Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

LPG w 1.6 MPI BSE

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • LPG w 1.6 MPI BSE

    Witam wszystkich... Od niedawna jestem właścicielem Octavii 2 1.6 MPI z silnikiem o oznaczeniu BSE. Kupiłem autko już zagazowane i na te chwile wszystko jest ok. No może poza tym że bierze olej ale to podobno nic nadzwyczajnego... Przebieg 190000 na gazie przejechane 60000km. Olej motul 5w40 natomiast mam pytanie o te silniki BSE z LPG. Czy są wśród forumowiczów właściciele takich motorów z lpg jakie są wasze opinie ewentualnie jakie problemy je trapią i jakie mogą być koszty ich usunięcia... Dziękuję za pomoc z góry... Grzegorz

  • #2
    Mam ten sam motor .Gaz zakladany 1.5 roku temu więc przebieg w porownaniu z twoim znikomy ale odpukać nic złego sie nie dzieje.Noge mam ciężkawą wiec i lpg lyka troche wiecej i oleum troche dolewac muszę. Regularna zmiana filtrow ,przeglądy i do przodu. Mialem obawy czy kupując auto z tym kodem silnika gazować ale doszedłem do wniosku że rożnica ceny paliw zrekompensuje mi ewentualne naprawy :-).

    Komentarz


    • #3
      Dzięki za odpowiedź i tak tobie jak i sobie życzę bezproblemowej dalszej eksploatacji

      Komentarz


      • #4
        Gdzieś kiedyś wyczytałem, że te BSE głowice są z meksyku i są bardziej podatne na usterki z gazem. Moja ma na gazie przelatane od fabryki 150kkm i jeździ. Olej wypije jak obroty wysokie około 4 tyś.

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez Grzegorz0330 Zobacz posta
          Czy są wśród forumowiczów właściciele takich motorów z lpg jakie są wasze opinie ewentualnie jakie problemy je trapią i jakie mogą być koszty ich usunięcia
          Ile było już takich tematów na tym forum

          Generalnie jak dbasz tak masz i tyle

          Prędkości autostradowe i standardowe przełożenia w skrzyni biegów - powinieneś się liczyć ze zużyciem oleju. A tak to zero problemów związanych z gazem itp. Ważne, żeby instalacja była dobrze wyregulowana, coby nie była zbyt uboga mieszanka.

          Ogólnie to tankować za ~1/2 ceny beny i jeździć
          Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
          FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

          Komentarz


          • #6
            Tankując 1 cały bak lpg oszczędzasz mniej więcej na całościowy przegląd instalacji. Taki przegląd wypada zrobić przynamniej raz w roku. Więc zawsze śmieje się z ludzi co mówi, że lpg to wydatek, że później te przeglądy i nic się nie oszczędza. Powie to ten co nigdy nie mial lpg

            Komentarz


            • #7
              Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Zgadzam sie z opinią "jak dbasz tak masz" tyle że dotyczy to przede wszystkim samochodów nowych. Kiedy kupujesz samochód z przebiegiem 200 tyś i więcej to przysłowie powinno brzmieć "masz tak jak dbali poprzedni właściciele, a wszyscy wiemy że z tym bywa różnie
              Ostatnio edytowany przez Grzegorz0330; [ARG:4 UNDEFINED].

              Komentarz


              • #8
                Ano różnie

                Tak z ciekawości to jakie masz komponenty w instalacji? Konkretnie to wtryski, reduktor i sterownik.

                Jak już kolega wyżej wspomniał, ważne, aby pamiętać o wymianie filtrów FC i FL (zależne od przebiegu lub od czasu), IMO max. to 15kkm, bo różnie z jakością gazu w Polsce bywa.
                Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                Komentarz

                Pracuję...
                X