Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

lokalizacja przepływomierza

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • lokalizacja przepływomierza

    Witam.
    Mam prośbę o wskazanie, gdzie w Skodzie Octavia Tour z silnikiem 1.6MPI znajduje się przepływomierz.
    Mam tą skodzinę od kilku dni i próbuję ogarnąć co jest i gdzie.
    Będę wdzięczny za zaznaczenie na załączonym przeze mnie zdjęciu.
    A może ktoś ma jakiś rysunek/zdjęcie z łopatologicznym opisem elementów znajdujących się pod maską lub wręcz link do manualu?
    Załączone pliki
    Ostatnio edytowany przez Dolce; [ARG:4 UNDEFINED].

  • #2
    A nie przyszło Ci na myśl, że w wolnossącym silniku benzynowym ten element nie istnieje?
    Ostatnio edytowany przez Enriquez; [ARG:4 UNDEFINED].
    Pozdrawiam
    Marcin

    Komentarz


    • #3
      Dziękuję za odpowiedź.
      Prawdę mówiąc nie przyszło.
      1) To jak tu jest mierzona masa powietrza? TPS-em + czujnikiem temperatury?
      2) Czy jest jakiś element, który warto przeczyścić a który może mieć wpływ na polepszenie "zbieranie się" auta od momentu ruszania lub gdy jedzie się na niskich obrotach a chce się mocniej przyspieszyć.
      Nie chodzi mi o fakt, że chcę nie wiadomo co od silnika 102km/8V. Po prostu kumpel ma taki sam samochód, z tym samym silnikiem i jego zbiera się lepiej, jakoś tak płynniej rusza. Ten mój dostaje czkawki, jeszcze dobrze sprzęgła nie puszczę a już muszę wcisnąć gaz o kilka centymetrów, żeby biedak nie dostał zadyszki. Potem to już moce obu aut są podobne.
      Być może to taka uroda tego silnika (w sumie gdzieś wyczytałem, że początkowy skok pedału nie uruchamia jeszcze przepustnicy) ale chciałem się upewnić. Tym bardziej, że u znajomego lepiej to wypada.
      W tym moim modelu to albo trzeba ruszać jak emeryt albo od razu mu buta ładować, jakoś ciężko mi złoty środek znaleźć...
      3) I jeszcze jedno pytanie - co to są za elementy, które uwidoczniłem strzałkami na poniższym zdjęciu?
      Załączone pliki
      Ostatnio edytowany przez Dolce; [ARG:4 UNDEFINED].

      Komentarz


      • #4
        Idąc od dołu , wlot powietrza do filtra , pompa powietrza wtórnego ( napowietrzania ) , mapsensor .

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez Enriquez Zobacz posta
          A nie przyszło Ci na myśl, że w wolnossącym silniku benzynowym ten element nie istnieje?
          W silnikach wolnossących oczywiście występują przepływomierze, np w poprzedniej generacji tego silnika.


          Tu sprawę załatwia mapsensor i czujnik temperatury w kolektorze.

          Komentarz


          • #6
            Bardzo Wam dziękuję za pomoc.
            Mam jeszcze pytania.
            1) Ten wlot powietrza do filtru chyba jest połączony jakąś rurą z obudową filtru powietrza? Po wyciągnięciu filtra widzę, że rura zasysająca powietrze z zewnątrz biegnie z prawej strony w dół, tak jakby w kierunku nadkola. Czy ona zakręca i jest połączona z tą "puszką wlotową"?
            2) Do czego służy ta pompa napowietrzania? To jest jakiś rodzaj "turbodoładowania"?
            3) Czy faktycznie do pomiaru ilości przepływającego powietrza służy mapsensor + czujnik temperatury czy też TPS + czujnik temperatury? Czy obydwa czujniki są umieszczone w tej jednej obudowie czujnika, którą zaznaczyłem strzałką na górze czy też czujnik temperatury jest oddzielnie zamontowan
            4) I jeszcze jedno pytanie, Czy w przypadku "rozjechania" się ma PB na skutek źle wyregulowanej instalacji LPG wystarczy przejechać autem ok. 200km na samym PB, by wróciły do poprawnych ustawień czy też trzeba podłączyć się kablem diagnostycznym i skasować korekty długie i krótkie?
            Wydaje mi się, że w moim aucie (jest to prawdopodobne) mam rozjechane mapy PB na skutek źle wyregulowanej instalacji LPG stąd moje pytanie. Efektem tego jest "zadyszka" auta w momencie ruszania lub podczas jazdy z niską prędkością obrotową silnika, kiedy chcę żwawo przyspieszyć. Silnik 1.6MPI mocarzem nie jest ale tu jest dodatkowe zamulenie. Choć z tego co wiem, ten problem ogólnie dotyczy w większy lub mniejszym stopniu tych silników.

            Komentarz


            • #7
              Pompa "napowietrzania" służy do nagrzewania katalizatora, aby szybciej osiągnął temperaturę roboczą.

              TPS służy komputerowi do ustalenia, w jakim położeniu znajduje się klapka przepustnicy.

              Co do map, to szybciej będzie odłączyć akumulator, wtedy komputer startuje od 0. Jeżdżąc na samej benzynie też wróci do właściwego stanu, ale pewnie dłużej to potrwa.

              Komentarz


              • #8
                Dziękuję.
                Na jak długo należy odłączyć akumulator? I ile km następnie trzeba zrobić na benzynie, by mapy wróciły do poprawnych ustawień?

                Komentarz


                • #9
                  Nie jestem pewien czy w MPI odłączenie aku spowoduje zerowanie korekt. Korekty na pewno da sie wyzerować w VAG-COM/VCDS, jak masz laptopa to kabelek kosztuje grosze a program znajdziesz bez problemu. Na kilometry to nie 200km, ale z 60km powinno styknać do przywrocenia korekt. Do tego oczywiscie wyjezdzony gaz lub chociaz zakrecony na butli.

                  Komentarz


                  • #10
                    Dziękuję.
                    Czy możesz polecić jakiś konkretny, sprawdzony model kabla do łączenia się ze złączem OBD II w tym samochodzie? Napisałem e-maila do producenta, który polecił mi takie ustrojstwo, ponoć można z jego pomocą zmienić Skodę w Audi :
                    Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji
                    To jednak nieco drogi bajer, wolałbym w miarę możliwości coś tańszego ale dającego m.in. możliwość zerowania korekt, adaptacji przepustnicy po czyszczeniu, wglądu do sterownika klimatyzacji (sama mi się załącza, nie wiem od czego to zależy więc przydałby się i tutaj odpowiedni interfejs) i innych funkcji, które mogą okazać się przydatne.
                    Będę wdzięczny za jakiś link do konkretnego modelu, póki co jestem w tych sprawach mało zorientowany.
                    Ostatnio edytowany przez Dolce; [ARG:4 UNDEFINED].

                    Komentarz


                    • #11
                      jak nie chcesz wywalać dużej kasy to na aliexpress jest mnóstwo za rozsądne pieniądze (około 90zł), tylko wpisz w wyszukiwarkę strony VCDS 17
                      pozdrawiam
                      roberta

                      Skoda Octavia II elegance 1,6 102KM

                      http://chomikuj.pl/Roberta9

                      Komentarz


                      • #12
                        Uzupełnij profil... Mnie się wydaje z tu wchodzi w grę zwykły KKL za 30zl z Allegro.. na stronie viakena za 50zl... Na stronie ccy.pl też coś podobnego (i sam taki mam) No chyba że faktycznie już jest can itp i trzeba vcds to najlepiej z Ali...
                        Ostatnio edytowany przez zwonko; [ARG:4 UNDEFINED].

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Enriquez Zobacz posta
                          A nie przyszło Ci na myśl, że w wolnossącym silniku benzynowym ten element nie istnieje?
                          Są silniki na wtrysku z przepływką ,lub map-sensorem, lub jednym i drugim naraz...


                          Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                          CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                          Komentarz


                          • #14
                            Czy interfejs z linku poniżej umożliwi wykonanie adaptacji przepustnicy po czyszczeniu, skasowanie korekt oraz obsługę sterownika klimatyzacji?
                            Online Shopping at a cheapest price for Automotive, Phones & Accessories, Computers & Electronics, Fashion, Beauty & Health, Home & Garden, Toys & Sports, Weddings & Events and more; just about anything else
                            Ostatnio edytowany przez Dolce; [ARG:4 UNDEFINED].

                            Komentarz


                            • #15
                              Powinien dać. Dla wiecej info:
                              VAG KKL od Viakena i VCDS Lite - problemy z modułami - Octavia Club Polska

                              Komentarz


                              • #16
                                Dziękuję za wiadomość, pozdrawiam.

                                Komentarz

                                Pracuję...
                                X