Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1.6 BSE Odma - konstrukcja.

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 1.6 BSE Odma - konstrukcja.

    Witam,

    Nie rozumiem do końca konstrukcji odmy w silniku 1.6 BSE.

    W starszym BGU był przewód doprowadzający powietrze od filtra do króćca przy szyjce wlewu oleju i ten przewód doprowadzał świerze powietrze do odpowietrzania skrzyni korbowej. Od szyjki wlewu oleju odchodził drugi króciec i bardzo krótkim przewodem zanieczyszczenia były kierowane do dolotu tuż przed przepustnicę.

    W BSE nie widzę tego przewodu doprowadzającego świeże powietrze. Gdzie on jest schowany? Widzę jedynie przewód odprowadzający opary do dolotu - krótką rurkę między szyjką wlewu oleju a przepustnicą.

    Poza tym w okolicy początku kolektora dolotowego a za przepustnicą jest coś co przypomina małą okrągłą płaską puszkę, która w każdym używanym silniku jest zaolejona. Nie jest to jakiś element związany z układem przewietrzania skrzyni korbowej?

    Na załączonym obrazku czerwoną strzałką zaznaczyłem przewód odprowadzający zanieczyszczenia do dolotu a żółtą tajemniczy zaolejony dysk.

    Wszystko działa, tylko zgłębiam silnik

    Pozdrawiam
    Załączone pliki

  • #2
    Odgrzewać temat. Od dłuższego czasu tez sie nad tym zastanawiam. Etka podaje ze od dołu silnika idzie odpowietrzania w tym silniku a u mnie tez tego nie ma. I ten dekielek zaznaczony na żółto jak kupiłem auto tez był przytoczony olejem. Ktoś moze trochę rozjaśnić temac co to jest i za co odpowiedz? No i jak jest zbudowana odma w naszych silnikach?

    Komentarz


    • #3
      Ten dekielek zaznaczony na żółto też mnie ciekawi i jak powiedziałeś często jest zaolejony- gdy szukałem samochodu to oglądajęc pewien BSE zwrócił moją uwagę bo był pokryty olejem, ale wtedy nie znalazłem na szybko odpowiedzi co to jest ;/

      Komentarz


      • #4
        U mnie przebieg 51000km. Silnik w dobrym stanie i to "okrągłe" też jest zaolejone... HGW dlaczego...
        Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
        http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
        Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

        Komentarz


        • #5
          To jest zawor bezpieczenstwa cisnienia w skrzyni korbowej....co ciekawe w BGU wystepuje do niego zestaw naprawczy w BSE tego nie ma ...czyli jak jakies klopoty to trzeba caly dolot wymieniac...
          to tlumaczy zaolejenie tego miejsca
          kwestia czy w tych samochodach to jakis problem ( w oplach z turbinach wystepuja z tym problemy i tedy tez powietrze zasysane jest do skrzyni korbowej i sprawdza sie to pianka do golenia)

          Komentarz


          • #6
            Czyli to zaznaczone żółto strzałką to odpowietrzania skrzyni korbowej a to czerwona odpowietrzania części zawodowej? Czy jak. W tym bse ta odma jakos dziwnie jest zbudowana. Dopytuje bo kolega w innym wątku niedawno pisał o dużym spalaniu oleju i po wizycie mechanik wskazał na nieprawidłowość odmy ze olej dostaje sie przez odme do dolotu i jest spalany.
            u mnie delikatnie tez przypala olej na trasach wiec z ciekawości bym sobie sprawdził dla spokojności.

            Komentarz


            • #7
              te czerwone to odma...i fizycznie powietrze i olej tamtedy powinien wpadac do przepustnicy (wytwarza podcisnienie w komorze) ..to kawalek gumowego weza (uwaga do 02 trzeba kupowac ten z O1 bo w O2 wystepuje razem z ta rura plastikowa od filtra powietrza.

              Moze to wlasnie ten element z zolta strzalka pelni funkcje zaworu bezpieczenstwa jak i wpuszcza (powyzej jakies wartosci podcisnienia) powietrze do komory korbowej

              wracajac z roboty przy odpalonym silniku mokrym palcem trzeba pomacac czy cos tam zasysa.

              Jak jest uwalony to przez ten waz wysysa powietrze a jak trawiony wlot powietrza to powietrze sie dostaje i zaczyna wiecej zasysac (wtedy zawalona olejem powinna byc przepustnica).

              nasze silniki biora olej powyzej 4000 obrotow..ale czy to napierscieniach czy tedy to nie wiem

              Panowie ja nie stwierdzam tylko podsuwam teorie,

              Komentarz


              • #8
                a nie jest to czasem zawór recyrkulacji spalin?

                Komentarz


                • #9
                  Czesc,


                  21 Zawór, system zasysania powietrza wtórnego (co to robi nie wiem) 25 Zawór wentylujący, zbiornik paliwa (to do jazdy na oprach chyba opcja dla oszczednych )

                  aaa.png
                  Odma to tez pozycja 18 i 20....nadmiar oleju powinien zostac w korku...to co przeleci trafia na przepustnicebbb.png

                  Komentarz


                  • #10
                    Zawór wentylujący zbiornik ma zapewne wysysać opary paliwa z baku, aby nie było czuć paliwa gdy się odkręci korek paliwa- opary benzyny wybuchają

                    Komentarz


                    • #11
                      Tyle ze u mnie w bse tej rurki nr 18 nie ma i w tym sęk ze bygkada to inaczej niż w etce z rysunku jest to logiczne waż idzie z dołu i odpowietrzania skrzynie korbowa na dole a u mnie węża brak. Ciekawe moze jakiś kanał w silniku spełnia ta role

                      Komentarz


                      • #12
                        No ja też mam tak samo jak ty... tylko jedna rura od korka wlewu i tej 18 też brak....ten zawór 21 zasysania powietrza wtórnego to do sterowania podciśnieniem łopatek w dolocie....kolejne pytanie czy BSE ma w ogóle EGR jak ma BGU do BSE tego nie widze

                        ten dziurki na zółto ani nic nie zasysają ani nic nie wydmuchują (na wolnych obrotach)

                        a i u mnie nie był pokryty olejem

                        Komentarz


                        • #13
                          Egr to chyba po prawej od korka oleju trochę w głębi! To cos okrągłe takie złotawe!

                          Komentarz


                          • #14
                            To co jest na zdjęciu to zawór nadciśnieniowy kolektora dolotowego . Taki bezpiecznik . Przy nagłym wzroście ciśnienia ma się otworzyć aby nie uszkodziło kolektora . Układ odmy jest jak widzę taki sam jak w starym BFQ .

                            Komentarz


                            • #15
                              Czyli jak zaolejony to z odmy przechodzi tam duzo oleju...to moze byc jedna z przyczyn brania oleju. (ale jak bierze duzo to i tak pierwsze sie kompresje sprawdza)

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez smajler Zobacz posta
                                gdy szukałem samochodu to oglądajęc pewien BSE zwrócił moją uwagę bo był pokryty olejem
                                A pokaż mi BSE które tego nie ma. Mi oleju nie ubywa a też mam zaolejone. To chyba taka przypadłość tego silnika.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Moj nie ma, ale tu chodzi o to jak ta odma tutaj dziala...jak te podcisnienie w komorze korbowej jest wytwarzane...W ETCE jest dodatkowy przewod gumowy 18, 20 ...ale w rzeczywistosci go nie ma (przynajmniej nie wchodzi do kolnierza przy korkru wlawu oleju)....czy w BSE sa jeszcze jakies inne przewody gdzie wytwarzane jest podcisnienie tego wlasnie nie wiem.

                                  Ten zawor bezpieczenstwa to chroni dolot (a nie skrzynie korbowa w ktorej ma byc podcisnienie) ...ale poza zaolejem nie wydaje zrodlem problemow /drogich napraw jak w innych samochodach (np opel 1,4, 1.6 Turbo).

                                  Komentarz

                                  Pracuję...
                                  X