Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • DARO_83, jedzie do ASO na próbę olejową. Wyleją olej na zimnym silniku, zważą, wleją, zrobią ok. 100km i potem znowu zleją z zimnego silnika i się okaże czy mieścisz się w normie. Jak nie to wymiana podzespołów (chyba pierścienie) albo silnika. Takie przypadki już były na forum, wystarczy poszukać.
    O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

    Komentarz


    • A ja zamiast kupować kolejną flaszkę Liqui Moly na dolewki, gdyż zużycie tego oleju sukcesywnie wzrastało, zmieniłem na Millersa XF Long Life. Chwilę po wymianie wyglądało, że zużycie jest nadal duże, ale od ok. tysiąca km poziom praktycznie się nie zmienił (może 1-2 mm na bagnecie ubyło). Czyli jednak olej ma znaczenie. LM przez ten sam tysiąc km zniknęło by z 1/3 - 1/2 miarki, czyli ze 400 ml lekko licząc. Nie wiem, może kupiłem podróbę LM, ale coś z tym olejem było nie tak. Na Millersie inny samochód, łatwiej wchodzi na obroty no i nie chla oleju Przynajmniej na razie. A już miałem umawiać się do ASO na próbę olejową.

      Komentarz


      • No ja się właśnie zastanawiam nad Millersem jako kolejny olej. Fakt, wydaje mi się, że i u mnie apetyt silnika na LM wzrósł.
        O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

        Komentarz


        • Zamieszczone przez DARO_83
          Jak długo mogę przechowywać Olej w suchym ciemnym i ciepłymi miejscu.?
          Otwarty 3 lata, zamknięty 5 lat. Tak mi w sklepie forumowego kolegi powiedziano.
          Mój "Batmobil"

          Komentarz


          • Dzis po pierwszysch 1300km zmierzylem poziom i ubylo okolo 100ml oleju, jak na silnik docierany to tragedii nima. Tak wogole to trudno zmierzyc dokladnie ten poziom(bagnet jest umazany szczegolnie jak sie mierzy na rozgrzanym aucie do tego pokazuje mi ten poziom nieco na ukos a garaz mam prosty), po nocy mialem w polowie zakreskowanego pola na bagnecie, a po rozgrzaniu, zgaszeniu i odczekaniu 15 min mialem prawie pod max, wiec mozliwe ze tego oleju zuzyl nawet mniej...
            Ktos moze wie, ktory pomiar jest bardziej wiarygodny??

            Komentarz


            • Zamieszczone przez Tippo
              pokazuje mi ten poziom nieco na ukos
              Mam dokładnie ten sam problem. Zawsze wskazanie na bagnecie jest na ukos.
              Nawiasem mówiąc, pisanie o mililitrach oleju albo o milimetrach na bagnecie w ogóle nie ma sensu z definicji. Wg mnie taki analogowy pomiar na oko, to z dokładnością do pół litra. Znajomy mechanik mówi, że bagnety są dla laików. Póki bagnet nie jest kompletnie suchy można jeździć, a poziomy min/max są dla mas.

              Komentarz


              • Zamieszczone przez matwrc
                Wg mnie taki analogowy pomiar na oko, to z dokładnością do pół litra.
                Dlatego tez napisalem "okolo" bo wlasnie co raz to ten pomiar wychodzi inaczej :? Wogole ten bagnet cienki, co jezcze bardziej utrudnia odczyt, w starym tdi byl duzo fajniejszy.

                Komentarz


                • Miałem ze swoją Octavia II 1,8 TSI DSG ten sam problem praktycznie od samego poczatku ....
                  srednio na 800km pol litra oleju, nie przejmowalem sie tym bo dolewki oleju jak i kazdy serwis wliczone sa w rate leasingowa.

                  Jednakze po dwoch latach, czyli po skonczeniu gwarancji, ludzie w ASO podpowiedzieli mi ze mozna zrobic test olejowy.
                  Zgodzilem sie, zwazyli olej, zrobilem 300km i po zlaniu oleju i zwazeniu go okazalo sie ze brakuje ok 400ml (nie oszczedzalem jej przez te 300 km)
                  Zostala podjeta decyzja o rozebraniu silnika. Okazalo sie ze sa uszkodzenia tlokow i jeszcze jakies tam niedociagniecia i usterki.
                  Mimo ze ja nie place osobiscie za ta naprawe pogwarancyjna a firma leasingowa, to Skoda zachowala sie fenomenalnie i zaproponowali wymiane silnika na nowy i partycypacje w 80% kosztow, mimo ze jest juz 2 miesiace po gwarancji.
                  Teraz po miesiacu czasu z Skoda w serwisie (cale szczescie auto zastepcze tez zapewnia leasing) smigam moja Octavka z nowym silniczkiem

                  Jak bedzie z nowym silnikiem dam znac po paru tysiaczkach zrobionych.

                  Sugestia - jezeli macie takie problemy przy silniku 1,8 TSI - proscie o zrobienie testu olejowego, przed koncem gwarancji. Przy dobrym ukladzie i uczciwym ASO, bedziecie mieli wymiane silnika.

                  Pozdrawiam
                  Sebastian vel. MandragoR

                  Komentarz


                  • Witam, przy stanie licznika 1600km zmienilem olej na motul x-lite 0w30. Przy stanie licznika 3333km dolalem 100ml oleju i znow jest max, dodam ze w instr pisze, ze przez pierwsze 5tys km zuzycie oleju moze byc wieksze niz norma, do ktorej i tak mam daleko czy wg instr 1L/1000 km co i tak jest imho wybitnie dupokrtyka producenta. Co do samego oleju na rozgrzanym halas jest podobnie jak fabr, na zimno minimalnie glosniej, silnik nieco lepiej sie wkreca na obr. Temp. oleju w zimie dochodzila na fabr do 110C tym jest ciezko w lecie skoczyc pow 108C. Z tym, ze trzeba brac poprawke na to ,za auto jednak swieze.

                    Komentarz


                    • MandragoR, w którym ASO robiłeś?

                      Komentarz


                      • Trasa 2 x 1100km , predkosci 90-140 km/h lecz wiecej 140km/h auto zuzylo okolo 90ml oleju, tyle dolalem po powrocie i jest max znowu, aktualny przebieg ot 7 tys km. Bagaz duzy, 2ka dzieci i 2 doroslych.

                        Komentarz


                        • Czyli ile powinno byc zjedzone oleju przy 1000km? Sprawdzacie to bagnetem czy jak?

                          Komentarz


                          • Autko 10 tys i dziś pojawił się pierwszy raz komunikat "sprawdź poziom oleju". Muszę zajrzeć i dolać - planuję dolewkę Statoila lazerway 5w40, a za kilka miechów wymiana po roku eksploatacji.
                            BTW - komunikat wyświetla mi się tylko podczas przekręcenia kluczyka i wyskakuje symbol oleju na górze w Maxi-docie. Po kilku chwilach znika - czy ten symbol różni się czymś od ciągłęgo świecenia kontrolki oleju na zegarach?

                            Komentarz


                            • U mnie wygląda to następująco:
                              5.400km - dolewka 0,5l
                              8.164km - dolewka 0,5l
                              15.450km - dolewka 0,5l
                              19.799km - dolewka 0,25l
                              22.685km - dolewka 0,25l

                              P.S. Mam nadzieję, że na MILLERS`ie apetyt na oliwę znacznie się zmniejszy ...
                              MILLERS OILS ON BOARD

                              Komentarz


                              • Tippo, nie wiem czy maks to dobry pomysł, oczywiście w zakresie pomiaru niby nie szkodzi, ale mi kiedyś mechanik radził, żeby oleju było tak w połowie wskazówki. Chociaż wam się nie dziwie, że jak musicie dolewać co tysiaka-dwa, to do maksa dobijacie :P
                                Według mnie trochę dużo ciągną te tsi oliwy między wymianami. W tdiku moim przy wymianie oleum co 15 tkm, jeśli w ogóle coś profilaktycznie dolewam to maks 0,3-0,4l raz między wymianami.

                                Komentarz


                                • Na 13K km dolałem 0.5 litra. Raczej profilaktycznie niż z potrzeby...

                                  Komentarz


                                  • ja od lipca'12 swoim zrobiłem już 27k km i 0 dolewek, miła odmiana po O1 AXR :lol:
                                    Garret

                                    -----------
                                    Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez sew1981
                                      Tippo, nie wiem czy maks to dobry pomysł, oczywiście w zakresie pomiaru niby nie szkodzi, ale mi kiedyś mechanik radził, żeby oleju było tak w połowie wskazówki. Chociaż wam się nie dziwie, że jak musicie dolewać co tysiaka-dwa, to do maksa dobijacie
                                      Trzeba tylko uwazac by nie przedobrzyc, dlatego robie male dolewki 100-200ml odmierzone miarka.

                                      Komentarz


                                      • U mnie ( 73 tyś km ) od nowości 3-4 litrów dolewki między przeglądami ( co 15 tyś km ) i nie chce być inaczej...
                                        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                        Komentarz


                                        • Ja teraz dolałem jakieś 2L przez 12,5k km (AMSoil). Na poprzednim oleju (LM TT4200) przez 12,7kkm również jakieś 2L. I na oleju fabrycznym (Castrol jakiś) 1L na 15,5kkm. Obecnie 40kkm z małym haczykiem.
                                          O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                          Komentarz


                                          • Nie wiem o co kaman - 2 miesiące temu zrobiłem pierwszą dolewkę, około 200 ml.
                                            4 dni temu znowu pojawił się komunikat sprawdź poziom oleju. Więc dolałem znowu 200. A dziś znowu ten sam komunikat - sprawdzam a tam poziom po środku na bagnecie. Jakieś sugestie?? Czujnik fiksuje czy ki diabeł?

                                            Komentarz


                                            • Po 1700km od wymiany (przy przebiegu 9500km) oleju ubylo zuwazalnie na miarce, czyli okolo 100ml. Styl jazdy sprzyjajacy zarciu oleju, bo albo krotkie odcinki, a jak juz dalej, to dosc mocno wciskany gaz. Olej valvoline 0w40 syn power, motula x-lite bral podobnie, lub troszke mniej, ale to sie okaze jeszcze.

                                              Komentarz


                                              • po tzw próbie olejowej przy 80 tyś km ( czyli przejechaniu 1000 km po spuszczeniu i ponownym zalaniu oleju, oraz zablombowaniu silnika) serwis uznał, że auto z owym 1.8 TSI CDAA zużywa ponad miarę oleju ( wedlug moich obliczeń około 3.3 litra na 15 tyś km) i będą wymieniać tłoki z pierścieniami.
                                                Autu kończy się gwarancja, a olej zużywał od nowości i dopiero na sam konic gwarancji uznali reklamacje, wcześniej mówili że tak ma być, ale widocznie taką maja u siebie procedure
                                                Będzie rozbierany cały silnik, myśle ,że i go dobrze zlożą

                                                Komentarz


                                                • krzys301, jaki olej/oleje był w aucie, jak często wymiany?

                                                  Komentarz


                                                  • olej był wymieniany co 15 tyś km, auto ma automatyczną skrzynie, normalna jazda, bez szaleństw.
                                                    olej Castrol 5w-40, raz 5w-30
                                                    im wiekszy przebieg od każdej wymiany tym wieksze zużycie
                                                    olej pił od samego początku.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X