Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wymiana gumek stabilizatora Octavia II

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Witaj, rok temu przerabiałem temat skrzypienia zawieszenia na nierównościach - zwłaszcza progach zwalniających. No nie ukrywam, że temat trwał chyba z rok zanim zostało zrobione.

    Anyway to nie były gumy na stabilizatorze ale tuleje wahaczy, które dość łatwo się wymienia, choć ASO skasowało mnie na jakieś 400 zł. Stabilizator wymienia się w całości...

    Komentarz


    • #27
      grzebałem u siebie
      skrzypiało, skrzypi dalej, gumki założone na sucho, bo teoretycznie tak powinno się je montować. W aso usłyszałem że nic nie pomoże, jedynie po-zmianowy drążek, a tu pomimo rabatu cena zabija
      tak się zastanawiam z tymi tulejami która to niby przednia czy tylna ?

      Komentarz


      • #28
        Zamieszczone przez abstinent Zobacz wpis
        grzebałem u siebie
        skrzypiało, skrzypi dalej, gumki założone na sucho, bo teoretycznie tak powinno się je montować. W aso usłyszałem że nic nie pomoże, jedynie po-zmianowy drążek, a tu pomimo rabatu cena zabija
        tak się zastanawiam z tymi tulejami która to niby przednia czy tylna ?
        Przednie tuleje wahacza są praktycznie pancerne. Najczęściej padają tuleje tylne. Można kupić droższe wprasowane w aluminiowa obudowę bądź same tuleje do wprasowania nr kat 1k0407183e

        Komentarz


        • #29
          czesc temat wraca co jakis czas.
          ja mam stuki z przoud prawej strony w OII 4x4 1.9tdi.
          dziś sie położyłam wygląda na stabilizator.

          gdzie w poznaniu moge pojechac na porzadne szarpaki?

          hce byc pewien co mamsie wymienic przy okozji

          Komentarz


          • #30
            Zamieszczone przez Tholin Zobacz wpis
            gdzie w poznaniu moge pojechac na porzadne szarpaki?

            Kolego jedź na jakąś niedawno otwartą stację kontroli. Będziesz miał pewność, że szarpaki są w dobrym stanie, a przy okazji sprawdzą Ci jeszcze amory.

            Komentarz


            • #31
              do dzisiaj temat nie załatwiony, kupiłem małe tuleje ale chłopaki stwierdzili że to amorki
              wymienione wszystko po za właśnie małymi tulejami które od ponad pół roku jeżdżą w bagażniku. Ze stabilizatorem w ciul roboty więc lepiej zacząć od wahaczy
              jak sucho skrzypi a jak popada to stuka

              Komentarz


              • #32
                Tu jest wymiana samych gumek, ale przetłumaczony opis jest tak średnio zrozumiały. Głównie to nie kumam tego rozwiercania.

                Error 404 (Not Found)!!1

                Komentarz


                • #33
                  Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
                  Tu jest wymiana samych gumek, ale przetłumaczony opis jest tak średnio zrozumiały. Głównie to nie kumam tego rozwiercania.

                  Error 404 (Not Found)!!1
                  Jak dla mnie to chodzi chyba o to aby rozwiercić obudowę gumy. Składa się ona z dwóch części połączonych właśnie w miejscu gdzie przychodzi śruba. Po rozwierceniu i przyspawaniu nakrętki z góry mamy możliwość wymiany gumy. W tym opisie co podałeś to wykorzystali gumę z forda, a z tego co patrzyłem to są dostępne u nas gumy z Tedgum w cenie coś ok 35 zł/szt. W linku widać o co chodzi.
                  Ostatnio edytowany przez opermon; 3946.
                  Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r

                  Komentarz


                  • #34
                    Właśnie wymieniam. Gumy dostępne w większości hurtowni np. 00724685 (2x18pln). Są już przecięte. Odkręcam mocowania stabilizatora i wyjmuję go w całości. Na stole wycinam nitonakrętki. Obejmy się rozchodzą. Do górnych "cykam" migomatem nakrętki M8. Nakładam gumy na drążek. Składam mocowaniamocowania_stab.jpg. Całość na auto i gotowe. Alternatywą są zestawy naprawcze za ok 200-250pln.

                    Komentarz

                    POWRÓT NA GÓRĘ
                    Pracuję...
                    X