Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • d_woj
    rozpoczął temat Problem z rozrządem 1.4 tsi

    Problem z rozrządem 1.4 tsi

    Szanowny Grzegorzu.
    Jeżeli poczułeś się dotknięty moim wczorajszym postem, to uprzejmie Cię przepraszam. To co napisałem, nie miało na celu szkalowania kogokolwiek, tylko było próbą zwrócenia uwagi na problem umawiania spotów. Jakiekolwiek propozycje na dzień przed spotkaniem wprowadzają pewną niepewność w uczestnikach. Dlatego następnym razem jeżeli jest propozycja zmiany, to podyskutujmy o tym tydzień wczesniej.

  • Chris_M
    odpowiedział(a)
    Założyłem nowy temat: "Dziura w gazie" po wymianie rozrządu

    - Link

    Zostaw komentarz:


  • unicestwiacz_wszechrzeczy
    odpowiedział(a)
    Opisz to w nowym temacie "Dziura w gazie".

    Zostaw komentarz:


  • Chris_M
    odpowiedział(a)
    Temat rozrządu w silnikach CAXA co prawda jest już w dużym stopniu rozpracowany, tym niemniej myślę, że także moje obserwacje i przemyślenia też mogą się komuś przydać.
    Moja Octavia 1.4 TSI 122 KM pochodzi z sierpnia 2010 (czyli teoretycznie konstrukcja rozrządu miał być już poprawiona), ale z problemem tym jako pierwszy zetknął się mój syn w swoim Superbie 1.4 TSI 125 KM, kupionym w lutym 2010 (produkcja styczeń 2010).
    Problem pojawił się u niego przy przebiegu 36 kkm i powracał prawie dokładnie co 36 kkm. Pertraktacje ze Skoda Auto Poland przypominały walkę z cieniem, bo SAP uparcie twierdził, że przypadek syna jest jednostkowy i nikt inny takiego problemu im nie zgłaszał.
    Syn wymieniał rozrząd 3-krotnie, po trzecim razie cierpliwość mu się skończyła, sprzedał Superba i zmienił markę.
    Znając temat czujnie nasłuchiwałem swoją Octavię, ale dość długo nie było powodów do obaw. Od nowości, po uruchomieniu silnika przez jakieś 2 sekundy było słychać lekkie terkotanie, potem jeszcze przez kilkanaście sekund (chyba przez czas wypalania katalizatora) głos przypominał cichego japońskiego diesla, a po tym czasie obroty spadały, silnik się całkowicie wyciszał i dalej już pracował cichutko jak zegarek.
    Głośne terkotanie po raz pierwszy usłyszałem przy przebiegu ok. 60kkm, po trwającym kilka dni postoju samochodu i od tego czasu zjawisko zaczęło się pojawiać coraz częściej, zawsze po kilkudniowym postoju samochodu. Gdy samochodem jeździłem codziennie, efekt w ogóle nie występował.
    Z upływem czasu efekt pojawiał się coraz częściej, terkotanie było oraz dłuższe oraz głośniejsze, odgłos sprawiał wrażenie, że łańcuch rozrządu wręcz trze o metalowy kadłub silnika. Z problemem radziłem sobie w ten sposób, że gdy silnik wystartował hałasując, to go gasiłem i przy ponownym uruchomieniu silnik już od początku pracował cichutko.
    W mojej ocenie problem ewidentnie był spowodowany niewłaściwą pracą napinacza łańcucha, wywołaną przez spłynięcie z niego oleju. Żałuję, że wcześniej nie natrafiłem na wątek dotyczący wyboru oleju do tego silnika, bo być może zmiana oleju na inny pozwoliłaby przynajmniej częściowo problem rozwiązać.
    W czerwcu ub.r. przy przebiegu 69 kkm zdecydowałem się na wymianę całego rozrządu z zastosowaniem zestawu naprawczego 03C198229C, który akurat pojawił się w dość atrakcyjnej cenie.
    Po wymianie serwis stwierdził, że łańcuch był dość mocno rozciągnięty i brakowało mu tylko 1 milimetra do granicznej długości, przy której producent zaleca wymianę łańcucha.

    Od tego czasu przejechałem ok. 9kkm, silnik pracuje cichutko i wszystko byłoby OK gdyby nie inny problem: pojawiła mi się "dziura w gazie", której przy starym rozrządzie nie było, ale temu tematowi będę chciał poświecić odrębny wątek na tym Forum (jeśli gdzieś na Forum taki wątek już istnieje, to bardzo proszę o wskazanie mi go!)
    Ostatnio edytowany przez Chris_M; [ARG:4 UNDEFINED].

    Zostaw komentarz:


  • bob the builder
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez NonPhixion Zobacz posta



    Wracając do rozrządu. Muszę zapytać zaprzyjaźnione ASO na ile mi wycenią ten zestaw:+wymiana.


    Jeśli będziesz znał cenę to podaj, ciekawi mnie sama robocizna w ASO.

    Zostaw komentarz:


  • bob the builder
    odpowiedział(a)
    [QUOTE=unicestwiacz_wszechrzeczy;n2641316]No, to jednak coś zaoszczędziłem kupując wcześniej. :-)

    Ja też, byłem ostatnim nabywcą po starej cenie .

    Dokupię olej i filtr i wymieniam.

    Zostaw komentarz:


  • unicestwiacz_wszechrzeczy
    odpowiedział(a)
    Z połowę drożej niż na wolnym rynku to na bank.

    Zostaw komentarz:


  • NonPhixion
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz posta
    Przy 100k to nie ma się co zastanawiać, tylko wymieniać. Ja się skuszę wcześniej.

    Dla mnie idealnym wyborem byłaby o2 z przeszczepionym silnikiem 1.4 z o3. Gdyby taka istniała.
    Poczekaj aż Ci silnik wybuchnie i włóż 1.4 TSI 140KM z O3 po dzwonie w tył :-P

    Szkoda właśnie, że od 2012 nie pakowali EA211 do O2 FL tylko czekali do O3, wcale że wszyscy słyszeli jakie problemy ma 1.4 TSI 122KM.

    Wracając do rozrządu. Muszę zapytać zaprzyjaźnione ASO na ile mi wycenią ten zestaw:
    • 03C109158H - łańcuch rozrządu
    • 03C109571K - koło łańcuchowe
    • 03C105209BD - koło łańcuchowe
    • 03C109507BD - napinacz łańcucha
    • 03C109088G - nastawnik wariator faz rozrządu
    • 03C109509AA - prowadnica
    • 03C109469R - prowadnica
    • 03C109287G /C/E/F - uszczelka pokrywy rozrządu
    • 038103085E - uszczelniacz wału
    • N91197001 - śruba wałka rozrządu
    • N90256202 - śruba wałka rozrządu
    • N91048601 - śruba centralna wału
    +wymiana.



    Zostaw komentarz:


  • unicestwiacz_wszechrzeczy
    odpowiedział(a)
    Przy 100k to nie ma się co zastanawiać, tylko wymieniać. Ja się skuszę wcześniej.

    Dla mnie idealnym wyborem byłaby o2 z przeszczepionym silnikiem 1.4 z o3. Gdyby taka istniała.

    Zostaw komentarz:


  • NonPhixion
    odpowiedział(a)
    Przebieg do ustalenia :-) (Taki żart) Niby 100k oryginalnego. Salon PL i wszystko robione w ASO.

    Kupiłbym O2 FL 1.6 TDI CR 105KM (miałem taką służbową i byłem bardzo zadowolony), ale użytkowniczka "nowego" auta będzie jeździć max. 600-800km miesięcznie stąd pomysł na 1.4 TSI 122KM bez DSG. Aktualnie mam O3 1.4 TSI 140KM już ze sporym przebiegiem (nic się nie dzieje), ale one są za drogie. Szukam czegoś do 30k brutto.

    Zostaw komentarz:


  • unicestwiacz_wszechrzeczy
    odpowiedział(a)
    A z jakim przebiegiem chcesz kupić? Bo mam teraz około 70 kkm i czekam... Ale nie zaobserwowałem żadnej reguły występowania tego terkotania.

    Zostaw komentarz:


  • NonPhixion
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz posta
    Tego się konkretnie nie dowiesz, bo poprawiane było niby kilka razy, a nigdy nie wiadomo było co konkretnie. Jedno jest pewne - tych gratów z zestawu naprawczego nie ma fabrycznie w żadnej wyprodukowanej octavii - najlepiej to widać po łańcuchu. Może dopiero w superbach z 2015. roku (ale wątpię).
    Rozumiem. Szkoda. W przypadku TDI przynajmniej wiadomo od kiedy CR pakowali pod maskę.

    Analizując dalej. Do tej pory jak zmieniałem auto to od razu szło na kompletną wymianę rozrządu, aby dmuchać na zimne.

    Jeżeli kupiłbym O2 FL 1.4 TSI 122KM z końca produkcji to profilaktycznie lepiej kupić zestaw naprawczy i wymienić? Czy Waszym zdaniem jest to mądre rozwiązanie? Mam świadomość, że nie do końca ekonomiczne, ale tańsze niż silnik jakby miało coś wybuchnąć :-)

    Zostaw komentarz:


  • unicestwiacz_wszechrzeczy
    odpowiedział(a)
    No, to jednak coś zaoszczędziłem kupując wcześniej. :-)
    Zamieszczone przez NonPhixion Zobacz posta
    Panowie, mam takie pytanie: Od kiedy te poprawione zestawy rozrządu były instalowane w 1.4TSI 122KM CAXA? Mam na myśli jakąś datę produkcyjną.
    Tego się konkretnie nie dowiesz, bo poprawiane było niby kilka razy, a nigdy nie wiadomo było co konkretnie. Jedno jest pewne - tych gratów z zestawu naprawczego nie ma fabrycznie w żadnej wyprodukowanej octavii - najlepiej to widać po łańcuchu. Może dopiero w superbach z 2015. roku (ale wątpię).

    Zostaw komentarz:


  • bob the builder
    odpowiedział(a)
    Już podrożało
    ROZRZĄD ŁAŃCUCH ZESTAW VW AUDI SEAT SKODA 1.4 TSI 8075942464 - Allegro.pl

    Zostaw komentarz:


  • NonPhixion
    odpowiedział(a)
    Panowie, mam takie pytanie: Od kiedy te poprawione zestawy rozrządu były instalowane w 1.4TSI 122KM CAXA? Mam na myśli jakąś datę produkcyjną.

    Wątek ma 133 strony aktualnie i nie potrafię się jakoś doszukać tej informacji.

    Zostaw komentarz:


  • unicestwiacz_wszechrzeczy
    odpowiedział(a)
    No ale po co to kupować w aso za dwa razy tyle? Przecież to identyczne graty w dramatycznie różnych cenach.

    Zostaw komentarz:


  • boonsaw
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz posta

    No i ponad tydzień po moim zakupie zestaw z uszczelką obudowy i śrubami nadal kosztuje 1150 zł.

    ROZRZĄD ŁAŃCUCH ZESTAW VW AUDI SEAT SKODA 1.4 TSI 7337903564 - Allegro.pl
    Jak Cię to tak boli to oddaj ten zestaw masz 2 tyg przy zakupach przez neta. Pisałem o cenach w ASO.

    Zostaw komentarz:


  • unicestwiacz_wszechrzeczy
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez boonsaw Zobacz posta
    Pisze głównie dlatego ,że jest ta zła wiadomość dla posiadaczy CAXA. dosłownie tydzień temu VW zmienił cene zestawu i teraz zamiast około 1000 PLN kosztuje 2000 PLN więc jak ktoś ma możliwość kupna gdzieś po starej cenie to zachęcam, Mi się nie udało.
    No i ponad tydzień po moim zakupie zestaw z uszczelką obudowy i śrubami nadal kosztuje 1150 zł.

    ROZRZĄD ŁAŃCUCH ZESTAW VW AUDI SEAT SKODA 1.4 TSI 7337903564 - Allegro.pl

    Zostaw komentarz:


  • radekrp90
    odpowiedział(a)
    Ja mam za to inny objaw i nie mogę namierzyć co to i gdzie to.
    Przy przyspieszaniu, np pod górkę, bieg 3-ci/4-ty, obroty około 2500-3500, pojawia się krótkie terkotanie.

    I teraz nie wiem, czy to łańcuch czy to może nastawnik faz, czy coś w układzie napędowym.

    Półosie nie mają luzów więc wydaje się, że zostaje jedynie coś w silniku. Miał ktoś z Was coś podobnego?

    Zostaw komentarz:


  • unicestwiacz_wszechrzeczy
    odpowiedział(a)
    Jeśli "tniej" znaczy "taniej", to nie rozumiem - bo za nagrywanie telefonem nic nie płacę.

    Zostaw komentarz:


  • wojtasmazi
    odpowiedział(a)
    Może boi się nagrywania, zamontuj w ucie wideorejestrator będzie tniej.

    Zostaw komentarz:


  • unicestwiacz_wszechrzeczy
    odpowiedział(a)
    Cały tydzień próbuję nagrać to terkotanie z rana i jak tylko widzi przygotowany telefon, to nie terkocze. :-)

    Zostaw komentarz:


  • radekrp90
    odpowiedział(a)
    Podniesienie ceny wynika chyba z tego, że skończyły się gwarancje na ostatnie 1.4 TSI EA111. Tak przypuszczam.

    Co do samego rozrządu, ja od 40 tysięcy (wymiana przy ~120.000 km) poruszam się z rozrządem nowego typu i sądzę, że może do 200.000 dociągnie. Cykanie przy odpalaniu jest nadal, czasami odezwie się też nastawnik (szczególnie gdy zaraz po odpaleniu chcę ruszyć, jeśli auto pochodzi kilka sekund nie ma problemu).

    Jeśli miałbym robić to kolejny raz wymieniłbym również chyba pompę oleju, "popychacze" i przednią obudowę rozrządu na nową chyba, że ktoś z Was wie gdzie znajduje się w tym silniku jakiś zawór zwrotny oleju?

    Kolejna sprawa - gdzieś kiedyś czytałem o zmianie sprężyny napinacza (tej wstępnej która napina łańcuch przed wybudowaniem ciśnienia oleju w napinaczu). Ktoś ma wiedzę na ten temat?

    Zostaw komentarz:


  • slawko80rr
    odpowiedział(a)
    czyli jednak wymieniasz ...

    Zostaw komentarz:


  • unicestwiacz_wszechrzeczy
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz posta
    Kupiłem za 1150 zł (kompletny komplet, z uszczelką obudowy). Zobaczymy czy rzeczywiście w tej cenie sprzedadzą...
    Jednak sprzedali, dzisiaj dotarł. Jest wszystko, razem ze śrubami i uszczelkami (12 elementów). Produkcja koniec 2018 r.

    A w innym sklepie odpowiedzieli, że zestaw pasuje i jednocześnie podnieśli cenę o 900 zł (do 2110). :-)
    Ostatnio edytowany przez unicestwiacz_wszechrzeczy; [ARG:4 UNDEFINED].

    Zostaw komentarz:

Pracuję...
X