Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

BXE, moje obawy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • BXE, moje obawy

    Witam.

  • #2
    BXE, moje obawy

    Witam. Wiem że w moim silniku są problemy z panewkami, ale wyczytałem na forum że problem występuje w egzemplarzach z 2006-2007 roku. Jeśli mam model z 2008 (przebieg 70tys km) to powinienem się martwić i tam zaglądać? Niedawno zmieniany był rozrząd i olej, trochę szkoda mi znowu zlewać olej aby tam zerkać..
    Moja skodzinka:
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87504

    Komentarz


    • #3
      po czym zdiagnozowałeś ze masz problem z panewkami ??

      jak ja bym wiedział że mam problem z panewkami to bym od razu wymienial, czysta matematyka :arrow: taniej wymienić panewki niż cały silnik,

      a z tematów o panewkach to pamiętam że pojawiały się nawet silniki z początku 2009r :roll:
      ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

      Komentarz


      • #4
        hyp, nie da się zdiagnozować tego problemu. Na forum mówią że jak już coś słychać to po ptokach :P silnik do wymiany.
        Właśnie nie wiem czy mam ten problem, więc spytałem. Wolałbym uniknąć zabawy w wymianę ich.. A Ty wymieniałeś panewki? (widzę BXE :wink: )
        Moja skodzinka:
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87504

        Komentarz


        • #5
          ja wymieniłem panewki po zakupie auta, jako pakiet startowy, stare panewki były w stanie idealnym, ale jak nie sprawdzisz to się nie dowiesz, teraz przynajmniej śpię spokojnie :diabelski_usmiech,

          [ Dodano: Sob 02 Maj, 15 20:22 ]
          auto - sierpień 2006
          wymiana panewek, rozrząd, oleje, filtry, klima - pękło coś koło 2,5k zł
          ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

          Komentarz


          • #6
            mam 2 octavie 2008 rok silnik bxe w jednej wymieniłem silnik przy 160 tyś korba wyszła bokiem w drugiej 2 dni temu to samo przebieg 120 tyś więc jednak coś jest z tymi motorami obie krajówki od nowości u mnie olej wymieniany co 15 tyś
            michał

            Komentarz


            • #7
              To prawda że szybciej się zużywają na niskich obrotach? Do czasu jak nie zmienię to nie śpię spokojnie :?
              Moja skodzinka:
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87504

              Komentarz


              • #8
                xjakub, Przejrzyj temat o panewkach w BXE. Są tam fotki i opisy z jakiego przebiegu, rocznika auta :idea:
                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                =================================================

                Komentarz


                • #9
                  michal5312, drugi silnik wstawiałeś na własną rękę czy ASO?

                  Komentarz


                  • #10
                    Miałem BXE i również obawy o stan panewek nie pozwalały mi spokojnie jeździć. Wymieniłem i dopiero się uspokoiłem. Zrobisz jak uważasz ale moim zdaniem jest to nieduża cena za spokój...i w porównaniu do ewentualnej wymiany silnika również to nie pieniądze .
                    Moja FLka:

                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                    Komentarz


                    • #11
                      xcracer jaki był stan starych panewek ? kwalifikowały się do wymiany ?
                      ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

                      Komentarz


                      • #12
                        Były delikatnie podtarte ale myślę, że jeszcze trochę by pojeździły. Na pewno nie kwalifikowały się do natychmiastowej wymiany. W wątku o panewkach w BXE wrzuciłem fotki.

                        Wymiana mnie uspokoiła i...miałem o tyle pecha, że dosłownie 5 dni po wymianie auto zostało rozbite .
                        Moja FLka:

                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                        Komentarz


                        • #13
                          u mnie po wymianie panewek na Glyco mam wrażenie, że nowe stukają, ale to jest tylko wrażenie - nie mierzyłem luzu na czopach korbowych i nie mam pojęcia w jakim faktycznie stanie jest łożyskowanie korbowodów w moim silniku. Stare, w stanie idealnym zdjęte przy 196.000km przebiegu.

                          Nie wiem, co było lepszym rozwiązaniem - nie ruszać ich, czy osiągnąć stan krańcowego zniesmaczenia stanem mojego silnika. Coraz mniej mam szacunku dla swojej motorowni... skończy się laniem Selektola Specjala, za karę, niech go szlag trafi!

                          A może to tylko moje omamy słuchowe... nie mam zielonego pojęcia.
                          Pozdrawiam, Robreg.
                          ----
                          furmanka.blogspot.com fan ;-)

                          Komentarz


                          • #14
                            robreg, być może należało przed wymianą pomierzyć dokładnie wał. Według mnie co pisałem już w innych wątkach o "BXE" należy dbać o motor bo to nie stare TDI na pompie.
                            Koncern VAG wypuścił bardzo duuuuużo silników o kodzie BXE czy BLS, jest to chyba jedne z bardziej popularnych silników diesla w ostatnim ćwierćwieczu.
                            Wiadomo że im coś jest bardziej popularne i więcej jest towaru na rynku tym więcej opini, usterek itp. co nie znaczy że cała seria posiada wadę fabryczną. W trakcie użytkowania auta mamy tyle zmiennych, kwestii serwisowania, użytkowania że ciężko coś jednoznacznie określić.

                            Jak widać po lekturze zarówno naszego forum jak i innych można stwierdzić że klękały silniki zarówno przed jak i po wymianie panewek na nowe. Nie ma tu reguły.
                            Klękały autka zarówno jeżdżone w trybie LL jak i 10-15 tys do wymiany.

                            Jak widać na przykładzie kolegów z tego wątku podczas wymiany wyciągali z auta o przebiegu około 200tys km panewki w stanie idealnym A nie zawsze wymiana daje pozytywne skutki (stukanie u kolegi robreg, ).

                            Autko składa się z tylu części które mogą się zepsuć że jak by człowiek miał wszystko profilaktycznie wymieniać to całe życie spędził by u mechanika.

                            Dla mnei BXE to dobry motor ale z tzw. zachciankami. Trzeba troszkę bardziej o niego dbać w kwestiach eksploatacji a odwdzięczy się bezawaryjnością (proszę bez teorii spiskowych i generalizowania)

                            Opierajmy się na faktach. Ile dokładnie z przyczyn wadliwego materiału panewek uszkodziło się silników i jaki to stanowiło procent w stosunku do wyprodukowanych jednostek? Myślę że gdyby była to wartość znaczna (nikt nie prowadzi tego typu statystyk) to jednak VW musiało by coś z tym zrobić. Jak nie w PL to w innych krajach EU na pewno podjęto by działania serwisowe w grupie VAG.

                            Reasumując: rzetelnie serwisować autko, lać dobrą gnojówkę i jazda bez PSJ
                            120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                            Smarowanie zapewnia

                            Komentarz


                            • #15
                              U mnie stukac moglo i przed i po... Ja juz odglosy swojego silnika traktuje jak omamy sluchowe szaleńca ;-) ;-) ;-)
                              Pozdrawiam, Robreg.
                              ----
                              furmanka.blogspot.com fan ;-)

                              Komentarz


                              • #16
                                Dopiero mi się to stało więc zabieram się dopiero za temat w pierwszej skodzie silnik wstawiałem sam ASO nie uwzględniło gwarancji ponieważ jedna wymiana oleju była po za ASO nic nie szkodzi że potem było dalej serwisowane przed awarią u nich.
                                michał

                                Komentarz


                                • #17
                                  powitać

                                  z tymi BXE to już taka panika powstała że masakra...

                                  tak samo padały BLS z dziurą w bloku dlatego że wadliwe panewki montowane były w silnikach przez okres od końca 2007 do końca 2008 także i w 2009 roku w budach można spotkać wadliwe panewki
                                  bo też widziałem wybite dziury, i nie ma znaczenia czy wymieniasz olej co 15 czy 30...


                                  na czymś serwis musi zarabiać :-)

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Jestem po wymianie panewek na GLYCO.
                                    Dla mnie - laika, taki widok panewki (tak wygląda górna w najgorszym stanie, dolne idealne) to jakiś żart!
                                    Przelatane 192tyś. z wymianą oleju co ok. 15tysi.
                                    Załączone pliki

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez ark24 Zobacz wpis
                                      Dla mnie - laika, taki widok panewki (tak wygląda górna w najgorszym stanie, dolne idealne) to jakiś żart!
                                      wiesz, przynajmniej producent ma poczucie humoru, doceń to
                                      >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                                      Komentarz

                                      POWRÓT NA GÓRĘ
                                      Pracuję...
                                      X