Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Teraz mam przejechane 35000 od naprawy i jedyne co się pojawiło to pajęczyna na korku wlewu oleju.
    Standardowa wymiana co 10000km + każdorazowo płukanka

    Komentarz


    • pre-FL, 11 lat, ponad 250kkm na blacie i.... chleje ok. 1l na 1.5-2kkm. Ponoć tak było od nowości.

      Komentarz


      • Przede mną remont, octavia Cdaa 2011 rok, czy są jakieś nowości odnośnie naprawy silnika? Jakieś nowe tłoki pod sworzeń o średnicy 21mm? Coś ktoś? Czy po staremu, kolbenszmity dla 21mm i tyle? Teraz remont oferują po 10 - 12 tysięcy, tak więc sam będę robił u brata który ma warsztat.
        Grand Scenic 2.0T Initiale 05'
        Służbowe: Berlingo 1.6hdi 92 Selection 15'
        Była 4 x Octavia: 04' O1 fl Elegance Combi ASV
        08' O2 Elegance Combi BKC
        11' O2 fl Elegance Combi CDAA
        99' O1 SLX Combi AHF

        Komentarz


        • Zestaw tłoków , panewek i komplet uszczelek kosztował 2444 w sklepie Pana Cieślika, doszło 660 regeneracja głowicy, musiałem jeszcze wymienić podporę wałków rozrządu (pęknięte sitko ) 300zł przy okazji wymieniłem rozrząd 1000zł a że silnik był wyjęty to zmieniłem docisk i tarczę sprzęgła chyba 650zł.
          Generalnie rozrząd i sprzęgło by jeszcze pochodziły ale grzechem było nie wymienić jak wszystko było na wierzchu.
          Dużym plusem było że robiłem to z kolegą który za robotę nic nie skasował a robiliśmy w u mnie w garażu ( mam kanał) no i żyrafę do wyciągania silników miałem z zaprzyjaźnionego warsztatu.
          Poniżej szczegółowy cennik ze sklepu (nie wszytko brałem z tego sklepu)
          Witam,
          na dzień dzisiejszy naprawa poboru oleju skupia się na jednym problemie-zastosowanie tłoka taki, jaki założyłem i opisałem w artykule (o szerokich przelewach tłok typu 40251600; czy zastosować najnowszy model typu 41197600.

          Roczniki do 05.2011:

          Tłok typu 40251600:
          • występuje ze sworzniem 21 - do połowy 2011 wszystkie silniki miały sworzeń 21 mm
          • Obecnie po przebiegu około 25 tys km - 400ml/10000km, nie wiem co będzie w przyszłości, prognozuje pobór max 200ml/1000km po przebiegu 150 tys. km od remontu
          • Kolbenschmidt już nie promuje tego tłoka, proponuje nowy na 23 mm
          • nie wymaga wymiany korbowodów
          Tłok typu 41197600:
          • tylko na 23 mm -wymaga nowych korbowodów okolo 2000zl zamienniki i 4000zl aso
          • nowy model, z historii realizowanych zamówień-niepolecany przez mechaników z powodu delikatnej budowy pierścienia
          • Proponowany przez producentów i aso
          Pan ma stworzeń tloka 21mm.

          Tłoki 21mm 1440 kpl Kolbenschmidt, 1680 kpl Mahle

          Różne konfiguracje rozrządu:
          • Rozrząd Zestaw Hepu 1250zl (kompletny z napinaczami łańcuchami i prowadnicami)polecam
          • Rozrząd Zestaw ASO VW około 2500zł (kompletny z napinaczami łańcuchami i prowadnicami)
          • Zestaw samych łańcuchów SWAG 265+250+150zł (3 łańcuchy)
          • Napinacz rozrządu serwisowy 230zl ( Napinacz musi być wymieniony w rocznikach przed 2012)
          • dostępne są też osobno prowadnice 6 szt.

          Świece NGK PFR7S8EG 48x4szt=192zl
          Pasek wielorowkowy Conti 55zl
          Zestaw śrub głowicy Elring 325 930 85zl
          Komplet uszczelek góra/Elring/Reintz z silikonem 560zł (Uszczelka głowicy, uszczelniacze zaworowe, silikon, uszczelki kolektorów itd)+ Uszczelka turbo/kolektor
          4 Szpilki + 4 nakrętki do turbo (często trzeba ciąć) 16+8=24zł (opcja)
          Panewki korbowodowe Kolbenschmidt 270zł (opcja) lub serwisowe około 400zł (opcja)
          Śruby korbowodów serwisowe 144zł
          Zestaw uszczelniaczy wtryskiwaczy serwisowy 70złx4 =280zł ( opcja, osobiscie nie wymieniłem)
          Uszczelka metalowo gumowa wału korbowego Elring/Reintz 150zł
          Uszczelka simmering wału korbowego Elring 40zł
          Filtr oleju Mann W 719/45 45zl
          Filtra siatkowego wariatora 06H103081E - wycofany z produkcji w 2016 roku
          (do oceny, czyszczenia lub wymiany na zamiennik- nie mamy w ofercie)

          Ilu mechaników tyle opcji remontu, nie proponuje wymiany każdej odkręconej śruby, temat do uzgodnienia z mechanikiem. Większość zamówień to: rozrzad Hepu, tloki Kolbenschmidt, uszczelki i sruby korbowodowe i głowicy.

          Proponuje wymieniać olej silnikowy po 10 tys. km. Proszę nie rozciągać łańcucha rozrządu na postoju - najpierw ręczny, potem bieg.
          Nie rozpinać turbosprężarki(odkręcić miedzy turbo-kolektor z katalizatorem, uszczelka w zestawie) i układu klimatyzacji (odsunąć kompresor).
          Wysyłka kurierem z pobraniem na mój koszt lub odbiór osobisty w sklepie stacjonarnym w Katowicach.
          Wystawiam fakturę VAT/paragon.

          Powodzenia

          Andrzej Cieślik
          530 530 936

          Komentarz


          • Przejechane 50000km i zero poboru oleju.

            Komentarz


            • Witam, gdzie we wrocławiu można oddac Octavkę na remont silnika ? Żre ponad litr na 1000km,
              Pozdrawiam

              Komentarz

              POWRÓT NA GÓRĘ
              Pracuję...
              X