Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Jakim olejem został zalany silnik po wymianie rozrządu ?

    Komentarz


    • Takim jak do tej pory był zalewany - Motul x-max 0W-40.

      Komentarz


      • Panowie moja sytuacja wygląda następująco:
        autko z 2010 roku CAXA 1.4 TSI w 2013 roku przy lekko ponad 70 tys km, rozrząd przeskoczył, dokonano wymiany całego kompletu wraz z dopłatą do robocizny ze strony SKODY. W tym roku w lutym przy lekko ponad 140 tys km podobna sytuacja i tym razem wymieniono, ale na zestaw naprawczy (poprawiony), już poza ASO (Warsztat w Dąbrowie Górniczej, koło Urzędu Miasta). Koszt zestawu około 1000 PLN.
        Przez kilkaset km wszystko było ok, ale teraz zauważam niepokojące objawy (przejechane około 4-5 kkm od momentu wymiany). Na zimnym silniku odczuwam bardzo małe drgania, które tak naprawdę czuć tylko na kierownicy, na pedałach. Do tego ostatnimi dniami doszedł dodatkowy objaw to jest po zapłonie kiedy obroty spadają udaje im się zejść jeszcze niżej niż zwykle to jest w okolice 500 obr/min. po kilku sekundach odbijają się w górę i wracają do normalnego zwyczajowego poziomu. Generalnie wygląda to tak jakby z każdym rozruchem ciężej było się dopasować do właściwych obrotów, udaje się ale zachowanie się silnika jest niepokojące (przynajmniej dla mnie). Panowie prośba o porady, jeździć czy coś powinienem sprawdzić (i może gdzie)?

        Komentarz


        • Zamieszczone przez rafi49 Zobacz posta
          Na zimnym silniku odczuwam bardzo małe drgania, które tak naprawdę czuć tylko na kierownicy, na pedałach. Do tego ostatnimi dniami doszedł dodatkowy objaw to jest po zapłonie kiedy obroty spadają udaje im się zejść jeszcze niżej niż zwykle to jest w okolice 500 obr/min. po kilku sekundach odbijają się w górę i wracają do normalnego zwyczajowego poziomu. Generalnie wygląda to tak jakby z każdym rozruchem ciężej było się dopasować do właściwych obrotów, udaje się ale zachowanie się silnika jest niepokojące (przynajmniej dla mnie). Panowie prośba o porady, jeździć czy coś powinienem sprawdzić (i może gdzie)?
          Jezeli chodzi o drgania na jałowym to u mnie występują. Na zimnym i ciepłym. Czasami jak się zatrzymuję to jest jakbym silnik wyłączył, a czasami drży, czasami zaczyna drżeć po chwili. Przy odpalaniu trzęsie dosyć mocno budą. Przy dynamicznym przyśpieszania szarpie. Wczoraj zamrugała mi kontrolka silnika (po chwili zgasła). Pojechałem do ASO na przegląd bo i tak miałem robić i wyskoczyło wypadanie zapłonu na cyl. 3.
          Po wymianie świec i zamianie cewek niestety błąd wypadania zapłonu na cyl. 3 wyskoczył ponownie. We wtorek zostawiam samochód na sprawdzenie co i jak.

          Co do obrotów to u mnie tez czasami schodzi tak do 600 i po chwili podbija do iluś tam i się stabilizuje.
          Występuje to raczej po przejechaniu krótkiego odcinka (tak z kilometr max), wyłączeniu silnika na chwilę (np. wejście do sklepu po chleb) i ponownym uruchomieniu.
          Obstawiam, że to też może być związane z wypadaniem zapłonów, ale ja się nie znam... tak teoretyzuję

          Komentarz

          Pracuję...
          X