Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Grooocha, poszło pw

    Seat Leon ST FR by mirek_p11

    Fotki
    Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
    Fotki

    Komentarz


    • voytek, jest jakiś ciąg dalszy twojej historii ?
      podobny problem, więc interesuje wszystko...
      Maciek
      terminarz trójmiejskich spotów klubowych
      Zapraszamy....

      Komentarz


      • Przygotowuję się do remontu silnika ( wymiana pierścieni, uszczelniaczy zaworowych i rozrządu ). Po wykonaniu 10 telefonów i wizycie w 5 warsztatach dowiedziałem się, że wymiana samych pierścieni dedykowanych przez ASO po numerze vin nie ma sensu. Pierścienie i tak nie będą uszczelniały jak powinny, bo konstrukcja samych tłoków jest również wadliwa a zamieniiki pasujące do starego tłoka są niedostępne. Oczywiście nikt z nas nie chce wywalać na nowe korbowody, tłoki z pierścieniami 8500 zł lub bawić się w dorabianie tłoków, szlifowanie cylindrów itp. Znalazłem ostatnio dobrą alternatywę a mianowicie zadzwoniłem przez przypadek do firmy sprzedającej zestawy naprawcze do silników tsi ( obecnie firma posiada 5 aut z jednostkami 1.8 tsi i 3 są już po naprawie z powodu nadmiernego zużycia oleju ). Dowiedziałem się o możliwości naprawy i przeróbki oryginalnych tłoków, które są zamontowane w naszych autach. Opcja wygląda następująco: Po wyjęciu i oględzinach tłoka robimy pomiary i wysyłamy dane do sprzedwcy wraz z numerem vin. Jeżeli wyjdzie, że tłoki są ok i wartość po zmierzeniu jest odpowiednia to zamawiamy 4 pierścienie dedykowane pod konkretny tłok ( za komplet płacimy 440 zł netto ). Jeżeli okaże się, że do tłoka nie ma dedykowanego pierścienia to wysyłamy 4 tłoki, firma je przerabia i wysyła w ciągu 4 dni roboczych z zamontowanym kompletem pierścieni ( koszt 700 zł netto ). Sprzedawca poinformował mnie też o współpracy z ASO SKODA w tym temacie, więc oczywiście gwarancja będzie na usługę.


        Kompletuję już części i zamieszczam numery wraz z cenami dla silnika CDAA w ASO

        TŁOK KPL. Z PIERCIENIAMI 06H107065DF ok. 1200 zł x 4
        KPL. KORBOWODÓW 06J198401F ok. 4200 zł :shock:

        Seat Leon ST FR by mirek_p11

        Fotki
        Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
        Fotki

        Komentarz


        • Mirek a jaki masz obecnie przebieg ?
          Była O2 1.6 MPI
          JEST: O2 FL 1.8 TSI : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461736#1461736 :drive:

          Komentarz


          • Britos, prawie 115000 km

            Seat Leon ST FR by mirek_p11

            Fotki
            Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
            Fotki

            Komentarz


            • Eh, co to za przebieg, zrozumiałbym 300.000km, albo chociaz 250tys. Nie wiem co jest z tymi silnikami, ja w swoim mam póki co 93.000 i już zaczynam się powoli bac. Wciąga póki co 0,3l na 1000 gdzies. Przeciez to wcale sie są wysilone jednostki, mają spory zapas mocy... A w skodzie jakos usterki zdarzają się znacznie częsciej niz np w Audi, a silnik ten sam, tylko inaczej zamontowany, juz nie wspominając o serwisach, ale kto przy zdrowych zmysłach będzie korzystac z ASO po gwarancji :P. A jak się cos zdrowo skaszani pod maską to ceny napraw sięgaja połowy wartosci auta, to jakis absurd :P, przynajmniej w Skodzie.
              Była O2 1.6 MPI
              JEST: O2 FL 1.8 TSI : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461736#1461736 :drive:

              Komentarz


              • Zamieszczone przez Britos
                . A w skodzie jakos usterki zdarzają się znacznie częsciej niz np w Audi, a silnik ten sam, tylko inaczej zamontowany, juz nie wspominając o serwisach, ale kto przy zdrowych zmysłach będzie korzystac z ASO po gwarancji .
                to tak na podstawie statystyk czy obserwacji forum OCP? Jak to drugie to nic dziwnego, bo statystyki awaryjności mówią zupełnie co innego - Skoda ma niższą awaryjność.

                Komentarz


                • Zamieszczone przez Britos
                  ja w swoim mam póki co 93.000 i już zaczynam się powoli bac. Wciąga póki co 0,3l na 1000 gdzies.
                  Moja przy takim przebiegu wciągała tyle samo. Przy 105.000 km już ok. 0,5 l/1000 km. Teraz na liczniku 120.000 km i od kilku tysięcy km pobór ok 1l/1000 km, a może i troszkę więcej. Co będzie za kolejne 10.000 km?
                  Maciek
                  terminarz trójmiejskich spotów klubowych
                  Zapraszamy....

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez rezon
                    Zamieszczone przez Britos
                    . A w skodzie jakos usterki zdarzają się znacznie częsciej niz np w Audi, a silnik ten sam, tylko inaczej zamontowany, juz nie wspominając o serwisach, ale kto przy zdrowych zmysłach będzie korzystac z ASO po gwarancji .
                    Skoda ma niższą awaryjność.
                    Nie byłbym takim optymistą
                    Była O2 1.6 MPI
                    JEST: O2 FL 1.8 TSI : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461736#1461736 :drive:

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez klarus
                      Zamieszczone przez Britos
                      ja w swoim mam póki co 93.000 i już zaczynam się powoli bac. Wciąga póki co 0,3l na 1000 gdzies.
                      Moja przy takim przebiegu wciągała tyle samo. Przy 105.000 km już ok. 0,5 l/1000 km. Teraz na liczniku 120.000 km i od kilku tysięcy km pobór ok 1l/1000 km, a może i troszkę więcej. Co będzie za kolejne 10.000 km?
                      jak to co? obok zbiornika na paliwo będzie zbiornik na oleum :diabelski_usmiech

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez genio
                        Zamieszczone przez klarus
                        Zamieszczone przez Britos
                        ja w swoim mam póki co 93.000 i już zaczynam się powoli bac. Wciąga póki co 0,3l na 1000 gdzies.
                        Moja przy takim przebiegu wciągała tyle samo. Przy 105.000 km już ok. 0,5 l/1000 km. Teraz na liczniku 120.000 km i od kilku tysięcy km pobór ok 1l/1000 km, a może i troszkę więcej. Co będzie za kolejne 10.000 km?
                        jak to co? obok zbiornika na paliwo będzie zbiornik na oleum :diabelski_usmiech
                        Śmieszne to nie jest . Wszystko się zmienia, technika idzie do przodu, a VAG ze swoimi silnikami wraca do epoki kiedy to kierowcy do paliwa mixolu dolewali.
                        Pozdrawiam
                        Northeusz

                        Komentarz


                        • Tak piszecie, jakby silniki innych producentów - a szczególnie bezawaryjnej Toyoty - oleju nie łykały.

                          Komentarz


                          • Chris11, jakby łykały to ok, ale nasze piją jak ruskie wódę :wink:
                            Pisał Sebastian

                            Komentarz


                            • Chris11, inne silniki też olej łykają, ale tutaj, w przypadku TSI zużycie z biegiem czasu jest coraz większe i wcześniej czy później wiąże się z serwisem i kosztami, które przedstawił Mirek. Więc o ile u jednych producentów olej zużywany jest na jednym powiedzmy poziomie, bo taka jest "uroda" danego silnika, tak w TSI wzrastające zużycie już chyba nie jest "cechą", a zapowiedzią mniejszych lub większych problemów.
                              Pozdrawiam
                              Northeusz

                              Komentarz


                              • ...czytam, czytam - ale mój CDAA nie łyka prawie nic. Może to zasługa lekkiej nogi, a może tego. że po przekręceniu rozrządu silnik zmienili w moim na gwarancji.
                                I tu dochodzimy do sedna sprawy - ptaszki mieszkające obok salonu skody ćwierkały, że wymiany gwarancyjne silników odbywają się na silniki regenerowane - i to akurat jest plusem, ponieważ dokładność większa, a i być może (ponoć) jakiś zestaw naprawczy do tego problemu zastosowali. To potwierdzałoby informację kolegi mirka.
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=85575

                                Komentarz


                                • grisza76, zamontowali tłoki, korbowody po poprawkach i teraz to jakoś jeździ.

                                  zobacz sobie link poniżej

                                  Olejowe perypetie silnika 2.0 TFSI w Audi A4

                                  Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                  Fotki
                                  Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                  Fotki

                                  Komentarz


                                  • ...znam ten tekst, zresztą - gdy zobaczyłem, jakie jaja wychodziły z pierwszych TFI/TFSI, skutecznie zochydziło mi te silniki na 4 lata.
                                    Dobra robota z tymi nr części, Mirek
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=85575

                                    Komentarz


                                    • grisza76, jak będę miał jakieś dodatkowe info to od razu wkleję

                                      Mam już bdb namiar w trójmieście na planowanie głowicy i ewentualny remont. Byłem tam ostatnio osobiście.

                                      Włodzimierz Hruzdowicz Obróbka Mechaniczna Silników i Sprężarek w Zakresie Napraw Głównych - Stacje obsługi samochodów Sopot • pkt.pl

                                      Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                      Fotki
                                      Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                      Fotki

                                      Komentarz


                                      • Jeśli chodzi op warsztat to polecam w 100% - lecz właściciel jest lekko "pedantyczny" co do części jakie mu oddajemy do naprawy
                                        strasznie marudzi jak dostanie niedomytą głowicę , czy inny podzespół jaki ma naprawiać
                                        natomiast na każdą robotę jaką do tej poru mu zlecałem nie miałem reklamacji czy coś w tym stylu
                                        [center:8e1c38bf2b]Pomóż Kindze www.pomoz.eu [/center:8e1c38bf2b]


                                        [center:8e1c38bf2b]"Mów łagodnie i miej przy sobie gruby kij, a zajdziesz daleko." - Teodor Roosevelt
                                        [/center:8e1c38bf2b]
                                        Ona pochłania

                                        Komentarz


                                        • mirek_p11, robota 1 klasa, azszkoda, ze bliżej nie mieszkasz :wink:
                                          Pisał Sebastian

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez Britos
                                            Zamieszczone przez rezon
                                            Zamieszczone przez Britos
                                            . A w skodzie jakos usterki zdarzają się znacznie częsciej niz np w Audi, a silnik ten sam, tylko inaczej zamontowany, juz nie wspominając o serwisach, ale kto przy zdrowych zmysłach będzie korzystac z ASO po gwarancji .
                                            Skoda ma niższą awaryjność.
                                            Nie byłbym takim optymistą
                                            to nie żaden optymizm, tylko czasami mam dostęp do statystyk. Negatywny lider grupy Audi nie do końca był winien tego faktu - jako wiodąca marka od wielu lat otrzymywał jako pierwszy najnowsze silniki i rozwiązania techniczne. Co niestety po Millenium obróciło się przeciwko - zarówno super 2.0TDI - głowice, pompy oleju, wtryskwiacze piezo, jak i później FSI/TSI - łańcuchy, napinacze, tłoki, picie oleju - były obciążone wszystkimi chorobami wieku dziecięcego, które następnie stopniowo zaleczano (nie mylić z leczono). Zwróć uwagę, która marka w ub. roku dostała po raz pierwszy wzmocnione 1,8TSI i dlaczego nie było to Audi, tylko Skoda

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez mirek_p11
                                              grisza76, jak będę miał jakieś dodatkowe info to od razu wkleję /
                                              Ja nie potrzebuję (odpukać), ale zapewne wielu osobom na forum się przyda
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=85575

                                              Komentarz


                                              • SS,

                                                grisza76, przynajmniej masz spokój na jakieś 100000 km

                                                Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                                Fotki
                                                Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                                Fotki

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez grisza76
                                                  ...czytam, czytam - ale mój CDAA nie łyka prawie nic. Może to zasługa lekkiej nogi, a może tego. że po przekręceniu rozrządu silnik zmienili w moim na gwarancji.
                                                  Obstawiam, że to zasługa tego drugiego. U mnie 7 tys. po remoncie też nie obserwuję (odpukać) ubytków oleju, ani na bagnecie, ani też VCDS nie podaje zasadniczych różnic. A noga cały czas ta sama, nie zawsze lekka, ale też nie przesadnie ciężka. Takiej sytuacji, żeby końcówka rury wydechowej od mycia do mycia auta była cały czas srebrna, to nie było nawet w nowym aucie. Co dobitnie wskazuje na fabryczny big zonk, a nie jakąś kosmetyczną niedoróbkę. Z resztą Twój (nieodosobniony) przypadek z rozrządem także to potwierdza. Szkoda, bo według mnie tak poważnymi wpadkami zrazili sobie sporą rzeszę przyszłych potencjalnych klientów, w tym mnie.

                                                  Komentarz


                                                  • Mirek, mam nadzieję, że wspomniana przeze mnie praktyka co do wymian silników na gwarancji zabezpiecza mnie przed zabawą z pierścieniami. Wróbelki ćwierkają, że tak ;-)

                                                    Arpo, który przypadek wymiany silnika w mojej skodzie masz na myśli? Pierwszy, czy drugi? :twisted:
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=85575

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X