Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Witam
    Podpinam się pod temat, bo po całym dniu szukania już mam mętlik w głowie...

    Szkodnik z 2012 roku (kupiony w czerwcu), ale oznaczenie silnika CDA....?! Zrobione już ponad 200 kkm, przeglądy co 30 kkm, ale czasami olej był wymieniany co 15 kkm, czasami co 30 kkm. Przez długi okres czasu nie było jakichkolwiek problemów z "pożeraniem" oleju przez silnik. Czasami zdarzało się, że pomiędzy przeglądami dolewałem 0,5 - 1,0 litra (wymiana co 30 kkm), najczęściej gdzie w okolicy 20 kkm po przeglądzie/wymianie.

    Zrobiony kolejny przegląd, przy 210 kkm, olej Liqui Moly. Po około 6 kkm - lampka informująca o niskim poziomie oleju (pomarańczowo-żółtawa) zaświeciła. Dolałem z 1 litr oleju i dalej w trasę. Po kolejnych 6 kkm znowu ta sama lampka daje o sobie znać. Dolałem 0,5-0,7 litra i czekam na rozwój wydarzeń.

    0,15 litra oleju na 1 kkm, to pewnie niewiele, ale wcześniej było mniej, więc wolę dmuchać na zimne, a pytania:
    - czy poza sposobem organoleptycznym (wyjęcie tłoku i zmierzenie pierścieni) jest jakiś sposób by sprawdzić jakie są pierścionki na tłokach (te już poprawione, czy jeszcze stare)?
    - jeżeli już poprawione, to czy to już pierwsze oznaki ich zużycia/zapieczenia, a przez to konieczności wymiany?
    Czy ktoś miał podobne "przeboje" z silnikiem z 2012 1,8 TSI?

    Dzięki za wyjaśnienia. Pozdrawiam
    Konrad

    Komentarz


    • 0,1 - 0,15 l/1000 km to nie jest jeszcze duże zużycie... mój tyle zużywa cały czas po remoncie, a remont był prawie 60tys. km temu (przed remontem 2 litry/1000km)
      Na twoim miejscu jednak nie czekałbym na zapalenie się pomarańczowej kontrolki, tylko raz na 1000 km podniósł maskę i sprawdził poziom, ewentualnie dolał...
      Maciek
      terminarz trójmiejskich spotów klubowych
      Zapraszamy....

      Komentarz


      • Zamieszczone przez Siemin Zobacz wpis
        Dzięki za odpowiedź przerabiałeś już temat w swoim TSI? Po naprawie faktycznie nie bierze w ogóle oleju?
        jeszcze nie przerabiałem tematu naprawy serduszka TSI - dopiero się do tematu przymierzam, bo jak na razie to tankuje olej a dolewam paliwa Czytając powyżej posty userzy którzy mieli takie same dolegliwości jak my. Wyeliminowali je po przez remont silnika i mają z głowy

        Komentarz


        • Wczoraj zacząłem składać kolejny 1.8 ( tym razem w scoucie), który już ktoś wcześniej próbował leczyć. Niestety zostały zastosowane zbyt wąskie pierścienie i nie przyniosło to efektu. Sądzę, że wyjedzie wtorek - środa. Następne dwa czekają w kolejce.
          Dla rozwiania wątpliwości - w każdym silniku , który rozbieram jest honowany blok, obrabiane tłoki i kompleksowo głowica ( często wymiany wymaga również część zaworów - krzywią się od nagaru ) .
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz


          • Zamieszczone przez Herman1982 Zobacz wpis

            jeszcze nie przerabiałem tematu naprawy serduszka TSI - dopiero się do tematu przymierzam, bo jak na razie to tankuje olej a dolewam paliwa Czytając powyżej posty userzy którzy mieli takie same dolegliwości jak my. Wyeliminowali je po przez remont silnika i mają z głowy
            Prawdopodobnie w przyszłym tygodniu kupuję Octavie... Jeździłem nią ostatnio i jeszcze procz czarnego dymka z wydechu, po odpaleniu przez sekundę, max dwie jest dziwny dźwięk jakby z napinacza łańcucha (wymieniany 50kkm wczesniej, obecnie auto ma okolo 142kkm), póki sie nie rozgrzeje - nierówna praca. Dodatkowo szarpie przy ok 3tys obrotow. Czy to wystepuje przy usterkach związanych z zbyt wysokim poborem oleju?

            Komentarz


            • Zamieszczone przez Siemin Zobacz wpis
              Dodatkowo szarpie przy ok 3tys obrotow
              Szarpanie może być spowodowane nagarem dolocie - po ponad 140kkm na pewno jest tam syf i pewnie przycinają się klapki. Sprawdź czy nie ma błędów z tym związanych.

              Octavia Tour Ice+ 1.6Mpi
              Octavia 2 Elegance 1.8TSI

              Komentarz


              • Zamieszczone przez tom007 Zobacz wpis
                Szarpanie może być spowodowane nagarem dolocie - po ponad 140kkm na pewno jest tam syf i pewnie przycinają się klapki. Sprawdź czy nie ma błędów z tym związanych.
                Klapki są wymienne? Czy jest to kwestia przeczyszczenia dolotu i kolektora ssącego? Jaki orientacyjnie jest koszt takiej usługi/naprawy?

                Komentarz


                • Witam wszystkich , czytam od kilku dni te wszystkie opinie i opowieści bo sam mam problem z Passeratti 1,8 tsi 2010 r. auto w świetnym stanie ( gdyby nie motor )
                  super mi się nim śmiga ( virus na 203 km ) ale spala ok 1,5 l/ 1000 km oleju, szkoda mi się go pozbywać, nalatane tylko 98 tyś , pytanie do doświadczonej ekipy czy wizyta na Krasnobrodzkiej trwale eliminuje problem bo mam zamiar jeździć tym jeszcze min ok 5 lat

                  Komentarz


                  • Jak silnik będzie dobrze złożony po naprawie to problem zużycia oleju zostaje wyeliminowany w 100%

                    Seat Leon ST FR by mirek_p11

                    Fotki
                    Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                    Fotki

                    Komentarz


                    • Brzmi dobrze ;-)

                      Komentarz


                      • Jeszcze jedno pytanie, czy wymiana pierścieni wpływa znacząco na apetyt paliwowy ?

                        Komentarz


                        • Nie ma

                          Seat Leon ST FR by mirek_p11

                          Fotki
                          Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                          Fotki

                          Komentarz


                          • Dwa i pół roku po naprawie i 65 tys. przejechanych km... wszystko OK
                            Maciek
                            terminarz trójmiejskich spotów klubowych
                            Zapraszamy....

                            Komentarz


                            • Czyli nic tylko biore się za rozbieranie serducha Passeratti i na Krasnobrodzką

                              Komentarz


                              • U mnie po remoncie 40 tys km zrobione po naprawie i jak na razie OK.Jak masz zamiar tym jeździć dalej to bym sie nie zastanawiał na twoim miejscu.Pamiętam jak pojechałem do Aso napełnić klimę i juz nie wyjechałem od nich bo wyskakiwały błędy (wypadanie zapłonu) co wiązało sie już z koniecznością remontu branie oleju w granicach 1.5 L na 1000km : (
                                Kiloscar

                                Komentarz


                                • Przed chwilą dzwoniłem. Temat nieaktualny. Właściel już się tym nie zajmuje. Przysłał mi SMS-em nr tel. do swojego kolegi, który temat ponoć przejął. Chyba jednak nie skorzystam, dopóki w jakiś sposób nie potwierdzę umiejętności.

                                  Komentarz


                                  • Witam wszystkich
                                    postanowiłem wybrać opcję z wymianą tłoków na nadwymiarowe z „ normalnymi pierścieniami „
                                    Jak ktoś ma pytania to chętnie na bierząco będę składał relacje jak to wszystko przebiega

                                    Komentarz


                                    • Tak to umnie wygląda
                                      Załączone pliki

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez Ryba Zobacz wpis
                                        Witam wszystkich
                                        postanowiłem wybrać opcję z wymianą tłoków na nadwymiarowe z „ normalnymi pierścieniami „
                                        Jak ktoś ma pytania to chętnie na bierząco będę składał relacje jak to wszystko przebiega
                                        1. Czemu utrudniasz sobie pracę, nie demontując silnika z auta?
                                        2. Zakładasz tłoki nad wymiarowe i standardowe pierścienie?

                                        www.k-mot.pl
                                        Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                        Autoholowanie.
                                        Robert Kulma

                                        Komentarz


                                        • Silnik zdemontowany, pierścienie nowe ( szersze )

                                          Komentarz


                                          • pisząc normalne miałem na myśli szersze, czyli takie które działają tak jak powinny

                                            Komentarz


                                            • Ryba, krasobrodzka zasugerowala nadwymiarowe tłoki? Czyli robisz szlif cylindrów tak? W jakiej firmy tłoki idziesz?

                                              Dopytuje bo jestem po nieudanym remoncie i chyba też pójdę w nadwymiary +0.25 tyle że w 2.0tsi ccza.

                                              Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka


                                              Ostatnio edytowany przez Staszek Alkatras; 44949.

                                              Komentarz


                                              • Na Krasnobrodzkiej tylko honowanie i wymiana pierścieni, ale u mnie jak widać na zdjęciu cylindry dostały po doopie.
                                                W Katowicach Auto Szlif Prause dopasują odpowiednie tłoki z szerszymi pierścieniami i powiększą cylinder, koleś megadoświadczony w tych sprawach ms juz za sobą takie operacje

                                                Komentarz


                                                • Tłoki chyba kolbenschmidt

                                                  Komentarz


                                                  • Ok. Dzięki za info. Daj znać jaki nadwymiar będzie (+0.25 czy 0.5) i jakiej firmy tłoki jak będziesz wiedział.

                                                    Mówili że jakaś konsumpcja oleju będzie czy zapowiedzieli 0 pobór oleju?

                                                    Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X