Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

O II FL 1,4TSI kilka pytan o rozrzad

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • O II FL 1,4TSI kilka pytan o rozrzad

    Witam,

    moja Octavia jest z rocznika 2011, ma aktualnie 86 tys przebiegu. Kod silnika CAX. Rano przy odpalaniu przez kilka sekund rozrzad juz halasuje. Rozumiem, że to już najwyższy czas na wymianę?

    Kolejne pytanie: wymieniać cały kompletny rozrząd czy jedynie jakieś konkretne elementy? Mowiac o kompletnym mam na mysli koła łancuch, napinacz, slizgi, koła zębate, uszczelki, sruby

    Czy ktoś podpowie jakieś numery seryjne, ewentualnie linki gdzie kupić rozrząd w dobrej cenie, jednak taki który nie rozpadnie mi się po 30 tys km?
    Moj mechanik wycenił mi komplet, nie wiem jakiego producenta, na okolo 1000 zl. Na allegro widzę dużo tańsze zestawy, nawet za mniej niż połowa tego proponowanego przez niego, jednak nie mam pewności, że to faktycznie cały komplet i czy jest coś wart

    Z gory dzięki za pomoc!
    Ostatnio edytowany przez farow; 43382.

  • #2
    Tutaj temat jest wyczerpany.

    Problem z rozrządem 1.4 tsi - Octavia Club Polska



    Ale w skrócie: jakiś czas temu VW wprowadził zestaw naprawczy do rozrządu w CAXA. Zestaw jest kompletny i kosztuje jakieś 800zł.. Wcześniej poskładanie całego zestawu kosztowało powyżej 3000zł. Jedziesz do ASO podajesz VIN i prosisz o zestaw naprawczy rozrządu. Robocizna według uznania. Jeżeli chodzi o zamienniki to czytając wątek z linku powyżej doczytasz ,że są z nim problemy,

    Komentarz


    • #3
      Problem jest taki, że po podaniu w serwisie numeru vin Pan stwierdził że do mojego silnika nie ma zestawów naprawczych bo mam inne przełożenia. W zestawach jest 18/19 a ja mam 18/18

      Komentarz


      • #4
        Ktos tu na forum tez mial taki problem, moze sie odezwie. Zestawy naprawcze nie yly wprowadzone do pierwszych CAXA z tego co pamietam.
        Spritmonitor.de

        Komentarz


        • #5
          Z tego co sie dowiedzialem w serwisie, żeby zamienić mój rozrząd na zestaw naprawczy to oprocz zestawu naprawczego musze kupic uszczelke pod pokrywe, żeby nie składać na starej, oraz koło zębate pompy oleju ze śrubą i łańcuch pompy oleju. Koszty - 874 zl zestaw, 84 uszczelka, 105 zł koło ze śrubą i 274 łańcuch pompy.

          Autko jest z połowy 2011 roku, więc to już nie są pierwsze CAXA. No i nie wiem czemu, na obudowie jest u mnie tylko CAX, bez drugiego A. Wszystkie tak maja?

          No i jeszcze jedna sprawa - jezeli u mnie jest zastosowany inny rozrzad, to pytanie czy nie został on w czymś poprawiony, a zakładając zestaw naprawczy nie założe sobie czegoś gorszego niż mam?!
          Ostatnio edytowany przez farow; 43382.

          Komentarz


          • #6
            Nic nie piszesz o oleju, jaki i kiedy wymieniony. Może wystarczy wymienić olej silnikowy i po hałasie. U siebie zauważyłem taką zależność i na razie nie wymieniam rozrządu. Olej wymieniałem miesiąc temu i jest (odpukać) cisza.

            Komentarz


            • #7
              Olej wymieniony na syntetyk 5W 3 miesiące temu. Zrobione na nim jakieś 10 tyś km. Większość długa trasa.

              Komentarz


              • #8
                W linkach filmy: rozruch na zimnym silniku i praca na już rozgrzanym, po okolo 2 minutach. A poniżej zdjęcie oleju po przebiegu około 10 tys km.
                Panowie, martwić się już tym rozrządem czy jeszcze trochę można pojeździć?!
                 

                Komentarz


                • #9
                   

                  Komentarz


                  • #10
                    Praca na ciepłym-normalna.
                    Praca na zimnym-włącza się od razu dogrzewanie katalizatora, podwyższone obroty stopniowo się zmniejszające ok.1min. Dogrzewanie normalne zjawisko w określonym zakresie temp. otoczenia.
                    Do sprawdzenia rozruch na zimno bez włączania się dogrzewania.
                    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                    =================================================

                    Komentarz


                    • #11
                      Moim zdaniem nie ma jeszcze powodów do zmiany rozrządu. Gdyby co to w ASO robocizna + materiały ok. 1900 zł .
                      Mój jeżeli postoi dłużej niż tydzień bez odpalania, potrafi klepać jeszcze głośniej zanim napinacz napnie łańcuch.
                      Zwróć uwagę, że często głośna praca przy rozruchu idzie w parze z procedurą dogrzewania katalizatora ( chwilowe spalanie do 5,5 l/h, nierówna praca silnika, przez około 15-30 sek.).
                      Do tej pory nie rozgryzłem dlaczego raz ta procedura ma miejsce, a raz odpala normalnie ( czasami dopala przy + 30, a czasami startuje bez przy -5 ).
                      Ostatnio edytowany przez bob the builder; 17837.

                      Komentarz


                      • #12
                        Film był nagrywany dziś rano, temp otoczenia około 15 stopni. W nocy mogło być około 10-12. Czy w takiej temperaturze to normalne, że
                        dogrzewa się katalizator? Można to jakoś wyłączyć i nagrać odpalanie bez dogrzewania?

                        Też mi się nie wydaje, żeby rozrząd kwalifikował się już do wymiany, ale nasłuchałem się, że w 1,4 TSI przy 80 tys sie wymienia, bo może przeskoczyć i zmasakrować silnik,
                        a u mnie już 86 tys dochodzi

                        Komentarz


                        • #13
                          farow, zrobisz jak zechcesz. Dla mnie jest w normie Nie słyszę nic niepokojącego. Nadal nie wiem co zalałeś. Bezpośrednio po rozruchu często u mnie chwilowe spalanie wzrasta do prawie 6 l/h - im cieplej tym częściej.

                          Komentarz


                          • #14
                            Olej wlany 5W30 jak dobrze pamietam, zrobione na nim jakies 10 tys, nie jest juz przejrzysy ale jest brazowy, nie czarny. Planuje wymienic po powrocie z wakacji, jak dobije do okolo 15 tys km.
                            Zostawic ten 5W30 czy zmienic na co innego?

                            Komentarz


                            • #15

                              Napiszcie czy też tak macie jak na tym filmiku od kolegi Farow, że po odpaleniu taki jakby gwizd/świst jednostajny jest i wycisza się koło 25 sekundy filmiku ? Co to jest bo też mam to samo ?

                              blade232

                              Komentarz


                              • #16
                                Piszemy o tym powyżej-dogrzewanie katalizatora. Tak jest w tym silniku.
                                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                =================================================

                                Komentarz


                                • #17
                                  Endryu, źle mnie trochę zrozumiałeś, wiem że ta procedura to dogrzewanie katalizatora. Mi chodzi że podczas tej procedury towarzyszy przez 2/3 czasu taki gwizd który zanika jeszcze przy podwyższonych obrotach ale już opadających. Na filmiku to słyszę i tak jest też u mnie i po prostu pytam czy każda caxa ma ten dziwny dźwięk ? Dla mnie to tak jakby gwizd turbo albo jakiegoś łożyska.
                                  blade232

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Jest to dźwięk turbosprężarki - silnik generuje dużo gąrących spalin (wtrysk w fazie wydechu, coś jak dopalanie DPF'a w dieslu) i stąd słychać turbinę, bo ma ją co napędzać. Według mnie to normlany dźwięk w takim wypadku choć mnie to też irytuje. Tak czy inaczej ten typ tak ma

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Dzięki Radekrp90, a czy po nagrzaniu przy ruszaniu jak zwiększają się obroty przez chwilę też słyszysz taki dźwięk ? Na postoju przy dodawaniu gazu tego nie słyszę, tylko przy obciążeniu.
                                      blade232

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Przy przyspieszaniu nic nie słychać, jedynie jak uchylone jest uchylona szyba to wtedy czasami słychać świst turbosprężarki ale to nie zbyt często. Tak to tylko "kosiarkę" słychać

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          farow, napisz zatem po kilku tygodniach od wymiany oleju, czy kultura rozruchu uległa radykalnej poprawie.
                                          Powinieneś wiedzieć jaki olej masz w silniku (lepkość wg SAE, np. 5W30, 0W40 oraz jakiej marki), bo oleje nawet o tej samej lepkości SAE są różnej jakości, i takie same silniki różnie na nich pracują.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zacznę od tego zatez mam 1,4tsi, 2009 rok caxa. Przebieg trochę ponad 112500 i cały czas oryginalny rozrząd. Olej od początku 0w40 zmieniany do ok 15kkm a ostatnie 3lata max co 10kkm (co roku).
                                            Odpalenie silnika odbywa się zazwyczaj dwa razy na dzień (rano do pracy i powrót do domu). Głównie auto jeździ na krótkich dystansach ok 8-15km w mieście.
                                            Jestem właścicielem od nieco ponad 3lat. Jeżeli chodzi o dźwięk w trakcie odpalania silnika to tzw dogrzewanie pojawia się często ale nie zawsze i ten silnik tak ma. Startuje od podwyższonych obrotów, wzrasta spalanie chwilowe a po ok minucie wszystko jest już OK.
                                            Od ponad 3lat jak mam to auto to odgłos łańcucha rozrządu (tzw klepanie o obudowę) usłyszałem może 3-5razy. Jak na razie nie mam zamiaru wymieniać rozrządu choć kilkanaście dni temu rozeznalem się w temacie kosztów.
                                            I tak: nowy i oryginalny zestaw na allegro wraz z wariatorem, uszczelkami i śrubami można kupić za 900zl z przesyłką a koszt wymiany rozkłada się w przedziale cenowym 600-750zl a w ASO ok 1200-1500zl. Tak więc cały taki koszt wymiany może się zamknąć w cenie ok już 1500-1600zl plus nowy olej i filtr.
                                            ASO za taki zestaw jak na allegro liczy sobie ok 1200zl.

                                            Jak widać ceny spadają bo jeszcze rok temu taka cała operacja kosztowała ponad 3000zl.

                                            Nie spieszę się z wymiana a poczekam aż odgłosy łańcucha będą częstsze i regularne to wtedy wymienię.
                                            Jak widać różnie jest z tym rozrządem i przebiegiem przy jakim on zaczyna halasowac ;-)
                                            strazakp

                                            Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                            Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Witam, mam dokładnie taką samą sytuacje jak wyżej opisane, akt.przebieg to 88 tys. Jestem umówiony na jutro na wymianę oleju i filtrów. Dajcie znać proszę który olej polecacie (mechanik poleca Mobil 5w30)

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Dajcie jeszcze znać co sądzicie o płukance, mam tu namyśli taki produkt. Liqui Moly Środek Do Płukania Silnika Engine Flush 300ml 2640 - Opinie i ceny na Ceneo.pl

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Etos to masz jeszcze dużo czasu aby przejrzeć temat olejowy do benzyny. Wielu z nas do tsi zalewa 0W30, 0W40 i bardziej sobie chwalimy od 5W30. A dlaczego? O tym jest we wskazanym temacie.
                                                  Płukanka jest odpowiednia.
                                                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                                  =================================================

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X