Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

2.0 i 1.6 TDI długość okresu niezawodności wtryskiwaczy common rail

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 2.0 i 1.6 TDI długość okresu niezawodności wtryskiwaczy common rail

    Pamiętam jak parę lat temu praktycznie każda gazeta motoryzacyjna, blog itd itp straszyli że wtryski w 2.0 i 1.6 TDI nie pociągną dłużej niż 150 tys.km. i wymiana. Jak to u was wygląda? Robił ktoś z was już wymiany wtrysków CR? Ile macie przelotu w swoich 2.0 i 1.6 TDI CR? Osobiście mam 130 tys.km i silnik pracuje wzorowo. Znam też kilka innych aut które mają ponad 200 tys.km a nawet jednego Passata B7 z przelotem prawie 320 tys.km i wszystko ma wtryskiwacze na jakich wyjechało z fabryki.

    Wychodzi że znowu dziennikarze i blogerzy straszyli bez powodu
    Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
    Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

  • #2
    u mnie 178000 i na razie ok
    Z tego co pamiętam to himi wymieniał
    Dawid
    czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

    Komentarz


    • #3
      Ja miałem fakap 160.000 około. Na wakacjach zaczął się stuk z rana. diagnostyka - dwa wtryski nie trzymały parametrów. Lały, jeden mocniej niż inne. Zdecydowałem, że skoro auto dużo jeździ to nie będę się bawił w półśrodki. Mogłem dalej jeździć, ale wymieniłem cały komplet. Koszt około 5 tysi. Niedawno diagnozowałem koledze wtryski przy 175.000 km. Identyczne objawy, udało nam się ogarnąć cały temat w .4.000 złotych. Odpadła mu droga diagnostyka w Bosch, ja mu zrobiłem. Dorwaliśmy nowe ori wtryski za 800 zł i mechanika, który wymienił je za 500 zł. W Bosch Gładysek Krk kasują niemal równowartość wtrysków za czynności: diagnostyka, montaż, demontaż, uszczelki, pierdoły. Dodam raz jeszcze - pewnie wiele osób jeździ na lejących wtryskach CR i ignoruje np poranne szarpanie w zimne dni. Podejrzewam, że na swoich jeżdziłbym do dzisiaj być może Mam 180.000 na dziś.

      Co do 1,6 TDI, w Fabii do 135.000 km nie działo się nic. Zmieniła właściciela więc nie wiem jak jest obecnie.
      Ostatnio edytowany przez himi; 31983.

      Komentarz


      • #4
        Za to te cale 1.6TDI CR maja co jakis czas taka faze, ze zaczynaja dziwnie klepac, jakby kat wtrysku byl mocno przestawiony. I to w dwoch roznych autach zaobserwowalem, z tym ze jedno mialo 50kkm, a drugie pod 200kkm i w obu ten motyw byl od nowosci.
        Spritmonitor.de

        Komentarz


        • #5
          1,6 TDI to w ogóle się tłucze jakby mu ktoś nasypał śrubek do cylindrów... ale tam jest system wtryskowy Simens-Continental
          Co do systemu Bosch-a to przed Octą upalałem Fiat-a Marea 1,9JTD i przy przebiegu ok. 200tyś w temp. poniżej -10C trzeba było dłużej kręcić rozrusznikiem niż zwykle...ostatni okazało się, że mój kumpel ex mechanik kupił okazyjnie moją ex Maryśkę po kolejnych dwóch właścicielach z przebiegiem 240tyś...problemy: znikający olej z miski na odcinku 15km (nieprawidłowy uszczelniacz wału) i problemy z odpaleniem , a poniżej 0C auto w ogóle nie odpala... po wykluczeniu świec żarowych i przekaźnika, okazało się że problem tkwi z jednym z wtryskiwaczy który leje... diagnostyka, czyszczenie ultradźwiękiem, wymiana jakieś kulki 300zł i auto jeździ jak nowe...


          Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
          CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpis
            Za to te cale 1.6TDI CR maja co jakis czas taka faze, ze zaczynaja dziwnie klepac, jakby kat wtrysku byl mocno przestawiony. I to w dwoch roznych autach zaobserwowalem, z tym ze jedno mialo 50kkm, a drugie pod 200kkm i w obu ten motyw byl od nowosci.
            To jest racja, potwierdzam. Sam to też obserwowałem. Ogólnie dźwięk 1.6 nie jest przyjemny
            Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
            Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

            Komentarz


            • #7
              nie mam pojęcia o co chodzi z tym dźwiękiem, nic takiego nie zaobserwowałem/usłyszałem, może dlatego że to mój pierwszy diesel przebieg 206 000 i stale go powiększamy

              Komentarz


              • #8
                U mnie tez spokój,ale dopiero 90kkm
                Kondziu

                OCP

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez bazyl27 Zobacz wpis
                  nie mam pojęcia o co chodzi z tym dźwiękiem, nic takiego nie zaobserwowałem/usłyszałem
                  ani ja
                  Zamieszczone przez lu5asz Zobacz wpis
                  U mnie tez spokój,ale dopiero 90kkm
                  to jakiś świeżak
                  Dawid
                  czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

                  Komentarz


                  • #10
                    2011r
                    Kondziu

                    OCP

                    Komentarz


                    • #11
                      ja też 2011

                      Komentarz


                      • #12
                        i ja też 2011r.,ale 182tys
                        Dawid
                        czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

                        Komentarz


                        • #13
                          U mnie jeden wtryskiwacz zaczął stukać przy około 150 kkm, reszta była w idealnym stanie więc wymieniałem jedną sztukę i silniczek gra i tańczy.

                          też 2011 :P

                          Komentarz


                          • #14
                            Ile Cie kosztowała ta przyjemność ?
                            Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
                            Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

                            Komentarz


                            • #15
                              Niecałe 900 zł w tym nowy wtryskiwacz, podkładki pod wtryski (aby wyjąć uszkodzony wtrysk trzeba wyciągnąć również sąsiada), śruba do przykręcenia jarzma, browarek. Operację przeprowadzałem sam. Do testu przelewowego użyłem 4 podwieszonych strzykawek z wężykami, uszkodzony wtrysk dawał ostro w przelew.

                              Komentarz


                              • #16
                                U siebie test przelewowy planuje zrobić w okolicach 150 tys.km. Jak narazie nie ma żadnych niepokojących sygnałów. Dobrze że można to w miarę prosto sprawdzić
                                Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
                                Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

                                Komentarz


                                • #17
                                  W CR sprawdza się to na kompie. Na zimno i na ciepło. Rurki zbędne.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    1.6 CR tak mają widocznie konkurencyjny HDI też nie ma zbyt wysokiej kultury pracy, tak samo jak TDI, szczególnie jak przekroczy 200 tkm. Też lubi nim rzucać czasem sobie ot tak, ale wtryski narazie chyba nie leją - przynajmniej na zewnątrz nie widać (a to przypadłość tych silników - padające blaszki pod wtryskami). Mam czasami wrażenie, że ciszej chwilami pracował TDI PD w SI, może to błędne odczucie.... Zresztą mój 2.0 HDI jak się go przyciśnie też trochę "prosiakuje" ale jednak jest chyba ciut ciszej i nim nie rzuca.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Wiem że można na kompie ale manualnymi metodami też warto zweryfikować zwłaszcza że to jest akurat dość proste
                                      Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
                                      Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Ja wymieniłem komplet przy przebiegu około 150 tyś (nieco ponad). bo zaczęły świrować, szczególnie na zimno (raz jeszcze dzięki himi za zdalną, ale skuteczną diagnozę). Koszt poniesiony za komplet czterech to 2600 zł i jakieś 45 minut roboty samemu (wymontowanie starych, zamontowanie nowych i zakodowanie przez VCDSa).

                                        PS. Ja kupowałem od tej firmy: Link
                                        Po roku jeżdżenia na nich mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że jestem zadowolony.
                                        Ostatnio edytowany przez Dwarf; 39247.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez Dwarf Zobacz wpis
                                          Ja wymieniłem komplet przy przebiegu około 150 tyś (nieco ponad). bo zaczęły świrować, szczególnie na zimno .
                                          Rozumiem że stukało co nie ?
                                          Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
                                          Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Stuka, szarpie aż do uzyskania temperatury przez silnik. Z czasem już nie pomaga nawet temperatura, a lejący wtrysk wypalania gniazda zaworowe. Można tak rzecz jasna jeździć, wielu jeździ, aż nie padnie.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Lejąy wtrysk rozwala tłoki bo bijąc punktowo wypala w nich dziury albo powoduje pęknięcie. Gniazd zaworowych nie wypala, gniazda zaworowe dostają gdy silnik spała olej.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Masz rację.
                                                Ostatnio edytowany przez himi; 31983.

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez himi Zobacz wpis
                                                  Stuka, szarpie aż do uzyskania temperatury przez silnik. Z czasem już nie pomaga nawet temperatura, a lejący wtrysk wypalania gniazda zaworowe. Można tak rzecz jasna jeździć, wielu jeździ, aż nie padnie.
                                                  Wiem himi jak to wygląda bo widziałem takie silniki z wysypanymi wtryskami ale jak dotąd w innych markach niż VAG.

                                                  Kuzynowi jak w E46 sie wysypały wtryski to silnik chodził jak stara młockarnia
                                                  Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
                                                  Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X