Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

O2 RS 1Z Kosztowna wymiana tłumików :(

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • O2 RS 1Z Kosztowna wymiana tłumików :(

    Witam forumowiczów!

    Czeka mnie raczej nieunikniona wymiana ostatniego tłumika (a przy okazji może i pierwszego). Ostatni tłumik rozszczelnił się na zgrzewie i widać, że rozszczelnienie postępuje.
    Przejrzałem na początek oferty sklepów internetowych i tłumików do mojej Skody niestety brak (Octavia II RS 2008 przed FL).
    Oferta serwisowa jest, jak najbardziej, tylko niestety zaporowa (ok.10% wartości pojazdu .
    Oferta wykonania w profesjonalnym warsztacie w mojej okolicy przy okazji poprawiająca parametry, oczywiście jest, lecz również z uwagi na wiek auta nie biorę jej póki co pod uwagę.
    Pojawiła się trzecia opcja: po spisaniu numeru z tłumika (1K0 120N) poszperałem w necie i tak:
    - jest dedykowany w Czechach o symbolu 1K0 120AD (cena wysoka),
    - są oryginalne używane do VW Jetty 1,4 TSI o symbolu 1K0 120N (o dziwo numer ten sam co mój, dwa wydechy bez chromowanych zakończeń),
    - są oryginalne używane do VW Jetty 2,0 TDI o symbolu 1K0 120L (również bez chromowanych zakończeń).
    Kwestia braku chromowanych końcówek tych z VW nie jest ważna (można pewno dorobić w warsztacie). Wizualnie te wszystkie wyglądają na zdj. prawie identycznie. I tu pytanie: czy wszystkie różniące się ostatnimi dwoma literami (początek 1K0 120 wszędzie ten sam), to zupełnie inne konstrukcyjnie tłumiki? Szukam rozwiązania z wymianą nie pochłaniającą tych ogromnych kosztów o których wspomniałem na początku.
    Jeśli miałbym wybierać pomiędzy np. 4-5 letnim używanym, a rzemieślniczym w tej samej cenie, to nie wiem czy bym się nie zdecydował na oryginalną używkę. Lecz dedykowanych brak.

    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie

  • #2
    Dołączam do pytania - czy dostępny jest na rynku jakiś tłumik środkowy do RS TFSI, nie mający tak wysokiej jak fabryczny ceny?

    TIA
    250 KM, 360 Nm

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez B74 Zobacz wpis
      Witam forumowiczów!

      Czeka mnie raczej nieunikniona wymiana ostatniego tłumika (a przy okazji może i pierwszego). Ostatni tłumik rozszczelnił się na zgrzewie i widać, że rozszczelnienie postępuje.
      Przejrzałem na początek oferty sklepów internetowych i tłumików do mojej Skody niestety brak (Octavia II RS 2008 przed FL).
      Oferta serwisowa jest, jak najbardziej, tylko niestety zaporowa (ok.10% wartości pojazdu .
      Oferta wykonania w profesjonalnym warsztacie w mojej okolicy przy okazji poprawiająca parametry, oczywiście jest, lecz również z uwagi na wiek auta nie biorę jej póki co pod uwagę.
      Pojawiła się trzecia opcja: po spisaniu numeru z tłumika (1K0 120N) poszperałem w necie i tak:
      - jest dedykowany w Czechach o symbolu 1K0 120AD (cena wysoka),
      - są oryginalne używane do VW Jetty 1,4 TSI o symbolu 1K0 120N (o dziwo numer ten sam co mój, dwa wydechy bez chromowanych zakończeń),
      - są oryginalne używane do VW Jetty 2,0 TDI o symbolu 1K0 120L (również bez chromowanych zakończeń).
      Kwestia braku chromowanych końcówek tych z VW nie jest ważna (można pewno dorobić w warsztacie). Wizualnie te wszystkie wyglądają na zdj. prawie identycznie. I tu pytanie: czy wszystkie różniące się ostatnimi dwoma literami (początek 1K0 120 wszędzie ten sam), to zupełnie inne konstrukcyjnie tłumiki? Szukam rozwiązania z wymianą nie pochłaniającą tych ogromnych kosztów o których wspomniałem na początku.
      Jeśli miałbym wybierać pomiędzy np. 4-5 letnim używanym, a rzemieślniczym w tej samej cenie, to nie wiem czy bym się nie zdecydował na oryginalną używkę. Lecz dedykowanych brak.

      Z góry dziękuję za wszelkie sugestie
      Mam w dobrym stanie z 1.8 TSI bez końcówek chromowanych, sprawny, nie dziurawy i P&P do Ciebie.
      ps, nie zwróciłem uwagi na datę
      ANTY MECHANIK YT

      Komentarz

      POWRÓT NA GÓRĘ
      Pracuję...
      X