Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

2.0 i 1.6 TDI długość okresu niezawodności wtryskiwaczy common rail

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #76
    xtremesystems - chętnie bym "pomógł" ale jak dla mnie to "inna bajka" nic prawie nie kumam z tego Twojego badania silnika (jak robiłeś badanie to mechanik nie powiedział Tobie co i jak?)... natomiast napiszę co było u mnie

    W związku ze zbliżającym się powoli sezonem urlopowym i wyjazdem do Włoch chciałem mieć święty spokój i pojechałem sprawdzić silnik i stan wtrysków do znajomego "specjalisty od silników VW z serwisu Boscha".
    Całość została sprawdzona dwoma programami Bosch "coś" tam i VAG... Błędów nie było żadnych. Wszystkie wtryski okazały się być w bardzo dobrym stanie (mam przebieg 110 tys km) , jak stwierdził "fachowiec" wręcz idealnym. Każdy z trzech wtrysków pokazał parametr -0,3 a jeden -0,4 ...problem z wtryskami mógłby wystąpić gdyby parametr wynosił -1 (czy też +1) soryyy ale jestem laikiem w tych sprawach stąd mało fachowy opis. Sprawdziliśmy dawki paliwa oraz jakość paliwa - paliwo złe parametr 4 ... najlepsza jakość paliwa parametr 1 - mój parametr wynosił 1
    Wyprogramowany został EGR oraz "oszukany" przepływomierz (zmienione napięcie podane do kompa inne napięcie z "czegoś tam" , jak twierdzi "fachowiec" taki przepływomierz wytrzyma 500 tys km...) - soryyy za mało fachowy opsi ale ja mniej więcej rozumiałem z tego co do mnie mówił "fachowiec" tyle ile on jak zacząłem rozmawiać z nim o olejach
    DPF - zapełnienie 15 gram - jak stwierdził mechanik ... "możesz robić co chcesz ale i tak przy 160-180 tys km przyjedziesz do mnie by DPF wywalić"
    No i sprawa najważniejsza zmiana softu ... po pozytywnej weryfikacji wtrysków i stanu silnika został wgrany nowy soft z optymalizacją spalania, podniesieniem mocy i momentu obrotowego. Na hamowni miałem 138 KM. Jak narazie wychodzą tylko same +
    ... najlepsze, że dziś odezwał się do mnie VW w sprawie akcji serwisowej 23R7 dotyczącej optymalizacji spalin - podziękowałem za "nowego softa" i zaznaczyłem, że czekam na inne propozycje i rozwiązanie tej sprawy przez VW.
    Podsumowując 110 tys km i mam wtryski nadal w bardzo dobrym stanie.
    Ostatnio edytowany przez PAOLO ESCO; 5404.
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz


    • #77
      takie jak piszesz sprawdzenie wtryskow to i ja mam dobre bo spradzam sam. to co wkleilem to wtryski badane na stole. pod obciazenie,. to ze korety na biegu jałowym sa ok to jeszcze nie swiadczy o wtryskach

      btw jaki to specjalista?
      Ostatnio edytowany przez xtremesystems; 13725.

      Komentarz


      • #78
        podłączając się do tematu bo z tego wynika że zaczynam też mieć problemy objaw ujawnia się tylko na zimnym silniku delikatne drgania z tego co wiem po diagnozie od mechanika jakiś wtrysk leje.Pytanie gdzie ty wtrysków szukać w miarę z pewnego źródła i pytanie czy robić to już czy można jeszcze poczekać ??

        Komentarz


        • #79
          diagnostyka wykazała że wszystkie wtryski na zimnym motorze mają około 0,7 0,8

          Komentarz


          • #80
            To jeszcze nie ma dramatu jak 0,7 - 0,8
            Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
            Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

            Komentarz


            • #81
              A kiedy jest ??

              Komentarz


              • #82
                przy odbiorze powiedzieli ze wtryski sa ok

                Komentarz


                • #83
                  no własnie powiedzieli że są wysoko można powiedzieć że w górze specyfikacji żeby być pewnym trzeba by było zdemontować dać na stóprobiorczy i sprawdzić czy leją z diagnozy kompem wychodzi że jest dosyć wysoko 0,7 0,8 ale nie uśmiecha mi się wymieniać wtrysków za 4 tyś

                  Komentarz


                  • #84
                    dzisiaj swoje sprawdzałem na zimnym i jest bardzo dobrze:

                    IDE00365 Injection amount deviation cylinder 1 0.06 mg/stroke
                    IDE00366 Injection amount deviation cylinder 2 0.12 mg/stroke
                    IDE00367 Injection amount deviation cylinder 3 -0.40 mg/stroke
                    IDE00368 Injection amount deviation cylinder 4 0.23 mg/stroke

                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                    poprzednie modele:
                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                    Komentarz


                    • #85
                      Dodam taki wątek. w O2FL 2012 150k km 2.0 CFHC
                      Przyjechał Pan z problemem szarpania. Zostało mu wymienione koło dwumasowe na ten problem - szarpanie nie ustało

                      pierwsza diagoza na ciepłym:
                      IDE00365 Injection amount deviation cylinder 1 0.19 mg/stroke
                      IDE00366 Injection amount deviation cylinder 2 0.59 mg/stroke
                      IDE00367 Injection amount deviation cylinder 3 0.36 mg/stroke
                      IDE00368 Injection amount deviation cylinder 4 -1.21mg/stroke


                      diagnoza na zimnym:
                      IDE00365 Injection amount deviation cylinder 1 0.22 mg/stroke
                      IDE00366 Injection amount deviation cylinder 2 1.29 mg/stroke
                      IDE00367 Injection amount deviation cylinder 3 0.39 mg/stroke
                      IDE00368 Injection amount deviation cylinder 4 -1.88 mg/stroke


                      poszły do wymiany 3 wtryski cylinder 2,3,4 (dwa lały, jeden jako tako ale przelew miał na granicy)

                      wymienione bez adaptacji kodów korekcyjnych:
                      IDE00365 Injection amount deviation cylinder 1 0.67 mg/stroke
                      IDE00366 Injection amount deviation cylinder 2 -0.67 mg/stroke
                      IDE00367 Injection amount deviation cylinder 3 0.86 mg/stroke
                      IDE00368 Injection amount deviation cylinder 4 0.28 mg/stroke


                      diagnoza po adaptacji kodów wtryskiwaczy:
                      IDE00365 Injection amount deviation cylinder 1 0.10 mg/stroke
                      IDE00366 Injection amount deviation cylinder 2 -0.36 mg/stroke
                      IDE00367 Injection amount deviation cylinder 3 0.58 mg/stroke
                      IDE00368 Injection amount deviation cylinder 4 -0.12 mg/stroke


                      na 3 cylindrze siedzi ten nie wymianiany wtrysk
                      wtryski są u nas w autach w wersji jeszcze nie regenerowalnej, więc koszt po 700 za sztukę nówkę

                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                      poprzednie modele:
                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                      Komentarz


                      • #86
                        U ojca w tym samym silniku zaczęły dawać pierwsze objawy po 95 km ,a ostatecznie padły po 110, auto tankowane na dobrych stacjach,ja jako pedant wymieniałem mu filtr mimo zalecanych co najmniej 60 po 30 km,więc nie ma reguły te nowe wtryski są tak wysilane przenoszą tak potężne ciśnienia,że mimo precyzji wykonania nie wytrzymują za dużych przebiegów

                        Komentarz


                        • #87
                          dokładnie tak, konsultacje i konkretne odpowiedzi wskazane zadariusz1

                          w filtrze paliwa też zero opiłek, także patrz j.w.
                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                          poprzednie modele:
                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                          Komentarz


                          • #88
                            wystarczy raz, nie wiemy kiedy, nalać syfu i będzie zonk
                            50/50
                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                            poprzednie modele:
                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                            Komentarz


                            • #89
                              Próbował ktoś w tych waszych CRach preparatu Forte diesel injector treatment lub Forte Advanced diesel fuel conditioner.
                              Ja do swojego PD leje od 2 lat i polecam.W silnikach przy których zajmuję się służbowo (volvo,iveco doosan) niejednego "trupa" ruszyłem bez wymiany wtrysków czy pompy.
                              Koszty na pewno dużo mniejsze.
                              Była O1 1,9 136/307 z 2002r Czarna perła w kombi http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...a67-t2540.html
                              Jest O2fl beż cappucino elegance http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...ela-t9846.html
                              Wersja na lato - SUZUKI Intruder

                              Komentarz


                              • #90
                                ja lałem LM System Reiniger i LM Diesel Spulung. Oba dobre, też ładnie oczyszczają. Ostatnio testuje tani odpowiednik K2 diesel injector cleaner.
                                Generalnie działa to, jak wtryskiwacz zasyfiony, to coś pomoże mniej lub bardziej, ale jak już przelewa, to nic nie pomoże, tylko wymiana. Najlepiej po zastosowaniu dodatku, po jakimś czasie zrobić test przelewowy i sprawdzić poprostu.

                                Komentarz


                                • #91
                                  niedziela67 A znasz jakieś "ozdrowienia" już lejących wtrysków po środkach Forte? Czy to jest tak jak kolega wyżej pisze że jak leje to pozamiatane...

                                  Komentarz


                                  • #92
                                    Stosować "prewencyjnie" dodatki oczywiście można...czy pomogą - sprawa dyskusyjna. Nie mniej jednak mi "wywalił pierwszy wtryskiwacz" przy +- 120 tys km - akurat wracałem z Włoch i na przełęczy Brenner silnik wszedł w tryb serwisowy i zaczął się "telepać". Zjazd na parking, maska w górę...odczekałem 15 minut. ... uruchomiłem silnik i gaz w podłogę - działa bez większego problemu (lekko przymulał) ale nie wpadał w tryb serwisowy ponownie. Dojechałem do Czech, spanie odpalenie rano po wyjściu z hotelu bez problemu. Powrót do Kraju też bez problemu. Pojechałem do kumatych chłopaków, którzy pracowali kiedyś w ASO VW - podpięcie pod kompa - diagnoza błąd pierwszego wtryskiwacza. Zamówiony nowy wtrysk, koszt z wymianą 800 zł. Czas wymiany 5 minut ... auto pali i jeździ jak nowe. Już odłożyłem następne 800 zł na kolejny wtryskiwacz - pojadę przed wakacjami na "konsultacje" do chłopaków jak któryś wtrysk będzie miał słabe parametry to wymieniam nie czekając na "tryb serwisowy" ...aha moje wtryski jak powiedział mechanik są poprawione "po lifcie" niby lepsze ale...jak powiedział i tak nikt nigdy nie wie kiedy padną
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz


                                    • #93
                                      Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpis
                                      niedziela67 A znasz jakieś "ozdrowienia" już lejących wtrysków po środkach Forte? Czy to jest tak jak kolega wyżej pisze że jak leje to pozamiatane...
                                      Leją bo używane bio dodatki w paliwach obklejają układ a przez to nie ma właściwego ciśnienia.
                                      Była O1 1,9 136/307 z 2002r Czarna perła w kombi http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...a67-t2540.html
                                      Jest O2fl beż cappucino elegance http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...ela-t9846.html
                                      Wersja na lato - SUZUKI Intruder

                                      Komentarz


                                      • #94
                                        Hmm... Ja byłem przekonany że wtryski leją przez mechaniczne uszkodzenia które wynikły z zanieczyszczenia wtryskiwacza...
                                        Ale jeżeli tak jest jak piszesz, znaczy że wtryski da się "naprawić" stosując wystarczająco silny środek?

                                        Komentarz


                                        • #95
                                          Bio dodatki rozpuszczają syf, a nie obklejają układ. A wtryskiwacze leją ponieważ zużywają się mechanicznie

                                          Komentarz


                                          • #96
                                            Niestety nadejszła wiekopomna chwila, pytanie jakie kupić bo jest tego od groma, nowe, używane ??? Screenshot_2018-04-08-15-27-11-646_com.android.chrome.pngScreenshot_2018-04-08-15-27-17-751_org.prowl.torque.png

                                            Komentarz


                                            • #97
                                              Nie ryzykowałbym używek
                                              Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
                                              Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

                                              Komentarz


                                              • #98
                                                Używki strata kasy, kupujesz nowe i śmigasz

                                                Komentarz


                                                • #99
                                                  A czy orientujecie się może czy regenerują już te wtryskiwacze ??? na necie dużo sprzecznych informacji

                                                  Komentarz


                                                  • Witam.

                                                    Słuchajcie mam pytanie. Planuję zrobić test przelewowy u siebie. Mam podejrzenia, że któryś z wtrysków mówi już papa. I teraz pytania:
                                                    1) jaka powinna być max różnica na przelewach pomiędzy wtryskami ?
                                                    2) jak długo wykonywać test ?

                                                    I dodatkowo, czy VCDS 11.6 można zakodować wtryski ?

                                                    Pozdrawiam
                                                    Eryk

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X