Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • opermon
    odpowiedział(a)
    Ja u siebie wraz z zestawem naprawczym wymieniłem jeszcze uszczelkę pokrywy 03C109287G, uszczelniacz wału 038103085E i śruby N91197001, N90256202, N91048601. Nie pamiętam czy te śruby wchodzą w skład zestawu czy nie. Ja swój kupowałem przez internet i był z uszczelkami i tymi śrubami.
    ​​​​Uszczelniacz wału jest w obudowie rozrządu i warto go za jednym razem wymienić.

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    Dzięki, zatem filtr oleju zostaje jak dotychczas z lit.J. Do zestawu naprawczego mam dołożony uszczelniacz wału 038103085E. Czy ten uszczelniacz też wymienialiście, bo chyba on jest zamontowany po przeciwnej stronie silnika ? Wymieniać zatem, czy jeśli nie cieknie ten fabryczny to lepiej go nie ruszać?

    Zostaw komentarz:


  • radekrp90
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Sony Zobacz wpis
    Jestem w trakcie zbierania części na profilaktyczną wymianę rozrządu na zestaw naprawczy 03C198229C .
    Czy do auta z II połowy 2009 r. potrzebny będzie inaczej oznaczony filtr oleju np. z lit. H w miejsce dotychczas stosowanego z lit. B/J? Czy dodatkowo trzeba zmienić sam zawór zmiennych faz rozrządu (to jest w CAXA chyba osobna część) ? Czy po takiej zmianie trzeba dodatkowo zmieniać coś w oprogramowaniu silnika - czy też w tym zakresie wszystko pozostaje po staremu ?
    Może znacie sprzedawców z dobrą ceną na taki zestaw naprawczy (z uszczelnieniami wału i pokrywy oraz śrubami) od VW ?
    Filtr stosujesz taki jaki masz teraz chyba, że wymieniasz pokrywę (wraz z mocowaniem filtra).
    W Twoim przypadku nie trzeba zmieniać łańcucha ale przy tej robocie i tak warto go wymienić, bo może się okazać że też jest wyciągnięty. Ja nie zmieniałem (przebieg był ~120k chyba, teraz 180k).

    Zostaw komentarz:


  • loyd
    odpowiedział(a)
    No dobra.

    Po prawie 10 latach od założenia tego wątku muszę podsumować.

    Wówczas mi wymienili napinacz rozrządu i tyle. Obecnie skoda jest użytkowana przez mojego tatę , ma 200 kkm przebiegu i jeździ jak nowa.

    Byli tu tacy, co dawali jej max 50 kkm przebiegu - po tym silnik miał się rozsypać : )

    Zostaw komentarz:


  • opermon
    odpowiedział(a)
    Ja u siebie zmieniałem na części z zestawu ale moje auto jest z 2012 roku. U Ciebie musiałbyś jeszcze chyba wymienić łańcuch, koło zębate i napinacz pompy oleju. Dokładnie musiałbyś sprawdzić po numerze silnika, do któregoś trzeba było to zmieniać, a później już nie. Filtr oleju mam cały czas ten sam Mann W712/94. W kompie nic nie musisz zmieniać jakby coś.

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    Jestem w trakcie zbierania części na profilaktyczną wymianę rozrządu na zestaw naprawczy 03C198229C .
    Czy do auta z II połowy 2009 r. potrzebny będzie inaczej oznaczony filtr oleju np. z lit. H w miejsce dotychczas stosowanego z lit. B/J? Czy dodatkowo trzeba zmienić sam zawór zmiennych faz rozrządu (to jest w CAXA chyba osobna część) ? Czy po takiej zmianie trzeba dodatkowo zmieniać coś w oprogramowaniu silnika - czy też w tym zakresie wszystko pozostaje po staremu ?
    Może znacie sprzedawców z dobrą ceną na taki zestaw naprawczy (z uszczelnieniami wału i pokrywy oraz śrubami) od VW ?

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    Czytałem, czytałem, ...choć już upłynęło sporo czasu. Nie było tu jednak chyba o zmieniającym się kącie wyprzedzenia zapłonu i ewentualnym zdiagnozowaniu związku tego kąta z problemem rozrządu w TSI. A może jest tak, że w TSI na wolnych obrotach jest to normalne i nie świadczy o problemie ? Jak jest z tym u Was na wolnych obrotach silnika? Poza tym, może ktoś przypomni (nie mogę teraz tego znaleźć) jakie błędy się zapisują przy usterce z rozrządem i kiedy zapala się kontrolka z silniczkiem z powodu usterki w rozrządzie?

    Zostaw komentarz:


  • Wronek1
    odpowiedział(a)
    Kolego masz 108 stron tematu , więc wątek jest wyczerpany , niektórzy czekaja az zapali się check , inni wymieniaja jak zaczynają sie halasy , poczytaj i sam zdecyduj co zrobisz a decyzje co wymienic można podjac jak sie rozbierze wszystko i oceni stan.

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Wronek1 Zobacz wpis

    tak...
    Można bliżej i co trzeba wymienić poza łańcuchem i napinaczem, a co ewentualnie pozostawić ?

    Zostaw komentarz:


  • Wronek1
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Sony Zobacz wpis
    U mnie (1,4 TSI , 122 KM, CAXA z 2009 r. , 80 tys. km przebiegu ) mechanik powiedział, że jego zdaniem rozrząd mam do wymiany ponieważ znacznie zmienia się u mnie kąt wyprzedzenia zapłonu. Tak wynikać ma z testu pracy silnika na wolnych obrotach (silnik ciepły - 90 st.C płyn chłodzący), błędów brak, obroty nie falują na obrotomierzu, silnik odpala normalnie, silnik nie odpala i nie pracuje jak diesel. Czy zmieniający się nawet znacznie kąt wyprzedzenia zapłonu w czasie testu na wolnych obrotach oznacza, że trzeba wymienić rozrząd?
    tak...

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    U mnie (1,4 TSI , 122 KM, CAXA z 2009 r. , 80 tys. km przebiegu ) mechanik powiedział, że jego zdaniem rozrząd mam do wymiany ponieważ znacznie zmienia się u mnie kąt wyprzedzenia zapłonu. Tak wynikać ma z testu pracy silnika na wolnych obrotach (silnik ciepły - 90 st.C płyn chłodzący), błędów brak, obroty nie falują na obrotomierzu, silnik odpala normalnie, silnik nie odpala i nie pracuje jak diesel. Czy zmieniający się nawet znacznie kąt wyprzedzenia zapłonu w czasie testu na wolnych obrotach oznacza, że trzeba wymienić rozrząd?

    Zostaw komentarz:


  • slawko80rr
    odpowiedział(a)
    Dostał i przystał bo go wystraszyli że byle kto tego nie zrobi

    Zostaw komentarz:


  • wojtasmazi
    odpowiedział(a)
    Nie dostał nawet wstępnej wyceny nim zostawił samochód ?? Innych cen w ASO nie można się spodziewać

    Zostaw komentarz:


  • slawko80rr
    odpowiedział(a)
    Kolega niedawno zgłosił się do mnie z problemem jako że mamy ten sam silnik, w jego o2fl 1.4 TSI z 2010 na Ori rozrządzie zaczął trzaskac na wolnych obrotach ale jeździł świecił też check. Pojechał do aso i diagnoza łańcuch. Odradzałem ale zostawił w ASO dziś odebrał 4.2 tyś. Na fakturze litania śrubek jakaś masakra zgodna z ich procedurami. Oprócz zestawu za 1900 o robocizny za 1000 śrubek i uszczelek ponad 30 pozycji. A po jego zapytaniu czy teraz już będzie ok do końca odp szczera że tak do następnej wymiany
    Ostatnio edytowany przez slawko80rr; [ARG:4 UNDEFINED].

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    u mnie było podobnie, ale na oleju Fuchs Titan GT1 PRO C3 5W30 od około 2 lat przestało. Rozrządu nie wymieniałem i jest OK (odpukać). Wcześniej terkotało raz z rana, raz po postoju ok. 2 godz. Latem częściej niż zimą. Może mój silnik polubił się z tym olejem. Wiosną zalałem zatem takim samym olejem i nie zamierzam zmieniać na inny, bo jest OK. Wcześniej były różne inne oleje, w tym m.in. Castrol 5W30, Mobil 1 ESP 5W30, Fuchs Titan 0W40 i na wszystkich tych olejach terkotanie powracało.

    Zostaw komentarz:


  • boonsaw
    odpowiedział(a)
    Zbieg okoliczności. Przy 36 kkm wymieniałem rozrząd właśnie bez wariatora i dokładnie po 10 kkm terkotanie wróciło. Z reszta zawsze po wymianie oleju na nowy przez parę tysięcy był spokój potem zawsze wracało. Przy 100km wymieniłem całość razem z wariatorem i przejechałem już 30kkm bez tego dzwieku. W tym wątku ktoś napisał że za ten dzwiek odpowiada właśnie wadliwy wariator i u mnie to się sprawdziło.

    Zostaw komentarz:


  • mrrudzin
    odpowiedział(a)
    Wymieniłem rozrząd po 150 kkm po tym jak auto któregoś dnia przestało palić na jeden cylinder.
    Wymieniłem komplet bez wariatora.
    Przed wymianą przy odpalaniu terkotało, po wymianie była cisza przez pierwsze 10 kkm.
    Po tym czasie znowu terkocze, szczególnie przy odpalaniu po dłuższym postoju (standard).
    Ale zauważyłem jedną dziwną prawidłowość, która póki co działa. Jeśli odpalam auto, a chwilę wcześniej wcisnę pedał hamulca do podłogi - auto odpala normalnie.
    Czy to jakiś zbieg okoliczności, czy jest jakieś logiczne wytłumaczenie tego faktu?

    Zostaw komentarz:


  • Guest's Avatar
    Guest replied
    Dystrybutor vs. producent. To zasadnicza różnica.

    Zostaw komentarz:


  • radekrp90
    odpowiedział(a)
    Manta to też "czołowy polski producent elektroniki". Chińy i tyle, tyle że tzw. lepszego sortu. Opinie są podzielone i ogólnie nie ma narzekań na te zestawy ale jednak już bym wolał chyba Febiego założyć.

    Zostaw komentarz:


  • bob the builder
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
    Za wymianę rozrządu na pasku (razem z pompą) to zapłaciłem 150 zł. Ale ten mechanik już o nowszych konstrukcjach (pasek pompy wtryskowej w oleju) pojęcia nie miał.
    Ja w focusie 1.6 z pompą zapłaciłem 650 (zetec), a w 1.6 XER GM Opel w promocji proponuje chyba 799 zł. ( z materiałami ).

    Tak czy owak wydaje mi się dziwna ta cena za cały zestaw.
    Tu kosztuje tyle
    sam łańcuch ślizgi i napinacz
    Zestaw łańcucha rozrządu FAI AUTOPARTS TCK211WONG - sklep Ucando.pl

    a tamta oferta powiększona jest o

    uszczelniacz wału korbowego

    oring (dwie sztuki)

    uszczelka obudowy rozrządu

    silikon uszczelniający

    FAI AutoParts to czołowy brytyjski dystrybutor samochodowych części zamiennych, wiec chyba nie chińszczyzna

    Zostaw komentarz:


  • Guest's Avatar
    Guest replied
    Za wymianę rozrządu na pasku (razem z pompą) to zapłaciłem 150 zł. Ale ten mechanik już o nowszych konstrukcjach (pasek pompy wtryskowej w oleju) pojęcia nie miał.

    Zostaw komentarz:


  • bob the builder
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
    Nie cały: Nie ma kół zębatych, wariatora, śrub. Poza tym, nie wiadomo czy łańcuch i napinacz to wersja stara czy nowa/nowsza (o ile ktoś wierzy w istotne różnice). Ale i tak jest tanio.
    Przy tym koszcie materiału i takiej robociźnie jak Twoja, to można wymieniać co 70 tys. Cena łącznie prawie jak za wymianę rozrząd na pasku.

    Zostaw komentarz:


  • Guest's Avatar
    Guest replied
    Nie cały: Nie ma kół zębatych, wariatora, śrub. Poza tym, nie wiadomo czy łańcuch i napinacz to wersja stara czy nowa/nowsza (o ile ktoś wierzy w istotne różnice). Ale i tak jest tanio.

    Zostaw komentarz:


  • bob the builder
    odpowiedział(a)
    Co prawda już po wymianie, na częściach oryginalnych, ale znalazłem takie coś

    Link

    cały zestaw za 386 zł ?????????? Nazwa producenta FAI niewiele mi mówi.

    Różnica w cenie kolosalna. Zastanawiam się czy w jakości też.

    Zostaw komentarz:


  • Guest's Avatar
    Guest replied
    Cały zestaw pudełkowy, tzw. oryginał (ten co ma samo pudełko niemieckie). Brak rachunku.

    Zostaw komentarz:

POWRÓT NA GÓRĘ
Pracuję...
X