Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Szum z koła powyżej 50km/h - jakie łożysko?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Szum z koła powyżej 50km/h - jakie łożysko?

    Zamieszczone przez LUKI
    Zamieszczone przez pawel934
    I jakie są tarcze w 1.8 - 312 mm?
    288/272
    Jak się skończą 288 to wpadną 312.
    figaro

  • #2
    Szum z koła powyżej 50km/h - jakie łożysko?

    Witam. Ostatnio w trasie pojawił mi się szum dochodzący, na moje ucho, z prawego przedniego koła. Szum przypomina dzwięk wydawany przez zimową oponę z bardzo grubym bieżnikiem z lekkim chrobotaniem. Ciągły, głośniejszy im szybciej jadę, zależny od prędkości obrotowej koła, a nie silnika. Moim zdaniem łożysko koła.

    Z tego co udał mi się wygrzebać w internecie w OIIFL nie wymienia się łożyska tylko całą piastę. Znalazłem zamienniki, ale niektóre mocowane są na 3 a inne na 4 śruby. Oba rodzaje pojawiaja się w wynikach wyszukiwania w sklepach jako pasujące do mojego auta. Jak to jest? 3 czy 4 śruby?

    Octavia IIFL Combi, 1.4 TSI 2010, 1Z52L5, CAXA.
    Tworzę fajne strony internetowe - www.aymoo.pl Dla OCP rabat!
    Moja Octa: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=528676#528676

    Komentarz


    • #3
      Nie ma prostej odpowiedzi na to pytanie. Rzeczywiście wymienia się całą piastę.
      To czy są 3 czy 4 śruby sam zerknij. Skręć koła, włóż rękę albo głowę i sprawdź organoleptycznie... :diabelski_usmiech

      Komentarz


      • #4
        aymoo, stąd wychodzi, że na 3 śruby: SKODA CZĘŚCI dystrybutor części do skody,części skoda,skodaczesci,skoda felicja,favorit,skoda fabia,octavia

        Możesz do nich zadzwonić i po vinie dowiesz się co do ciebie powinno iść.

        >>>moja srebrna kombi strzała<<<

        Komentarz


        • #5
          Dzięki. Sprawdzenie "organoleptyczne" zawsze najlepsze. Po zdjęciu koła dobrze widać mocowanie piasty. W moim przypadku są 3 śruby, ale w wielu katalogach obie wersje są właściwe. Nawet gość w dużej hurtowni Intercars nie potrafił jednoznacznie odpowiedzieć.

          Pojawiła się inna trudność. Nie mogę zdjąć tej starej piasty. Odkręciłem zacisk, zdjąłem tarczę, udało się odkręcić centralną śrubę (przy użyciu metrowej dźwigni na której musiałem stanąć). Nie mogę jednak wypchnąć tej zębatki przegubu z piasty, ani prośbą, ani groźbą, ani młotkiem, ani ściągaczem. Nie ma szans. Do tych 3 śrub mocujących przegub do zwrotnicy nie ma za bardzo dostępu (zwłaszcza do górnej) ale to i tak by niewiele dało. Co teraz? Napompowałem WD40 i zostawiłem na noc. A jak nie odpuści? Jakieś pomysły? Doświadczenia?
          Tworzę fajne strony internetowe - www.aymoo.pl Dla OCP rabat!
          Moja Octa: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=528676#528676

          Komentarz


          • #6
            aymoo, tu masz opis jak ściągnąć piastę
            Forum - Octavia Club Polska
            "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

            Komentarz


            • #7
              Dzięki Biszczu. Świetny opis. Niestety u mnie tak łatwo się nie dało. Piasta w moim samochodzie mocowana jest na 3 śruby. Dostęp do górnej jest dość mocno utrudniony przez osłonę przegubu. Nie udało mi się jej odkręcić. Jak się później okazało na niewiele by się to zdało... Musiałem zdjąć całą zwrotnicę i rozpiąć przegub. Wieloklin tak się zapiekł, że nie chciał wyjść nawet wyciskany 20 tonową prasą! Na samochodzie bym tego w życiu nie zrobił...
              Tworzę fajne strony internetowe - www.aymoo.pl Dla OCP rabat!
              Moja Octa: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=528676#528676

              Komentarz


              • #8
                Podkleję się do tematu - do mojego szkodnika tylne łożysko.
                Na przeglądzie po moim monicie diagnosta sprawdził i stwierdził że powinienem się już rozglądać za łożyskiem, a i niechcący się pucnąłem mojej połówce o tym fakcie i teraz mnie natrętnie ciśnie - (boi się o swoje bezpieczeństwo :wink: ).
                W związku z tym mam pytanie:
                te
                Piasta, łożysko koła tył Skoda Octavia II, Superb II, Yeti - SKODA CZĘŚCI dystrybutor części do skody,części skoda,skodaczesci,skoda felicja,favorit,skoda fabia,octavia
                czy może być te
                Piasta, łożysko koła tył Skoda Octavia II, Superb II, Yeti - SKODA CZĘŚCI dystrybutor części do skody,części skoda,skodaczesci,skoda felicja,favorit,skoda fabia,octavia
                ewentualnie podpowiedzcie mi za jakim konkretnie nr części mam się rozglądać,
                czy maja być te numery co z wyżej wymienionych części.

                [ Dodano: Sob 17 Sty, 15 16:00 ]
                Koledzy podpowiedzcie to już bym sobie zamówił.
                Ewentualnie jakiej firmy.
                A powiem wam z ciekawości że u mnie w mieście w skodzie to krzyczą za samą część 950pl,
                a ze zniżką na wiek mojego auto 870pl nie licząc wymiany.
                A i dodam że mój szkodnik jest z ABS i ESP.
                Pozdrawiam
                Piotr.
                mail: [email protected]

                Komentarz


                • #9
                  Bierz originał Fag będziesz miał spokój na dłużej ja pożałowałem ( pozorne oszczędnosci ) i po 12 tys i musiałem wymieniać teraz mam Fag to samo co twój link i mam spokuj

                  Komentarz


                  • #10
                    No właśnie. Zastanawiałem się nad tym z FAG a machnąłem i wziąłem wczoraj troch tańsze ( Link ) - zależy mi na czasie dlatego tak się pospieszyłem. Chociaż piszą że jakościowo porównywalne do oryginału. No cóż, pożyjemy zobaczymy. :?
                    Pozdrawiam
                    Piotr.
                    mail: [email protected]

                    Komentarz


                    • #11
                      piotrek_02ks, jedno wielkie GÓWNO kupiłeś, że tak dosadnie Ci napiszę...zamiast kupić raz a porzadnie....
                      "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                      Komentarz


                      • #12
                        Ba.
                        Pisałem od soboty, a z zakupem zwlekałem do niedzieli licząc że może ktoś mi podpowie.
                        Tak jak napisałem zależy mi na czasie w środę jadę do Gdyni na kurs.
                        No cóż do Gdyni i z powrotem może wytrzyma, a dalej zobaczymy.
                        Pozdrawiam
                        Piotr.
                        mail: [email protected]

                        Komentarz


                        • #13
                          piotrek_02ks, kolega bierno, pisał Ci żebyś kupił FAG. W moim linku masz SKF a kupiłeś to co kupiłeś ...
                          "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                          Komentarz


                          • #14
                            No to ja podaję swoją historię. Auto z przebiegiem 77 tys. km wydawało straszny szum, wręcz huk gdzieś z okolicy przednich kół, jedni doradcy mówili że to wyząbkowane opony, ale na podnośniku okazało się, że huczy lewe przednie łożysko. Nowa część marki FAG kosztowała mnie 360 PLN. Przejażczka po wymianie: Inny samochód, aż mi się gęba sama roześmiała. A przyczyna usterki? Magik stwierdził, że do łożyska w jakiś sposób dostawała się woda i było ono w środku po prostu skorodowane.

                            Komentarz


                            • #15
                              MQ1977, to chyba łożysko razem z wymianą?

                              >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                              Komentarz


                              • #16
                                kabanos, FAGi są takie drogie
                                "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                                Komentarz


                                • #17
                                  Biszczu, to chyba, że do OII. Ja do swojej kupowałem coś za 80 zł/szt.

                                  >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    kabanos, łożysko w OII się wymienia razem z piastą, 360 to był koszt tej całej części. Biszczu, rozważany był też zakup SKF i żadne inne tańsze zamienniki. SKF było raptem 10 zł droższe.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      MQ1977, ja w starej zakładałem SKFa
                                      "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        O żesz w mordę. Drogo trochę.

                                        >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Panowie jakim momentem dokręcić łożysko/piastę w tylnym kole ? Pacjent to OII przed FL Hatchback BKD.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Śruba sześciokątna 180 Nm+180*, śruba dwunastokątna 70Nm+90* w zależności jaką masz
                                            Antyfotoradar Valentine1
                                            Harry II Classic+Sirio ML145

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Dzięki serdeczne. Nigdzie nie mogę znaleźć tej informacji, a łożysko się rozleciało prawdopodobnie przez dokręcanie na oko. Pozdrawiam.

                                              Komentarz

                                              POWRÓT NA GÓRĘ
                                              Pracuję...
                                              X