Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Temperatura silnika 1.6 bse

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Temperatura silnika 1.6 bse

    Witam,

    Szukałem tematu na forum ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Jaka powinna być temperatura w naszych silnikach według vag? 90,95,100? W taka pogodę jak teraz na postoju mam ok. 100 wentylalor zalaczyl się przy 105 chwile popracował i się wyłączył. Czy temp. uruchomienia wentylatora nie powinna być niższa?

  • #2
    Kolego też mam BSE ale nigdy poza 90 ST jeszcze nie wyszedłem. Coś chyba zaczyna CI termostat wariować i auto się grzeje.

    ...Moje Cappuccino MPi...

    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz


    • #3
      90 stopni to normalna temperatura dla wszystkich silników grupy VAG i nie sugerujemy się wskazówką na zegarach tylko właśnie wskazaniami inerfejsu.
      Była Octavia II, jest Ford S-Max 2.0TDCi Titanium

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez Eduarddo Zobacz wpis
        Witam,

        Szukałem tematu na forum ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Jaka powinna być temperatura w naszych silnikach według vag? 90,95,100? W taka pogodę jak teraz na postoju mam ok. 100 wentylalor zalaczyl się przy 105 chwile popracował i się wyłączył. Czy temp. uruchomienia wentylatora nie powinna być niższa?
        Wszystko jest ok. BSE ma podwyższona temperaturę pracy. Temperatura jest sterowana przez ECU w zakresie 85 -110 stopnii. U mnie w BFQ temperatura dobija do 108 stopni, wentylator zbija ją do 104.
        Dodatkowe info można w pliku pdf: Link

        Komentarz


        • #5
          Właśnie takiej konkretnej odpowiedzi mi brakowało. W okresie jesienno wiosennym miałem masło pod korkiem, w jakimś temacie wyczytałem, że to może być padniety termostat. Grzać grzało, temp. ciągle na 90, mnie to nie dotyczy. A tu jednak, przejażdżka z kompem i podczas jazdy temperatura spada do 75, na postoju 82. Po wymianie masło zginęło, w kabinie jeszcze cieplej, mniej pali chociaż i tak palił mało. Termostat Beru. Jestem zadowolony.

          Komentarz


          • #6
            :d:d:d

            ...Moje Cappuccino MPi...

            jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
            sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

            Komentarz


            • #7
              Temperaturę 104-108 stopni obserwowałem za pomocą interfejsu. Na wskaźnikach zawsze pokazuje 90 stopni, żeby nie denerwować kierowce ciągłymi wahaniami.

              Komentarz


              • #8
                W życiu bym nie pomyślał że takie temperatury u nas są normalne. Pod kompem naprawdę można się zdziwić co pokazuje.

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez logan_x Zobacz wpis
                  Na wskaźnikach zawsze pokazuje 90 stopni, żeby nie denerwować kierowce ciągłymi wahaniami.
                  Własnie dlatego tak jest zrobione. Normalna temp pracy silnika wacha sie od 90 do nawet 115 stopni w zależności od marki.
                  Mój szatan

                  Paweł

                  Komentarz


                  • #10
                    W ramach sprostowania mam termostat BEHR.

                    Komentarz


                    • #11
                      Ją tam kiedyś miałem padnięty czujnik temperatury na chłodnicy u siebie w 2.0 azj. W etce pisze że montowali 3 typy. Po wtyczce doszedłem który jest mój. Potem wpisałem w neta numer mojego. Wyskakuja te czujniki i przy okazji w ich opisie zawsze pojawiało przy jakiej temperaturze włącza się wentylator i na którym biegu wentylatora. Generalnie zawsze jest tak że wskazówka stoi żeby się użytkownik nie denerwował. A dopiero jak przekroczy bezpieczny pułap to wtedy wskazowka rusza.

                      Komentarz


                      • #12
                        silniki 1.6 AVU/BFQ/BSE mają zupełnie inny system sterowania - występuje termostat sterowany elektronicznie i jednocześnie nie ma żadnego termistora sterującego wiatrakami chłodnicy - impuls leci z komputera na podstawie odczytów temperatury z układu
                        w AVU/BFQ/BSE standardowa temperatura pracy jest do 110st, a wskazówka na zegarach stoi pionowo w zakresie mniej-więcej 80-115 stopni celsjusza -tak jak we wszystkich VAG poczynając od golfa 4/octavii 1gen
                        także porady użytkowników wszystkich pozostałych jednostek w O1/O2 są tu mało użyteczne - oni mają termistor + termostat mechaniczny. Problem przerobiłem kiedyś szukajac skuchy w moim układzie chłodzenia jeszcze mając O1 BFQ - po kilku dniach przeglądania dostępnych schematów coś mi ciągle nie pasowało dodatkowo w 1.6 102KM z powyższego powodu jest inny moduł J293 sterujący klimatyzacją i wiatrakami chłodnicy, tj. inna ostatnia literka i na pewno nie są one zamienne

                        Komentarz


                        • #13
                          A gdzie silnik BSE ma zamontowany drugi "elektronicznie sterowany" termostat? Bo ja w BSE wymieniałem normalny klasyczny mechaniczny termostat (na przedniej ścianie obok pompy wody) jak mi padł i się nie zamykał i temperatura spadała na zjazdach z górki. Pierwszy raz w życiu widziałem że wskazówka może opaść z 90 stopni w dół ale opadała i na 85, 80 albo 75 w zależności jak długo jechałem w dół

                          Z drugiej strony silnika od strony akumulatora jest trójnik w którym jest czujnik temperatury ale raczej chyba tam nie ma wsadzonego dodatkowego termostatu. Przynajmniej jak przyglądałem się trójnikowi to nie widziałem aby było tam coś wyglądające jak drugi termostat.

                          Serwis tłumaczył mi że termostat jest jeden, ewentualnie może być padnięty czujnik temperatury i wtedy są jaja z pracą wiatraka na chłodnicy. BSE jest stosunkowo uproszczony względem starszych silników jak choćby BGU. Wywalono też EGR (został zawór dwupołożeniowy do pompy SAI) i chłodnicę oleju.
                          Ostatnio edytowany przez Pawelt; 5498.

                          Komentarz


                          • #14
                            Z ciekawości dzisiaj zajrzałem pod maskę i w 1.6 BSE w O2 przedlift z ostatniego chyba miesiąca (październik) 2008 roku przy silniku od strony kierowcy jak jest trójnik chłodnia/silnik/nagrzewnica/przewody do ogrzewania przepustnicy to nie ma szans aby tam był jakikolwiek drugi elektronicznie sterowany termostat. Jest natomiast na pewno czujnik temperatury płynu chłodzącego

                            Z informacji z internetu wynika, że np. silnik BFQ miał taki termostat więc BSE jest wersją naprawdę mocno uproszczoną i okrojoną.

                            W tym silniku jedynymi ciekawostkami są chyba tylko właśnie wspomniane ogrzewanie przepustnicy i zmienna długość kolektorów dolotowych. Poza tym proste jak cep

                            Komentarz


                            • #15
                              Popatrzyłem w etke, rzeczywiście w BSE jest tylko mechaniczny termostat z regulacją w zakresie 87 - 102 stC. Przepraszam jeśli kogoś wprowadziłem w błąd.

                              Komentarz


                              • #16
                                Odkopie trochę temat ale nie chce zakładać nowego, by bajzlu nie robić. Sprawdzałem jaką mam temperature na VCDSie bo trochę za szybko się wskazówka przesuwała jak dla mnie wg programu mam po "zagrzaniu" 85-88 stopni, jest to temperatura podczas jazdy nie ważne czy jestem za kimś schowany czy nie, niekiedy rośnie do 90-92 stopni, ale to muszę stać na światłach, dwa czy trzy razy udało mi się go doprowadzić powyżej 104 stopni i tylko raz się wentylator załączył, a tak to po chwili spadła temperatura i zastanawiam się czy to jest normalna praca tego silnika (to że wskazówka przekłamuje na blacie to jestem przyzwyczajony). Sprawdzałem VCDSem jak temperatura na zewnątrz była w okolicy 7-10 stopni.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez tdu1705 Zobacz wpis
                                  (to że wskazówka przekłamuje na blacie to jestem przyzwyczajony).
                                  nie przeklamuje tylko tak jest to zrobione zeby sie co drugi po glowie nie drapal gdy mu temp rusza sie plus/minus 5stopni. Najłatwiej jest wyczaić jaki w tym aucie był montowany czujnik temperatury cieczy w chłodnicy. Ja wsadziłem telefon pod czujnik i zrobilem fotke stąd miałem numer. Ale jest jeszcze ETKA. Jak masz numer wpisujesz na necie i bedzie info przy jakich temp wlacza sie jaki bieg chlodnicy.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Przekłamuje przekłamuje, według wskazówki jak mam 90stopni to na VCDSie mam dopiero 75stopni. W którym miejscu dokładnie jest czujnik temperatury? I w jakich temperaturach pracuje termostat? Czy on też zależy od numeru (firmy)?

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Termostat nie wiem. Czujnik u mnie jest po prawej stronie chlodnicy jak się stoi przy masce. W 1/3 wysokości od dołu chłodnicy mniej więcej

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        dzieńdobrywieczór
                                        ja bez żadnego trybu, chciałem przeprosić za wrzucenie nieprawdziwych informacji nt. termostatu w BSE - z rozpędu ożeniłem technikę w BFQ z BSE. Faktycznie, w BSE termostat nie jest elektroniczny. Właśnie mi padł (temp odczytywana z G2 i G62 w okolicach 72-78'C max) i -w sumie szczęśliwie- kosztuje znacznie mniej, niż się spodziewałem.
                                        W każdym razie - PRZEPRASZAM i przyznaję sobie

                                        Komentarz

                                        POWRÓT NA GÓRĘ
                                        Pracuję...
                                        X