Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Geometria koł

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Geometria koł

    Witam
    Czy przy wymianie sworznia kulowego i komplet przednia i tylnia guma wahacza przedniego z prawej i lewej strony jest konieczność ustawiania geometri. i tak z ciekawości się jeszcze zapytam co się czym reguluje zbieżność wiadomo końcówkami a kąty .

    Dzięki wielkie za wyczerpujące odpowiedzi

  • #2
    Tak z tym, że

    Fachowiec powinien ustawić na początek geometrię tyłu.
    Po ustawieniu tyłu ustawia się dopiero przód, inaczej będziesz miał problem z ząbkowaniem opon.

    Z przodu ustawia się zbieżność i kąty. Zbieżność wiadomo, końcówkami drążka, kąt wyprzedzenia na dużej tulejce i kąt pochylenia przesuwając ramą pomocniczą lewo - prawo.

    Komentarz


    • #3
      A jak stacja ma sprzęt laserowy który oddzielnie wylapuje tył i przód to ta kolejność tez musi być zachowana ? Kąt wyprzedzania reguluje sie duza tuleja to znaczy ta obudowa aluminiowa na tej śrubie na klucz 18 a rama to te tak zwane sanki ?

      Komentarz


      • #4
        Tak, zawsze na początku tył, a później przód. Nawet, jak zawieszenie robione było tylko z przodu. Należy sprawdzić tył i jeśli było OK to regulować przód, jeśli nie to ustawić tył i dopiero przód.
        Inaczej będzie ścinać opony albo ząbkować.

        Tu rysunek co gdzie się reguluje z przodu:

        Link

        Komentarz


        • #5
          A czy po całym zabiegu powinna być wykonana kalibracja czujnika kierownicy czy niekoniecznie bo w serwisie mówią ze niema potrzeby ,serwis Polmot Łomża ,cena jaką spiewają 250zł tył i przód to duzo czy OK ?

          Komentarz


          • #6
            Ja u siebie ustawiałem zbieżność poza ASO - 120 zł. Urządzenie laserowe, 30min roboty
            250 na ASO to może i OK, ale czy jest potrzeba robić to w ASO ...


            Moje MPI

            ...Dominik...

            Komentarz


            • #7
              Teoretycznie po takiej wymianie nie ma potrzeby robić geometrii ale w praktyce warto jednak ją sprawdzić. W moim przypadku sam demontaż wahaczy żeby nasmarować tuleje spowodował niewielkie przestawienie pozycji środkowej kierownicy więc geometrię zrobiłem. Zaczyna się od osi tylnej a następnie przedniej żeby geometryczna oś jazdy pokryła się z osią symetrii pojazdu. Mogą przy tym być problemy z ruszeniem zapieczonych śrub mimośrodowych do regulacji zbieżności osi tylnej. Po ustawieniu zbieżności na nowo trzeba skalibrować czujnik położenia kierownicy, inaczej może być odczuwalne ściąganie samochodu i konieczność ciągłej korekty kierownicy przy jeździe na wprost. Zwróć uwagę, że regulacja położenia kolumny kierownicy góra-dół nieznacznie przestawia jej położenie na lewo lub prawo. Dlatego najlepiej regulacji geometrii dokonać w jej środkowym zakresie góra-dół.
              Antyfotoradar Valentine1
              Harry II Classic+Sirio ML145

              Komentarz


              • #8
                A tak z innej beczki jest ktoś z okolic Łomży lub samej Łomży kto by mi ogarnął tą kalibracje tej kierownicy .
                Pozdrawiam.

                Komentarz


                • #9
                  nie chce zakładać nowego tematu a mam pytanie odnośnie kąta skrętu kierownicy w blokach pomiarowych, czy w obie strony powinny być takie same wartosci bo u mnie są różne i wychodzi ze w lewo jest o 2 stopnie więcej ?

                  Komentarz


                  • #10
                    Witam. Nie jestem pewny czy w dobrym wątku pisze ale chyba pasuje. Problem dotyczy octavi 2 z 2008 roku. Delikatnie mi zdziera lewy tył od środka. Co ciekawe miałem kiedyś passata b6 i było dokładnie to sami, to samo koło. Widziałem tez w innych passatach tez lewy tył od środka. Jakas wada fabryczna, ktoś coś wie. W passacie wymieniłem tuleje z tylu zrobiłem pełna geometrię i wydaje mi sie ze dalej delikatnie brało lewy tył od środka.

                    Komentarz


                    • #11
                      Przepraszam napisałem nie w tym wątku a nie mogę usunąć wiec przekopiuje do właściwego! Wiec byłem sprawdzić gometrie! Pan zaczął od tylu i okazało się ze faktycznie z idź ość jest rozjechana wiec przodu nawet nie ruszał! Tuleje oczywiście zapieczone wiec do wymiany! Ale diagnosta powiedział mi ze trzeba tez poprawić kąt pochylenia koła bo jest na górnej granicy! Kat podobno reguluje się jaka górna tuleja! Są różne wersje jedni mówią ze regoluje się tylko na tej dolnej wewnętrznej śrubie inny ze ta górna tez jest a mimośrodzie i do regulacji! Ktoś coś wie? Jeszcze mi zaproponowa o wymianę sprężyn z tylu, wtedy tez podobno kat może się poprawic
                      Ostatnio edytowany przez Patryk; 43186.

                      Komentarz


                      • #12
                        No to dzisiaj ogarnolem zawieszenie inbylem na geometrii. Tył był faktycznie rozjechany: kąty i zbierzność. Przód okazał sie byc dobry bez konieczności regulacji. Jedno co mnie zastanawia ze na wyciągu przed regulacja z przodu tez było coś na czerwono a po regulacji tylu przod tez ok. Czy to możliwe?

                        zdjecia z dzisjszej geometrii. Dla mnie to czarna magia.
                        Załączone pliki

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X