Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Auto juz po robocie. Robocizna trochę drożej wyszła myślę że można to zrobić taniej. Jeśli chodzi o pierwsze odczucia to wydaje mi się ze auto trochę lepiej reaguje na gaz i silnik chodzi ciszej. Postaram się jeszcze zbadać dźwięk przy porannych rozruchach. Moja faktura z dziś:
    https://zapodaj.net/fdb3877b76f38.jpg.html

    Komentarz


    • Porownalem juz ceny u Plichta i Lellek
      Cena zestawu naprawczego identyczne...ale jezeli chodzi o robociznę to u Plichty 1500 zl a u Lellka niecałe 1000 zl.
      Dzis sie tez dowiedziałem ze Lellek w Sopocie jest tylko do konca czerwca a od 1 lipca bedzie razem z Plichta w Gdańsku Szadulki...czyli znika konkurencja i ceny pewnie będą wyższe :-/

      [ Dodano: Sob 11 Cze, 16 20:30 ]
      Wyslalem zapytanie również do ASO w Starogardzie Gdańskim. Odpowiedzieli ze całkowity koszt zestawu naprawczego+robocizna+śruby,uszczelki,silikon itd. to koszt 1950 zl. Do Starogardu mam ok 60km wiec mysle ze warto jechac.

      [ Dodano: Sob 11 Cze, 16 20:36 ]
      Nagralem poranny rozruch silnika
      Czy te pierwsze 2-3 sekundy to właśnie uderzający łańcuch????
      strazakp

      Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
      Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

      Komentarz


      • strazakp, możesz nagrać jeszcze raz uruchomienie poranne z fotela kierowcy, bez otwierania maski ? - w kabinie przy wyłączonym nawiewie, radiu i in.urządzeń odgłos ten z filmiku ma chyba inne brzmienie,

        Strazakp
        , czy po ok. godzinnym postoju w ciągu dnia też masz takie odgłosy lub mocniejsze ?

        Czy według ASO, takie odgłosy to problem z rozrządem czy tylko uciążliwość nie wpływająca na pracę silnika i sprawność auta :?:

        Komentarz


        • Zamieszczone przez Sony
          strazakp, możesz nagrać jeszcze raz uruchomienie poranne z fotela kierowcy, bez otwierania maski ? - w kabinie przy wyłączonym nawiewie, radiu i in.urządzeń odgłos ten z filmiku ma chyba inne brzmienie,

          Strazakp
          , czy po ok. godzinnym postoju w ciągu dnia też masz takie odgłosy lub mocniejsze ?

          Czy według ASO, takie odgłosy to problem z rozrządem czy tylko uciążliwość nie wpływająca na pracę silnika i sprawność auta :?:
          Ok nagram ze środka. Jak to zrobię to wrzucę.

          Ten dźwięk to tylko jest rano, tzn po nocnym postoju. Później każde uruchomienie ponowne (również te po godzinie) juz jest normalne tzn gładkie.

          Nie wiem co na to Aso bo nie bylem. Tez jestem ciekawy jak zaopatruje sie na to Aso i jak oni widza ten problem.

          [ Dodano: Nie 12 Cze, 16 07:53 ]
          Sony,
          strazakp, możesz nagrać jeszcze raz uruchomienie poranne z fotela kierowcy, bez otwierania maski ? - w kabinie przy wyłączonym nawiewie, radiu i in.urządzeń odgłos ten z filmiku ma chyba inne brzmienie
          Dzis godz 5 rano poszedłem odpalic auto. Silnik uruchomił sie gladko i bez żadnych niepkojacych dźwięków a na pewno nie bylo jak wczoraj.
          Mysle ze może temperatura zewnetrzna mogla miec na to wpływ. Dzis rano bylo ok 8stopni a wczoraj jak odpalalem silnik o godz 12 to bylo ok 15stopni C.
          strazakp

          Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
          Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

          Komentarz


          • Witam

            W mojej O2 FL z 2009 CAXA też ostatnio robiłem z rozrządem i skorzystałem z najnowszego zestawu naprawczego numer 03C198229C w cenie około 850 zł brutto zawierającego :

            nastawnik - wariator VW 03C109088G
            ślizg łańcucha rozrządu VW 03C109469R
            ślizg łańcucha rozrządu VW 03C109509AA
            napinacz łańcucha rozrz. VW 03C109507BD
            łańcuch rozrządu VW 03C109158H
            Koło zębate rozrzadu VW 03C109571K
            Koło zębate wału korb. VW 03C105209BD

            Do zestawu dokupiłem jescze :

            uszczelkę obudowy łańcucha rozrządu VW 03C109287G
            oraz niezbędne śruby.

            Robocizna to 500 zł u znajomego mechanika mającego odpowiednią wiedzę i narzędzia.
            Jak narazie od 2 tygodni nie mam żadnych problemów z odgłosami w rozrządzie .
            Ciekawy jestem wrażeń innych osób które skożystają z tego zestawu ( zdjęcie w załączniku)
            Załączone pliki
            darek

            Komentarz


            • I to sa oryginalne czesci czy zamienniki? Zestaw za 850 zl z wariatorem to dobry deal, chyba?
              Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
              Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
              Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

              Komentarz


              • darekmc,
                gdzie nabyłeś ten zestaw naprawczy, czy to chińszczyzna, jaki producent, czy ta odmienna literówka na końcu numerów części odpowiada numeracji ori (odpowiednio ori wariator E, łańcuch A, napinacz BA) ?

                Może ktoś się orientuje?,
                gdzieś wcześniej było na forum, że niby te zestawy nie są przewidziane do TSI CAXA lecz do innych silników, więc jak to jest :roll:

                Komentarz


                • Ludzie ile można, temat wałkowany od kilku dni, przecież nawet na tej stronie jest napisane, że z ASO zestaw naprawczy, ręce opadają.

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez darekmc
                    Jak narazie od 2 tygodni nie mam żadnych problemów z odgłosami w rozrządzie .
                    Też zrobiłem 30.05 dokładnie ten sam zestaw 03C198229C i jest cisza. Nawet na "luzie" po podniesieniu maski ledwo ledwo słychać te "cykanie". Za robociznę wyszło więcej, bo robione w ASO - 1248 zł. Jedynie rozbieżności są takie, że boonsaw zapłacił 5,3H, kaszub 6,5H a ja 5,1H :lol: Jednak u mnie za największa stawkę godzinową 244 zł. Kwestia ASO czy kwestia modelu? Tak więc w 2200 można się w ASO zmieścić za kompletny rozrząd.
                    - Superb
                    - Panda 1.2

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez Seba
                      Ludzie ile można, temat wałkowany od kilku dni, przecież nawet na tej stronie jest napisane, że z ASO zestaw naprawczy, ręce opadają.
                      Spokojnie. Do tej pory sam wariator kosztowal najmniej 1500 zl. Teraz caly zestaw za 850 plus jeszcze pare drobnych rzeczy?
                      Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                      Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                      Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez Seba
                        Ludzie ile można, temat wałkowany od kilku dni, przecież nawet na tej stronie jest napisane, że z ASO zestaw naprawczy, ręce opadają.
                        W ASO Skody, czy w ASO VW i czy ten zestaw naprawczy jest oficjalnie do Skody wg ETKI lub innych wytycznych Skody :?: :idea:

                        Z ciekawości, czy numeracja części w zestawie naprawczym odpowiada literkom numeracji ori części w VW do 1,4 TSI 122 KM (G, BD, H) :?: - może VW stosowało od co najmniej 2009 r. taką numerację jak w zestawie naprawczym, a Skoda inną :roll:

                        W ASO w Warszawie był dostępny np. filtr kabinowy w wersji ekonomicznej, a wg ASO Skody w Koszalinie nie przewiduje się takiego filtra :roll: Różnie zatem jest z tą oczywistością :wink:

                        Komentarz


                        • Sony, rozumiem ze sobie troche jaja robisz. Masz podane jak na tacy numery i ceny części a i tak dalej masz jeszcze watpliwości.
                          Wnioskuje, ze masz w kieszeni komórkę, wiec wykonaj telefon do kilku ASO w całej Polsce i bedziesz wiedział. To na serio nic nie kosztuje poza minimum własnej inwencji.
                          Dla ułatwienia dodam, ze taki zestaw w ASO kosztuje od 760 zł. do 800 dla goscia z ulicy. Jak dla mnie na taka ilośc oryginalnych części to śmieszne pieniądze. Wystarczy porównać zwykły rozrzad do tego.

                          Komentarz


                          • Panowie a ma ktoś jakiś cynk z pierwszej ręki z ASO (znajomośći) dotyczącego dostępności tego zestawu w przyszlośći?
                            Mam zrobiony niby rozrząd , ale pewnie jeszcze co najmniej raz będę rozrząd wymieniał. Niewiem czy kupować zestaw na zapas czy za jakieś 3 lata dalej będzie w ofercie ?

                            Komentarz


                            • I to jest dobre pytanie, czy i kiedy ceny wrócą do "normy". Obawiam się jednak, że bez szklanej kuli będzie ciężko coś prognozować ;-)

                              Komentarz


                              • boonsaw, jak Cię stać to najwyżej kup, raczej się już nie zmieni. Ten z literką D jest do aut po maju 2015. Yeti może ma jeszcze CAXC? Metal nie mleko nie skiśnie ;-) Ewentualnie przy odsprzedaży zawsze jakiś bonus.
                                - Superb
                                - Panda 1.2

                                Komentarz


                                • własnie dzwoniłem do dwóch najbliższych serwisów
                                  Bohemiamotors w Janka. Na telefon podano mi ceny:
                                  Robocizna 1140,5 - jakiś rabat ale pan nie powiedział jaki
                                  Części 3018 (2100 wariator)
                                  Niestety podobno z systemu wynika że mam mieć wariator z końcówką "E" ale cena jak wyżej.

                                  Auto Blak Ursynów:
                                  Robocizna - nie dodzwoniłem się do serwisu
                                  Części - około 2900
                                  Również informacja że mam E na końcu a a G nie jest do mojego silnika.

                                  Chyba opłaca się do kolegów pojechać na wycieczkę i jeszcze zostanie kasy.
                                  Nabytek w 04.2010 r czyli 2,0 TDI.
                                  Po drodze Verso 2,0 D4D, Auris 1,6 Velmatec
                                  A teraz jest 1,4 TSI z 2012

                                  Komentarz


                                  • Link vw golf 6 1.4 TSI 122 z lutego 2009r przebieg 97000 km.Rozrząd nie Link ok 3 lat sporadycznie słychać terkotanie ok 3 sek. przy porannym rozruchu ale tylko wtedy gdy samochód stoi conajmniej 2 doby.Przez cały okres ekspluatacji zero innych problemóLink dni temu dowiadywałem się w ASO Skody odnośnie zestawu naprawczego 03c198229c.Poinformowano mnie ,że zestaw ten nie pasuje do mojego silnika.Wymianę całego rozrządu części oryginalne wycenionona 2800 zł/części i robocizna.Proszę o ifo czy wymieniony zestaw rzeczywiście pasuje do silnika 1.4 TSI 122 z 2009r.Ponieważ obawiam się że zgodnie z otrzymaną inf. nie pasuje.Dzisiaj będę się dowiadywał ile taka wymiana kosztuje w Goerlitz w Niemczech/poinformuję/Proszę owiarygodną odpowiedż.Pozdrawiam jttt

                                    Komentarz


                                    • jttt, ja mam również z 2009 roku i jak wysylalem maile do ASO celem podania mi kosztów tego zestawu naprawczego oraz wycenę robocizny to podawalem nr VIN. Żadne Aso nie zakwestionowalo mi tego zestawu do mojego auta.
                                      Przypominam ze najtaniej znalazłem w ASO w Starogardzie gdańskim gdzie pelen koszt (zestaw naprawczy z dodatkowymi częściami jak śruby uszczelki silikon itp., oraz robocizna) wyszedł 1950 zl. Sa w tym przyznane zniżki (15% na części i 25% robocizna). Jak na razie najlepsza oferta i roznica ok 500zl miedzy Plichta w gdańsku.
                                      strazakp

                                      Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                      Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                      Komentarz


                                      • Kilka stron wczesniej podalem link do strony, gdzie sa podane dwa oznaczenia zestawow dla starszych i dla nowszych silnikow.

                                        Jakie macie numery silnikow, ze te nowe zestawy nie pasuja ??

                                        403 — Доступ запрещён

                                        Jak wybrać:

                                        • Sprawdź liczbę zębów kół zębatych napędu pompy olejowej
                                        23 zębów: Zestaw do oryginalnego Part Number: 03C 198 229 B oraz
                                        • stosowanie powinno być w zakresie silników na siłowni:
                                        od CAX_001000 do CAX_011199

                                        18 zęby: Zestaw do oryginalnego numeru części: 03C 198 229 C
                                        • Zastosowanie powinny znajdować się na silnikach, ponieważ maszynowni:
                                        - CAX_011200

                                        Informacja pochodzi z zestawu naprawczego Golf Club
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz


                                        • To jakaś ściema jest, może etka coś miesza i te ćwoki w ASO nie potrafią tego ogarnąć. Przecież darekmc i kaszub mają CAXA i skorzystali z tego zestawu. Chyba, że zestaw rzeczywiście dotyczy jakiejś wąskiej wybranej grupy silników (numerów od do) ale niby koledzy zza Buga mówią, że po to są dwie wersje. Mój na przykład ma numer CAX 482 xxx, czyli zestaw z literką C.

                                          Komentarz


                                          • W tej chwili w centrali leza zestawy z A, B, C
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz


                                            • kkuligowski, musisz pytać o zestaw naprawczy inaczej zedrza skórę na pojedynczych częściach.
                                              - Superb
                                              - Panda 1.2

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez yunior81
                                                Sony, rozumiem ze sobie troche jaja robisz. Masz podane jak na tacy numery i ceny części a i tak dalej masz jeszcze watpliwości.
                                                Nic podobnego, poczytaj sobie kolejne posty po swoim i tu też są wątpliwości.

                                                Ponadto wariator G to nie E, napinacz BD to nie BA, łańcuch H to nie A, chyba że posiadasz inną wiedzę. Czy ten zestaw pasuje nie wiem, może Ty wiesz lepiej, chętnie poczytam. W ASO jak widać też podają różnie.

                                                Komentarz


                                                • Sony mylisz dwie sprawy. To czy zestaw pasuje nie ma nic wspólnego z jakimiś literkami, które były rok temu. Normalne jest, że numery części się zmieniają w czasie, jak producent wprowadza do nich poprawki. I bardzo dobrze, że tak jest, bo możesz poznać czy kupujesz najnowsze. Nastawników, napinaczy było już kilka (z różnymi numerami) i one wszystkie pasują, tylko jedne są bardziej poprawione od innych. Mi i koledze chodziło o to, że pytasz skąd są te zestawy i czy to nie chińszczyzna jak już od kilku dni było wiadomo, że są oficjalnie dostępne w ASO. Zasadnicza kwestia jest taka, czemu jedne ASO ich używa, a inne mówi, że nie pasuje do Caxa.

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez Seba
                                                    Zasadnicza kwestia jest taka, czemu jedne ASO ich używa, a inne mówi, że nie pasuje do Caxa.
                                                    Właśnie :wink:

                                                    Zamieszczone przez Seba
                                                    To czy zestaw pasuje nie ma nic wspólnego z jakimiś literkami, które były rok temu.
                                                    Masz pewność (podaj źródło), że wariator z lit. G jest ulepszonym następcą tego z lit. E, napinacz z lit. BD to następca tego z lit. BA a łańcuch z lit. H to ulepszony następca tego z lit. A ? :roll:
                                                    Chodzi tylko o to aby nie wtopić z błędnie dobranym zestawem.

                                                    Zamieszczone przez Seba
                                                    Mi i koledze chodziło o to, że pytasz skąd są te zestawy i czy to nie chińszczyzna jak już od kilku dni było wiadomo, że są oficjalnie dostępne w ASO.
                                                    Części zamienne mogą być produkowane w fabrykach na całym świecie, kwestia jakości i zaufania do tej jakości.

                                                    Zamieszczone przez Seba
                                                    Mój na przykład ma numer CAX 482 xxx, czyli zestaw z literką C.
                                                    Mój - CAX 38 .... więc niby też zestaw z lit. C, choć literki inne o czym wyżej oraz
                                                    Zamieszczone przez Maicroft
                                                    18 zęby: Zestaw do oryginalnego numeru części: 03C 198 229 C
                                                    • Zastosowanie powinny znajdować się na silnikach, ponieważ maszynowni:
                                                    - CAX_011200
                                                    jeśli dobrze odczytałem , do tegoż numeru silnika ( a nie od tego numeru), chyba że ma być inaczej :roll: .

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...
                                                    X