Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Co ile wymieniać filtr paliwa? CFHC 2.0 TDI 140 KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Co ile wymieniać filtr paliwa? CFHC 2.0 TDI 140 KM

    Jak było to od razu przepraszam. Jeszcze dobrze nie ogarniam tej nowej szukajki.

    Koledzy, co ile zalecacie wymieniać filtr paliwa? We wszystkich instrukcjach jakie znalazłem producent zaleca co 90 tyś. Trochę za dużo jak dla mnie.

    Spotkałem się z opiniami, że nie którzy radzą wymieniać co 15 tyś, inni co 30 tyś. Tylko, że ja rocznie robię 30 tyś, więc musiałbym to robić bardzo często a wymiana nie jest łatwa, bo odpowietrzać trzeba VCDSem i dodatkowo Mann-Filer kosztuje 122 zł.
    Czy zatem wymiana, co 45 tyś będzie ok? Co o tym sądzicie? Tankuje tylko na Orlenie i BP - bez wyjątków.

    Ps. Na obecnym filtrze mam przelatane 35 tyś i jak było -17 stopni to odpalił na dotyk. Aż się zdziwiłem, bo słyszałem, że zapchany filtr też się przyczynia do problemów z odpalaniem na dużym mrozie.


  • #2
    Swoim klientom wymieniam zawsze z wymianą oleju czyli rok lub 15 tysięcy. Nie jest drogi więc warto go wymieniać za każdym razem.

    Komentarz


    • #3
      Co roku przed zimą. To common rail a nie pompowtrysk, nie lubi syfu z ropy. Wymieniałem już wtryski w CFHC więc wolę wydać na filtr.

      Komentarz


      • #4
        Ale jakie odpowietrzanie Vcdsem, odkręcasz pokrywę filtra 5 śrubek , wyciągasz wkład i wkładasz nowy, zmieniasz uszczelkę i dokręcasz. Odpalasz i jedziesz , nie wiem czy sam to robisz,czy mechanik ci to robi, ale jak ci mówi ,że odpowietrza to ty odpowietrz mechanika

        Komentarz


        • #5
          Wymieniasz filtr, zalewasz do pełna ropą. Zamykasz filtr dokładnie dokreć wszystkie śruby. Po odpaleniu lekko przytrzymaj gaz i po kłopocie

          Komentarz


          • #6
            Skoro serwis zaleca wymianę co 90 tyś (trochę za dużo) to dla spokoju bym wymieniał w twoim przypadku co 50- 60tyś.km. Panowie nie dajmy się zwariować i wymieniać filtry paliwa co 15tyś km.
            Ważne tankować auto na dobrych stacjach i kupować markowe filtry. Mann i Knecht do twojego auta w hurtowni po rabatach idzie dostać za ok 85zł.
            P.s jak ktoś ma nowoczesnego diesla a tankuje na najtańszych stacjach gdzie może być paliwo nie wiadomego pochodzenia to i wymiana filtra co 15tyś mu nie pomoże.

            Komentarz


            • #7
              ja wymieniam co drugą wymianę oleju czyli co 30 tys. co prawda dla mnie to co dwa lata.

              dobrze chłopaki piszą, wystarczy nie zapowietrzyć obudowy filtra i napełnić ją do mniej więcej połowy przed wsadzeniem nowego filtra
              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
              poprzednie modele:
              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

              Komentarz


              • #8
                Max co 30 kkm, takie zalecenie z tego co pamiętam dał Bosch dla VAG-a. Przy zawalony filtrze pompa wysokiego ciśnienia może zacząć srać opiłkami metalu.

                Komentarz


                • #9
                  Dzięki za wszystkie komentarze.
                  Co do tego, że można bez VCDSa to wiem, ale ja jestem z tych, co robią tak jak jest w instrukcji (czyt. ElsaWin). Nie chce ryzykować zapowietrzenia i zresztą po to kupiłem VCDSa.
                  Raczej skłaniam się do wymiany co 40 tyś. Chyba, że mnie coś najdzie to wymienię wcześniej i dam znać, czy był w nim syf.

                  Komentarz


                  • #10
                    Niech każdy wymienia wtedy kiedy chce. Proponuję jednak robić to przy każdej wymianie oleju, ewentualnie co drugą.
                    www.k-mot.pl
                    Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                    Autoholowanie.
                    Robert Kulma

                    Komentarz


                    • #11
                      Wg producenta oryginału (UFI) filtr powinien wytrzymać 90 kkm. W mojej ocenie to zdecydowanie za dużo. Wymieniałem ostatnio po 60 kkm przebiegu i to też za dużo; filtr był czarny a na dnie obudowy filtra pływało sporo śmieci. Myślę, że optymalny interwał wymiany filtra to 30 kkm.
                      Dostawy produktów UFI Filters do czołowych producentów pojazdów na pierwszy montaż stale rosną.
                      Antyfotoradar Valentine1
                      Harry II Classic+Sirio ML145

                      Komentarz


                      • #12
                        Ja miałem okazje wymieniać już dwa razy filtr paliwa, bo w 1.6 TDI trzeba z tym uważać. Na pierwszym filtrze zrobiłem 13,5 tyś. km i po demontażu był czarny, tzn, dość mocno zasyfiony, tak że chyba pozostanę przy wymianie co 15 tyś. km.

                        Komentarz


                        • #13
                          Tym co chca wymieniać filtr co 30 tysięcy radze po 15 tysiącach zobaczyc jak wygląda filtr i co mieści się w obudowie filtra.

                          Komentarz


                          • #14
                            Mój filtr paliwa równo po 30 tyś. Nowy jest suchy więc jest trochę bardziej jaśniejszy niż powinien fp1.jpgfp2.jpg

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez vaz Zobacz wpis
                              Wg producenta oryginału (UFI) filtr powinien wytrzymać 90 kkm. W mojej ocenie to zdecydowanie za dużo. Wymieniałem ostatnio po 60 kkm przebiegu i to też za dużo; filtr był czarny a na dnie obudowy filtra pływało sporo śmieci. Myślę, że optymalny interwał wymiany filtra to 30 kkm.
                              w pełni się z kolegą zgadzam. Jestem też po swojej drugiej wymianie i wymieniłem po 60 kkm (pierwsza była przy 31 kkm po kupnie) a przy mojej jeździe to 6 latek. Widok filtra po wyjęciu z obudowy niemal mnie powalił. Wkład cały czarny jakbym jeździł na smole. Teraz wymiana na pewno będzie co najwyżej po 40 kkm. Dodam, że pomimo takiego wyglądu sprawność auta była bez zarzutu. Jak mi się uda wrzucę fotę.
                              You do not have permission to view this gallery.
                              This gallery has 1 photos.

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez ver8 Zobacz wpis
                                Koledzy, co ile zalecacie wymieniać filtr paliwa? We wszystkich instrukcjach jakie znalazłem producent zaleca co 90 tyś. Trochę za dużo jak dla mnie.

                                W 1.9TDI BXE wymieniałem chyba co 60 tyś i wyglądał jak u Ciebie. W OIII jeszcze nie wymieniałem. Co 15kkm to chyba za często, chyba że kupujemy paliwo "okazyjne".
                                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez andrzej1962 Zobacz wpis
                                  Widok filtra po wyjęciu z obudowy niemal mnie powalił.
                                  Czemu, po wyglądzie widać, że czyści paliwo.
                                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    nigdy nie kupowałem i ni kupię paliwa "okazyjnego" bo wg powiedzenia co tanie to drogie. Kupisz okazyjne, przyoszczędzisz a później trzeb będzie silnik robić.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Wymieniłem dzisiaj filtr paliwa po 30 kkm, wylałem resztkę ON (bardziej szlamu)z obudowy filtra. ON kupowany właściwie na jednej markowej stacji benzynowej w Krakowie. W tej sytuacji albo zmieniam stację albo wymieniam filtr paliwa co 15 kkm. Ten na zdjęciu to Mann-Hummel, wymieniłem na oryginał UFI.
                                      Załączone pliki
                                      Antyfotoradar Valentine1
                                      Harry II Classic+Sirio ML145

                                      Komentarz

                                      POWRÓT NA GÓRĘ
                                      Pracuję...
                                      X