Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Zacisk hamulcowy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zacisk hamulcowy

    W wywiadzie zrozumiałem że DQ500 radzi sobie lepiej z większą masą holowanej przyczepy.

  • #2
    Zacisk hamulcowy

    Witam.

    Drodzy forumowicze mam problem z zaciskiem hamulcowym dokładnie prawy tył. Tarcza sie grzeje, ewidentnie czuć opór toczenia na małych wzniesieniach auto potrafi stać zamiast się toczyc. Rozebrałem kilka minut temu zacisk sam tłok wygląda bardzo zdrowo zero sladów korozji, głębokich rys, gumka przeciw błotna w idealnym stanie. Dla pewności odpiąłem linke hamulca ręcznego i zrobilem jazdę testową, ale dalej to samo. Wszystko wskazuje na tłok dodam, że przy wkrecaniu go żeby założyc zacisk na miejsce stawiał niesamowity opór musiałem się niezle napocić żeby wkręcić go do końca. I teraz pytanie są zestawy naprawacze zacisków hamulcowych jednak zaczym się za to zabiore chciałbym się dowiedziec co potrzebuje żeby takiej naprawy dokonać? Sam zacisk wiem jak zdemontować tłok wysunę ruszając tym elementem od hamulca ręcznego, ale co dalej? Jak wyciagnać tłok? Co jest w środku? Czy potrzeuje jakis specialnych narzędzi? Z góry dziękuje za porady i sugestie. Pozdrawiam

    Komentarz


    • #3
      przerabiałem ten temat 3 miesiące temu, tłoczek tak ciężko pracował że pokrzywiłem klucz do tłoczków hamulcowych klucz :twisted:

      okazało się że płyn hamulcowy lub jakaś inna substancja skrystalizowała się pod uszczelką od tłoczka co spowodowała że uszczelka bardzo mocno dociskała tłoczek

      skoczyło się na:
      - kompletna wymiana zacisku lewy - stary nie nadawał się do naprawy - rowki na uszczelkę były zniszczone
      - zestaw naprawczy do zacisku prawego(uszczelki i tłoczek)
      - płukanie i wymiana płynu hamulcowego wraz z płynem z wysprzeglika

      potrzebne narzędzia:
      - bardzo przydatny klucz do tłoczków hamulcowych, niektórzy radzą sobie kluczem od szlifierki, ale kto co woli :lol:
      - szczypce do segerów zakrzywione - jak planujesz wymienić wszystkie uszczelki włącznie z tymi od ośki dźwigni ręcznego

      [ Dodano: Pią 15 Maj, 15 19:11 ]
      oczywiście po odkręceniu przewodu płynu hamulcowego, płyn będzie powoli wyciekać aż wyleci Ci cały z układu i jeszcze zapowietrzysz pompę ABS, a ta operacja zajmie ci trochę czasu

      najlepszy sposób to wciśniecie do końca pedału hamulca i zablokowanie go w takiej pozycji - płyn bynajmniej u mnie nie wyciekał

      niektórzy preferują zaciskanie tego gumowego przewodu hamulcowego ale nie jest polecana metoda bo w zimie wężyk się odezwie :diabelski_usmiech
      ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

      Komentarz


      • #4
        Dzięki "hyp" za odpowiedz mniej więcej już wiem na czym stoję. Jutro z rana biorę się za rozkręcenie zacisku i zobaczę co w nim siedzi. Klucz do zacisków mam i tylko dzięki niemu dzisiaj udało mi się spowrotem wcisnąć tłoczek. Nie posiadam szczypiec do segera, ale w razie czego podjadę do sklepu i dobiorę odpowiednie. Mam jeszcze pytanie do Ciebie o ten wyciekający płyn hamulcowy. Jak Ty to zrobileś? Nacisnąłeś hamulec do oporu zablokowałeś go np. jakaś belką i wtedy odkręciłeś przewód hamulcowy? Przeglądałem jeszcze filmy na you tube jedna z osób sugerowała żeby nacisnąc pedał do oporu zablokowac go odkręcić odpowietrznik i wtedy dopiero przewód hamulcowy. Nie wiem co to za różnica i czy to coś da, ale skoro Ty zrobiłeś to pierwszym sposobem i nie kapało to chyba zostanę przy tym.

        Komentarz


        • #5
          U mnie jest podobnie i dokładnie na tym samym kole. Na przeglądzie nic mi nie powiedzieli, że koło się ciężej obraca, a zorientowałem się jak zmieniałem opony na letnie. Tragedii nie ma , koło jakoś specjalnie bardziej się nie grzeje, ale widać większe zużycie tarczy i klocków w porównaniu z przeciwległą stroną. Ostatni przeleciałem się autkiem 4 tys. km (Ang-PL-Ang) i też bez problemów. Smaczku dodaje fakt, że jakiś rok temu wymieniałem gumki i uszczelki, bo już były bardzo zużyte. Niestety miałem lenia i założyłem nowe bez specjalnego czyszczenia poszczególnych elementów. Mam nadzieję, że tym razem czyszczenie wystarczy i nie trzeba będzie wymieniać całego zacisku.
          Pozdrawiam

          Komentarz


          • #6
            Dzisiaj z rana odkręciłem jeszcze raz zacisk wczoraj tego nie zauwazyłem, ale dolna prowadnica stała dęba. Rozruszałem ją kluczem wyciągnąłem przesmarowałem górną to samo chociaz pracowałą lekko. Wycisnąłem ile się dało bez demontażu sam tłoczek stan idealny, lekkie zabrudzenia oczyściłem i wkręciłem spowrotem wszedł o wiele luzniej. Po wszystkim zlożyłem wszystko do kupy i zrobilem jazdę testową. Koło zimne wszystko wskazuje na to, że chyba rozwiązałem problem chociaż jak będę miał chwilę wymienię wszystkie gumki tylko się muszę w nie zaopatrzyć. Jedyny problem jaki teraz mam to zapaliły mi się kontrolki ABS, ASR jakieś sugestie czemu? Zaraz podłacze kompa odpalę VCDS i zczytam błedy dziwna sprawa...

            Komentarz


            • #7
              Może nie uszkodziłeś czujnika podczas naprawy ? Kiedyś w OI miałem podobną sytuację tylko w drugą stronę. Wymieniając czujnik ABS załatwiłem sobie hamulce.
              Pozdrawiam.

              Komentarz


              • #8
                ja polecam najpierw ściągnąć zacisk a potem wcisnąć pedał hamulca i zablokować, odpowietrznika nie odkręcałem,

                u mnie po wymianie zacisku świeciła się kontrolka od niskiego stanu płynu, ale przez to że zapomniałem przewodów podpiąć do czujnika od korka.

                a odpowietrzyłeś pożądanie układ po wymianie zacisku ?
                musiałbyś zczytać błędy z ABS co się stało, sprawdź jeszcze czujnik przy tym kole gdzie robiłeś czy wszystko siedzi na swoim miejscu

                jak nie posiadasz kabelka vcds to warto zainwestować - koszt około 60 zł na Link z darmową dostawą do polski, na pewno się przyda do niejednego auta
                ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

                Komentarz


                • #9
                  Eh to sobie narobiłem... Czujnik wygląda ok ale na piaście jest taka guma do której przylega czujnik. Wczoraj musiałem o nią gdzieś zahaczyć a że jest już bardzo sparciała kawałek się uszczerbił robiąc przerwe w całości pewnie dlatego czujnik wywala błąd ABS. Wątpię żeby taką gumę szło dostać osobno wygląda na to, że bede musiał się zaopatrzyć w nową piaste... Chyba, że ktoś widział takie coś w sprzedaży?

                  Komentarz


                  • #10
                    Octavia I. U mnie prawy tylni hamulec zwykły "nożny" łapie, ale już ręczny nie. Poza tym tacza ściera się tylko bliżej środka. Na zewnętrznym obwodzie wręcz przyrdzewiała. Sugerowano mi kupno zacisku (koszt 150 zl lub więcej) i niebawienie się w wymianę gumek. Co radzicie kupić tzw. oryginał regenerowany czy też nowy zamiennik?
                    Ostatnio edytowany przez Jolania; 40215.

                    Komentarz


                    • #11
                      Kupić zestaw naprawczy kompletny wraz z tloczkiem, rozebrac dac do wypiaskowania i poskładać i masz zregenerowany oryginał

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez Gość Zobacz wpis
                        Kupić zestaw naprawczy kompletny wraz z tloczkiem, rozebrac dac do wypiaskowania i poskładać i masz zregenerowany oryginał
                        Kupiłem zacisk po regeneracji zachęcony wcześniejszym zakupem (lewego). Niestety w prawym nie wysuwa się tłoczek podczas używania ręcznego. Ruszam dźwignią od tegoż ręcznego i... Szkoda, że nie sprawdziłem przed montażem zacisku..

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X