Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Szumy, dudnienia z zawieszenia , Dunlop SP Sport Bluresponse?

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] Szumy, dudnienia z zawieszenia , Dunlop SP Sport Bluresponse?

    Nie wiem czy to dobre miejsce ale na razie piszę w dziale eksploatacja.
    Na wiosnę wymieniłem opony na nowe. Wcześniej były Bridgestone Turanza a teraz kupiłem Dunlopy SP Sport Bluresponse.

    Nie jestem pewien czy objaw jest związany z wymianą tych opon ale kojarzę że niepokojące odgłosy pojawiły się po ich założeniu.
    Są to odgłosu które określił bym jako dudnienie dobiegające spod podwozia, raczej od tyłu.
    Są najbardziej słyszalne przy mniejszych prędkościach ok 60-80 km i nie występują w sposób ciągły.
    Czy macie jakiś pomysł co to jest ? Czy to jest od nowych opon ? \
    Strasznie to wkurzające jest, opony miały być kilka db bardziej ciche od poprzednich (które były ciche) a tu taki zonk ...
    Może to jednak nie opony ...






    O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

  • #2
    Jak wygląda geometria samochodu? Te opony są naprawdę spoko więc raczej podejrzewałbym coś innego.

    Komentarz


    • #3
      Witam.
      Mam podobny problem co kolega. Chodzi o te dudnienie w pewnym przedziale prędkości. A dokładnie wygląda to tak. Cały czas jeździłem na fabrycznych stalówkach w rozmiarze 15" 6Jx15H2.ET 47.Opony 195/65 R 15. Dorobiłem się alufelg 6.5J x15H2 ET 50. No i po tej przekładce pojawiło się dudnienie w przedziale 60-90 km/h. Potem już tego nie słychać bo pęd powietrza zagłusza. Koła proste wyważone. Kierownica nie trzęsie. Czyżby może szersza felga jest powodem? poradźcie coś koledzy

      Komentarz


      • #4
        samtech84 - geometria auta chyba ok choć dawno nie sprawdzałem i nie mam żadnych złych objawów typu auto samo skręca, ściąganie przy hamowaniu itp.
        jak puszczę kierownice to samo utrzymuje właściwy kierunek.


        panefoki - dokładnie mam takie same objawy tzn. słychać to najmocniej pomiędzy 60-80 km i nie zawsze - takie coś jak "uuuuu"
        Przy większych prędkościach to pewnie nie zanika ale się nakłada i inne hałasy powodują że jest niezauważalne
        JA nie zmieniałem felg. Te same miałem i ten sam rozmiar opony Bridgestone Turanza a teraz mam tego Dunlopa.
        Jakie masz teraz opony ?


        Zastanawiam się co zrobić bo bardzo mnie to wkurza i chcę uniknąć awarii gdzieś w trasie:

        1) Sprawdzić geometrię
        2) Sprawdzić łożyska
        3) Zaczałem się zastanawiać czy to nie turbina ?
        4) Jest coś takiego jak ząbkowanie opon przy zawieszeniu wielowahaczowym ... ale nie miałem z poprzednimi oponami problemu.
        Może coś takiego się zdarzyć po tak niewielkim przebiegu na oponach ? Można to jakoś rozpoznać ?



        O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

        Komentarz


        • #5
          Mi też dudniło jak kupiłem co prawda używane opony Bridgestone Potenza, nie mówię że to te opony są złe, ja na takie trafiłem. Buczenie było przy każdej prędkości jednak najśilniejsze przy 60-80. Okazało się że to ząbkowanie opon , więc możecie zacząć od tego jeśli geometria jest zła Opony powinni zamienić na nowe jeśli faktycznie ząbkują.

          Komentarz


          • #6
            Wapniaro - czytałem opisy niby jak to ząbkowanie ma wyglądać ... ale jak szybko się może coś takiego pojawić ? Wymieniałem opony z końcem kwietnia
            i od tego czasu ledwie 3500 km przejechałem a odłosy mam już od dawna.


            O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

            Komentarz


            • #7
              Jak będzie geometria zła to opony wyząbkują się bardzo szybko. Jak kupiłem swoją O2 to miała tylne opony wyząbkowane od wewnątrz. Prowadziła się spoko ale profilaktycznie przed założeniem nowych opon zrobiłem geometrię i okazało się, że w tyle i zbieżność i kąty były złe.

              Komentarz


              • #8
                Witam podepnę się pod temat . U mnie takie objawy, może ktoś miał tzn. trzęsie kierownicą w zakresie 80-110km/h poniżej i powyżej tej prędkości jest ok. Koła wyważane kilka razy i już sam nie wiem co może być przyczyną . Miał ktoś podobne objawy??
                ByŁ Leonsio 1.8T 200 km. Jest Szkodnik 140km

                Komentarz


                • #9
                  A wyząbkowanie bardziej nie jest spowodowane źle działającym amortyzatorem - podskakujące koło, a zła geometria będzie powodować ścinanie opon z jednej z stron (albo od zewnątrz albo od wewnątrz)?

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez mcaris Zobacz posta
                    Witam podepnę się pod temat . U mnie takie objawy, może ktoś miał tzn. trzęsie kierownicą w zakresie 80-110km/h poniżej i powyżej tej prędkości jest ok. Koła wyważane kilka razy i już sam nie wiem co może być przyczyną . Miał ktoś podobne objawy??
                    U mnie jak trzepało kierownicą w okolicach 110km/h to spec od opon powiedział mi, że trzeba koła zoptymalizować, czyli ustawiają oponę względem felgi tak, żeby najmniej biła a następnie dopiero wyważają. U mnie ta optymalizacja kół pomogła.

                    Komentarz


                    • #11
                      U mnie nic nie trzepie kierownicą , nic auto nie ściąga przy normalnej jeździe czy przy hamowaniu. Nie widzę też żadnych śladów ząbkowania na oponie.
                      Najbardziej słyszalny hałas jest gdy przy prędkości 80 km/h zdejmę nogę z gazu i auto trochę zwolni hamując silnikiem. Sprawdzę jeszcze dzisiaj ciśnienie w oponach ale myślę że jest prawidłowe. Potem czeka mnie chyba podnośnik i sprawdzenie łożysk.


                      O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                      Komentarz


                      • #12
                        Heh gdzie ja takiego szpeca znajdę. aronus Robiłeś to w jakimś profesjonalnym warsztacie czy w pierwszym lepszym ( w co wątpie)
                        ByŁ Leonsio 1.8T 200 km. Jest Szkodnik 140km

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez mcaris Zobacz posta
                          Heh gdzie ja takiego szpeca znajdę. aronus Robiłeś to w jakimś profesjonalnym warsztacie czy w pierwszym lepszym ( w co wątpie)
                          Robiłem optymalizację w dużym warsztacie wulkanizacyjnym podobno mają do tego jakąś maszynę.

                          Komentarz


                          • #14
                            W każdym mogą to zrobić, ale zwyczajnie się im nie chce. Bo czas stracą, a przecież więcej nie zapłacisz. Ta cała "optymalizacja" to zwykłe zdjęcie i obrócenie opony względem felgi, napompowanie i sprawdzenie czy jest lepiej.

                            Doważanie dynamiczne jest też skuteczne. Miałem robione w zeszłym roku. Zawsze jest mniej ciężarków po takiej operacji oraz ślad na oponie.
                            Zbierałem informacje przed świadomym zakupem o2 z końca produkcji. Jednak używane tsi nie nadaje się do zakupu. Szkoda, bo buda mi się podoba. :-(

                            Komentarz


                            • #15
                              U mnie temat się rozwija następująco.
                              Sprawdziłem ciśnienie i okazało się nieprawidłowe.
                              Z tyłu miałem 2 atmosfery zamiast 2,2 a przód lewy 1,9 ...
                              Zwykle sprawdzam po przekładce czy mi dobrze napompowali ale czy tak było tym razem to głowy nie dam.
                              Jeżeli jeździłbym 3500 km / przez 3 miechy to mogły by się opony zużyć i dawać taki hałas ?
                              Z drugiej strony ten hałas miałem prawie od początku ...Bieżnik nie wygląda na problem z ząbkowaniem.
                              Po regulacji ciśnienia zmieniło się tyle że mniej słychać te hałasy w przedziale 60-80 km /h
                              ale pojawiły się wyraźniej na wolno i szybko (140 km/h) pokonywanych łukach.


                              O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                              Komentarz


                              • #16
                                Hałas nasilał się wraz z kolejnymi przejechanymi kilometrami. Byłem coraz bardziej pewny że to tylne lewe łożysko. Serwis potwierdził przypuszczenia. Piasta wymieniona na fabrycznego FAGa i w końcu jest cisza. Temat do zamknięcia.


                                O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                                Komentarz

                                Pracuję...
                                X