Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Jakim olejem został zalany silnik po wymianie rozrządu ?

    Komentarz


    • Takim jak do tej pory był zalewany - Motul x-max 0W-40.

      Komentarz


      • Panowie moja sytuacja wygląda następująco:
        autko z 2010 roku CAXA 1.4 TSI w 2013 roku przy lekko ponad 70 tys km, rozrząd przeskoczył, dokonano wymiany całego kompletu wraz z dopłatą do robocizny ze strony SKODY. W tym roku w lutym przy lekko ponad 140 tys km podobna sytuacja i tym razem wymieniono, ale na zestaw naprawczy (poprawiony), już poza ASO (Warsztat w Dąbrowie Górniczej, koło Urzędu Miasta). Koszt zestawu około 1000 PLN.
        Przez kilkaset km wszystko było ok, ale teraz zauważam niepokojące objawy (przejechane około 4-5 kkm od momentu wymiany). Na zimnym silniku odczuwam bardzo małe drgania, które tak naprawdę czuć tylko na kierownicy, na pedałach. Do tego ostatnimi dniami doszedł dodatkowy objaw to jest po zapłonie kiedy obroty spadają udaje im się zejść jeszcze niżej niż zwykle to jest w okolice 500 obr/min. po kilku sekundach odbijają się w górę i wracają do normalnego zwyczajowego poziomu. Generalnie wygląda to tak jakby z każdym rozruchem ciężej było się dopasować do właściwych obrotów, udaje się ale zachowanie się silnika jest niepokojące (przynajmniej dla mnie). Panowie prośba o porady, jeździć czy coś powinienem sprawdzić (i może gdzie)?

        Komentarz


        • Zamieszczone przez rafi49 Zobacz posta
          Na zimnym silniku odczuwam bardzo małe drgania, które tak naprawdę czuć tylko na kierownicy, na pedałach. Do tego ostatnimi dniami doszedł dodatkowy objaw to jest po zapłonie kiedy obroty spadają udaje im się zejść jeszcze niżej niż zwykle to jest w okolice 500 obr/min. po kilku sekundach odbijają się w górę i wracają do normalnego zwyczajowego poziomu. Generalnie wygląda to tak jakby z każdym rozruchem ciężej było się dopasować do właściwych obrotów, udaje się ale zachowanie się silnika jest niepokojące (przynajmniej dla mnie). Panowie prośba o porady, jeździć czy coś powinienem sprawdzić (i może gdzie)?
          Jezeli chodzi o drgania na jałowym to u mnie występują. Na zimnym i ciepłym. Czasami jak się zatrzymuję to jest jakbym silnik wyłączył, a czasami drży, czasami zaczyna drżeć po chwili. Przy odpalaniu trzęsie dosyć mocno budą. Przy dynamicznym przyśpieszania szarpie. Wczoraj zamrugała mi kontrolka silnika (po chwili zgasła). Pojechałem do ASO na przegląd bo i tak miałem robić i wyskoczyło wypadanie zapłonu na cyl. 3.
          Po wymianie świec i zamianie cewek niestety błąd wypadania zapłonu na cyl. 3 wyskoczył ponownie. We wtorek zostawiam samochód na sprawdzenie co i jak.

          Co do obrotów to u mnie tez czasami schodzi tak do 600 i po chwili podbija do iluś tam i się stabilizuje.
          Występuje to raczej po przejechaniu krótkiego odcinka (tak z kilometr max), wyłączeniu silnika na chwilę (np. wejście do sklepu po chleb) i ponownym uruchomieniu.
          Obstawiam, że to też może być związane z wypadaniem zapłonów, ale ja się nie znam... tak teoretyzuję

          Komentarz


          • Zamieszczone przez koleś Zobacz posta
            Proszę o opinię na temat tych błędów. Silnik 1,4 TSI. Octavia II 2012.
            Silnikiem szarpie. Po skasowaniu błędów jest dużo lepiej.


            Adres 01: Silnik (CAX) Plik etykiet: 03C-906-016-CAX.clb
            Oznaczenie elementu SW: 03C 906 016 AK HW: 03C 906 016 C
            Komponent: MED17.5.5 G 9059
            Weryfikacja: LCH12--- Numer seryjny:
            Kodowanie: 0000072
            Kod serwisu: WSC 73430 790 00083
            VCID: 68DE803C5B73DA0141-803C

            6 - ilość znalezionych błedów. Oto one:
            000768 - Rozpoznano wypadanie zapłonów w jednym/wielu cylindrach
            P0300 - 000 - - MIL zapalona
            Ramka zamrożona:
            Stan błedu: 11100000
            Priorytet błedu: 0
            Częstość błedu: 5
            Link błedów: 255
            Przebieg: 202050 km
            Wskźnik czasu: 0
            Data: 2012.07.20
            Czas: 18:14:03

            Ramka zamrożona:
            Obroty silnika: 799 /min
            Obciążenie silnika 19.2 %
            Prędkość: 0.0 km/h
            Temperatura: 47.0*C
            Temperatura: 15.0*C
            Ciśnienie rzecz.: 990.0 mbar
            Napięcie: 13.843 V

            000769 - Cylinder 1
            P0301 - 000 - rozpoznane wypadanie zapłonów - MIL zapalona
            Ramka zamrożona:
            Stan błędu: 11100000
            Priorytet błędu: 0
            Częstość błędu: 5
            Wew. licznik błędów: 255
            Przebieg: 202050 km
            Wskaźnik czasu: 0
            Data: 2012.07.20
            Czas: 18:14:03

            000770 - Cylinder 2
            P0302 - 000 - rozpoznane wypadanie zapłonów - MIL zapalona
            Ramka zamrożona:
            Stan błędu: 11100000
            Priorytet błędu: 0
            Częstość błędu: 5
            Wew. licznik błędów: 255
            Przebieg: 202050 km
            Wskaźnik czasu: 0
            Data: 2012.07.20
            Czas: 18:14:03



            000771 - Cylinder 3
            P0303 - 000 - rozpoznane wypadanie zapłonów - MIL zapalona
            Ramka zamrożona:
            Stan błędu: 11100000
            Priorytet błędu: 0
            Częstość błędu: 5
            Wew. licznik błędów: 255
            Przebieg: 202050 km
            Wskaźnik czasu: 0
            Data: 2012.07.20
            Czas: 18:14:03

            000772 - Cylinder 4
            P0304 - 000 - rozpoznane wypadanie zap3onów - MIL zapalona
            Ramka zamrożona:
            Stan błędu: 11100000
            Priorytet błędu: 0
            Częstość błędu: 5
            Wew. licznik błędów: 255
            Przebieg: 202050 km
            Wskaźnik czasu: 0
            Data: 2012.07.20
            Czas: 18:14:03

            000010 - Zespół 1; przestawianie wałka rozrządu strony ssącej
            P000A - 000 - za wolne - MIL zapalona
            Ramka zamrożona:
            Stan błędu: 11100000
            Priorytet błędu: 0
            Częstość błędu: 5
            Wew. licznik błędów: 255
            Przebieg: 202050 km
            Wskaźnik czasu: 0
            Data: 2012.07.20
            Czas: 18:14:03

            Kody gotowości: B/D

            Co było przyczyną wyżej wymienionych błędów? U mnie właśnie wyskoczyły następujące błędy:


            000010 - Camshaft Positioner (Bank 1 Intake)
            P000A - 000 - Slow Response
            Freeze Frame:
            Fault Status: 01100000
            Fault Priority: 0
            Fault Frequency: 1
            Reset counter: 255
            Mileage: 111393 km
            Time Indication: 0
            Date: 2043.14.17
            Time: 22:47:13

            Freeze Frame:
            RPM: 1685 /min
            Load: 17.6 %
            Speed: 37.0 km/h
            Temperature: 5.0°C
            Temperature: 11.0°C
            Absolute Pres.: 960.0 mbar
            Voltage: 14.097 V

            000768 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
            P0300 - 000 -
            Freeze Frame:
            Fault Status: 01100000
            Fault Priority: 0
            Fault Frequency: 1
            Reset counter: 255
            Mileage: 111402 km
            Time Indication: 0
            Date: 2043.14.17
            Time: 22:58:32

            Freeze Frame:
            RPM: 857 /min
            Load: 20.4 %
            Speed: 51.0 km/h
            Temperature: 63.0°C
            Temperature: 24.0°C
            Absolute Pres.: 960.0 mbar
            Voltage: 13.970 V

            000772 - Cylinder 4
            P0304 - 000 - Misfire Detected
            Freeze Frame:
            Fault Status: 01100000
            Fault Priority: 0
            Fault Frequency: 1
            Reset counter: 255
            Mileage: 111402 km
            Time Indication: 0
            Date: 2043.14.17
            Time: 22:58:32

            Freeze Frame:
            RPM: 857 /min
            Load: 20.4 %
            Speed: 51.0 km/h
            Temperature: 63.0°C
            Temperature: 24.0°C
            Absolute Pres.: 960.0 mbar
            Voltage: 13.970 V

            000770 - Cylinder 2
            P0302 - 000 - Misfire Detected
            Freeze Frame:
            Fault Status: 01100000
            Fault Priority: 0
            Fault Frequency: 1
            Reset counter: 255
            Mileage: 111402 km
            Time Indication: 0
            Date: 2043.14.17
            Time: 22:58:32

            Freeze Frame:
            RPM: 857 /min
            Load: 20.4 %
            Speed: 51.0 km/h
            Temperature: 63.0°C
            Temperature: 24.0°C
            Absolute Pres.: 960.0 mbar
            Voltage: 13.970 V

            000769 - Cylinder 1
            P0301 - 000 - Misfire Detected
            Freeze Frame:
            Fault Status: 01100000
            Fault Priority: 0
            Fault Frequency: 1
            Reset counter: 255
            Mileage: 111403 km
            Time Indication: 0
            Date: 2043.14.17
            Time: 23:00:01

            Freeze Frame:
            RPM: 859 /min
            Load: 13.3 %
            Speed: 0.0 km/h
            Temperature: 58.0°C
            Temperature: 23.0°C
            Absolute Pres.: 960.0 mbar
            Voltage: 14.097 V

            000771 - Cylinder 3
            P0303 - 000 - Misfire Detected
            Freeze Frame:
            Fault Status: 01100000
            Fault Priority: 0
            Fault Frequency: 1
            Reset counter: 255
            Mileage: 111403 km
            Time Indication: 0
            Date: 2043.14.17
            Time: 23:00:01

            Freeze Frame:
            RPM: 859 /min
            Load: 13.3 %
            Speed: 0.0 km/h
            Temperature: 58.0°C
            Temperature: 23.0°C
            Absolute Pres.: 960.0 mbar
            Voltage: 14.097 V


            Readiness: 0000 0000
            VW GOLF VI 1.4 TSI 122KM CAXA

            Komentarz


            • Zamieszczone przez radekrp90 Zobacz posta

              endryu Jak już jest stan agonalny to różnica pomiędzy Intake B1 (spec.), a Intake B1 (act.) będzie większa jak chyba 2.0*KW ale wtedy zapewne będzie błąd i kontrolka EPC.
              Czy to jest ta różnica? A te 5.9%?


              Używane tsi nie nadaje się do zakupu, ale zaryzykowałem. No i podoba mi się. :-)

              Komentarz


              • To co masz jako 5.9 to wysterowanie zaworu i po nim nie jest się w stanie stwierdzić nic poza tym, że ECU steruje nastawnikiem.
                Co do samego wskazania 19.5*/20.0*... to u mnie było 20.5* i był już wyciągnięty, a na nowym mam tak jak u Ciebie. Dopiero nowsze sterowniki (chyba 2012+) dają możliwość precyzyjnego ustalenia różnicy nastaw.

                Komentarz


                • To jest rocznik 2012 (kwiecień). W kolejnym roku już tego silnika (i problemu) nie było.
                  Używane tsi nie nadaje się do zakupu, ale zaryzykowałem. No i podoba mi się. :-)

                  Komentarz

                  Pracuję...
                  X