Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Auto "myszkuje" w trakcie jazdy prosto.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Auto "myszkuje" w trakcie jazdy prosto.

    rafiki, widzę, że masz kilku kibiców. Są starsi więc może warto posłuchać, coby ich błędów nie popełniać i na ich doświadczeniu bazować.
    Ja przez dwa lata pracowałem jako główny technolog w firmie która produkuje podwozia do koparek. Męczyłem się strasznie bo to nie moja branża, ale że inżynier jestem... Przeczekałem i jak tylko nadarzyła się okazja to podziękowałem i od tamtej pory pracuję na siebie. Jak masz się męczyć w robocie to chociaż za lepsze pieniądze. W kwestii finansowej mam podejście, że "interesuje mnie wszystko za co mi dobrze płacą" :szeroki_usmiech

  • #2
    Auto "myszkuje" w trakcie jazdy prosto.

    Witam wszystkich,
    Mam gorącą prośbę ponieważ nie mogę poradzić sobie ze swoim problemem z samochodem, który zachowuje się w dziwny sposób kiedy jadę nim w okolicy prędkości 90 km/h i wyżej. Auto zaczyna tak jakby myszkować po drodze. Dziwne jest to, że jeżeli puszczę kierownicę to jedzie w miarę prosto. Jeżeli nastąpi sytuacja, że muszę lekko kierownicą naprowadzić na odpowiedni tor jazdy to pomimo minimalnego ruchu kierownicą załóżmy w lewo, to aby skontrować w prawo czuję tak jakby opór i muszę wykonać mocniejszy ruch kierownicy w prawo. Następnie sytuacja ta się powtarza ponieważ kontrując w prawo za chwilę muszę kontrować w lewo i tak w kółko. Nie ukrywam jest to męczące.
    Byłem w ASO gdzie sprawdzili mi całe zawieszenie, przeprowadzili jazdę próbną i stwierdzili, że wszystko jest w porządku mówiąc, że czasami ten typ tak ma. Nie wiem czy jasno się wyraziłem i będę dobrze zrozumiany, mam nadzieję, że tak.
    W związku z tym mam pytanie, czy ktoś z Was ma podobne odczucie z prowadzenia swojego auta?
    Jeżeli tak, to co może być tego przyczyną?
    Dodam, że auto, Octavia II jest z roku 2008, o przebiegu około 60000km i nigdy nie miałem żadnej sytuacji, która mogłaby wpłynąć negatywnie na zawieszenie auta. Aha od samego początku położenie kierownicy jest lekko w prawą stronę. Nie wiem czy to jest istotne w tej kwestii.

    W ASO zaproponowali mi przeprowadzenie geometrii ale nie zdecydowałem się ponieważ słyszałem wiele niepochlebnych opinii o tego typu usłudze w ASO.
    Mieszkam w woj podlaskim i stąd moje następne pytanie czy znacie jakiś profesjonalny warsztat w tej okolicy gdzie mogę fachowo wykonać zbieżność i całą geometrię samochodu (np. w Białymstoku )?
    Z góry dziękuję za pomoc.

    Komentarz


    • #3
      Sprawdzić opony, ciśnienie powietrza, kierunkowość ich obrotu. Może przełożyć na inne koła (lato-zima).
      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
      =================================================

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez macpablo
        przebiegu około 60000km
        przy tym przebiegu wymieniłem kilka elementów gumowych w zawieszenie, dodatkowo proponuje
        Zamieszczone przez macpablo
        przeprowadzenie geometrii
        w mojej O2 jak miałem rozjechaną geometrie to było odczucie ma nierównościach jak by zarzucało tyłem auta.
        Dodatkowo ze swojego doświadczenia polecam przejrzeć ten wątek :
        Forum - Octavia Club Polska
        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez endryu
          Sprawdzić opony, ciśnienie powietrza, kierunkowość ich obrotu. Może przełożyć na inne koła (lato-zima).
          Dzieje się tak na kołach z oponami zimowymi ( felgi stalowe ) jaki z oponami letnimi ( felgi aluminiowe ).

          [ Dodano: Sob 02 Lut, 13 14:38 ]
          Zamieszczone przez loru
          Zamieszczone przez macpablo
          przebiegu około 60000km
          przy tym przebiegu wymieniłem kilka elementów gumowych w zawieszenie, dodatkowo proponuje

          Zgodzę się z Tobą ale tak jak pisałem, byłem z tym problemem na przeglądzie a ASO i nic nie stwierdzili.

          Zamieszczone przez macpablo
          przeprowadzenie geometrii
          w mojej O2 jak miałem rozjechaną geometrie to było odczucie ma nierównościach jak by zarzucało tyłem auta.

          masz chyba rację pozostaje geometria i dlatego prosiłem o wskazanie dobrego warsztatu w tym się specjalizującego, zależy mi na takim w podlaskim województwie.

          Dodatkowo ze swojego doświadczenia polecam przejrzeć ten wątek :
          Forum - Octavia Club Polska
          Dzięki, przejrzę.

          Komentarz


          • #6
            spr czy koła są dobrze wyważone, odważniki lubią się odklejać /wypadać ew. czy felgi nie są pokrzywione. jeżeli nie to to następnie spr bym el. gumowe zawieszenia/końcówki drążków ...

            Komentarz


            • #7
              Sprawdzali zawieszenie na szarpakach? Jeśli nie to warto podjechać na najbliższą stację diagnostyczną :idea:
              Antyfotoradar Valentine1
              Harry II Classic+Sirio ML145

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez RALF
                spr czy koła są dobrze wyważone, odważniki lubią się odklejać /wypadać ew. czy felgi nie są pokrzywione. jeżeli nie to to następnie spr bym el. gumowe zawieszenia/końcówki drążków ...
                Uważam, że są dobrze wyważone bo tak jak pisałem problem jest na kołach zimowych i letnich a zawsze przed sezonem wyważam wszystkie.

                [ Dodano: Sob 02 Lut, 13 18:08 ]
                Zamieszczone przez vaz
                Sprawdzali zawieszenie na szarpakach? Jeśli nie to warto podjechać na najbliższą stację diagnostyczną :idea:
                Czy sprawdzali na szarpakach to nie wiem, ale to ASO więc po zgłoszeniu problemu to oni chyba wiedzą jak to zdiagnozować, czy może niekoniecznie?

                Nie mniej jednak szukam w podlaskim profesjonalnego fachowca od geometrii i tam zrobię wszystko.

                Komentarz


                • #9
                  Podjedź na stację diagnostyczna gdzie robi się przeglądy i poproś o sprawdzenie geometrii.
                  Według mnie masz złą geometrię - stąd kierownica lekko skręcona w jedna stronę.
                  Kiedyś miałem podobne objawy w Citroenie Xsara. Kosztowało mnie to 80 zł - różnica kolosalna.
                  Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez kecaj
                    Podjedź na stację diagnostyczna gdzie robi się przeglądy i poproś o sprawdzenie geometrii.
                    Według mnie masz złą geometrię - stąd kierownica lekko skręcona w jedna stronę.
                    Kiedyś miałem podobne objawy w Citroenie Xsara. Kosztowało mnie to 80 zł - różnica kolosalna.
                    No i chyba tak zrobię. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Podjadę do niezależnej stacji ponieważ do tej pory wszystko robiłem w ASO ( przeglądy, badania tech itp. ) i na moje zgłoszenia o dziwnym zachowaniu się auta nie widzieli potwierdzenia. No chociaż jak sobie przypominam to powiedziano mi, że oczywiście na moje życzenie mogą ewentualnie wymienić elementy gumowe zawieszenia i wykonać geometrię - koszt coś około 600Pln , ale nie zgodziłem się bo moim zdaniem to nie o to chodzi, że ktoś mi mówi, że może coś tam zrobić ale sam nie jest pewien czy to rozwiąże problem. Przynajmniej nie odniosłem takiego wrażenia.

                    Komentarz


                    • #11
                      Mi się wydaje, że masz gdzieś luzy w układzie kierowniczym.

                      Komentarz


                      • #12
                        Witam.
                        Mam Octavie II 1.6 MPI 2012 rok i taki sam problem jak w temacie. Jadąc autostradą czyli w miarę równą drogą jak na nasze warunki powyżej 90km/h auto jeździ od lewa do prawa. Cały czas trzeba minimalnie korygować tor jazdy i tu właśnie jest też dziwna sprawa bo odczuwam coś takiego jakby wspomaganie mi przeszkadzało wykonać skręt a jak już pokonam wspomaganie to skręt jest za mocny. I tak w kółko na trasie z Poznania do Warszawy, po czym wysiadam z auta jak pijany taki jestem zmęczony. O puszczeniu kierownicy na dłużnej niż 200m nie ma mowy bo auto ucieka albo w lewo albo w prawo. Mam przejechane 20tys. i robione oczywiście sprężyny z tyłu ze względu na prześwit, po tej operacji kierownica stała lekko w lewo , pojechałem do ASO to mi geometrie zrobili bo rzekomo tylne lewe koło miało zły kąt pochylenia. Trochę kierownicę wyprostowali ale po miesiącu znów jest w lewo. Dziury żadnej nie zaliczyłem tak aby coś uszkodzić. Jak dla mnie to cały przód w tym aucie jest za lekki w stosunku do konstrukcji zawieszenia ? nie wiem. Poprzednik Focus I (ten to miał genialne zawieszenie) w śniegu to się kopał i szedł do przodu a to auto pływa na takiej nawierzchni.

                        Jakby ktoś miał podobny problem to proszę o radę zanim do ASO pojadę. Bo tam gość powie ze wszystko jest ok ale on się przejedzie 200m i diagnozę stawia. Niech 300km zrobi to będzie wiedział o czym mówię.

                        Pozdrawiam
                        Grzegorz

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez skodapc
                          Witam.
                          Mam Octavie II 1.6 MPI 2012 rok i taki sam problem jak w temacie. Jadąc autostradą czyli w miarę równą drogą jak na nasze warunki powyżej 90km/h auto jeździ od lewa do prawa. Cały czas trzeba minimalnie korygować tor jazdy i tu właśnie jest też dziwna sprawa bo odczuwam coś takiego jakby wspomaganie mi przeszkadzało wykonać skręt a jak już pokonam wspomaganie to skręt jest za mocny. I tak w kółko na trasie z Poznania do Warszawy, po czym wysiadam z auta jak pijany taki jestem zmęczony. O puszczeniu kierownicy na dłużnej niż 200m nie ma mowy bo auto ucieka albo w lewo albo w prawo. Mam przejechane 20tys. i robione oczywiście sprężyny z tyłu ze względu na prześwit, po tej operacji kierownica stała lekko w lewo , pojechałem do ASO to mi geometrie zrobili bo rzekomo tylne lewe koło miało zły kąt pochylenia. Trochę kierownicę wyprostowali ale po miesiącu znów jest w lewo. Dziury żadnej nie zaliczyłem tak aby coś uszkodzić. Jak dla mnie to cały przód w tym aucie jest za lekki w stosunku do konstrukcji zawieszenia ? nie wiem. Poprzednik Focus I (ten to miał genialne zawieszenie) w śniegu to się kopał i szedł do przodu a to auto pływa na takiej nawierzchni.

                          Jakby ktoś miał podobny problem to proszę o radę zanim do ASO pojadę. Bo tam gość powie ze wszystko jest ok ale on się przejedzie 200m i diagnozę stawia. Niech 300km zrobi to będzie wiedział o czym mówię.

                          Pozdrawiam
                          Grzegorz
                          Grzegorz ująłeś to w taki sposób jakbyś jechał również moim autem. Mam taki sam objaw jakbym musiał " walczyć " ze wspomaganiem, bardzo dobrze to określiłeś. Wcześniej mi to do głowy nie przyszło. Widzisz ja temat przegapiłem i auto jest już po gwarancji ale za Ciebie trzymam kciuki może uda Ci się wywalczyć z ASO naprawę gwarancyjną i osiągnąć oczekiwany rezultat jaki powinien być przy normalnym użytkowaniu i prowadzeniu auta.

                          Ps. W przyszłym tygodniu jestem umówiony w ASO na pełny przegląd przy 60kkm więc przy oddawaniu auta powiem o takiej przypadłości i zobaczymy co mi odpowiedzą. Może faktycznie to jest coś nie tak ze wspomaganiem? Zobaczymy może będzie cud

                          Komentarz


                          • #14
                            skodapc, macpablo, tak jak wcześniej pisałem nie ASO tylko stacja diagnostyczna z laserowym ustawianiem diagnostyki i kątów pochylenia kół.
                            Zrobią (mam nadzieję) to lepiej i dokładniej niż w ASO. Koszty nie powalają, a tak to małymi kroczkami zdzieracie bieżnik i po diagnostyce okaże się, że również opony do wymiany bo maja ranty poszarpane i mimo, że zbieżność prawidłowa to nadal auto pływa.

                            Jest jeszcze jedna sprawa. Zobaczcie czy nie macie opon kierunkowych i są źle założone.
                            Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                            Komentarz


                            • #15
                              Jest jeszcze jedna droga .... wiążąca się ze wspomaganiem a mianowicie odłączenie czujnika w maglu by zobaczyć co bedzie ,bo bez tego czujnika wspomaganie działa, ale nie działa korekta przy wiekszych predkościach i ,zderzaki, progowe . kontrolka pali sie na żółto .

                              Prawie identyczne obiawy znam z Hondy City gdzie ,walka z samochodem zaczyna sie od 70 km/h serwis twierdzi ze to wina el. wsp i chce xxxx PLN za wymiane.

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez patryk23
                                Jest jeszcze jedna droga .... wiążąca się ze wspomaganiem a mianowicie odłączenie czujnika w maglu by zobaczyć co bedzie ,bo bez tego czujnika wspomaganie działa, ale nie działa korekta przy wiekszych predkościach i ,zderzaki, progowe . kontrolka pali sie na żółto .

                                Prawie identyczne obiawy znam z Hondy City gdzie ,walka z samochodem zaczyna sie od 70 km/h serwis twierdzi ze to wina el. wsp i chce xxxx PLN za wymiane.
                                patryk23 dobry pomysł ze wspomaganiem.
                                Sprawdź jaką masz silę wspomagania ustawioną w sterowniku 44. Jak zasłabła, zmień na większą. Jeżeli oczywiście się da i sterownik nie jest zablokowany. Kilka razy na forum było to już opisane.
                                Jestem pewnie monotematyczny

                                Komentarz


                                • #17
                                  Pytanie do kolegi Skodapc. Jak wygląda sprawa Twojego zawieszenia.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    podstawowe pytanie ...kto ustawiał geometrie w tym aucie?...chodzi o skalibrowanie czujnika skrętu.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Myślę że mój przypadek również nadaje się do tego działu. W ubiegłym roku w maju, jadąc do ASO na umówioną wymianę tylnych sprężyn, wjechałem lewą stroną w dość głęboką dziurę. Nic niepokojącego nie zauważyłem. Szybka wymiana sprężyn, kontrola wysokości ( różnica między lewą a prawą tylną stroną ok 7mm) ale wysokść całości w normach. Po wyjechaniu z ASO, na drodze zrobiłem dość mocne skręty prawo, lewo w celu ułożenia tylnego zwieszenia.
                                      Od tego momentu kierownica jest lekko skręcona w lewo.
                                      Pojechałem do ASO na kontrolę geometrii ustawiali 3 razy i dalej kierownica skręcona w lewo. Auto lekko myszkuje przy jeździe na wprost.
                                      Czujnik skrętu kierownicy jest napewno wyzerowany.
                                      Jeśli dziura była przyczyną, to jak sprawdzić czy zawieszenie nie jest gdzieś skrzywione.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Witam,
                                        Ja jutro jadę na zbieżność. opony mi z przodu wy ząbkowało. Ale nie do skody tylko do stacji diagnostycznej gdzie maja jakieś laserowe ustawianie . Zobaczę co będzie. Nówki sztuki zimówki Dunlopa 4d poszły się chyba .....
                                        Nie mam już siły do tego złomu. 21 tys i prawie dwa litry oleju wzięła, potem sprężymy z tyłu bo to gaz więc wypuścili z salonu na złych sprężynach 15 tys tak jeździłem aż się pokapowałem że coś nie tak bo inni mieli tyły wyżej, wspomaganie wariuje, opony zniszczone i to wszystko tylko w ciągu 6 miesięcy. Może im to oddać jakoś ??? a mam jeszcze niebawem drugą ratę do zapłaty za auto . Może nie zapłacę i powiem że TTTM.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          skodapc, hmmmmm to jak na nowe auto to chyba za duzo wq...a. Ewidentnie musi cos byc nie tak z geometria. Jedz do ASO niech robia fotki i za opony zwracaja!
                                          Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            A ja byłem w sobotę na geometrii ale nie w ASO tylko na stacji diagnostycznej. Gość 1.5 godziny a nie 15 min(ASO) ustawiał zbieżność i auto prowadzi się dużo lepiej ale kierownica nadal jest w lewo. Nie mogli się nadziwić patentowi jaki ma skoda czyli w tylnym zawieszeniu wstawienie sprężyny w sprężynę. Pojeżdżę trochę to powiem o efektach choć dwa dni już jechałem A2 do Grodziska z Warszawy i jest lepiej, auto przynajmniej chce jechać prosto i z zakrętów samo wychodzi. Musze jeszcze sprawdzić to wspomaganie bo kierownica pracuje "skokowo" i trzeba się z nią poprzepychać.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              skodapc, a powiedziałeś na stacji, że masz kierownice w lewo?
                                              Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Blokowali kierownice podczas ustawiania zbierzności ?

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Mówiłem że jest w lewo , facet ją ustawił niby prosto ale po wyjechaniu z warsztatu nadal jest w lewo ??? ale samochód jeździ lepiej niż po ustawianiu zbieżności w ASO. Ja to mam odczucie jakby ta kierownica miała luzy. Podobne odczucie miał szwagier jak do niej wsiadł, mówi że chce skręcić a samochód go nie słucha.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X