Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Opóźnione działanie klimatyzacji - znany problem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • No jak ciężko jak odgrzybianie ma być robione na wylaczonej klimie.
    G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

    Komentarz


    • Hmm, z tego co zaobserwowałem do tej pory, to jak odgrzybiano mi klimę za pomocą ozonowania, za każdym razem klima była włączana na full.
      Życie to nie je bajka, to je bitwa!

      Komentarz


      • Zamieszczone przez Dafik88
        Hmm, z tego co zaobserwowałem do tej pory, to jak odgrzybiano mi klimę za pomocą ozonowania, za każdym razem klima była włączana na full.
        U mnie tak samo wyglądało. A jeżeli ogrzybia się przy pomocy środków chemicznych to nie ma takiej potrzeby.

        Komentarz


        • Wszelkie odgrzybianie to przy wylaczonej kłamie się robi. Nawet na opakowaniach na środkach do tego tak pisze. Poza tym samo ozonowanie to lipa. Trzeba chemicznie i na koniec ozonowanie na 15 lub 30 minut i wtedy nawiew i obieg wewn mają być włączone.
          G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

          Komentarz


          • Drodzy użytkownicy,proszę o poradę czy ja dobrze myślę. Zaczne od początku. W sierpniu 2014 roku dopadł mnie opisywany tutaj problem. Klima ruszała z opóźnieniem. Przeczytałem cały wątek i zacząłem do wymiany zaworu. Przy wymianie zaworu, zauważyłem ze jest cały w opiłkach, zatem sprężarka się zatarła, gdyż po pewnym czasie w ogólę nie chłodziła. Znalazłem warsztat, diagnoza sprężarka do wymiany. Została mi wymieniona sprężarka na regenerowana, niby lux robione, chłodniczka wraz ze skraplaczem. Niby układ został przeczyszczony. Ostatnio, przy pierwszych ciepłych dniach, jakie mielismy w kwietniu, stwierdzam iż klima nie chłodzi. Od razu w głowie pierwsza myśl, co przeczytałem na forum: Sprawdzanie klimy zacznij od jej napełnienia. Zatem podjechałem do znajomego na nabicie klimy,gdyż uważałem ze mam mało, a ostatni raz napełniałem 2 lata temu przy w.w naprawie. Ku mojemu zaskoczeniu z układu zostało ściągnięte równo 545 gram. Klima od nowa nabita, olej wymieniony i dalej nie chłodzi. Następnie poszedł w ruch VCDS. Logi zostały zrobione po ujechaniu kilku km, silnik 90 stopni, klimatronic na low:
            Log 1 Log 2
            Czy ja dobrze analizuje logi, iż sprężarka znowu padła i muszę wydać 1000+ na kompresor? Proszę Was o porady

            Komentarz


            • U mnie jak i u niektórych tu przedmówców występował problem opóźnionego załączania klimatyzacji (climatic). Komputer nie pokazywał żadnych błędów, czynnika ile trzeba a działała i chłodziła nie dość że z opóźnieniem to jak jej się chciało(raz bardziej raz mniej chłodziła). Padała decyzja wymieniamy mimo wszystko zawór N280 i ulga. Klima startuje praktycznie (na zimnym silniku) zaraz po włączeniu (około 30 sekund) czuć już zimne powietrze no i da się nią już sterować

              Komentarz


              • Witam. Potrzebuje namiaru na osobę-warsztat Warszawa lub okolice który wymienił by w moim aucie ten zawór bo i u mnie klima zaczęła działać z opóźnieniem.
                ByŁ Leonsio 1.8T 200 km. Jest Szkodnik 140km

                Komentarz


                • Witam byłem na napełnieniu klimy i stwierdzono wstępnie nie działający czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego gdzie to jest i jest możliwość samemu wymienić ?

                  Komentarz


                  • U mnie klima chłodziła coraz słabiej,dziś nabiłem i przestała działać,wentylatory sie nie włączaja ,
                    chociaż póżniej odpaliły
                    Też mi działą z opóźnieniem ,zobaczymy za dwa dni maja być upały

                    [ Dodano: Wto 21 Cze, 16 09:36 ]
                    Zrobiłem test obieg wewn i econ i wyskakuje i0 to dobrze

                    [ Dodano: Wto 21 Cze, 16 09:37 ]
                    A na econ i szyba zod kierowcy -00 pasażer 06

                    Komentarz


                    • Witam, tema powraca jak bumerang.

                      Zawór robiony 07.2015 ok 12.2015 padł, wymieniłem na polecany z tego forum, podziałał do teraz. Znowu objaw taki jak poprzednio trzeba czekać ok 5 min, aż zacznie lecieć chłodne. Mój mechanik mówi, że to na bank opiłki, do wymiany sprężarka, chłodnica i zawór. Koszt ok 2k. Średnio mi się to uśmiecha. Tym bardziej, że przy obydwu poprzednich wymianach zawory idealnie czyste na sitku, chyba że te opiłki są takie małe...

                      [ Dodano: Wto 02 Sie, 16 22:22 ]
                      Acha i wentylatory mi się wogóle nie kręcą. Sprawdzę jak jest na trasie... Nie kręcące wentylatory mogą być problemem z nie działającą klimą?

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez natash
                        Witam, tema powraca jak bumerang.

                        Zawór robiony 07.2015 ok 12.2015 padł, wymieniłem na polecany z tego forum, podziałał do teraz. Znowu objaw taki jak poprzednio trzeba czekać ok 5 min, aż zacznie lecieć chłodne. Mój mechanik mówi, że to na bank opiłki, do wymiany sprężarka, chłodnica i zawór. Koszt ok 2k. Średnio mi się to uśmiecha. Tym bardziej, że przy obydwu poprzednich wymianach zawory idealnie czyste na sitku, chyba że te opiłki są takie małe...

                        [ Dodano: Wto 02 Sie, 16 22:22 ]
                        Acha i wentylatory mi się wogóle nie kręcą. Sprawdzę jak jest na trasie... Nie kręcące wentylatory mogą być problemem z nie działającą klimą?
                        Każda klima działa wraz z wentylatorem. Nie działa wentylator - klima się nie załączy według mnie.

                        Komentarz


                        • Każda klima działa wraz z wentylatorem. Nie działa wentylator - klima się nie załączy według mnie.
                          Też mi tak kiedyś mówił spec od klimy. Przy włączonej klimie na postoju po chwili powinien włączyc się wentylator na drugi bieg. Jeżeli tak nie jest to znaczy, że jest walnięty.
                          Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                          a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                          Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                          O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                          Komentarz


                          • Czyli odpalam auto włączam klime, włącza sie wentylator, ale jak jest zapchany zawód sterujący osiłkami to klima startuje z opóźnieniem i dlatego z opóźnieniem startują wiatraki. Zrobiłem chyba błąd, bo napełniłem klime i wymienili olej, a teraz czytam ze kolor oleju może pomoc czy są opiłki w układzie czy nie...

                            Komentarz


                            • Ciekawe jak ci wymienili olej w tej klimie?
                              G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                              Komentarz


                              • Oświeć mnie, bo mam wrażenie ze mogli coś zrobić złe po twojej wypowiedzi

                                Komentarz


                                • Bo nie ma takiej opcji wymiany oleju. Trzeba by rozpiac wszystko i robić czyszczenie całego układu. Tego się zresztą nie robi chyba ze układ został zasyfiony opiniami. Olej jest w całym układzie w tym około 50% w samym kompresorze.
                                  G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez wesol
                                    Bo nie ma takiej opcji wymiany oleju. Trzeba by rozpiac wszystko i robić czyszczenie całego układu. Tego się zresztą nie robi chyba ze układ został zasyfiony opiniami. Olej jest w całym układzie w tym około 50% w samym kompresorze.
                                    jak to nie ma opcji wymiany oleju w sprezarce ?
                                    przyklad w linku ponizej..... to ta srubka zaraz nad wlepka...... przez nia zlewamy olej i wlewamy taka sama ilosc.
                                    Link
                                    pozdrawiam
                                    dudi

                                    Komentarz


                                    • Było napisane odessane 1ml, wpuszczono 6ml.

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez dudix83
                                        Zamieszczone przez wesol
                                        Bo nie ma takiej opcji wymiany oleju. Trzeba by rozpiac wszystko i robić czyszczenie całego układu. Tego się zresztą nie robi chyba ze układ został zasyfiony opiniami. Olej jest w całym układzie w tym około 50% w samym kompresorze.
                                        jak to nie ma opcji wymiany oleju w sprezarce ?
                                        przyklad w linku ponizej..... to ta srubka zaraz nad wlepka...... przez nia zlewamy olej i wlewamy taka sama ilosc.
                                        Link
                                        No ale powiedzmy ze olej zapodajesz tak: w kompresor kolo 70 ml a drugie tyle w układ. Odpalasz auto i klime olej krąży po układzie. Teraz idciagasz czynnik i przy okazji jakieś 5-8 ml oleju. Teraz spuszczasz olej z kompresora co czasami wiąże się z jego rozebraniem. I teraz po tym zalewasz olej. Ile tego oleju? Najlepsza opcją jest zalanie tyle ile usunales.
                                        G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                        Komentarz


                                        • Panowie auto O2 1.9tdi BXE 2008, kompresor klimy 5N0820803 czy taki zawór będzie pasować: NRF 38450
                                          404 Not Found

                                          Dajcie znać w miarę szybko jeśli się orientujecie Z góry dziękuję.
                                          120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                                          Smarowanie zapewnia

                                          Komentarz


                                          • Jestem po wymianie zaworu sterowania sprężarką klimy:
                                            do sprężarki Sanden PXE14 5N0820803 1701p pasuje zawór Thermotec ktt060037 (cena 150zł). NRF 38450 NIE PASUJE!!!

                                            Wymiana standardowa, na odessanym czynniku wyciagamy pierścień segera (od dołu!). Potem wymieniamy na nowy zawór (konstrukcja nowego zaworu jest delikanie inna od pierwotnego, zmianiono jego konstrukcję w 2010 roku.
                                            120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                                            Smarowanie zapewnia

                                            Komentarz


                                            • Panowie sprężarka Sanden PXE16 o oznaczeniu 1KO 820 859F 8681P, czy ten zawór będzie pasował? Mocowanie zaworu na seger.
                                              Just a moment...
                                              tVbRH0A.png
                                              Była Octavia II, jest Ford S-Max 2.0TDCi Titanium

                                              Komentarz


                                              • pasuje ten:
                                                Attention Required! | Cloudflare
                                                ale z katalogu thermoteca wynika że zamienia się na ich model taki:
                                                Just a moment...

                                                sam zdecyduj który kupisz
                                                120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                                                Smarowanie zapewnia

                                                Komentarz


                                                • Jak to jest z tym potencjalnym uszkodzeniem całej sprężarki? Czy, jeśli jest uszkodzona, ma szansę w ogóle chłodzić?
                                                  Od 2 lat u mnie coraz gorzej startowała klima. Objawy dokładnie jak opisane w tym wątku. Zamiast od razu chłodzić, startowała z mniejszym lub irytująco długim (10 min+) opóźnieniem. Nawet jak wystartowała, potrafiła się na chwilę przyciąć. Pasuje idealnie do objawów wymagających wymiany tego zaworu. Chciałbym to zrobić w ciemno, a nie zdawać się na diagnozę w warsztacie. Pytanie tylko, czy uszkodzenie nie poszło dalej na całą sprężarkę (piszecie o opiłkach)?
                                                  Moja sprężarka potrafi ładnie działać, bo jak zaskoczy, to chłodzi po staremu, jak od nowości. W ostatnich dniach w ogóle obudziła się i startuje praktycznie natychmiast po każdym uruchomieniu samochodu. Jakby jej się odmieniło, a już było naprawdę źle.

                                                  M.
                                                  666 4U

                                                  Komentarz


                                                  • Jestem po wymianie zaworu na ten nowszego typu, przy okazji zrobione odgrzybianie. Efekt lodówki powrócił, klima załącza się od razu, a z kratek po ustawieniu na LO mam temp. ok. 5stopni.
                                                    Była Octavia II, jest Ford S-Max 2.0TDCi Titanium

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X