Kod serwisu: WSC 73430 790 00083
            VCID: 68DE803C5B73DA0141-803C

            6 - ilość znalezionych błedów. Oto one:
            000768 - Rozpoznano wypadanie zapłonów w jednym/wielu cylindrach
            P0300 - 000 - - MIL zapalona
            Ramka zamrożona:
            Stan błedu: 11100000
            Priorytet błedu: 0
            Częstość błedu: 5
            Link błedów: 255
            Przebieg: 202050 km
            Wskźnik czasu: 0
            Data: 2012.07.20
            Czas: 18:14:03

            Ramka zamrożona:
            Obroty silnika: 799 /min
            Obciążenie silnika 19.2 %
            Prędkość: 0.0 km/h
            Temperatura: 47.0*C
            Temperatura: 15.0*C
            Ciśnienie rzecz.: 990.0 mbar
            Napięcie: 13.843 V

            000769 - Cylinder 1
            P0301 - 000 - rozpoznane wypadanie zapłonów - MIL zapalona
            Ramka zamrożona:
            Stan błędu: 11100000
            Priorytet błędu: 0
            Częstość błędu: 5
            Wew. licznik błędów: 255
            Przebieg: 202050 km
            Wskaźnik czasu: 0
            Data: 2012.07.20
            Czas: 18:14:03

            000770 - Cylinder 2
            P0302 - 000 - rozpoznane wypadanie zapłonów - MIL zapalona
            Ramka zamrożona:
            Stan błędu: 11100000
            Priorytet błędu: 0
            Częstość błędu: 5
            Wew. licznik błędów: 255
            Przebieg: 202050 km
            Wskaźnik czasu: 0
            Data: 2012.07.20
            Czas: 18:14:03



            000771 - Cylinder 3
            P0303 - 000 - rozpoznane wypadanie zapłonów - MIL zapalona
            Ramka zamrożona:
            Stan błędu: 11100000
            Priorytet błędu: 0
            Częstość błędu: 5
            Wew. licznik błędów: 255
            Przebieg: 202050 km
            Wskaźnik czasu: 0
            Data: 2012.07.20
            Czas: 18:14:03

            000772 - Cylinder 4
            P0304 - 000 - rozpoznane wypadanie zap3onów - MIL zapalona
            Ramka zamrożona:
            Stan błędu: 11100000
            Priorytet błędu: 0
            Częstość błędu: 5
            Wew. licznik błędów: 255
            Przebieg: 202050 km
            Wskaźnik czasu: 0
            Data: 2012.07.20
            Czas: 18:14:03

            000010 - Zespół 1; przestawianie wałka rozrządu strony ssącej
            P000A - 000 - za wolne - MIL zapalona
            Ramka zamrożona:
            Stan błędu: 11100000
            Priorytet błędu: 0
            Częstość błędu: 5
            Wew. licznik błędów: 255
            Przebieg: 202050 km
            Wskaźnik czasu: 0
            Data: 2012.07.20
            Czas: 18:14:03

            Kody gotowości: B/D

            Co było przyczyną wyżej wymienionych błędów? U mnie właśnie wyskoczyły następujące błędy:


            000010 - Camshaft Positioner (Bank 1 Intake)
            P000A - 000 - Slow Response
            Freeze Frame:
            Fault Status: 01100000
            Fault Priority: 0
            Fault Frequency: 1
            Reset counter: 255
            Mileage: 111393 km
            Time Indication: 0
            Date: 2043.14.17
            Time: 22:47:13

            Freeze Frame:
            RPM: 1685 /min
            Load: 17.6 %
            Speed: 37.0 km/h
            Temperature: 5.0°C
            Temperature: 11.0°C
            Absolute Pres.: 960.0 mbar
            Voltage: 14.097 V

            000768 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
            P0300 - 000 -
            Freeze Frame:
            Fault Status: 01100000
            Fault Priority: 0
            Fault Frequency: 1
            Reset counter: 255
            Mileage: 111402 km
            Time Indication: 0
            Date: 2043.14.17
            Time: 22:58:32

            Freeze Frame:
            RPM: 857 /min
            Load: 20.4 %
            Speed: 51.0 km/h
            Temperature: 63.0°C
            Temperature: 24.0°C
            Absolute Pres.: 960.0 mbar
            Voltage: 13.970 V

            000772 - Cylinder 4
            P0304 - 000 - Misfire Detected
            Freeze Frame:
            Fault Status: 01100000
            Fault Priority: 0
            Fault Frequency: 1
            Reset counter: 255
            Mileage: 111402 km
            Time Indication: 0
            Date: 2043.14.17
            Time: 22:58:32

            Freeze Frame:
            RPM: 857 /min
            Load: 20.4 %
            Speed: 51.0 km/h
            Temperature: 63.0°C
            Temperature: 24.0°C
            Absolute Pres.: 960.0 mbar
            Voltage: 13.970 V

            000770 - Cylinder 2
            P0302 - 000 - Misfire Detected
            Freeze Frame:
            Fault Status: 01100000
            Fault Priority: 0
            Fault Frequency: 1
            Reset counter: 255
            Mileage: 111402 km
            Time Indication: 0
            Date: 2043.14.17
            Time: 22:58:32

            Freeze Frame:
            RPM: 857 /min
            Load: 20.4 %
            Speed: 51.0 km/h
            Temperature: 63.0°C
            Temperature: 24.0°C
            Absolute Pres.: 960.0 mbar
            Voltage: 13.970 V

            000769 - Cylinder 1
            P0301 - 000 - Misfire Detected
            Freeze Frame:
            Fault Status: 01100000
            Fault Priority: 0
            Fault Frequency: 1
            Reset counter: 255
            Mileage: 111403 km
            Time Indication: 0
            Date: 2043.14.17
            Time: 23:00:01

            Freeze Frame:
            RPM: 859 /min
            Load: 13.3 %
            Speed: 0.0 km/h
            Temperature: 58.0°C
            Temperature: 23.0°C
            Absolute Pres.: 960.0 mbar
            Voltage: 14.097 V

            000771 - Cylinder 3
            P0303 - 000 - Misfire Detected
            Freeze Frame:
            Fault Status: 01100000
            Fault Priority: 0
            Fault Frequency: 1
            Reset counter: 255
            Mileage: 111403 km
            Time Indication: 0
            Date: 2043.14.17
            Time: 23:00:01

            Freeze Frame:
            RPM: 859 /min
            Load: 13.3 %
            Speed: 0.0 km/h
            Temperature: 58.0°C
            Temperature: 23.0°C
            Absolute Pres.: 960.0 mbar
            Voltage: 14.097 V


            Readiness: 0000 0000
            VW GOLF VI 1.4 TSI 122KM CAXA

            Komentarz


            • Zamieszczone przez radekrp90 Zobacz posta

              endryu Jak już jest stan agonalny to różnica pomiędzy Intake B1 (spec.), a Intake B1 (act.) będzie większa jak chyba 2.0*KW ale wtedy zapewne będzie błąd i kontrolka EPC.
              Czy to jest ta różnica? A te 5.9%?


              https://prostejedzenieblog.wordpress.com

              Komentarz


              • To co masz jako 5.9 to wysterowanie zaworu i po nim nie jest się w stanie stwierdzić nic poza tym, że ECU steruje nastawnikiem.
                Co do samego wskazania 19.5*/20.0*... to u mnie było 20.5* i był już wyciągnięty, a na nowym mam tak jak u Ciebie. Dopiero nowsze sterowniki (chyba 2012+) dają możliwość precyzyjnego ustalenia różnicy nastaw.

                Komentarz


                • To jest rocznik 2012 (kwiecień). W kolejnym roku już tego silnika (i problemu) nie było.
                  https://prostejedzenieblog.wordpress.com

                  Komentarz


                  • Chodzi o to, że CAX były montowane też w innych autach i tam od roku 2012 były sterowniki UDS, które dawały szersze możliwości diagnostyki.

                    Komentarz


                    • Czyli w octavii z kwietnia 2012 r. tych możliwości nie ma?
                      https://prostejedzenieblog.wordpress.com

                      Komentarz


                      • Witam,

                        Kiedyś już tutaj opisywałem swoją historię , ale w skrócie: mam silnik z 2010r od 20kkm przebiegu słyszalne charakterystyczne "terkotanie". Przy 42 kkm wymieniłem rozrząd ( wszystko oprócz nastawnika bo kosztował 3500 PLN a zestawu jeszcze nie było). Praktycznie zaraz po naprawie usłyszałem terkotanie ,ale zlałem to i jeździłem aż do 115kkm. Postanowiłem wrzucić cały zestaw i wczoraj odebrałem samochód. Za wcześnie na wnioski , ale pierwsze odpalenie po nocy to inny samochód. Pisze głównie dlatego ,że jest ta zła wiadomość dla posiadaczy CAXA. dosłownie tydzień temu VW zmienił cene zestawu i teraz zamiast około 1000 PLN kosztuje 2000 PLN więc jak ktoś ma możliwość kupna gdzieś po starej cenie to zachęcam, Mi się nie udało.

                        Komentarz


                        • A ten inny samochód to sprowadza się tylko do tego, że teraz nie terkocze po odpaleniu czy jest jeszcze inna inność?

                          Widzę nadal zestawy w cenie bliższej 1k niż 2k...

                          Rozrząd łańcuch VW Golf V 1.4 TSI CAXA CAVD CNWA 03C198229C www.rozrzad.pl
                          Ostatnio edytowany przez unicestwiacz_wszechrzeczy; [ARG:4 UNDEFINED].
                          https://prostejedzenieblog.wordpress.com

                          Komentarz


                          • Może być tak ,że handlują towarem którego nie mają. Kupisz u nich oni zamówią w ASO , albo kupili parę sztuk i nie zdają sobie sprawy ,że zestaw poszedł do góry. To jest świeża sprawa 3 tyg temu miałem robioną wycenę i miałem tam kwotę 900 z groszami. Co do ”innego samochodu” to głównie tak zapala w ciszy. Fakt ,że samochód po odpaleniu chodził jak młocarnia kłócił się z moją kulturą techniczną. Trzeba jednak przyznać ,że udało mi się przejechać w takim stanie prawie 100Kkm wiec być może uspokoiłem tylko swoje sumienie.
                            Ostatnio edytowany przez boonsaw; [ARG:4 UNDEFINED].

                            Komentarz


                            • Ten zalinkowany zestaw 03C198229C pasuje do silników z numerami pomiędzy 101 200 … 102 045. No i tu czegoś nie rozumiem, bo na moim silniku jest naklejka z numerem CAX A47 850, czyli nie pasuje to do tego formatu. Jak to rozszyfrować?

                              https://prostejedzenieblog.wordpress.com

                              Komentarz


                              • Ja u siebie mam silnik z nr CAX A24 185 i zestaw naprawczy pasował. Nazwa silnika w tym nr to CAX, a A24 185 to nr. Stosując omawiany zestaw to w silnikach o nr 101 200 … 102 045 trzeba dodatkowo wymienić łańcuch, zębatkę i napinacz pompy oleju. Czyli dla silników o nr CAX 011200 do CAX 102045.
                                Ostatnio edytowany przez opermon; [ARG:4 UNDEFINED].
                                Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r

                                Komentarz


                                • Dziękuję za wyjaśnienie. Wszędzie piszą o tym sześciocyfrowym kodzie, a a my mamy pięciocyfrowy, więc wychodzi na to, że w nowszych trzeba wymienić więcej, a od maja 2015 montowano właśnie ten zestaw z końcówką C, który wszyscy kupują do 1.4 tsi. Czy to w nim właśnie jest dodany dodatkowy ząb na jednym/obu kołach zębatych?
                                  https://prostejedzenieblog.wordpress.com

                                  Komentarz


                                  • Inna jest zębatka na wale, przy wymianie rozrządu trzeba ściągnąć łańcuch od pompy oleju. Sam łańcuch też jest inny jak i napinacz. Możesz zobaczyć zdjęcia z wymiaby w moim aucie
                                    Dropbox - rozrzad - Simplify your life
                                    Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r

                                    Komentarz


                                    • O! Dokumentacja pierwsza klasa. Widzę, że łańcuch też się bardzo różni.

                                      Ile kosztowała wymiana? Czy może sam robiłeś? Ten film to rozumiem, że przed wymianą?
                                      https://prostejedzenieblog.wordpress.com

                                      Komentarz


                                      • Tak film jest z przed wymiany. Rozrząd robiłem dwa lata temu u mojego mehanika. Za całość zapaliłem 1500 zł z tym, że nie ruszałem pompy oleju. Objawy naciągnięcia łańcucha takie jak u wszystkich czyli po dłuższym postoju przy uruchomieniu słyszalne terkotanie.
                                        Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r

                                        Komentarz


                                        • Niestety, teraz za 1500 nie da się tego zrobić. :-(

                                          A czy od wymiany terkotanie już się nie pojawiło?
                                          https://prostejedzenieblog.wordpress.com

                                          Komentarz


                                          • Po wymianie terkotania przy porannym uruchomieniu już nie ma.
                                            Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r

                                            Komentarz


                                            • T o myślisz, że ta wersja rozrządu z końcówką C jest wreszcie faktycznym rozwiązaniem problemu tego silnika?
                                              https://prostejedzenieblog.wordpress.com

                                              Komentarz


                                              • Się zobaczy czy poprawili na stałe czy tylko na jakiś czas. Mój fabryczny jak zaczął terkotać miał przejechane ok 95 tyś, a jak kupowałem auto to rozrząd miał już nie sprawiać problemów, bo auto z początku 2012 roku.
                                                Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r

                                                Komentarz


                                                • Tak z doświadczenia posiadacza 1.4 16V (BBY), w którym były wadliwe tłoki, to obawiam się, że na 100% to i tego silnika jednak nigdy nie poprawili. Taka sobie cecha holzwagena w XXI wieku.

                                                  Mój ma 67 kkm (kwiecień 2012), ale jakoś nie mogę dojść do tego czy terkocze czy tylko dogrzewa katalizator podczas podniesionych obrotów. Naoglądałem się nagrań, ale dalej nie wiem.

                                                  Zamieszczone przez boonsaw Zobacz posta
                                                  dosłownie tydzień temu VW zmienił cene zestawu i teraz zamiast około 1000 PLN kosztuje 2000 PLN więc jak ktoś ma możliwość kupna gdzieś po starej cenie to zachęcam, Mi się nie udało.
                                                  Kupiłem za 1150 zł (kompletny komplet, z uszczelką obudowy). Zobaczymy czy rzeczywiście w tej cenie sprzedadzą...

                                                  Ostatnio edytowany przez unicestwiacz_wszechrzeczy; [ARG:4 UNDEFINED].
                                                  https://prostejedzenieblog.wordpress.com

                                                  Komentarz


                                                  • Ja za swój zestaw płaciłem 960 zł, ale jak patrzyłem na te nowe ceny po 2 tys to moim zdaniem trochę przesadzili.
                                                    W moim przypadku hałas występował zawsze po dłuższym postoju np rano lub po kilku dniach. W linku, który wkleiłem jest też film z mojego uruchamiania.
                                                    ​​​​​
                                                    Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...
                                                    X