Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Temperatura płynu chłodzącego 1.6

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Temperatura płynu chłodzącego 1.6

    Witam wszystkich serdecznie. Posiadam octavie 2 po lifcie z silnikiem 1.6 i fabrycznie założoną instalacja gazową. W miejscu gdzie normalnie są wskazania z czujnika temperatury mam poziom gazu jaki mi pozostał w butli, będzie to widać na grafice co ja wkleiłem. Moje pytanie do osób zorientowanych brzmi gdzie mogę sprawdzić, albo w jaki sposób temp. płynu. Jedynie temperatura oleju jest możliwa do sprawdzenia na centralnym wyświetlaczu.
    Załączone pliki

  • #2
    temperaturę płynu sprawdzisz w blokach pomiarowych silnika przez VCDS w bloku 1 na pozycji 2


    ...Moje Cappuccino MPi...

    Komentarz


    • #3
      Ale nie ma możliwości sprawdzenia tego podczas jazdy? Trochę mnie to dziwi, przecież temperatura płynu chłodzącego to jeden z najważniejszych pomiarów w trakcie prowadzenia pojazdu. Temperatura samego oleju wystarczy do kontroli i ewentualnego uniknięcia uszkodzenia silnika?

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez kraz34 Zobacz posta
        Witam wszystkich serdecznie. Posiadam octavie 2 po lifcie z silnikiem 1.6 i fabrycznie założoną instalacja gazową. W miejscu gdzie normalnie są wskazania z czujnika temperatury mam poziom gazu jaki mi pozostał w butli, będzie to widać na grafice co ja wkleiłem. Moje pytanie do osób zorientowanych brzmi gdzie mogę sprawdzić, albo w jaki sposób temp. płynu. Jedynie temperatura oleju jest możliwa do sprawdzenia na centralnym wyświetlaczu.

        A jak sprawdzasz temperaturę oleju na centralnym wyświetlaczu?

        Komentarz


        • #5
          W ustawieniach mdf chyba tak to się nazywa, są tam opcje takie jak średnie spalanie spalanie chwilowe zasięg na zbiorniku, albo butli zależy na czym jadę, i gdzieś tam między tym jest temperatura oleju. No chyba że przez pomyłkę przy tłumaczeniu napisali olej a nie płyn chłodzący

          Komentarz


          • #6
            Na wyświetlaczu MFA jest tmp Oleju a w Twojej wersji nie ma temperatury płynu tylko 2 kontrolki, niebieska i czerwona.

            ...Moje Cappuccino MPi...

            Komentarz


            • #7
              Ok czerwona to rozumiem że temp jest zbyt wysoka a niebieska że zbyt niska? Gdy jedna i druga się nie świecą to temperatura pracy silnika jest optymalna?

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez kraz34 Zobacz posta
                Gdy jedna i druga się nie świecą to temperatura pracy silnika jest optymalna?
                Dokładnie.

                Tak miałem w Fabii 2 FL i tak mam też teraz w nowym Clio.

                Jak mi fabia szalała to wyskakiwała czerwona kontrolka.

                Dla sprawdzenia podepnij komputer podczas jazdy na bloki pomiarowe i sprawdź jak się kształtuje temperatura podczas jazdy.

                Swoją droga prawie kupiłem taką Octavię jak Twoja z silnikiem CHGA ale odwiódł mnie od zakupu kolega gazownik w obawie przed serwisowanie tej instalacji i brakiem możliwości ingerencji w komputer.

                Jak się Twoja sprawuje (mniemam po przebiegu że świetnie) i jak ją serwisujesz?

                ...Moje Cappuccino MPi...

                Komentarz


                • #9
                  Powiem szczerze że auto mam od miesiąca i niewiele jeszcze wiem. Auto na gazie jeździ bardzo dobrze, jestem w szoku bo wcześniej miałem Stilo i tam przy spokojnej jeździe spalalo 8-9 l gazu a tu przy 900kg cięższym aucie spalanie ok 7l. Przejechałem już ok 2tys km i nie mam na co narzekać. Z biegiem czasu pewnie będę się tu więcej udzielał
                  ​​​​​​

                  Komentarz


                  • #10
                    Obu jeździło jak najdłużej. To fabryczna instalacja LPG ze sterownikiem zaszytym w sterownik PB z OBD. W Polsce jest tylko kilka warsztatów do serwisowania tego gazu.
                    Fakt instalacja pracuje idealnie.
                    Gratulacje zakupu i bezawaryjnej jazdy.

                    ...Moje Cappuccino MPi...

                    Komentarz


                    • #11
                      To z gazem fabrycznym jest ciekawe! Koleżanka te ma fabryczna instalacje i w trasie jazda 120-140 spalanie trochę powyżej 7 ja z instalacja LPG Tech muszę liczyć ok 9

                      Komentarz


                      • #12
                        Tam jest zupełnie inna instalacja, inny silnik i ponoć całkiem inna głowica.
                        Jak miałem kupić to mi chcący sprzedać sprowadzoną skodę tłumaczył że ceramizowane gniazda zaworowe i zupełnie inną mapę gazową. To wszytko mega fajnie chodziło, nie telepało budą jak BSE na wolnych i paliło ok 1 L więcej niż PB. Wyposażenie było nieosiągalne w Polsce z tym silnikiem ze skórzanymi fotelikami włącznie.
                        Niestety minus taki że niewiele serwisów umie serwisować to cudo a jak już umieją to cenią się jak złoto.

                        Więc z dwojga "złego" wybrałem BSE z naszą fabryczną instalacją z salonu. Telepie troszkę , pali ok 28% LPG więcej niż PB ale za to serwisuję ją sam póki co.

                        ...Moje Cappuccino MPi...

                        Komentarz


                        • #13
                          Ile gazu wlazi do butli w tym cudenku?

                          Co do temperatury to wlasnie olej jest wyznacznikiem tego kiedy mozna pokrecic wyzej.

                          Woda osiaga pion do 3km a olej ma optymalna temperature znacznie pozniej.
                          Moje 1.6 MPI BSE

                          Komentarz


                          • #14
                            Tyle co do nas. ok 43 L

                            ...Moje Cappuccino MPi...

                            Komentarz


                            • #15
                              Dokładnie tak. Ok 43l będę musiał znaleźć chwilę czasu i pogrzebać przy aucie... Dziś albo jutro zamawiam kabel i będę działał. Temat uważam za zamknięty. Chyba że ktoś ma coś jeszcze do dodania

                              Komentarz


                              • #16
                                Fajny (czasem nie) temat taka instalacja. Mam porównanie. W Octavii II mam "fabryczną" dokładaną w salonie. Auto z kierowcą około 1300 kg i spalanie około 8,5 l/100km LPG przy 102 KM. A w Astrze J 1.4 T LPG 140 KM z fabrycznym gazie przy przy masie auta z kierowcą 1500 kg 7,5 l/100km. Obydwie instalacje to Landi Renzo. Sprawdzone wielokrotnie na tej samej trasie. Pokazywany poziom paliwa aktualnie używanego. Jazda Astrą trochę szybsza. Na plus Astry skrzynia 6b, głowica wzmocniona no i hydrauliczna regulacja luzu zaworów. Niestety żaden gazownik tego nie sprawdzi i nie naprawi. Tylko ASO a i oni jedynie gotowca z centrali mogą wgrać, sprawdzić/ustawić ciśnienie gazu, nawet temperatury przełączania nie mogą zmienić. W razie poważnej awarii likwidacja sterownika od gazu i "normalny" montaż.

                                Komentarz

                                Pracuję...
                                X