Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 10w/60 to olej na duże obciążenia - tzw. "racingowy", rezon ma rację. Turbo też jest smarowane olejem....ja bym się nie zgodził na taki olej do codziennej jazdy w tym silniku jak nie upalasz na torze auta poza tym po remoncie - dokładnie, jaki to ma w ogóle sens?

    11 tysięcy za remont auta wartego ile? Trochę mija się z sensem taka kwota wyłożona, jak można to taniej i też dobrze zrobić - moja ocena.

    Komentarz


    • Szczerze mówiąc to wynika to u nich z doświadczenia ponoć . A tak z mojego dochodzenia i testów robionych przez różne osoby w internecie to chyba czystość oleju przy wysokich temperaturach (osady) + dobre zabezpieczenie cierne. Widziałem jeszcze jakieś testy gdzie ciśnienie sprężania było dobre na 10W60.

      Komentarz


      • Ale to nie do codziennej jazdy olej przecie....Może to firma z "Racing" w nazwie, dlatego to zalewają, bo mają takie na stanie
        Olej 5w pełen syntetyk (a nie hc) i wymiany max co 13-15 tysięcy km to dużo lepsze rozwiązanie do normalnej codziennej jazdy.

        Komentarz


        • Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
          Ale to nie do codziennej jazdy olej przecie....Może to firma z "Racing" w nazwie, dlatego to zalewają, bo mają takie na stanie
          Olej 5w pełen syntetyk (a nie hc) i wymiany max co 13-15 tysięcy km to dużo lepsze rozwiązanie do normalnej codziennej jazdy.
          Olej to olej koniec końców - ma być syntetyczny w tym silniku i tyle. Ferrari to to nie jest, ja chcę mieć tylko brak problemów i gwarancję w razie "W"

          Polecam zobaczyć ten film z YT https://www.youtube.com/watch?v=tQTwoEcWz0U

          Komentarz


          • Widziałem to, ogłądam chrisa
            Nie wiem, ale mnie 10w/60 nadal nie przekonywuje do normalnych codziennych jazd w 1.8 cdaa świeżo wyremontowanym.

            Komentarz


            • Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
              11 tysięcy za remont auta wartego ile? Trochę mija się z sensem taka kwota wyłożona, jak można to taniej i też dobrze zrobić - moja ocena.
              Widzisz różnica polega na tym, że za dobrze to trzeba w życiu zapłacić i szczerze jeśli chodzi o cenę to dla mnie nie ma czego porównywać:

              Wymiana samych pierścieni + przeróbki + planowanie głowicy i rozrząd według mechaników tj. np. Pan Chojnacki ok. 6-7 tysięcy (bo jak stwierdził nie wiadomo co po drodze jeszcze wyjdzie).
              U mnie do wymiany były jeszcze wtryski (po 180000 km kopcił na siwo czarno), w silniku był nagar na tłokach (przytartych na gładziach) i zaworach. Panewki miały ślady zużycia ale bez tragedii. i kilka innych rzeczy bym pewnie jeszcze znalazł.

              Samochód lubię i co ważne ma duży bagażnik (kombi wersja Elegance z dsg 7). Samochód kupiłem wiedząc o jego wadach. Nie planuję go też sprzedawać, więc nie widzę problemu w robieniu go może na wyrost.

              Komentarz


              • Witam,
                Panowie jaki jest koszt wyeliminowania brania oleju w 1.8tsi silnik CDAA ? i czy możecie polecić kogoś w okolicach Torunia?
                Mój silnik pożera potężne ilości oleju nawet ponad 2l na 1000km

                Komentarz


                • Zamieszczone przez robden Zobacz wpis
                  Witam,
                  Panowie jaki jest koszt wyeliminowania brania oleju w 1.8tsi silnik CDAA ? i czy możecie polecić kogoś w okolicach Torunia?
                  Mój silnik pożera potężne ilości oleju nawet ponad 2l na 1000km
                  Co do kosztów masz przecież info w kilku poprzednich postach.... Poczytaj trochę ten wątek, tu wszystko jest...
                  Co do toruńskiej lokalizacji, to nie pomogę... W Trójmieście znam warsztaty co zrobią... W sumie niedaleko...
                  Maciek
                  terminarz trójmiejskich spotów klubowych
                  Zapraszamy....

                  Komentarz


                  • A czy naprawa w 1.8TSI i 2.0 TSI polega na podobnej przeróbce? Ceny obydwóch napraw opiewają na podobną cenę? Bo rozrzut mamy jakiś kosmiczny od 5000 do 11000

                    Mój kolega w Fordzie po naprawie brania oleju ma zalecone zamiast rzadkiego oleju, olej 5W50. Ale żeby 10W60 ? Nie spotkałem się.

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez shok Zobacz wpis
                      A czy naprawa w 1.8TSI i 2.0 TSI polega na podobnej przeróbce? Ceny obydwóch napraw opiewają na podobną cenę? Bo rozrzut mamy jakiś kosmiczny od 5000 do 11000

                      Mój kolega w Fordzie po naprawie brania oleju ma zalecone zamiast rzadkiego oleju, olej 5W50. Ale żeby 10W60 ? Nie spotkałem się.
                      Moim zdaniem cena zależy od tego co dokładnie chcesz naprawić/wymienić + robocizna. Mam tu na myśli czy robisz przeróbkę tłoków, czy je wymieniasz na nowe oraz czy np. wymieniasz rozrząd w całości czy tylko napinacz albo jakiś jeden z łańcuchów. Częstą praktyką zakładów, które naprawiają silniki i skrzynie jest działanie na zasadzie powiedzieć klientowi zachęcającą cenę na początek a potem kwota rośnie. U mnie w rodzinie osoba męczy się tak z serwisem naprawiającym automatyczną skrzynię biegów. Samochód 6 miesiąc stoi w serwisie a sytuacja jest dość patowa przy czym suma za naprawę urosła drastycznie przez nieudolność tego serwisu.

                      Ja zawsze jak oddaje samochód do naprawy to pytam ile mnie to maksymalnie i minimalnie będzie kosztować oraz ile czasu dokładnie będę czekał na naprawę. Po przetestowaniu kilku serwisów w okolicy mam swojego faworyta.

                      Wracając do pytania o różnice to z tego co pamiętam 2.0 TSI różni się częściami i budową ale przeróbki są zbliżone. Jeśli chodzi o olej to ja też się z takim nie spotkałem i na początku myślałem, że to półsyntetyk .

                      Komentarz


                      • A soft skrzyni u Ciebie przeprogramywałeś już albo mechatronikę już robiłeś? Bo mam nadzieję, że wiesz co masz za dsg suche 7 biegowe w 1.8 tsi?
                        No ok, rozumiem płacenie za dobry remont, ale oleju 10w/60 po remoncie nie zrozumiem, tymbardziej w tym aucie. To nie parametr 10w/60 decyduje kolego czy to półsyntetyk czy syntetyk - różne są w tej klasie - takie i takie. Chodzi o zakres temperatur, smarowanie etc.- jest to olej z natury racingowy na duże obciążenia, a nie do codziennych jazd w koło komina.
                        Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez ;n2664404
                          A co do niezgodności oleju z normami to olej, który mam teraz wlany ma normę ACEA A3/B4 i jest pełnym syntetykiem - nie widzę tu żadnych niezgodności.
                          właściwy olej dla tego silnika to 5W30, a nie 10W60. Jak zalejesz 0W30 też OK. Ale 10W60 to olej zdecydowanie na czerwone pole, jazdy pod obciążeniem, itp. Pompowalność oleju będzie znacznie gorsza niż olejów zalecanych. Zwłaszcza turbina będzie miała trudniej. Zalanie oleju o większej lepkości odkąd pamiętam było jednym z ze sposobów "uzdrawiania" zużytego silnika. Sam dawniej pod koniec okresów międzyremontowych szukałem oleju o wyższej lepkości, aby trochę mniej go szło i było jakieś ciśnienie po nagrzaniu - 1,5-2 (chyba 100 kPa - nie było miary na wskaźniku). Oleje o mniejszych lepkościach z początkowych 4 spadały do poziomu 0,5. Po remoncie silnika wracałem do 10W40. Oczywiście wszystko mineralne, bo jakoś innych nie było

                          Komentarz


                          • shok, Rozrzut cenowy rzeczywiście jest ogromny.... Artur T, Czy wpływ ma na to kwestia czy tłoki są przerabiane, czy wymieniane na nowe? Na pewno.... choć cena nie powinna z tego powodu wzrastać jakoś kosmicznie - różnica między ceną przeróbki tłoków i dania nowych pierścieni wykonywanej przez Krasnobrodzką, a ceną nowych tłoków firmy Kolbenschmidt wraz z pierścieniami (pamiętajmy, że korbowodów już nie trzeba wymieniać, bo produkowane teraz tłoki pasują do starych korbowodów) to zaledwie kilkaset złotych (!)... O ile z tego tytułu podnoszą cenę warsztaty? tego nie wiem...

                            Pewnie każdy warsztat sam ustala cenę usługi, wpływ na nią może mieć też region kraju.... Robimy przy okazji rozrząd, czy też nie, jakieś "kwiatki", które wychodzą przy okazji (u mnie np. okazało się że warto wymienić dwumas), to też wpływa...

                            Natomiast do ofert typu 5000 zł, czy nawet 4000 zł (bo i o takiej słyszałem) za remont podchodziłbym wyjątkowo podejrzliwie, bo wiem ile kosztowały same oryginalne graty do remontu, które po zniżkach konkretnych, dzięki koledze marek_kloss kupowałem w ASO...
                            Ostatnio edytowany przez klarus; 28949.
                            Maciek
                            terminarz trójmiejskich spotów klubowych
                            Zapraszamy....

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                              A soft skrzyni u Ciebie przeprogramywałeś już albo mechatronikę już robiłeś? Bo mam nadzieję, że wiesz co masz za dsg suche 7 biegowe w 1.8 tsi?
                              No ok, rozumiem płacenie za dobry remont, ale oleju 10w/60 po remoncie nie zrozumiem, tymbardziej w tym aucie. To nie parametr 10w/60 decyduje kolego czy to półsyntetyk czy syntetyk - różne są w tej klasie - takie i takie. Chodzi o zakres temperatur, smarowanie etc.- jest to olej z natury racingowy na duże obciążenia, a nie do codziennych jazd w koło komina.
                              Softu nie robiłem a sprzęgła i mechatronika były wymieniane przez poprzedniego właściciela razem z 2l oleju A tak BTW ostatnio znalazłem procedurę na adaptację/reset dsg DSG 7 szarpanie, stuk zmiana bieg z trzeci na drugi (DSG - reset) - Octavia Club Polska

                              Co do oleju to tak jak powiedziałem taki zalali bo taki zalewają. Czy to dobrze czy nie to się okaże.

                              Komentarz


                              • sucha dsg 7 to pewna przenośnia, bo dokładnie wchodzi tam 1,7 litra, ale co to jest względem 5,5-6 litrów w normalnym dsg
                                No czyli już skrzynka była robiona, norma

                                Komentarz


                                • W okolicach Kalisza (łódzkie, wielkopolskie) ktoś robił z Was remont? i może warsztat polecić? bo jeden kolo na Skoda Club takiego szuka....
                                  Maciek
                                  terminarz trójmiejskich spotów klubowych
                                  Zapraszamy....

                                  Komentarz


                                  • Czy 1.8 w O2 2012-2013 też cierpi na problemy olejowe?

                                    Komentarz


                                    • No i po remoncie!
                                      Mój szkodnik po wymianie tłoków z pierścieniami i regeneracji głowicy przejechał już 300km i nawet kropelki oleju nie zechciał pobrać a olej jest taki czyściutki że mam problem go na miarce zobaczyć a jest pełen stan haha.
                                      Mam nadzieję że pozbyłem się problemu na zawsze bo dwa tygodnie po pracy do nocy dały się we znaki

                                      Komentarz


                                      • Ile dałeś?

                                        Komentarz


                                        • Zestaw tłoków , panewek i komplet uszczelek kosztował 2444 w sklepie Pana Cieślika, doszło 660 regeneracja głowicy, musiałem jeszcze wymienić podporę wałków rozrządu (pęknięte sitko ) 300zł przy okazji wymieniłem rozrząd 1000zł a że silnik był wyjęty to zmieniłem docisk i tarczę sprzęgła chyba 650zł.
                                          Generalnie rozrząd i sprzęgło by jeszcze pochodziły ale grzechem było nie wymienić jak wszystko było na wierzchu.
                                          Dużym plusem było że robiłem to z kolegą który za robotę nic nie skasował a robiliśmy w u mnie w garażu ( mam kanał) no i żyrafę do wyciągania silników miałem z zaprzyjaźnionego warsztatu.
                                          Poniżej szczegółowy cennik ze sklepu (nie wszytko brałem z tego sklepu)
                                          Witam,
                                          na dzień dzisiejszy naprawa poboru oleju skupia się na jednym problemie-zastosowanie tłoka taki, jaki założyłem i opisałem w artykule (o szerokich przelewach tłok typu 40251600; czy zastosować najnowszy model typu 41197600.

                                          Roczniki do 05.2011:

                                          Tłok typu 40251600:
                                          • występuje ze sworzniem 21 - do połowy 2011 wszystkie silniki miały sworzeń 21 mm
                                          • Obecnie po przebiegu około 25 tys km - 400ml/10000km, nie wiem co będzie w przyszłości, prognozuje pobór max 200ml/1000km po przebiegu 150 tys. km od remontu
                                          • Kolbenschmidt już nie promuje tego tłoka, proponuje nowy na 23 mm
                                          • nie wymaga wymiany korbowodów
                                          Tłok typu 41197600:
                                          • tylko na 23 mm -wymaga nowych korbowodów okolo 2000zl zamienniki i 4000zl aso
                                          • nowy model, z historii realizowanych zamówień-niepolecany przez mechaników z powodu delikatnej budowy pierścienia
                                          • Proponowany przez producentów i aso
                                          Pan ma stworzeń tloka 21mm.

                                          Tłoki 21mm 1440 kpl Kolbenschmidt, 1680 kpl Mahle

                                          Różne konfiguracje rozrządu:
                                          • Rozrząd Zestaw Hepu 1250zl (kompletny z napinaczami łańcuchami i prowadnicami)polecam
                                          • Rozrząd Zestaw ASO VW około 2500zł (kompletny z napinaczami łańcuchami i prowadnicami)
                                          • Zestaw samych łańcuchów SWAG 265+250+150zł (3 łańcuchy)
                                          • Napinacz rozrządu serwisowy 230zl ( Napinacz musi być wymieniony w rocznikach przed 2012)
                                          • dostępne są też osobno prowadnice 6 szt.

                                          Świece NGK PFR7S8EG 48x4szt=192zl
                                          Pasek wielorowkowy Conti 55zl
                                          Zestaw śrub głowicy Elring 325 930 85zl
                                          Komplet uszczelek góra/Elring/Reintz z silikonem 560zł (Uszczelka głowicy, uszczelniacze zaworowe, silikon, uszczelki kolektorów itd)+ Uszczelka turbo/kolektor
                                          4 Szpilki + 4 nakrętki do turbo (często trzeba ciąć) 16+8=24zł (opcja)
                                          Panewki korbowodowe Kolbenschmidt 270zł (opcja) lub serwisowe około 400zł (opcja)
                                          Śruby korbowodów serwisowe 144zł
                                          Zestaw uszczelniaczy wtryskiwaczy serwisowy 70złx4 =280zł ( opcja, osobiscie nie wymieniłem)
                                          Uszczelka metalowo gumowa wału korbowego Elring/Reintz 150zł
                                          Uszczelka simmering wału korbowego Elring 40zł
                                          Filtr oleju Mann W 719/45 45zl
                                          Filtra siatkowego wariatora 06H103081E - wycofany z produkcji w 2016 roku
                                          (do oceny, czyszczenia lub wymiany na zamiennik- nie mamy w ofercie)

                                          Ilu mechaników tyle opcji remontu, nie proponuje wymiany każdej odkręconej śruby, temat do uzgodnienia z mechanikiem. Większość zamówień to: rozrzad Hepu, tloki Kolbenschmidt, uszczelki i sruby korbowodowe i głowicy.

                                          Proponuje wymieniać olej silnikowy po 10 tys. km. Proszę nie rozciągać łańcucha rozrządu na postoju - najpierw ręczny, potem bieg.
                                          Nie rozpinać turbosprężarki(odkręcić miedzy turbo-kolektor z katalizatorem, uszczelka w zestawie) i układu klimatyzacji (odsunąć kompresor).
                                          Wysyłka kurierem z pobraniem na mój koszt lub odbiór osobisty w sklepie stacjonarnym w Katowicach.
                                          Wystawiam fakturę VAT/paragon.

                                          Powodzenia

                                          Andrzej Cieślik
                                          530 530 936

                                          Komentarz


                                          • Panowie,
                                            Jak już pisałem jestem po naprawie silnika w moim szkodniku i zbliżam się do pierwszego przejechanego tysiąca od remontu. muszę zrobić wymianę oleju.
                                            Powiedzcie mi jaki olej polecacie (przepraszam ale nie mam czasu czytać każdej strony na forum w ostatnim czasie).
                                            Sam osobiście zastanawiam się nad motulem lub millersem tylko nie wiem jaki 5w30 czy 5w40.
                                            Może macie jakieś konkretne rady.
                                            Będę wdzięczny

                                            Komentarz


                                            • No i mnie dopadło, Superb z 2014. 120tys km nalatane, Ale cyrki zaczęły się przy około 100 tys. Na początku dolewałem 1L oleju co około 9000 km. Potem po 6000, 5000, 2500. Zrobiłem płukankę, zmieniłem na Liqui Moly 5W40. Udało mi się znowu przejechać 2500, dolałem litr i teraz znowu minimum na bagnecie po... 900km. Co ciekawe, po płukance zrobiłem 1000km i nic nie drgnęło z bagnetu.
                                              Wycieków brak.

                                              Komentarz


                                              • Dziś mija 5 lat od remontu silnika w moim szkodniku. Remont robiony w lokalnym warsztacie (poszerzanie rowków przez Krasnobrodzka Racing).
                                                Najechane od tego czasu 88.000 km, w międzyczasie (po 41 kkm) dołożone LPG.

                                                Od remontu cały czas olej Millers Oils XF Longlife 5W40 - wymiana co 10.000 km.

                                                Pobór oleju ok. 500-900 ml/10.000 km (zależnie od stylu jazdy i rodzaju - miasto/autostrada).
                                                Generalnie użytkowanie bezproblemowe, także po założeniu LPG.

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez robden Zobacz wpis
                                                  Panowie,
                                                  Jak już pisałem jestem po naprawie silnika w moim szkodniku i zbliżam się do pierwszego przejechanego tysiąca od remontu. muszę zrobić wymianę oleju.
                                                  Powiedzcie mi jaki olej polecacie (przepraszam ale nie mam czasu czytać każdej strony na forum w ostatnim czasie).
                                                  Sam osobiście zastanawiam się nad motulem lub millersem tylko nie wiem jaki 5w30 czy 5w40.
                                                  Może macie jakieś konkretne rady.
                                                  Będę wdzięczny
                                                  Mam przelatane 13 tys i zero poboru oleju ( wymiana co 10000km)

                                                  Komentarz


                                                  • 1 litr na 10000km to tyle co nic. Powiedzialbym ze w turbo i do 2l/10000km to jeszcze miesci sie "w normie". Za to sluzbowa 1.8TSI wciagala... uwaga... 30l/10000km. To dopiero dramat! :|
                                                    CFHC:
                                                    140 HP-> 185 HP
                                                    320 Nm -> 436 Nm

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X