Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

VCDS sprawdzenie sondy lambda i wtryskiwaczy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • VCDS sprawdzenie sondy lambda i wtryskiwaczy

    Witam. Borykam się z problemem drgawek silnika na jałowym wraz z chwilowym wzrostem spalania. Świece oraz cewki są nowe. Dolot szczelny.Chce sprawdzić poprawność działania sond lambda oraz wtryskiwaczy. Czy możecie mi podpowiedzieć na których kanałach to sprawdzić oraz jakie wartości są prawidłowe. O2 1.4TSI CAXA

  • #2
    Też się z chęcią dowiem jak tam to wygląda w TSI sonda jest zapewne w 033. Wtrysków raczej sie nie da sprawdzić a przynajmniej nie jak w dieslu. W grupie 020 mozna odczytać stuki. W 015, 016 missfire. Zakładając, że powtarza się stale na jednym cylindrze można podmienić wtrysk miejscami i sprawdzić czy się zmieni.. Pompę sprawdza się coś koło 200 bodajże.

    Komentarz


    • #3
      Dzięki za wskazówki. Osobiście nie posiadam VCDSa( pozyczam od kolegi) stąd moje pytania. Jakie powinny być wartosci dla sond wskazujące ze sa sprawne? Tak samo dla wtryskow..Co do ewentualnej podmiany wtryskow to w 1.4TSI nie jest tak prosta sprawa, jest trochę zabawy. Dodam że zacząłem od wyczyszczenia i adaptacji przepustnicy, nic to nie dało. W między czasie padły 2 cewki, wymieniłem wszystkie 4 BERU wraz z świecami NGK. Paliwo też zmieniane, tzn tankowanie na flotowych stacjach, za każdym razem to samo. Drgawki silnika i czasami wchodź spalanie z 0,7 do 0,9l/h. Przed problemem spalanie na jalowym wynosiło 0,6l/h. Największe drgawki są przy załączonej klimie, cala buda skacze. Czuć to na fotelu i kierownicy. Bez klimy też są drgawki ale nie zawsze, są momenty ze silnika równo pracuje.

      Komentarz


      • #4
        Odczyty VCDS:
        Lambda Control (Aging Check Bank 1 Sensor 1 :
        Catalytic Converter Bank 1 Temp: 265stopni (silnik rozgrzany temperatura wody 90)
        Dynamic Factor: 0,97

        Kanał 043:
        Lambda Voltage Bank1 Sensor1: 0,47V

        Kanał 036:
        Sensor Voltage Bank 1 senso 2: 0,47V

        kanał 033- Lambda Control
        Lambda Control Bank 1 Sensor 1: 0,8%
        Sensor Voltage Bank Sensor 1 : 1,45V - przy pracy jałowej
        Przy dodawaniu gazu napięcie wzrasta do około 2,5V

        Kanał 026 spalanie stukowe:
        Knock Sensor Voltage Cylinder 1: 1,248V
        Knock Sensor Voltage Cylinder 2: 0,936V
        Knock Sensor Voltage Cylinder 3: 1,092V
        Knock Sensor Voltage Cylinder 4: 0,936V


        Wypadanie zapłonów-0

        Komentarz


        • #5
          Temat do zamknięcia, znalazłem przyczynę, silnik teraz pracuje jak należy.

          Komentarz


          • #6
            Podziel się rozwiązaniem, może komuś pomożesz. Ciekawi jesteśmy.
            Pozdrawiam,


            Zapraszamy na Spoty klubowe w Trójmieście - LINK do harmonogramu

            Komentarz


            • #7
              Pewnie rozrząd jak to w TSI/tfsi

              Komentarz


              • #8
                Tak szybko rozrządu bym nie zrobił, nawet rąk nie pobrudzilem. Poza tym rozrzad mam zmieniony jakies 30kkm temu. Trzeba było na autostradzie silnik "przewietrzyć" i jak do tej pory jest ok.

                Komentarz


                • #9
                  O fajne rozwiązanie żeby wszystkim to pomagało świat byłyby piękniejszy

                  Komentarz

                  POWRÓT NA GÓRĘ
                  Pracuję...
                  X