Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Awaria skrzyni biegów skoda II 1,6 mpi...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Awaria skrzyni biegów skoda II 1,6 mpi...

    sazad, skoro 2 grosze miał, to wniosek, że nie wszystkie zostawił na poczcie :lol: :diabelski_usmiech

  • #2
    Awaria skrzyni biegów skoda II 1,6 mpi...

    Witajcie, od miesiąca jestem "szczęśliwym" posiadaczem dwójki MPI 2008. Kupiony, zagazowany i sprowadzony od Niemców. No i właśnie po przejechaniu ok 1000 km. padła mi skrzynia biegów. Przed zakupem sprawdzany w ASO. Zaczęło się szuraniem pod obciążeniem na niższych biegach. Na wysokich szuranie/ obcieranie ustawało. Potem szuranie było już cały czas ustawało tylko przy wciśniętym sprzęgle. Koszt nowej skrzyni w ASO mnie rozwalił - 8kzł... Wg. mojego mechanika najlepszym rozwiązaniem jest używka, jednaj już widzę, że marne szanse. Może któryś z Was wie coś o używce? No i nie mogę znaleźć wątku o regeneracji - generalnie czy jest sens? Jak ocenić czy skrzynia po regeneracji jeszcze pojeździ? Autko (poz skrzynią biegów) super,więc chciałbym zrobić tak, żeby jeszcze kilka lat pojeździć.

    Komentarz


    • #3
      na wlepce w bagażniku masz rózne kody - tam też znajdziesz oznaczenie skrzyni jaka jest w Twoim aucie.
      szukałbym używki lub jakiejś sześciobiegowej. ( inny kod)
      tematów o skrzyniach było kilka - poszukaj na forum.
      a regeneracja - wtedy jesteś pewien ( przynajmniej teoretycznie) co masz zrobione i kto to robił.
      ASO w zakupach takich części to lekka przesada. rynek części jest bardzo duży i nie zapominaj że za skodą stoi cała grupa VAG ( audi, seat, vw).
      powodzenia.
      OII sprzedana


      Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

      Komentarz


      • #4
        Miałem niezłe przejścia ze skrzynią w Audi A3, też 1.6. Poleciał jakiś nit w skrzyni i przestrzelił obudowę na wylot... Zmielona lekko skrzynia, cały olej poszedł w sprzęgło.

        Jak to zobaczyłem to myślałem, że się "rozpłaczę". Miałem go sprzedać i taka super niespodzianka na koniec. Dodam tylko, że zero objawów, że coś ma się stać.

        Finał był taki, że oddałem skrzynie do regeneracji. Koszt 1400zł i gwarancja na 6 miesięcy.

        Natomiast w 100% nie byłem zadowolony. Po jakimś czasie coś ewidentnie w skrzyni szumiało gdy auto jechało. Pewnie jakieś łożysko... Dodatkowo tajemniczo padł czujnik wstecznego biegu i po odebraniu skrzyni musiałem go wymieniać. Finał był taki, że miałem wrażenie, iż moja skrzynia poszła na części a dostałem inną, zregenerowaną...

        Tak czy inaczej wydała mi się to jedyna rozsądna alternatywa. Zakup nowej skrzyni przewyższał by kosztami wartość samochodu

        Komentarz


        • #5
          Dejgun, Zalezy co się rozsypało w skrzyni. Jak obudowa skrzyni została przetarta przez mechanizm różnicowy (często dość się zdarzało) albo inne uszkodzenie obudowy to tylko wymiana, bo koszty obudów są astronomiczne.
          Jak wysypało się cos w skrzyni, łożyska biegi albo co to tylko naprawa, koszt wiadomo spory bo nawet do 3-4 tyś zł (w ASO), ale potem wiesz co masz i obowiązuje normalna duletnia gwarancja na naprawę. Kupisz używaną to zależy czy masz szczęście, no chyba że masz sprawdzonego sprzedawcę używek (ale sam piszesz że z używką jest problem...

          Pozdrawiam MArcin
          Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

          Komentarz


          • #6
            Dzięki za rady i sugestie. Obudowa skrzyni cała - bez usterek. Niestety w Giżycku nikt nie chce się podjąć diagnozy i ryzykować naprawy. Niestety w okolicznych szrotach takiej skrzyni nie ma. Właściwie wszyscy sugerują używkę jednak takiej na razie nie ma więc myślę o regeneracji - naprawie. Na razie się nie poddaje - szukam na obrzeżach Giżycka (Olsztyn, Ełk, Białystok)...

            Komentarz


            • #7
              Co to za ASO co nie potrafi skrzyni biegów naprawić....? Przecież ta skrzynia prosta jak cep jest. Używkę to każdy idiota potrafi zamontować i zwalić ewentualne problemy z jej działaniem na Ciebie. A naprawić się nie podejmą. Zmień lepiej serwis.
              Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

              Komentarz


              • #8
                W załączniku wrzuciłem fotkę oznaczenia ze skrzyni. Może wiecie którym symbolem się kierować przy poszukiwaniach? (CZ XX1 1 O2T 301 103 AB A l S i 9 C u 3). Z góry dzieki.
                Załączone pliki

                Komentarz


                • #9
                  Nie ma na wlepie w książce serwisowej/bagażniku oznaczenia skrzyni?

                  Komentarz


                  • #10
                    Dalej walczę.. Ustaliłem typ skrzyni: OT2. Został jeszcze symbol (kod). Może potraficie rozszyfrować fotę z książki. Dzięki z góry jak zawsze...
                    Załączone pliki

                    Komentarz


                    • #11
                      No i od razu było fotkę wyposażenia wrzucić i byłoby wszystko wiadomo , twoja skrzynia to 5 biegowa 0AF typ JHT stosowana w latach 11. 2006 -05.2009 .

                      Komentarz


                      • #12
                        Wojtenio skąd wziąłeś taki kod: OAF? Czy OT2 to samo co JHT. Tu 403 Forbidden nie widnieje typ JHT tylko OT2.

                        Komentarz


                        • #13
                          Nom, i przynajmniej wiesz czego masz szukać... tutaj co nieco technicznego "bełkotu" o tej skrzyni:

                          Link


                          A tutaj co nieco ofert na sztuki po regeneracjach (cenią się swoją drogą :/):

                          Link

                          Tak przy okazji... nie masz tam jakiegoś mechanika który to ogarnie? Może naprawa nie będzie aż tak droga.

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez Dejgun
                            Wojtenio skąd wziąłeś taki kod: OAF?
                            Z ELSY a to źródło raczej nie kłamie i potwierdza to co masz na wlepie , typ twojej skrzyni to JHT.

                            Tego oznaczenia JHT szukaj na obudowie sprzęgła na skrzyni od góry a 0AF przy wybieraku , może być nabite albo zrobione laserowo i przy nazwie powinna być też data produkcji dzień miesiąc i rok .
                            Zamiennikami dla twojej skrzyni ale nowszymi są skrzynie LVN , NVT , no chyba że z dłuższym 5 biegiem to JHW ( z twojego rocznika ).

                            A według twojej dedukcji to faktycznie O2T ale o tym ELSA nic nie wspomina .
                            Ja osobiście u siebie mam skrzynie NVT i jest jeszcze nadlew O2T ale w innym miejscu niż oznaczenie .

                            Komentarz


                            • #15
                              Znalazłem takie ogłoszenie: Link
                              Symbol skrzyni się zgadza (jht) ale ja mam mpi a ta jest od fsi... A może są takie same?

                              Komentarz


                              • #16
                                Przy szukaniu skrzyni pamiętaj że muszą spełniać dwa parametry 0AF i ten drugi czyli JHT ( taka jaką masz w oryginale ) , jeżeli ten pierwszy by był spełniony a jest to skrzynia od FSI to powinna mieć oznaczenie JHW czyli z dłuższym piątym biegiem .

                                A nie myślałeś o naprawie swojej skrzyni , ktoś już ją zdiagnozował , może nie jest aż tak tragicznie ?.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Dzięki. Czyli wiem co chcem:-))
                                  Diagnoza będzie niestety dopiero po 1 sierpnia. Może się okazać, że naprawa będzie droższa od używki a mechanicy na skrzynię po regeneracji robią krzywe minki.
                                  No cóż... Szukać, szukania mi trzeba...

                                  [ Dodano: Wto 13 Sie, 13 21:35 ]
                                  No i udało się, przynajmniej ze skrzynią. Części do regeneracji + robocizna (skrzynia, wyjecie i włożenie) ok. 1500. Ale niestety po odłączeniu akumulatora (prawdopodobnie) kompletnie padło radio - nic nie wyświetla się na wyświetlaczu. Podobno trzeba wymontować radio, włączyć zapłon, wypiąć wtyczkę zasilającą radio i ponownie podłączyć. Może spotkaliście się z czymś podobnym?

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Odgrzeję kotleta - jedynie w celach informacyjnych
                                    Moja O2 jest również po reanimacji skrzyni biegów. Podobnie jak u kolegi - oznaczenie JHT.
                                    Jakoś przy przebiegu 77 tys. km zaczęło się chrobotanie i huczenie - na próbę zmiana oleju (1% szans, że to coś pomoże) - brak poprawy. Z uwalonymi łożyskami dokulałem do 78600 i auto wylądowało u mechanika. Odgłosy ze skrzyni były już dość dobrze słyszalne i miałem dość takiego stanu rzeczy.
                                    Dzisiaj odebrałem - błoga cisza - póki co przez 12km

                                    Takie lekkie szuranie na zimnym silniku pojawiło się zeszłej jesieni lub zimy - wziąłem to za odgłos ze sprzęgła (w moim drugim aucie - Favorit - takie coś ma miejsce podczas chłodów - sprężynki na tarczy sprzęgła grzechoczą). A to jednak okazał się problem oznaczony kodem 2007135/9
                                    Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                                    FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Wlasnie odezwala sie moja skrzynka. Na razie slychac ja na 3 i 4 biegu w przedziale 1500-2200 obrotow. Wczoraj wlalem xado do skrzyn biegow ale juz wstepnie ogladalem ceny lozysk. Na allegro sa zestawy po 330zl. W zestawie sa dwa lozyska na walek atakujacy i dwa na roznicowke. Ktos to jeszcze robil i moze okreslic koszty oraz co bylo wymienione?

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Robiłem regeneracje skrzyni plus wymiana wieńca od 5 biegu. Cena 1800 ale niestety robota spartolona bo mam problem z jazdą na 2 biegu. Po 3 wymianach problem nie ustąpił i jedyna część nie wymieniona to wspornik łączący skrzynie z silnikiem ( obudowa sprzęgła).
                                        Jak będziesz regenerował to trzeba to zrobić w całej skrzyni - również w obu elementach aluminowych ( obudowa skrzyni biegów i obudowa sprzęgła).

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Regeneracja całej skrzyni? Dzwonilem do wrocławia to mi powiedział 1300-1500 zl za wymianę łożyska na walku zaskakującym i bitów a mechanizmie zróżnicowanym. Nikt nie planowal wymiany calych bebechow zresztą w kwocie 1800 zł to raczej nie możliwe jeśli dwa kolka do 5ki kosztuja tysiaka.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Regeneracja polegała tylko na wymianie łożysk i nieszczęsnej piątce bo na tym biegu mi sie zakleszczyła skrzynia w czasie jazdy. Nie wiem czy cos jeszcze było robione oprócz tego ale to niestety było za mało w przypadku mojej skrzyni zeby działała jak przedtem...

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              A co o za problem jest z jazda na drugim biegu? Co się dzieje?

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Po wrzuceniu dwójki auto nie chce jechać i przyspieszać, tak jakbym ciągnął coś bardzo ciężkiego. Obroty rosną a samochód nie przyspiesza. Pomaga jak wrzucę 3 i z powrotem na dwójkę to problem zanika.
                                                Jest to losowa przypadłość pojawiająca się najczęściej rano po pierwszym uruchomieniu auta i także w czasie miejskiej jazdy gdzie jeździ się powoli i często zmienia biegi.

                                                Podejrzewam ze to są zużyte gniazda wałków w obudowie sprzęgła które powodują nie zazębianie się kół zębatych akurat drugiego biegu.

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  To bardzo dziwne bo jesli obroty rosna, auto nie przyspiesza a bieg jest na pewno zapiety to wyglada na poslizg. Kola zebate moga wyc, moga zgrzytac ale na pewno sie nie slizgaja. Slizgac sie moze tylko sprzeglo ale slizgaloby sie na kazdym biegu na pewno na wyzszych.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X