Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zbieg okoliczności. Przy 36 kkm wymieniałem rozrząd właśnie bez wariatora i dokładnie po 10 kkm terkotanie wróciło. Z reszta zawsze po wymianie oleju na nowy przez parę tysięcy był spokój potem zawsze wracało. Przy 100km wymieniłem całość razem z wariatorem i przejechałem już 30kkm bez tego dzwieku. W tym wątku ktoś napisał że za ten dzwiek odpowiada właśnie wadliwy wariator i u mnie to się sprawdziło.

    Komentarz


    • u mnie było podobnie, ale na oleju Fuchs Titan GT1 PRO C3 5W30 od około 2 lat przestało. Rozrządu nie wymieniałem i jest OK (odpukać). Wcześniej terkotało raz z rana, raz po postoju ok. 2 godz. Latem częściej niż zimą. Może mój silnik polubił się z tym olejem. Wiosną zalałem zatem takim samym olejem i nie zamierzam zmieniać na inny, bo jest OK. Wcześniej były różne inne oleje, w tym m.in. Castrol 5W30, Mobil 1 ESP 5W30, Fuchs Titan 0W40 i na wszystkich tych olejach terkotanie powracało.

      Komentarz


      • Kolega niedawno zgłosił się do mnie z problemem jako że mamy ten sam silnik, w jego o2fl 1.4 TSI z 2010 na Ori rozrządzie zaczął trzaskac na wolnych obrotach ale jeździł świecił też check. Pojechał do aso i diagnoza łańcuch. Odradzałem ale zostawił w ASO dziś odebrał 4.2 tyś. Na fakturze litania śrubek jakaś masakra zgodna z ich procedurami. Oprócz zestawu za 1900 o robocizny za 1000 śrubek i uszczelek ponad 30 pozycji. A po jego zapytaniu czy teraz już będzie ok do końca odp szczera że tak do następnej wymiany
        Ostatnio edytowany przez slawko80rr; [ARG:4 UNDEFINED].
        Sławka wozi Superb 2 FL
        http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-by-slawko80rr

        Komentarz


        • Nie dostał nawet wstępnej wyceny nim zostawił samochód ?? Innych cen w ASO nie można się spodziewać

          Komentarz


          • Dostał i przystał bo go wystraszyli że byle kto tego nie zrobi
            Sławka wozi Superb 2 FL
            http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-by-slawko80rr

            Komentarz


            • U mnie (1,4 TSI , 122 KM, CAXA z 2009 r. , 80 tys. km przebiegu ) mechanik powiedział, że jego zdaniem rozrząd mam do wymiany ponieważ znacznie zmienia się u mnie kąt wyprzedzenia zapłonu. Tak wynikać ma z testu pracy silnika na wolnych obrotach (silnik ciepły - 90 st.C płyn chłodzący), błędów brak, obroty nie falują na obrotomierzu, silnik odpala normalnie, silnik nie odpala i nie pracuje jak diesel. Czy zmieniający się nawet znacznie kąt wyprzedzenia zapłonu w czasie testu na wolnych obrotach oznacza, że trzeba wymienić rozrząd?

              Komentarz


              • Zamieszczone przez Sony Zobacz wpis
                U mnie (1,4 TSI , 122 KM, CAXA z 2009 r. , 80 tys. km przebiegu ) mechanik powiedział, że jego zdaniem rozrząd mam do wymiany ponieważ znacznie zmienia się u mnie kąt wyprzedzenia zapłonu. Tak wynikać ma z testu pracy silnika na wolnych obrotach (silnik ciepły - 90 st.C płyn chłodzący), błędów brak, obroty nie falują na obrotomierzu, silnik odpala normalnie, silnik nie odpala i nie pracuje jak diesel. Czy zmieniający się nawet znacznie kąt wyprzedzenia zapłonu w czasie testu na wolnych obrotach oznacza, że trzeba wymienić rozrząd?
                tak...
                1. ASZ 205KM 448NM + ?

                Komentarz


                • Zamieszczone przez Wronek1 Zobacz wpis

                  tak...
                  Można bliżej i co trzeba wymienić poza łańcuchem i napinaczem, a co ewentualnie pozostawić ?

                  Komentarz


                  • Kolego masz 108 stron tematu , więc wątek jest wyczerpany , niektórzy czekaja az zapali się check , inni wymieniaja jak zaczynają sie halasy , poczytaj i sam zdecyduj co zrobisz a decyzje co wymienic można podjac jak sie rozbierze wszystko i oceni stan.
                    1. ASZ 205KM 448NM + ?

                    Komentarz


                    • Czytałem, czytałem, ...choć już upłynęło sporo czasu. Nie było tu jednak chyba o zmieniającym się kącie wyprzedzenia zapłonu i ewentualnym zdiagnozowaniu związku tego kąta z problemem rozrządu w TSI. A może jest tak, że w TSI na wolnych obrotach jest to normalne i nie świadczy o problemie ? Jak jest z tym u Was na wolnych obrotach silnika? Poza tym, może ktoś przypomni (nie mogę teraz tego znaleźć) jakie błędy się zapisują przy usterce z rozrządem i kiedy zapala się kontrolka z silniczkiem z powodu usterki w rozrządzie?

                      Komentarz


                      • Jestem w trakcie zbierania części na profilaktyczną wymianę rozrządu na zestaw naprawczy 03C198229C .
                        Czy do auta z II połowy 2009 r. potrzebny będzie inaczej oznaczony filtr oleju np. z lit. H w miejsce dotychczas stosowanego z lit. B/J? Czy dodatkowo trzeba zmienić sam zawór zmiennych faz rozrządu (to jest w CAXA chyba osobna część) ? Czy po takiej zmianie trzeba dodatkowo zmieniać coś w oprogramowaniu silnika - czy też w tym zakresie wszystko pozostaje po staremu ?
                        Może znacie sprzedawców z dobrą ceną na taki zestaw naprawczy (z uszczelnieniami wału i pokrywy oraz śrubami) od VW ?

                        Komentarz


                        • Ja u siebie zmieniałem na części z zestawu ale moje auto jest z 2012 roku. U Ciebie musiałbyś jeszcze chyba wymienić łańcuch, koło zębate i napinacz pompy oleju. Dokładnie musiałbyś sprawdzić po numerze silnika, do któregoś trzeba było to zmieniać, a później już nie. Filtr oleju mam cały czas ten sam Mann W712/94. W kompie nic nie musisz zmieniać jakby coś.
                          Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r

                          Komentarz


                          • No dobra.

                            Po prawie 10 latach od założenia tego wątku muszę podsumować.

                            Wówczas mi wymienili napinacz rozrządu i tyle. Obecnie skoda jest użytkowana przez mojego tatę , ma 200 kkm przebiegu i jeździ jak nowa.

                            Byli tu tacy, co dawali jej max 50 kkm przebiegu - po tym silnik miał się rozsypać : )

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez Sony Zobacz wpis
                              Jestem w trakcie zbierania części na profilaktyczną wymianę rozrządu na zestaw naprawczy 03C198229C .
                              Czy do auta z II połowy 2009 r. potrzebny będzie inaczej oznaczony filtr oleju np. z lit. H w miejsce dotychczas stosowanego z lit. B/J? Czy dodatkowo trzeba zmienić sam zawór zmiennych faz rozrządu (to jest w CAXA chyba osobna część) ? Czy po takiej zmianie trzeba dodatkowo zmieniać coś w oprogramowaniu silnika - czy też w tym zakresie wszystko pozostaje po staremu ?
                              Może znacie sprzedawców z dobrą ceną na taki zestaw naprawczy (z uszczelnieniami wału i pokrywy oraz śrubami) od VW ?
                              Filtr stosujesz taki jaki masz teraz chyba, że wymieniasz pokrywę (wraz z mocowaniem filtra).
                              W Twoim przypadku nie trzeba zmieniać łańcucha ale przy tej robocie i tak warto go wymienić, bo może się okazać że też jest wyciągnięty. Ja nie zmieniałem (przebieg był ~120k chyba, teraz 180k).

                              Komentarz


                              • Dzięki, zatem filtr oleju zostaje jak dotychczas z lit.J. Do zestawu naprawczego mam dołożony uszczelniacz wału 038103085E. Czy ten uszczelniacz też wymienialiście, bo chyba on jest zamontowany po przeciwnej stronie silnika ? Wymieniać zatem, czy jeśli nie cieknie ten fabryczny to lepiej go nie ruszać?

                                Komentarz


                                • Ja u siebie wraz z zestawem naprawczym wymieniłem jeszcze uszczelkę pokrywy 03C109287G, uszczelniacz wału 038103085E i śruby N91197001, N90256202, N91048601. Nie pamiętam czy te śruby wchodzą w skład zestawu czy nie. Ja swój kupowałem przez internet i był z uszczelkami i tymi śrubami.
                                  ​​​​Uszczelniacz wału jest w obudowie rozrządu i warto go za jednym razem wymienić.
                                  Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r

                                  Komentarz

                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                  Pracuję...
                                  X