Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez rezon
    Zamieszczone przez Sebastian_M26
    Zbyt niskie ciśnienie pow 4 tys obrotów, to i tak dobrze że to się jeszcze kręci na tym oleju, z tym poziomem i z tym przebiegiem od wymiany.
    Przecież nie podał przebiegu całego ani od wymiany :roll:
    Wg mnie to raczej albo czujnik albo filtr oleju. Na początek zmieniłbym filtr oleju.

    Witam

    Przebieg aktualny 87010
    Patrzę w książkę serwisową i serwis w serwisie skody był przy przebiegu 84138

    Pozdrawiam
    [img]http://www.smajek.pl/rs1.jpg[img]

    Komentarz


    • Zamieszczone przez Kamas
      Czy to normalne, że przy zimnym silniku i chwilę po rozgrzaniu w zakresie obrotów 1800-2200 podczas dodawania gazu samochód delikatnie poszarpuje, nie przyśpiesza płynnie?
      nie, to nie jest normalne. Przebieg, wirus?
      Zamieszczone przez Msm
      Przebieg aktualny 87010
      Zamieszczone przez Msm
      serwis w serwisie skody był przy przebiegu 84138
      Jaki olej?

      Komentarz


      • rezon, przebieg 137tys program seria. Dzialo sie to zarowno na starym rozrzadzie jak i teraz po jego wymianie. To podszarpywanie jest minimalne

        Komentarz


        • Zamieszczone przez Kamas
          zarowno na starym rozrzadzie jak i teraz po jego wymianie
          A wymieniałeś wariator? Może to on świruje.
          - Superb
          - Panda 1.2

          Komentarz


          • nie wymienialem. Postanowilem wymienic rozrzad tylko ze wzgledu na wadliwy napinacz aby nie miec niemilej niespodzianki w przyszlosci. Zadnych oznak zuzytego rozrzadu nie bylo. Silnik cicho pracuje ma moc pali tyle ile ma palic a szarpanie jest minimalne praktycznie niewyczuwalne

            Komentarz


            • Zamieszczone przez Msm
              Przebieg aktualny 87010
              Zamieszczone przez Msm
              serwis w serwisie skody był przy przebiegu 84138
              Jaki olej?[/quote]

              Dzwoniłem do serwisu i powiedzieli że zalewali

              CASTOL EDGE 5w30 LL i taki też kupiłem

              A powiedzcie mi jak się sprawdza poziom oleju.
              Bo zawsze mi mówiono że to zrobić przed odpaleniem auta, jak cały olej ścieknie, a czytam na forum ze się po zgaszeniu auta

              Pozdrawiam
              [img]http://www.smajek.pl/rs1.jpg[img]

              Komentarz


              • Zamieszczone przez Kamas
                rezon, przebieg 137tys program seria. Dzialo sie to zarowno na starym rozrzadzie jak i teraz po jego wymianie. To podszarpywanie jest minimalne
                Na kompie nie ma żadnych błędów? Może któraś świeca na zimnym nie zawsze daje zapłon, albo trochę wtrysk przytyka?

                [ Dodano: Nie 31 Lip, 16 23:00 ]
                Zamieszczone przez Msm
                Bo zawsze mi mówiono że to zrobić przed odpaleniem auta, jak cały olej ścieknie, a czytam na forum ze się po zgaszeniu auta
                i dobrze Ci mówili. Można też po zgaszeniu - ale po kilku minutach aby zdążył ścieknąć do miski. A przed zmianą oleju też miałeś takie przypadłości z kontrolką?

                Komentarz


                • Obczajcie ten test i ujecia rur wydechowych na zblizeniu



                  Tak samo up... olone sadza jak i w moim tsi, wiec one nadal przepalaja nieco oleju

                  Komentarz


                  • wlasnie problem w tym, ze nie mam kompa zeby podlaczyc auto a bledow jako takich nie.pokazuje zero kontrolek. Moze uda mi sie znalezc kogos w poblizu kto uzyczy kabelek ale rozumiem, ze jak nie ma checka lub innego info to usterka jesli jest, jest malo znaczaca ?

                    [ Dodano: Pon 01 Sie, 16 21:03 ]
                    sprawdziłem w książce kiedy wymieniane były świece: 10.2013 przy przebiegu 90tys km , obecnie auto ma 137tys km. Możliwe, że to jednak to chociaż nie ma najmniejszego problemu z odpalaniem, a obroty nie falują. Podpięcie pod kompa pokaże, że świeca jest do wymiany?

                    [ Dodano: Wto 02 Sie, 16 17:40 ]
                    dzisiaj podlaczylem z.kolega octavie do mini vag 505, nie wykazalo zadnych bledow.

                    Komentarz


                    • Kamas, kup jakiś preparat do czyszczenia wtrysków i zalej. Jak nie ma błędów to nic poważnego się nie dzieje. może być jakieś gorsze paliwo albo lekko zabrudzone wtryski.

                      Komentarz


                      • rezon, dzięki tak właśnie zrobię, polecasz jakiś preparat to kupię bo zbliża się tankowanie ( przy okazji zaleję go pb98)

                        [ Dodano: Pon 15 Sie, 16 13:45 ]
                        Po wyjezdzie wakacyjnym policzylem sobie zuzycie oleju. Zrobione rowno 1500km ( z reguly autostrady +/-160km/h + duze miasta). Dolalem okolo 250ml co przy cyklu wymian 10 000km
                        daje 1,67l/ 10 000km.

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez Kamas
                          Panowie, mam jeszcze jedno pytanko nie chcę zakładać nowego wątku dlatego piszę tutaj.
                          Czy to normalne, że przy zimnym silniku i chwilę po rozgrzaniu w zakresie obrotów 1800-2200 podczas dodawania gazu samochód delikatnie poszarpuje, nie przyśpiesza płynnie? Po rozgrzaniu przypadłość praktycznie znika, podejrzewałem, że ma to związek z rozgrzaniem turbiny ale wolę dopytać pierwsze tsi po kilku tdi stąd wolę dopytać
                          z góry dzięki
                          Temat znany w 1.8TSI, u mnie było dokładnie to samo, zaaktualizowałem soft w ASO, nie pamiętam ile mnie to kosztowało bo było to już dość dawno, ale chyba koło 200zł i problem zniknął.
                          Ogólnie moim zdaniem szarpanie wynika z brudnych świec zapłonowych które mają już solidną warstwę nagaru ze spalonego oleju, wydaje mi się że w nowszym sofcie dostrzegli ten problem i dają większą moc z cewki na świecę żeby iskra przebiła się przez nagar i wtedy jest prawidłowe spalanie (nie dzieje się to jak się daje gaz w podłogę i przy mocniejszym przyspieszaniu, bo silnik wtedy daje i tak max moc na cewkę) .

                          Ogólnie polecam Ci wykręcić świece (nie jest skomplikowane w tym silniku, bo jest dobry dostęp) i zobaczyć je czy są czarne od oleju który przepalają, przy okazji zobaczysz sobie przez otwór po świecach czy denka tłoka są czyste czy też brudne od nagaru ze spalonego oleju i dużo dowiesz się o kondycji sławetnych pierścieni zgarniających na tłokach.

                          Pozdrawiam

                          PS: pod spodem link do wątku który naprowadził mnie na rozwiązanie problemu u mnie
                          Link

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez Kamas
                            dzięki tak właśnie zrobię, polecasz jakiś preparat to kupię bo zbliża się tankowanie
                            Jak tam Kamas stosowałeś ten preparat ?

                            nowin - przed updatem softu sprawdzałeś tak własnie jak opisałeś stan świecy u siebie, czy je wymieniłeś ? Wymieniałeś też może cewki - pytam bo generalnie większość od tego zaczynała - a tu proszę nowy sofcik za 2 stówki i auto wyleczone.

                            Komentarz


                            • Podobno wypuszczenie odmy luzem a nie w kolektor ssący pomaga w redukcji "syfu". Oczywiscie otwor w kolektorze po tym zabiegu do zaslepienia, mozna tez zamiast puszczac luzem zastosowac oil tank catch. Zalecaja tez kontrole zaworu odmy, bo lubi sie zatykac, tak samo bylo w 1,8T.
                              fabian 1,4 mpi '00
                              octavia 1,8 tsi '12

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez sonic
                                Zamieszczone przez Kamas
                                dzięki tak właśnie zrobię, polecasz jakiś preparat to kupię bo zbliża się tankowanie
                                Jak tam Kamas stosowałeś ten preparat ?

                                nowin - przed updatem softu sprawdzałeś tak własnie jak opisałeś stan świecy u siebie, czy je wymieniłeś ? Wymieniałeś też może cewki - pytam bo generalnie większość od tego zaczynała - a tu proszę nowy sofcik za 2 stówki i auto wyleczone.
                                Nic nie wymieniłem, tylko update softu w ASO, później dopiero zauważyłem że świece brudne, ale je wyczyściłem po tym jak w czasie jazdy odłączyło mi jeden cylinder...
                                Ogólnie wszystko było spowodowane oczywiście nadmierną konsumpcją oleju.

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez nowin
                                  Ogólnie wszystko było spowodowane oczywiście nadmierną konsumpcją oleju.
                                  to leczy się wymianą pierścieni, a nie softem czy oil catchami. To tak jakby zapalenie płuc leczyć tabletkami na ból głowy. Usuwa się przyczynę, a nie tylko łagodzi skutki.

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez rezon
                                    Zamieszczone przez nowin
                                    Ogólnie wszystko było spowodowane oczywiście nadmierną konsumpcją oleju.
                                    to leczy się wymianą pierścieni, a nie softem czy oil catchami. To tak jakby zapalenie płuc leczyć tabletkami na ból głowy. Usuwa się przyczynę, a nie tylko łagodzi skutki.
                                    Przeczytaj ze zrozumieniem moje posty, bo chyba czegoś nie zrozumiałeś zanim napisałeś. Wypowiadałem się w kwestii szarpania a nie rozwiązania problemu zużycia oleju. Ale tak to jest jak się czyta wybiórczo jakieś posty...

                                    Czy ja gdzieś napisałem że założyłem oil catch?
                                    Czy ja gdzieś napisałem że soft rozwiązuje problem spalania oleju?

                                    Chyba każdy średnio rozgarnięty użytkownik forum po lekturze kilku stron tego tematu wie że jedynym rozwiązaniem problemu zużycia oleju w 1.8 TSI jest wymiana pierścieni.

                                    Napisałem że soft rozwiązał sprawę szarpania bo sonic pytał się jak można to usunąć, a to jest potwierdzony sposób rozwiązania problemu, co nie zmienia faktu jaka jest jego pierwotna przyczyna (choć jest to tylko moja teoria).

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez nowin
                                      Zamieszczone przez rezon
                                      Zamieszczone przez nowin
                                      Ogólnie wszystko było spowodowane oczywiście nadmierną konsumpcją oleju.
                                      to leczy się wymianą pierścieni, a nie softem czy oil catchami. To tak jakby zapalenie płuc leczyć tabletkami na ból głowy. Usuwa się przyczynę, a nie tylko łagodzi skutki.
                                      Przeczytaj ze zrozumieniem moje posty, bo chyba czegoś nie zrozumiałeś zanim napisałeś. Wypowiadałem się w kwestii szarpania a nie rozwiązania problemu zużycia oleju. Ale tak to jest jak się czyta wybiórczo jakieś posty...

                                      Czy ja gdzieś napisałem że założyłem oil catch?
                                      Czy ja gdzieś napisałem że soft rozwiązuje problem spalania oleju?

                                      Chyba każdy średnio rozgarnięty użytkownik forum po lekturze kilku stron tego tematu wie że jedynym rozwiązaniem problemu zużycia oleju w 1.8 TSI jest wymiana pierścieni.

                                      Napisałem że soft rozwiązał sprawę szarpania bo sonic pytał się jak można to usunąć, a to jest potwierdzony sposób rozwiązania problemu, co nie zmienia faktu jaka jest jego pierwotna przyczyna (choć jest to tylko moja teoria).

                                      Fajnie ale wątek jest o zużyciu oleju, a nie szarpaniu i tak robi się bu.. bałagan. :wink:

                                      Komentarz


                                      • Panowie jaki serwis polecicie do naprawy problemu olejowego przebieg 92 000 km
                                        [img]http://www.smajek.pl/rs1.jpg[img]

                                        Komentarz


                                        • Msm, a to ktoś ma szukać za Ciebie? Przeczytaj wątek i/lub użyj szukajki, znajdziesz odpowiedź na swoje "pytanie".
                                          Srebrna Szczała 1.6 Octavia I FL Classic - sprzedana po 15 latach
                                          Jeszcze srebrniejsza Szczała 1.8T Octavia I FL Elegance

                                          Zapraszam do obejrzenia mojego auta i luźnych pogaduch
                                          Škoda Octavia I FL Elegance+ 1.8T 4x4

                                          Komentarz


                                          • Witam w nowej odsłonie forum.
                                            Równo rok temu odebrałem swojego szkodnika po leczeniu problemu olejowego. Przebieg od czasu naprawy 15kkm (łącznie na blacie jest już 190kkm). Z jedną wymianą oleju po dotarciu.
                                            Jedna dolewka w okolicach 5kkm od naprawy (200 ml). Przebiegi głównie miasto, ale w okresie letnim około 3kkm z obciążeniem i po drogach szybkiego ruchu - bez oszczędzania - już bez dolewek.
                                            Poszerzenie rowków, nowe pierścienie itd., wiadomo - Krasnobrodzka Racing.
                                            Rozbiórka, mycie i złożenie silnika - Auto-Bis,ul. Powstańców 7A, 77-400 Złotów, woj. wielkopolskie.

                                            Ogólnie polecam, bo jest zupełnie inny komfort jazdy (psychiczny ).

                                            Komentarz


                                            • Przy jakim zużyciu oleju zastanowić sie nad robieniem pierścieni??? Co lepsze przetoczenie czy tuningowe tłoki??? Jakie koszta całej operacji ???

                                              Komentarz


                                              • Jeśli silniczek zaczoł ci dodatkowo smarować układ wydechowy to jest kilka sposobów na usuniecie tej dolegliwości.
                                                Wszystkie opisane w tym wątku.
                                                Raczej nie spodziewaj się poprawy po zastosowaniu cudownych olejów i plukanek.
                                                Ostatnio edytowany przez chrzanek; 34389.

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez [email protected] Zobacz wpis
                                                  Przy jakim zużyciu oleju zastanowić sie nad robieniem pierścieni??? Co lepsze przetoczenie czy tuningowe tłoki??? Jakie koszta całej operacji ???
                                                  co masz na myśli pisząc " tuningowe tłoki"? kute?

                                                  Komentarz


                                                  • Nie nie kute tylko przerobione pod szersze pierścienie

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X