Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Okres wym oleju w skrzyni i flitra benzyny.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Okres wym oleju w skrzyni i flitra benzyny.

    Chciałbym wykonać serwis swojej Skody i nasuwa mi się kilka pytan -czy i co ile tys km należy wymienić:
    - filtr paliwa benzyny (poprzednio był wymiany przy 90kkm i 130kkm)
    - olej w skrzyni biegów
    - płynu hamulcowego
    Moja Octavia II 2008r przed FL 1.6mpi BSE przebieg 160 kkm (gaz założony przy 50kkm)
    Octavia 2 /1,6mpi BSE/ 150 kkm
    (LPG BRC Sequent 24 założone przy 50 kkm)

  • #2
    Witam.
    Filtr paliwa wymieniam co roku, wraz z całym pakietem filtrów (profilaktycznie). Kabinówkę dwa razy - na lato (po wiośnie - duże pylenie roślin) oraz na zimę (aby ograniczyć parowanie szyb).
    Olej w skrzyni do wymiany po 100-150 tyś. km lub 10 latach (w zależności co nastąpi szybciej).
    Płyn hamulcowy do wymiany co 2 lata wg instrukcji (nie rzadziej co 3 lata dla własnego bezpieczeństwa).
    W Twoim przypadku dochodzi jeszcze filtr gazu, powinien być wymieniany raz w roku (minimum).
    Pozdrawiam

    Komentarz


    • #3
      Filtra paliwa w benzynie nie wymienia się. Można po parunastu latach ale większość tych filtrów jest w stanie swobodnie przelatać kilkanaście lat i parę setek tysięcy kilometrów. Stąd filtr w założeniach nie ma być nigdy wymieniony ale można go wymienić jak każdą inną część.

      Komentarz


      • #4
        Fakt, wiele benzyniaków nie ma filtra paliwa i nie wymienia się go. Ale jeżeli auto jest wyposażone powinno się wymieniać co 30tkm. Zreszta ile ten filtr kosztuje, żeby nie wymieniać go przy każdym serwisie olejowo-filtrowym. Jak dbamy, tak mamy.

        Komentarz


        • #5
          Dziękuję za informacje,

          najbardziej interesowały mnie kryteria dot. oleju w skrzyni biegów.
          Tutaj spotkałem się ze sprzecznymi informacjami - najczęściej, że w ogóle się nie wymienia oleju w skrzyni biegów,
          okresowo można sprawdzić poziom.

          Z chęcią zapoznałem się jeszcze z kilkoma opiniami w tej kwestii.
          Octavia 2 /1,6mpi BSE/ 150 kkm
          (LPG BRC Sequent 24 założone przy 50 kkm)

          Komentarz


          • #6
            No to powiem Ci, że w praktycznie identycznym aucie 2008 pre FL 1.6 BSE (MPI) przy okazji wymiany zarżniętego sprzęgła przy niespełna 73kkm pokusiłem się o wymianę oleju na przełomie listopada i grudnia. Niestety auto nie miało lekko, a wiem dobrze jak było jeżdżone i że właścicielka uwielbiała jazdę na półsprzęgle i zgrzytanie wstecznym żebym nie wiem jak jej to tłumaczył. Olej ma kolor coca coli - nie wiem dokładnie jaki jest jak jest nowy. Nic w nim nie pływa ani się nie wytrąciło i na mrozie też nie dzieje się z nim nic złego. A specjalnie zostawiłem sobie go w plastikowej butelce na balkonie żeby zobaczyć jak taki olej zachowuje się w zimie. Myślę, że musiał ściemnieć ze zużycia ale pod palcami nie czuje się w nim żadnych zanieczyszczeń nie ma tam żadnej brei, śladów wody - masła itp.

            ASO stwierdziło, że ten olej wcale nie wymagał wymiany ale skoro zdejmowałem skrzynię to to była najlepsza okazja i wymieniłem na własną prośbę.

            No i niestety jest tak, że jeśli chcesz w tych skrzyniach wymieniać olej to najlepiej zrobić to przy wymianie sprzęgła bo wtedy skrzynia jest poza autem i można dokładnie cały olej wylać i wlać nowy. Wchodzi chyba 1,9 lub 2 litry i starego też zeszły praktycznie dwie pełne butelki. Nie pamiętam obecnie gdzie w skrzyniach 02T jest korek spustowy ale z tego co czytałem nie da się ot tak spuścić całego oleju i niestety w skrzyni zostaje go sporo więc to nie wymiana.

            Co jednak najważniejsze. Wymiana oleju ani trochę nie wpłynęła u mnie na działanie skrzyni biegów. Synchronizatory chodzą tak samo przed wymianą jak i po. Wewnętrzny mechanizm wybierania działa też tak samo. Zmianę mam na sprzęgle bo moje było już całkowicie wytarte i płaskie i nie dało się wybić wstecznego i czasem jedynki. Cieszę się, że w tzw. międzyczasie nie zarżnąłem synchronizatorów ani żadnego zęba.

            Moje auto jest od nowości garażowane co na pewno trochę działa na plus dla oleju.

            Komentarz


            • #7
              Olej w skrzyni jak najbardziej powinien być zmieniany. Nie wierzyć w żadne long life itp itd. Ja zmieniam co dwa lata.

              Komentarz


              • #8
                Właśnie zastanawiam się nad wymianą oleju w skrzyni po 200 tyś km. Jaki olej polecicie do octavii 2 1.6 mpi BSE ? Motul - Just a moment... czy castrol - Just a moment... czy może jakichś inny ?

                Komentarz


                • #9
                  Olej najlepiej wlać taki jak był w oryginale i pytanie czy to taki : g060726a2 ?

                  Komentarz


                  • #10
                    Nie doczekałem się odpowiedzi chyba na tym forum nigdy nie uzyskałem nawet zainteresowania ze strony użytkowników ale cóż.
                    Ale dla potomnych do Octavi 1Z3 Fabrycznie był lany do skrzyni biegów olej VW G052512A2

                    cena jego to okolo 120 zł z wysyłką za 2L tyle wystarcza (1,9L) i najlepiej oryginał.

                    Komentarz


                    • #11
                      Ja też jestem zainteresowany tematem wymiany oleju w skrzyni. Z tego co zdążyłem poczytać w necie rodzaj oleju i ilość zależy od modelu skrzyni biegów o przenoszonej mocy. Ja mam 6-cio biegową o symbolu KNS i zalecanym olejem jest VW 052171A2, a na forum GOLFA znalazłem, że wchodzi 2,3 litra

                      Komentarz


                      • #12
                        Najlepiej dobrać na podstawie VIN, 403 Forbidden tam wysłałem mój nr vin i od razu odpowiedzieli jaki olej w jakiej ilości. No i też u nch zamówiłem opinie mają OK, a na alle bym się nie skusił o zakup nie wiadomo jakiego pochodzenia są oleje. Firma specjalizuje sie w skrzyniach cena porównywalna mam nadzieje że OK.

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X