Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2FL][1.4TSI] Nagrzewanie silnika - za wolno ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2FL][1.4TSI] Nagrzewanie silnika - za wolno ?

    Cześć,

    szukałem w wyszukiwarce ale nie znalazłem podobnego tematu. Jeśli jestem kiepski w szukaniu to proszę skierujcie do istniejącego.

    Zastanawiam się jak wygląda u Was nagrzewanie się tytułowego silnika. Od kilku dni jest zimniej, a ja się zastanawiam czy wszystko u mnie działa jak należy.
    Przed wczoraj na trasie 10 km płyn ledwo podszedł pod 90 stopni. Wydaje mi się że jest duża różnica do tego jak było kilka stopni więcej na zewnątrz.
    Chłodnica zimna - termostat wydaje się ok. Auto kupiłem na początku marca - jeszcze było chłodno. Nie pamiętam niestety czy tak wolno się wtedy nagrzewał czy nie. Może to tylko moje paranoje i tak ma być Jeśli to ma znaczenie to wymieniałem tydzień temu olej z filtrem na 0w40. Wcześniej nie do końca wiem co było - raczej castrol.

    Dzięki i czekam na opinie.

  • #2
    10 km to raczej sporo , z moich obserwacji widzę że w obecnej temperaturze (+2 do +8 stopni) 1.6 benzyna potrzebuje 4 może 5 kilometrów na pełne rozgrzanie a 1.9 TDI 5-6 kilometrów do osiągnięcia około 90 stopni.
    Z tym że te kilometry robię po mieście ale nie w korkach a raczej płynny ruch , bez świateł.

    Komentarz


    • #3
      Dzisiaj rano nie ujechałem kilometra gdy już z kratek coś ciepławego zaczynało dmuchać. Ale auto nocuje w murowanym garażu.

      Jak dla mnie, to nagrzewa się błyskawicznie (w porównaniu do 1.8 tdci).

      Komentarz


      • #4
        ja trzymam pod chmurką i jak jest zimno czyli minusy to trochę to trwa nie bedzie to tak szybko jak stary 1.6. rano spokojnie 2km przez miasto i wjazd na trasę i po 2km na 6 biegu zawsze bedzie 90 stopni. im wolniejsza jazda i delikatne operowanie gazem tym dłużej.
        Sławka wozi Superb 2 FL
        http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-by-slawko80rr

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
          Dzisiaj rano nie ujechałem kilometra gdy już z kratek coś ciepławego zaczynało dmuchać. Ale auto nocuje w murowanym garażu.

          Jak dla mnie, to nagrzewa się błyskawicznie (w porównaniu do 1.8 tdci).
          to że z kratek leci ciepłe powietrze tzn że silnik jest ciepły????
          Kodiaq 1.5 DSG Style

          Komentarz


          • #6
            Po uruchomieniu zimnego silnika, 90 st. C osiąga u mnie:
            - trasa ( do 90 km/h) przejechanych ok. 8 km,
            - miasto ok.5 km.
            Znaczy nie ma dużych strat cieplnych ​.

            Aha. Założyłem wykładzinę na klapę silnika ( 1.4 tsi nie miał fabrycznie ).
            Nie wiem czy przyspiesza to rozgrzewanie, ale na pewno wolniej topi się śnieg na klapie.
            Ostatnio edytowany przez bob the builder; 17837.

            Komentarz


            • #7
              8 km w trasie to zdecydowanie za długo, to są wartości dla diesla.
              Zamieszczone przez Tomek000 Zobacz wpis

              to że z kratek leci ciepłe powietrze tzn że silnik jest ciepły????
              Raczej "ciepławy". No bo raczej niemożliwe, żeby auto z tym silnikiem miało grzałkę PTC.

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
                8 km w trasie to zdecydowanie za długo, to są wartości dla diesla.


                Raczej "ciepławy". No bo raczej niemożliwe, żeby auto z tym silnikiem miało grzałkę PTC.
                Od "ciepławego" (wskazówka jeszcze nie zdąży ruszyć) do 90st jeszcze bardzo daleka droga.


                tak czy inaczej, tsi EA111 grzeje się długo, nie dużo szybciej od TDI (wczesniej miałem 1.6tdi CAYC), sprawniej grzeje się dopiero EA211
                Kodiaq 1.5 DSG Style

                Komentarz


                • #9
                  Jak pisałem wcześniej porównuję do swojego byłego diesla (ostatni diesel forda, chyba najgłośniejszy CR w historii), a wtedy różnica jest kolosalna. Nie przesadzam.

                  Komentarz


                  • #10
                    U mnie przy obecnej pogodzie 90 stopni silnik osiąga w 15 minut(14km trasy do 85km/h lub 6km miejskiej jazdy - od wyjechania z parkingu do opuszczenia miasta). To długo?
                    Dodam że dwa tygodnie wcześniej został wymieniony płyn chłodzący wraz z termostatem, ogrzewanie włączam zaraz po uruchomieniu silnika a podczas jazdy przyspieszam powoli, zmieniam biegi max. przy 2300 obrotach (żeby nie katować na zimnym silniku) i hamuję silnikiem tak często jak to możliwe.

                    Komentarz


                    • #11
                      To u mnie wydaje się wolniej Muszę potestować z podpiętym interfejsem na bluetooth.

                      Komentarz


                      • #12
                        Wolniej niż diesel? Niemożliwe.

                        Komentarz


                        • #13
                          U mnie w Golfie VI 1.4 TSI podobnie auto nagrzewa się dłużej niż np. 1.6MPi lub 1.6TDI. Nie wiem czym to jest spowodowane, ale do temperatury 90 st. C na zegarach muszę przejechać ok. 10km.
                          VW Golf Sportsvan 1.2 TSI 110KM

                          Komentarz


                          • #14
                            To wychodzi na to, że mój jest zepsuty. Kilka dni temu znów się dziwiłem, ze z kratek leci ciepłe, a jeszcze kilometra nie przejechał. Na początku myślałem, że jednak PTC jest na pokładzie.

                            A cały czas czeka mi pełna osłona pod silnik. Co to będzie, jak ją w końcu założę..?

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
                              To wychodzi na to, że mój jest zepsuty. Kilka dni temu znów się dziwiłem, ze z kratek leci ciepłe, a jeszcze kilometra nie przejechał. Na początku myślałem, że jednak PTC jest na pokładzie.

                              A cały czas czeka mi pełna osłona pod silnik. Co to będzie, jak ją w końcu założę..?
                              jaki zepsuty?? w każdym jednym leci ciepłe powietrze po kilkuset metrach w moim też, tylko ma się to nijak do rozgrzania silnika i 90st płynu.
                              W poprzednim miałem PTC to wręcz gorące leciało po chwili, w TSI tylko ciepłe.

                              ciągle nie rozumiesz że: "nagrzany" nie równa się "leci ciepłe powietrze"

                              Kodiaq 1.5 DSG Style

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis

                                A cały czas czeka mi pełna osłona pod silnik. Co to będzie, jak ją w końcu założę..?
                                Centralne będziesz miał w garażu

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez Tomek000 Zobacz wpis

                                  ciągle nie rozumiesz że: "nagrzany" nie równa się "leci ciepłe powietrze"
                                  Rozumiem. Tylko co ci z takiego "nagrzanego"? Ta wskazówka w zegarach to tylko pi-razy-oko wskazuje. Już lepiej byłoby kierować się temperaturą oleju.

                                  A "leci ciepłe" ma wartość realną, praktyczną: Bo nie marzniesz w aucie.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
                                    Rozumiem. Tylko co ci z takiego "nagrzanego"? Ta wskazówka w zegarach to tylko pi-razy-oko wskazuje. Już lepiej byłoby kierować się temperaturą oleju.

                                    A "leci ciepłe" ma wartość realną, praktyczną: Bo nie marzniesz w aucie.
                                    zgoda, ale nie trzeba 90st płynu czyli rozgrzane auto, żeby nie marznąć w aucie, bo wskazówka może nie ruszyć nawet a w środku już ciepło, więc nie rozumie problem.

                                    btw w momencie ustawienie wskazówki w pionie olej ma u mnie około 55st dopiero
                                    Kodiaq 1.5 DSG Style

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      No, czyli silnik nadal nie jest rozgrzany do temperatury roboczej. A o tej wskazówce-wyroczni tu ciągle mowa.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Moj 1,9 TDI po postoju okolo 10 godzin na dworze w 1,5*C nawet po 10 km autostrada z V=100 kmph nie lapie idealnego pionu na wskazniku temperatury. Tyle, ze traktuje delikatnie gaz (bez uzywania turbo) i jak moge, hamuje silnikiem. Wypada sie cieszyc, ze sie nie rozgrzewa. Znaczy, mniejsze straty ciepla ma

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez Rauxel Zobacz wpis
                                          Tyle, ze traktuje delikatnie gaz (bez uzywania turbo)
                                          Jak ty to robisz, skoro turbina startuje razem z silnikiem?

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Dzisiaj wystartowałem o 1:00 w nocy przy 4 st.C. Po ok 2,5km leciało już ciepłe powietrze, a wskazówka na 90st.C wskoczyła przy ok. 6-6,5km. Delikatna i powolna jazda.
                                            VW Golf Sportsvan 1.2 TSI 110KM

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Ostatnie testy w jeździe miejskiej. Jazda normalna do 2,5k rpm. Po 8 km - wskazówka w pionie. Wg. aplikacji 75 stopni. To akurat wiem że normalne - wskazówka w pionie wskazuje pewien zakres temperatur. Rano po staniu cała noc na zewnątrz po przejechaniu 2,5 km wskazówka temp ledwo drgnęła. Powietrze które leci z nawiewu letnie.

                                              Generalnie wydaje mi się że silnik wolniej łapie temperaturę po wymianie oleju. Wcześniej było nie wiadomo co - raczej castrol. Teraz Ravenol SSL 0W40. Nie wiem czy to możliwe co piszę? Czy to tylko moje paranoje

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
                                                Jak ty to robisz, skoro turbina startuje razem z silnikiem?
                                                Skrot myslowy. Chodzilo mi raczej o to, ze nie uzywam jej "mocy roboczej" To, ze sie kreci swodobnie, niech sie kreci. Ale pompowac nie musi, bo na zimnym oleju to wyrok smierci.

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Wczoraj zrobiłem test. temp powietrza 1,5 stopnia tryb jazdy powiedzmy miejski czas nagrzania do 90 stopni ( na liczniku) 10 min (5 km)

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X