Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

reduktor IG1 w Octavii- jaki model?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • reduktor IG1 w Octavii- jaki model?

    Witam.
    Mam pytanie, czy orientujecie się jaki konkretnie model reduktora IG1 był montowany w Octaviach z 2011r z silnikiem 1,6MPI (BSE)?
    Z tego co widzę w necie, są 4 typy tego reduktora. Nie wiem czy do wszystkich typów pochodzi ten sam zestaw naprawczy (pewnie nie).
    Reduktor jest ulokowany pod akumulatorem i nie mam w tej chwili jak zobaczyć, który mam model w swojej Skodzie dlatego chciałbym się upewnić.
    Będę wdzięczny za informację, pozdrawiam.

  • #2
    Hej
    W poniedziałek wraca mój kolega z urlopu, ma autoryzowany zakład Landi Renzo. Zapytam go i dam Ci znać.
    Pozdro

    ...Moje Cappuccino MPi...

    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz


    • #3
      Dzięki za wiadomość.

      Komentarz


      • #4
        Napisałem do sprzedawców i mam sprzeczne odpowdzi.
        Gość z tej aukcji twierdzi, że zestaw pasuje do wszystkich reduktorów IG1:
        Link
        Natomiast inny sprzedawca twierdzi, że do reduktorów "wzmocnionych" jest taki zestaw:
        Zestaw naprawczy LANDI RENZO IG1 Maggerato ORYGINAŁ -
        Natomiast do zwykłych ten:
        Zestaw naprawczy LANDI RENZO IG1 ORYGINAŁ - 674069000

        Z tego co widzę, membrany się różnią otworami. Być może membrany z tego tańszego zestawu, z większą ilością otworów podejdą i do wzmocnionego reduktora. O ile nie różnią się np. grubością/sprężystością membran co dyskwalifikuje ten zestaw do zamontowania we wzmocnionym reduktorze, niezależnie od tego czy membrany będą pasować "wymiarowo" czy też nie. Nie wiem.
        Zastanawiam się czy jest sens regenerować reduktor na tym tańszym zamienniku.
        Oryginałów chyba jednak nie kupię bo lepiej wymienić reduktor na inny, nowy z 2-letnią gwarancją (Zavoli Zeta N lub jakiś KME).

        Mam prośbę, czy mógłbyś spytać kolegę czy regenerował reduktor IG1 na takim tańszym zestawie? Warto czy też sobie darować ten wynalazek bo długo się nim nie pocieszę?

        Komentarz


        • #5
          Jasne że zapytam.
          Robiłem dziś z Pawłem strojenie na AC W02.
          Auto jeździ. Byłem na wycieczce RZ->RP->RZ
          Tylko spalanie wyszło za wysokie na LPG i chyba będziemy jeszcze raz stroić bo wychodzi za bogato - z komputera wyszło spalanie PB na 5,9 L/100km a po zatankowaniu LPG wyszło 8,23L/100km więc chyba zbyt dużo.

          ...Moje Cappuccino MPi...

          jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
          sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
          wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

          Komentarz


          • #6
            To chyba jechałeś jak emeryt skoro spalanie wyszło poniżej 6l
            Podejrzewam, że komputer w Skodzinie zaniża wartość spalania, należało by najpierw porównać wynik z komputera z rzeczywistym spalaniem auta na PB.
            Co do LPG to zawsze doliczałem te 20-25% więcej spalonego gazu od PB. Wszystkie moje auta były zagazowane i zawsze brały więcej gazu niż benzyny. Po prostu gaz, pomimo wyższej temperatury spalania, ma niższą kaloryczność czy jakoś tak. Fajnie byłoby, gdyby auto spalało tyle samo gazu co benzyny ale to marzenia ściętej głowy.
            Może kiedyś w przypływie pełnego portfela i weny zatankuję benzynę pod korek i zmierzę realne spalanie swojej Octavii. Myślę, że dystans 100km dałby już jakiś obraz tego spalania w porównaniu do wskazań z komputera. Jednak już teraz uważam, że trzeba do wskazań komputera doliczyć ok. 10% więcej chlapniętej benzynki przez autko.
            Na pocieszenie Ci podam moje "świeże" wyniki z przedwczoraj na trasie ok. 150km:
            Komputer pokazał średnie spalanie na PB 6,4l a LPG poszło 8,63l.
            Wniosek: 6,4+35%=8,64l
            A według mojej teorii: 6,4+10%(korekta dla wskazań komputera)=7,04(PB)+22,5%=8,62(LPG).
            I wszystko się zgadza!
            U Ciebie zdaje się podobnie, dodatkowo masz zdaje się kombi więc trochę cięższy.
            Oprócz zaniżania spalania przez komputer trzeba jednak wziąć pod uwagę, że faktycznie program Pawła robi strojenie nieco za bogato. Nie wiem.
            Jednak uważam, że spalanie 8,64l gazu dla normalnej jazdy "szosowej" dla tego auta i tego silnika mieści się w normie.
            Natomiast dzisiaj wracałem autostradą z Krakowa i średnie spalanie na PB wg. komputera wyszło mi 9,2l. Jazda była fajna bo praktycznie cały czas 150km/h.
            Z tego wynika, że LPG wzięło mi: 9,2+35% =12,42l
            I to by się zgadzało. Wprawdzie jeszcze nie tankowałem gazu ale jadąc do Krakowa spaliłem 12,5l/100km i też jechałem z podobną prędkością (150km/h).
            Trzeba poszukać raporty ze spalania ale takie porównujące wskazania komputera w stosunku do realnego spalania auta. Ciekawe czy komputer faktycznie zaniża wynik.
            Ostatnio edytowany przez Dolce; 45225.

            Komentarz


            • #7
              Spoko.
              Też sobie to tak tłumacze ale na tej samej trasie z porównywalnymi prędkościami w lecie miałem 7,45 L / 100km z gazu a komputer wskazywał 5,3L, pamiętam bo mnie to zaskoczyło :-)
              A dziś byłem się przejechać z komputerem i mam korekty paliwowe na poziomie -1,6% na spokojnej jeździe ale jak dodam gazu to mam +7-12% więc coś się robi ubogo i zastanawiam się skąd taki wynik skoro wczoraj z Pawłem wystroiliśmy instalację i było praktycznie na mapie 0,0 i miejscami na górze +0,1 i +0,2.
              Na samym PB mam czasem korekty +7% przy jakimkolwiek dodawaniu gazu więc nie kumam z tego.

              ...Moje Cappuccino MPi...

              jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
              sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
              wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

              Komentarz


              • #8
                Czyli masz dokładnie to samo co w lecie:
                5,3+40%=7,42
                5,9+40%=8,26
                Możesz spać spokojnie

                Tak z ciekawości, jak się sprawdza te korekty paliwowe? Trzeba mieć kabel do OBDII i się połączyć odpowiednim programem z komputerem samochodowym?
                I jeszcze jedno - czy dobrze zrozumiałem: przy przyspieszaniu miałeś dla benzyny korektę +7% a dla lpg korektę -12%?
                Chciałbym się upewnić: jeśli korekty są ukazane jako -12% to jesteś pewien, że to znaczy iż jest za ubogo a nie jest na odwrót?
                Skoro korekty są ukazane jako -12% to czy komputer nie zubaża mieszanki o te 12%, bo jest właśnie zbyt bogato? Ja tego nie wiem dlatego wolałbym się upewnić.
                Widzisz, po zestrojeniu programem Pawła zmieniam nieco mapę. Ta zmiana polega na tym, że wzbogacam mapę w górnym zakresie obciążenia (wcześniej wzbogacałem i w niższym ale zrezygnowałem z tego). Teraz jeżdżę na takiej wzbogaconej mapie. Wzbogacenie wynosi nawet do +18pkt czyli zdaje się ok. 11%. Zauważyłem, że auto ma lepszą dynamikę, tzn. lepiej przyspiesza w momencie gwałtownego wciśnięcia pedału gazu.
                Twoje dane z korekt potwierdziłyby moje odczucie, że po strojeniu jest zbyt ubogo w górnym zakresie obciążeń na lpg. Jednak najpierw chciałem się upewnić. Czy korekta -12% oznacza za ubogą czy też za bogatą mieszankę To ważne.
                O ile się nie mylę, Landi zaleca ustawianie mapy właśnie na korekty paliwowe. Jeśli tak jest a Twoje korekty dla gazu rozmijają się z benzynowymi to wg. Landiego mapa jest źle zestrojona.
                A to może chyba powodować większe zużycie paliwa. Myślę, że powinno dążyć się do uzyskania jak najlepszej dynamiki auta i to jest chyba wyznacznik dobrze zestrojonej mapy. Problem w tym, żeby nie przeholować bo można już niewiele mocy uzyskać a spalanie pójdzie niepotrzebnie w górę.
                Ogólnie to chyba trudny temat w Omegasie.
                Wcześniej miałem Staga i nie wiedziałem co to źle zestrojona mapa, tam było prościej dla takiego przeciętnego "Kowalskiego" jak ja.
                Ostatnio edytowany przez Dolce; 45225.

                Komentarz


                • #9
                  hej
                  Chyba zerknąłem nie w to miejsce bo wysłałem Pawłowi logi z korektami i powiedział że mam ok 1%
                  Jak masz korekty na +16% to pisze w VCDS mieszanka zbyt uboga a to 16% to właśnie dodatek paliwowy do wyrównania sprawy.
                  Kup sobie kabel na ALI razem z programem i wszystko będziesz miał na tacy. Pomocne bardzo.
                  Ja mam chyba zje...ny czujnik temperatury i wariuje mi instalacja a mapę Paweł wystroił na poziomie PB->LPG 0,1 i mówi że jest idealnie :-)
                  Mój czujnik potrafi się zawiesić i non stop pokazywać 35 st.

                  ...Moje Cappuccino MPi...

                  jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                  sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                  wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                  Komentarz


                  • #10
                    Rozumiem, czyli wysłałeś Pawłowi logi z vcdsa? Jak to się robi, program sam zapisuje czy trzeba coś wcisnąć?
                    Widziałem kable na Aliexpress, coś tego typu:
                    Link
                    Czy masz taki kabel i program i co można nim zrobić?
                    Napisałeś wcześniej, że komputer pokazuje pokazuje Ci korekty na -12% więc z tego wynika, że masz za bogatą mieszankę, bo zubaża o te 12%.
                    Ostatnio edytowany przez Dolce; 45225.

                    Komentarz


                    • #11
                      To chyba odczyt bieżący z dawki sondy Lambda, korekty są wyżej.
                      Mam taki sprzęt.
                      Aby zrobił logi trzeba wcisnąć przycisk na dole i zapisuje aż nie przerwiesz.

                      Z jakiego roku masz auto??

                      kabel przykładowo taki

                      Page Not Found - Aliexpress.com

                      Ten akurat jest z polskim językiem.
                      Ostatnio edytowany przez Przemek_i; 26272.

                      ...Moje Cappuccino MPi...

                      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                      Komentarz


                      • #12
                        Dzwoniłem do Marcina w sprawie Naszych Reduktorów. Zestaw naprawczy jest identyczny, reduktor różni się tylko sprężyną, w mocniejszych jest mocniejsza - Taka padła odpowiedź od Fachowca.

                        ...Moje Cappuccino MPi...

                        jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                        sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                        Komentarz


                        • #13
                          Dziękuję Ci za odpowiedź.
                          To mam sprzeczne informacje bo ponoć reduktory różnią się i są też różne zestawy naprawcze. Jeden ze sprzedawców nawet mi linki podesłał i faktycznie są różnice.
                          Jednak to nieistotne, pierniczę, nie będę tego reduktora regenerował. Wymienię go na nowy, tyle że Zavoli i cześć. Włosi z Landi przesadzili z tymi cenami za zestawy regeneracyjne. Ten reduktor to nie takie cudo, bez jaj. W cenie zestawu mam nowy reduktor z 2 letnią gwarancją. Olewam regenerację, wyeksploatuję reduktor ile się da a potem nowy i...
                          Z filtrem fazy ciekłej na górze

                          Komentarz


                          • #14
                            To chyba najlepsze rozwiązanie :-))

                            ...Moje Cappuccino MPi...

                            jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                            sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                            Komentarz


                            • #15
                              Mam 3 pytania:
                              1) Czy robiłeś kiedyś tym Vagiem adaptację przepustnicy?
                              2) Gdzie się wchodzi w programie, by podglądnąć korekty paliwowe (czy mógłbyś to opisać "krok po kroku"?
                              3) Co jeszcze robiłeś/podglądałeś za pomocą Vaga (ewentualnie do czego może być przydatny)?
                              Ostatnio edytowany przez Dolce; 45225.

                              Komentarz


                              • #16
                                Siema
                                1.Robiłem adaptację w 1.6 AKL - Jest instrukcja na necie z krokami - jak znajdę plik to CI wyślę
                                2. Wchodzisz w Silnik porem bloki pomiarowe i uruchamiasz 32 i niżej 33 i masz korekty długie i krótkie, które na dole można zapisywać do pliku
                                3.Za pomocą VCDS można zeskanować całe auto

                                ...Moje Cappuccino MPi...

                                jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                Komentarz


                                • #17
                                  Dzięki.
                                  Muszę zapoznać się z tym programem.
                                  Znalazłem opis adaptacji dla silnika BSE (mam z takim oznaczeniem).
                                  Czy robiłeś coś więcej, z takich konkretnych spraw w aucie, niż adaptację przepustnicy?
                                  Pozdrawiam.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Napraw nie, na razie dokładam sprzęty - czujnik płynu do spryskiwaczy, tempomat, skórzana kierownica multi, radio dotykowe.

                                    ...Moje Cappuccino MPi...

                                    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Wyślij mi tą instrukcję do BSE to będę miał na przyszłość,
                                      a i zmieniałem wtryskiwacze gazowe z Medów na POLSKIE AC W 02

                                      ...Moje Cappuccino MPi...

                                      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Adaptacja przepustnicy jest opisana na stronie ADAKO, zdaje się o tego silnika jest protokół KWP-2000 dla pojazdów z przepustnicą DBW:
                                        Strona firmy ADAKO - oprogramowanie diagnostyczne VCDS®
                                        A tu masz dodatkowo link do pobrania instrukcji czyszczenia i adaptacji przepustnicy do silnika BSE:
                                        Site not installed - OVHcloud

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Ja też dokładam sprzęty, na razi poduszki pod dup.. i plecy bo Skoda ma cholernie twarde fotele i to mi w tym czeskim wynalazku najbardziej przeszkadza.
                                          A oprócz tego to chyba już nic.
                                          Jak Ci idzie auto na wtryskach AC W 02 w porównaniu do Medów, jest w ogóle jakaś różnica w jeździe na + lub -?

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Jest 50% ciszej bo nie ma klepania medów.
                                            Zero jakiejkolwiek reakcji przy zmianie PB->LPG->PB nawet Żona nie potrafi powiedzieć kiedy się na LPG zmieniło.
                                            Zero poszapywania na wolnych obrotach. Więc modlę się żeby dalej tak zostało.

                                            ...Moje Cappuccino MPi...

                                            jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                            sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              No i pięknie. Ja póki co jeżdżę na Medach, jeszcze posłużą pewnie jakiś czas. Reduktor też.
                                              Póki co zamówiłem sobie poduszki, żeby komfort jazdy poprawić

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                No i fajnie

                                                ...Moje Cappuccino MPi...

                                                jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                                sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                                wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                                Komentarz

                                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                                Pracuję...
                                                X