Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] DPF 1.6 TDI CR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #76
    Odgrzewam temat, bo mi dpf ześwirował. Mam coś takiego, że wypala się raz za razem, wygląda to tak że dokończy się wypalanie na postoju, włączę wsteczny i ruszę parę metrów, a ten już wypala się od nowa. Przy tym jest zero dymu, zero kontrolek, zero błędów w kompie i nic z tego nie rozumiem. Czyli ogólnie dpf ma chęć wypalać się na okrągło. Wcześniej też było czasem po wypaleniu coś takiego, że na drugi dzień znowu się wypalał, a później już spokój na te 500-600km. Wklejam co tam mam na wyłączonym silniku po kilku akcjach wypalania:

    251 Particle filter; difference pressure-DIP_PF 0.00 hPa
    252 Particle filter; differential pressure; dynamic offset-DIP_PF_DYN_AD_VALUE[0] 0 hPa
    253 Particle filter; field regeneration lock status-LV_STATE_TEST_RGN_PF_INH_HLD 00000000
    254 Particle filter; field regeneration request status-STATE_RGN_PF 10
    255 Particle filter; fuel consumption since last regeneration-FCO_SUM_RGN 40.07 l
    256 Particle filter; kilometers since last regeneration-DIST_RGN 653.1 km
    257 Particle filter; offset for differential press.-DIP_PF_AD[0] -1.33 hPa
    258 Particle filter; oil ash volume-MASS_ASH_PF 40.0585803 g
    259 Particle filter; oil ash volume-MASS_ASH_PF 40.0585803 g
    260 Particle filter; soot mass calculated-MASS_SOOT_SIM_PF 16.26 g
    261 Particle filter; soot mass measured-MASS_SOOT_PHY_PF -4.02 g
    262 Particle filter; time since last regeneration-T_WOUT_RGN 56895.40 s

    Komentarz


    • #77
      Cos chyba zle interpretujesz co sie dzieje z autem bo z tego co wkleiles wynika ze wypalanie bylo 653km temu - chyba ze te "kilka akcji" bylo akurat tyle km temu.

      Komentarz


      • #78
        Zamieszczone przez kuebk
        Cos chyba zle interpretujesz co sie dzieje z autem bo z tego co wkleiles wynika ze wypalanie bylo 653km temu - chyba ze te "kilka akcji" bylo akurat tyle km temu.
        Nie, wszystko miało miejsce dzisiaj, a ja już umiem poznać dobrze kiedy dpf się wypala... Może się nie wypalił z sukcesem i dlatego tak pisze dziwnie, nie wiem. Pewne jest tylko, że on się chce wypalać prawie bez przerwy... Próbowałem też wtedy się przejechać żeby wspomóc proces wypalania, ale nic to nie dało. Może to być czujnik różnicy ciśnień? Sam dpf nie wygląda chyba jakoś tragicznie...

        Komentarz


        • #79
          No niby masz roznice cisnien na poziomie 0hPa - troche mala wartosc jak na taki pokonany dystants.

          Niemniej u mnie jest tak ze jak zaczyna sie wypalanie to dystans od ostatniego wypalania odrazu sie zeruje - nie wiem jak u Ciebie to wyglada.

          Komentarz


          • #80
            U mnie dystans od ostatniego wypalania nie zawsze się zeruje od razu, już to wcześniej zaobserwowałem.

            Komentarz


            • #81
              No to tak jak pisalem, w tym co wrzuciles dziwne jest tylko wskazanie czujnika roznicy cisnien. U mnie na poziomie 0 utrzymuje sie moze przez kilkadziesiat pierwszych kilometrow.
              Ale czy wymiana rozwiaze problem - nie wiem, trzeba by sprawdzic.

              Komentarz


              • #82
                Sprawdziłem jeszcze na odpalonym i różnica waha się od 0,66-1,24 hPa, ale w większości jest około 1 hPa. Czy to jest dobrze, czy też źle? Może spróbuje podmienić ten czujnik...

                [ Dodano: Pon 11 Kwi, 16 19:50 ]
                Wiecie co, ten dpf to nie dla mnie zabawka, za dużo z tym zachodu, kwestia czasu i wyleci z auta :!:

                Dzisiaj nadal usiłował się wypalać, aż się rezerwa w baku zrobiła to wtedy przestał. Później zatankowałem i od razu po uruchomieniu silnika wypalanie. Myślę sobie tak, albo trasa i ogień na tłoki i mu pomoże, albo mam brak pomysłów. Tak też zrobiłem, autostrada i ogień, raz było prawie 200 na liczniku, a później 140-180 cały czas i tak jakieś 40-50km, nie patrzyłem dokładnie. Niby się wypalił. Teraz patrze na parametry i chyba jest elegancko. Na zgaszonym:

                251 Particle filter; difference pressure-DIP_PF 0.00 hPa
                252 Particle filter; differential pressure; dynamic offset-DIP_PF_DYN_AD_VALUE[0] -1 hPa
                253 Particle filter; field regeneration lock status-LV_STATE_TEST_RGN_PF_INH_HLD 00000000
                254 Particle filter; field regeneration request status-STATE_RGN_PF 0
                255 Particle filter; fuel consumption since last regeneration-FCO_SUM_RGN 1.50 l
                256 Particle filter; kilometers since last regeneration-DIST_RGN 27.2 km
                257 Particle filter; offset for differential press.-DIP_PF_AD[0] -1.33 hPa
                258 Particle filter; oil ash volume-MASS_ASH_PF 40.1006217 g
                259 Particle filter; oil ash volume-MASS_ASH_PF 40.1006217 g
                260 Particle filter; soot mass calculated-MASS_SOOT_SIM_PF 5.22 g
                261 Particle filter; soot mass measured-MASS_SOOT_PHY_PF -3.88 g
                262 Particle filter; time since last regeneration-T_WOUT_RGN 1650.60 s

                Uruchomiony silnik:

                251 Particle filter; difference pressure-DIP_PF 4.06 hPa
                252 Particle filter; differential pressure; dynamic offset-DIP_PF_DYN_AD_VALUE[0] -1 hPa
                253 Particle filter; field regeneration lock status-LV_STATE_TEST_RGN_PF_INH_HLD 00000000
                254 Particle filter; field regeneration request status-STATE_RGN_PF 0
                255 Particle filter; fuel consumption since last regeneration-FCO_SUM_RGN 1.50 l
                256 Particle filter; kilometers since last regeneration-DIST_RGN 27.2 km
                257 Particle filter; offset for differential press.-DIP_PF_AD[0] -1.33 hPa
                258 Particle filter; oil ash volume-MASS_ASH_PF 40.1006217 g
                259 Particle filter; oil ash volume-MASS_ASH_PF 40.1006217 g
                260 Particle filter; soot mass calculated-MASS_SOOT_SIM_PF 5.22 g
                261 Particle filter; soot mass measured-MASS_SOOT_PHY_PF -3.88 g
                262 Particle filter; time since last regeneration-T_WOUT_RGN 1702.60 s

                Czemu ten parametr "offset for differential press." jest u mnie cały czas taki sam: -1.33 hPa ?

                Komentarz


                • #83
                  Zamieszczone przez Ciacho123
                  Dzisiaj nadal usiłował się wypalać, aż się rezerwa w baku zrobiła to wtedy przestał. Później zatankowałem i od razu po uruchomieniu silnika wypalanie.
                  Normalne.

                  Zamieszczone przez Ciacho123
                  Czemu ten parametr "offset for differential press." jest u mnie cały czas taki sam: -1.33 hPa ?
                  Bo to jest offset, czyli korekcja na roznicy cisnien.

                  Komentarz


                  • #84
                    Czyli chyba nie jest tak źle z moim filtrem? Na pewno szkodzi mu miejska eksploatacja, ale widzę że znalazłem receptę na to. Ciekawe w takim razie kiedy zapala sie ta kontrolka dpf?

                    Komentarz


                    • #85
                      Jesli ilosc zadan regeneracji zostanie przekroczona powyzej ustalonego progu lub masa sadzy zostanie przekroczona powyzej ustalonego progu.

                      Komentarz


                      • #86
                        Zamieszczone przez Ciacho123
                        ale widzę że znalazłem receptę na to
                        ja też mam swój sposób
                        Dawid
                        czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

                        Komentarz


                        • #87
                          Zamieszczone przez dawcio
                          ja też mam swój sposób
                          opowiadaj jaki, może podobny do mojego?

                          Komentarz


                          • #88
                            Ciacho123, na PW walne
                            Dawid
                            czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

                            Komentarz


                            • #89
                              Wczoraj problem z wypaleniem DPF powrócił, znowu było to samo, procedura wypalania raz po razie i nie pomagała jazda z wysokimi obrotami, zrobiłem tak kilkadziesiąt km, w tym po autostradzie i nic. Dzisiaj nie miałem już pomysłu i po krótkiej jeździe zapaliła się kontrolka DPF, no to zastosowałem się do zapisu z instrukcji, autostrada i 2500 obrotów i po kilkunastu kilometrach, może 20km, kontrolka zgasła i jest ok. Ciekawe na jak długo. Wcześniejsze wypalenie autostradowe starczyło na dłużej niż wcześniejsze, bo teraz zrobiłem jakieś 700-800km bez wypalania, więc to mój rekord chyba.

                              Komentarz


                              • #90
                                Ale kto Wam powiedzial, ze trzeba jezdzic z butem w podlodze to sie wypali szybciej. :?

                                1800-2500 obrotow i wypala sie bardzo skutecznie, zwlaszcza jak juz procedura wystartowala.
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz


                                • #91
                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                  Ale kto Wam powiedzial, ze trzeba jezdzic z butem w podlodze to sie wypali szybciej. :?

                                  1800-2500 obrotow i wypala sie bardzo skutecznie, zwlaszcza jak juz procedura wystartowala.
                                  Dokładnie. Ja sam się też przekonałem. Na autostradzie jadąć 140-150km/h dłużej się wypalał niż jak jechałem na 4 biegu w pomiędzy 80-90km/h.

                                  Komentarz


                                  • #92
                                    Zamieszczone przez Maicroft
                                    Ale kto Wam powiedzial, ze trzeba jezdzic z butem w podlodze to sie wypali szybciej. :?

                                    1800-2500 obrotow i wypala sie bardzo skutecznie, zwlaszcza jak juz procedura wystartowala.
                                    Kolega ma rację, sam użytkuje normalnie auto i nawet nie zwracam uwagi i nie pilnuje wypalania DPFu. Samo się dzieje gdzieś na drodze.
                                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                    Komentarz


                                    • #93
                                      To ja próbowałem wielu różnych sposobów i u mnie działa tylko autostrada i dłuższa jazda ze stałą prędkością. Myślę że moje problemy mają związek z usunięciem EGR, bo dopóki ten element był sprawny, znacznie łatwiej wypalał się DPF, nie było to takie trudne jak teraz. No chyba że to jakiś zbieg okoliczności, bo jednak auto używane jest w terenie miejskim i zwyczajnie może się zapychać sadzą. Nie wiem jak to jest.

                                      Komentarz


                                      • #94
                                        Najprosciej byloby zrobic testowe wypalanie z podpietym VCDSem, popatrz jak musisz jechac zeby utrzymywac temperature na poziomiem 600+ stopni przed turbina.
                                        Tak jak poprzednicy nie trzeba specjalnych obrotow i predkosci. Jak masz delikatnie pod gorke i pusta droge to mozna nawet na drugim biegu jechac i obroty 1400 i tez temperatura bedzie odpowiednia.

                                        Oczywiscie mowie tutaj o sprawnym silniku, nie mialem stycznosci z tymi nowymi CR 1.6 ale w starszych 2.0 CR nie kazdy potrafil usunac EGR zeby potem DPF sie poprawnie wypalal.

                                        Komentarz


                                        • #95
                                          Zamieszczone przez kuebk
                                          Oczywiscie mowie tutaj o sprawnym silniku, nie mialem stycznosci z tymi nowymi CR 1.6 ale w starszych 2.0 CR nie kazdy potrafil usunac EGR zeby potem DPF sie poprawnie wypalal.
                                          Właśnie tego się obawiam. Przed wyłączeniem EGR wypalanie filtra przebiegało bez większych kombinacji, po prostu wystarczyło jechać, nie ważne jak. Teraz to nie lada sztuka, aby wypalanie było skuteczne... No nic, jakoś będę jeździł dalej, ale w tej sytuacji niedługo będzie trzeba oddać auto do tunera na wycięcie DPF i porządne ogarnięcie softu, bo już nie śpię normalnie po nocach przez to. :roll:

                                          Komentarz


                                          • #96
                                            Napisze jak to dziala w CBBB:
                                            W trakcie wypalania DPFu, EGR jest calkowicie zamkniety a sterownik steruje klapa gaszenia tak aby osiagnac strumien powietrza konieczny do wytworzenia odpowiednio wysokiej temperatury koniecznej do wypalenia sie DPFu.

                                            Sterowanie klapy gaszenia jest zintegrowane ze sterowaniem EGRu. Wiec jak wylaczasz EGR to wylaczasz klape gaszenia.
                                            Jesli robisz to w nieodpowiedni sposob to efekt jest taki ze klapa nie pracuje wiec na dobra sprawe zeby wypalic DPF musisz wjechac na autostrade i but do podlogi praktycznie caly czas - tylko w taki sposob dasz rade uzyskac temperatury konieczne do regeneracji z wylaczonym sterowaniem klapy gaszenia.

                                            Powyzsze tyczy sie tylko CBBB, czy w CAYC jest tak samo - tego niestety nie wiem. Ale skoro piszesz ze przed wylaczeniem EGRu problemu nei bylo to mozliwe ze dziala to podobnie.

                                            Komentarz


                                            • #97
                                              Ostatnio jest znaczna poprawa z wypalaniem DPF, dzisiaj na przykład dokonało się niezauważenie i bardzo szybko a jeszcze wczoraj pisało że jest 750km od ostatniego wypalania, więc spoko. Tłumacze sobie to wysokimi temperaturami na zewnątrz, ale może jestem w błędzie.

                                              W międzyczasie poprawiły mi się korekty na wtryskach, opisałem to trochę tutaj - Forum - Octavia Club Polska

                                              Komentarz


                                              • #98
                                                Chyba padł mi czujnik różnicy ciśnień. Zauważyłem ostatnio że DPF się wypala, ale parę razy musiałem to przerwać, później stworzyłem mu dobre warunki i niby się wypalił. Następnego dnia było wszystko dobrze, ale kolejnego dnia znowu wypalanie i to po kilka razy, do tego coś mnie tknęło i sprawdziłem stan oleju - oczywiście lekko podniesiony. Zapełnienie sadzą dziwnie niskie na poziomie 9 gram, do tego sterownik twierdzi że nadal filtr nie został wypalony. Wszystko dziwne, błędów brak ale myślę sobie że to pewnie czujnik różnicy ciśnień już mówi papa. Kupiłem nówkę zamiennik Boscha, wymieniłem. Miałem tylko problem jak zrobić adaptacje, coś tam niby zrobiłem ale to było w Basic Settings i nie byłem przekonany, tym bardziej że nowy czujnik pokazywał nadal te same wartości co stary. Podłączyłem VCDS i jazda, niby wszystko dobrze, sadzy przybyło na 10 gram, ale myślę coś mi tu nie pasuje, spróbuje zrobić wymuszone wypalanie w trakcie jazdy. Wtedy się wszystko wyjaśniło, nowy czujnik zatrybił sytuację i zaczął nagle pokazywać że jest ponad 24 gramy sadzy w filtrze, do tego od razu zabłysła kontrolka zapchanego filtra no to wio na autostradę i wypalamy. Zeszło gdzieś do 4,7 grama i chyba wszystko wróciło do normy. Wkurza mnie tylko jedna rzecz, że czujnik jakieś głupoty do kompa przekazywał, a nie poskutkowało to zaświeceniem kontrolki i zapisaniem błędu w sterowniku.

                                                Na starym czujniku, silnik odpalony:

                                                251 Particle filter; difference pressure-DIP_PF 3.15 hPa
                                                252 Particle filter; differential pressure; dynamic offset-DIP_PF_DYN_AD_VALUE[0] -1 hPa
                                                253 Particle filter; field regeneration lock status-LV_STATE_TEST_RGN_PF_INH_HLD 00000000
                                                254 Particle filter; field regeneration request status-STATE_RGN_PF 10
                                                255 Particle filter; fuel consumption since last regeneration-FCO_SUM_RGN 37.67 l
                                                256 Particle filter; kilometers since last regeneration-DIST_RGN 559.6 km
                                                257 Particle filter; offset for differential press.-DIP_PF_AD[0] -1.33 hPa
                                                258 Particle filter; oil ash volume-MASS_ASH_PF 49.6114317 g
                                                259 Particle filter; oil ash volume-MASS_ASH_PF 49.6114317 g
                                                260 Particle filter; soot mass calculated-MASS_SOOT_SIM_PF 9.34 g
                                                261 Particle filter; soot mass measured-MASS_SOOT_PHY_PF -0.60 g
                                                262 Particle filter; time since last regeneration-T_WOUT_RGN 52688.60 s

                                                Dzisiaj na nowym czujniku po wypaleniu DPF, silnik odpalony:

                                                251 Particle filter; difference pressure-DIP_PF 3.81 hPa
                                                252 Particle filter; differential pressure; dynamic offset-DIP_PF_DYN_AD_VALUE[0] -2 hPa
                                                253 Particle filter; field regeneration lock status-LV_STATE_TEST_RGN_PF_INH_HLD 00000000
                                                254 Particle filter; field regeneration request status-STATE_RGN_PF 0
                                                255 Particle filter; fuel consumption since last regeneration-FCO_SUM_RGN 2.17 l
                                                256 Particle filter; kilometers since last regeneration-DIST_RGN 39.9 km
                                                257 Particle filter; offset for differential press.-DIP_PF_AD[0] -2.07 hPa
                                                258 Particle filter; oil ash volume-MASS_ASH_PF 49.6427357 g
                                                259 Particle filter; oil ash volume-MASS_ASH_PF 49.6427357 g
                                                260 Particle filter; soot mass calculated-MASS_SOOT_SIM_PF 5.16 g
                                                261 Particle filter; soot mass measured-MASS_SOOT_PHY_PF 1.53 g
                                                262 Particle filter; time since last regeneration-T_WOUT_RGN 1948.00 s

                                                Komentarz

                                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                                Pracuję...
                                                X