Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

DPF kontrolka on

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    A bledy jakie wyskakuja w sterowniku silnika po takiej dluzszej przerwie ?? Czujniki temperatur i cala reszta sa dobrze podlaczone ??
    Spritmonitor.de

    Komentarz


    • #27
      Może czujnik różnicy ciśnień DPF szwankuje? Nie pamiętam, czy VCDS pokazuje błąd tego czujnika.

      Ostatnio edytowany przez gradek; 9065.

      Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE 181,2 KM 413,9 Nm
      Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
      Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

      Komentarz


      • #28
        Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpis
        A bledy jakie wyskakuja w sterowniku silnika po takiej dluzszej przerwie ??
        Z tego co pokazuje komp problem jest z sondą lambda tą pierwszą przy turbinie.
        I teraz jak to możliwe, że dziwnym trafem padła sonda zaraz po tym jak robili DPF?
        Przypadek? Czy uszkodzili ją podczas wypięcia?

        Pojechałem do nich, sondę wykręcili, coś tam przeczyścili, wkręcili i check zgasł.
        Podczas jazdy zgasła też spirala, trybu serwisowego nie było, przejechałem 15 km 2500 obrotów i kontrolka od zapełnienia filtra zgasła.
        Przejechałem kolejne 15 km, auto gasząc po drodze 4 razy, po czwartym razie i 2 km przejechane wrócił check i takie oto błędy
        No i teraz pytanie , wymienić sondę i będzie spokój (320 zł) czy co robić?
        Rzecz jasna umówiłem się na dziś, że mają tam grzebać, nie mam czasu siedzieć tam pół dnia.

        Martwi mnie to, że sondę wymienię a nic to nie zmieni bo błąd będzie nadal.
        Jak już ją wymienię to już jej nie zwrócę.

        No i najpierw pojawia się błąd od filtra a dopiero później od sondy.
        Więc czy to na pewno sonda jest winna a nie zła adaptacja filtra?

        008194 - Filtr cząstek stałych; zespół 1
        P2002 - 006 - za mała skuteczność - Sporadyczny
        Ramka zamrożona:
        Stan błędu: 00000001
        Priorytet błędu: 5
        Częstość błędu: 1
        Wew. licznik błędów: 40
        Przebieg: 187939 km
        Wskaźnik czasu: 0
        Data: 2000.00.00
        Czas: 11:43:31

        Ramka zamrożona:
        Obroty silnika: 800 /min
        Moment obrotowy: 32.0 Nm
        Prędkość: 0.0 km/h
        (bez jednostek): 0.0
        Lambda: 98.8 %
        Ciśnienie: 0.0 mbar
        Czas: 419.3 s

        009766 - Liniowa sonda lambda Z1 S1; obwód dostrajający pompy tlenowej
        P2626 - 008 - przerwa - Sporadyczny - MIL zapalona
        Ramka zamrożona:
        Stan błędu: 10101000
        Priorytet błędu: 2
        Częstość błędu: 3
        Wew. licznik błędów: 40
        Przebieg: 187940 km
        Wskaźnik czasu: 0
        Data: 2000.00.00
        Czas: 11:51:08

        Ramka zamrożona:
        Obroty silnika: 1504 /min
        Moment obrotowy: 0.0 Nm
        Tekst: 31.88
        Tekst: -0.04 V
        Napięcie: 4.98 V
        Tekst: 784 C
        (bez jednostek): 108.0
        Była O2 RS 190 km / 436 Nm
        Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

        Komentarz


        • #29
          Sonda wymieniona A błędy zostały tyle że inne.
          przerwa w obwodzie i usterka elementu grzejnego.
          czyżby nowa sonda była wadliwa?
          2h walki i nic jutro walczą dalej
          Była O2 RS 190 km / 436 Nm
          Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

          Komentarz


          • #30
            sonda na swojej wtyczce pomiędzy pinem 3 i 5 powinna mieć rezystancję - strzelam - kilkadziesiąt omów?
            a ten błąd stwierdza że obwód jest otwarty czyli brak rezystancji, więc albo sonda walnięta albo wiązka
            jeśli sonda na obwodzie grzania będzie miała jakąś rezystancję, to walnieta wiązka jest w stronę auta, czyli przy demontażu coś urwali...
            ... albo sonda nie taka
            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
            poprzednie modele:
            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

            Komentarz


            • #31
              jadę dziś znów na "poszukiwania" przyczyny.
              Dziwne tylko jest to, że przy poprzedniej sondzie błędy były inne i tu też są inne.
              Chyba, że tak jak piszesz sonda jest inna. Kostka pasuje ale coś nie bangla.
              Sonda dobierana po numerze VIN i występowała tylko jedna.

              Znalazłem wczoraj dwa rozizolowane przewody elektryczne za gruszką od turbiny - z gruszki wychodzą 3 przewody z czego dwa na odcinku 2-3 mm nie miały izolacji i się stykały - gołe przewody. Zaizolowałem. Dziś dla gościa pokażę , że jednak musieli coś spierniczyć.
              Teraz to przepychanie się kto jest winny bo oczywiście mechanik się nie przyzna do winy, że coś mógł spartolić.
              Zły jestem na siebie, że chciałem zaoszczędzić czas i zamiast pojechać do swojego mechanika, żeby wyjął DPF pojechałem do nich gdzie zrobili to na miejscu.
              Już ten czas kosztował mnie 4 stówy za sondę, która i tak nie działa.
              Ostatnio edytowany przez oolsztyniak; 1498.
              Była O2 RS 190 km / 436 Nm
              Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

              Komentarz


              • #32
                No tak to niestety jest, jeden na drugiego teraz.
                Spritmonitor.de

                Komentarz


                • #33
                  Na 99% jest usterka w obwodzie bo wali błędami aż miło.
                  Niestety jak to przed świętami nikt nie ma czasu, do tematu mamy wrócić po świętach.
                  Tzn firma, która regenerowała DPF nie umywa rąk od problemu, ma się nim zająć po świętach.
                  Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                  Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                  Komentarz


                  • #34
                    Okazało się , że na postoju też czyści filtr . Zostawiłem na 30min od osiągnięcia 90C przez olej przy obrotach 1900, potem wróciłem wyłączyłem, odpaliłem i jak tylko ruszyłem kontrolka znikła. Dziś mija tydzień i specjalnie nie jeździłem daleko. W sumie ta próba na postoju zrobiona z lenistwa, nie miałem ochoty wyskakiwać na ekspresówkę . Oczywiście wszystko co napisałem do obalenia
                    Ostatnio edytowany przez jakbli; 47390.

                    Komentarz


                    • #35
                      Zamieszczone przez jakbli Zobacz wpis
                      Okazało się , że na postoju też czyści filtr . Zostawiłem na 30min od osiągnięcia 90C przez olej przy obrotach 1900, potem wróciłem wyłączyłem, odpaliłem i jak tylko ruszyłem kontrolka znikła. Dziś mija tydzień i specjalnie nie jeździłem daleko. W sumie ta próba na postoju zrobiona z lenistwa, nie miałem ochoty wyskakiwać na ekspresówkę . Oczywiście wszystko co napisałem do obalenia
                      U mnie wypala na parkingu. Żaden problem.

                      Wysłane z mojego R1 HD przy użyciu Tapatalka

                      Komentarz


                      • #36
                        Okazało się, że mój problem wcale nie był problemem wiązki elektrycznej czy sterownika. Problem był tak błachy , że szkoda gadać. Okazało się, że błąd komputera oraz błąd sondy (nowej sondy) był błędem spowodowanym zamontowaniem złej sondy po wymianie sondy na inną problem zniknął. Szkoda tylko , że kosztowało mnie to dwie sondy, półtora tygodnia bez auta i diagnozę w ASO. Do tego zaangażowanie kilku znajomych w celu pomocy w identyfikacji problemu. A wystarczylo zmienic sonde. Mechanik , który demontował starą też nie popisał się elokwencją gdyż wyjął inną i zamontował inną.
                        Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                        Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                        Komentarz


                        • #37
                          Zamieszczone przez PrzemekEdward Zobacz wpis
                          U mnie wypala na parkingu. Żaden problem.

                          Wysłane z mojego R1 HD przy użyciu Tapatalka
                          Kolego ile srednio zajmuje to czasu. Próbowałem ponownie ale po godzinie się poddałem bo nie zgasła

                          Komentarz


                          • #38
                            Zamieszczone przez jakbli Zobacz wpis

                            Kolego ile srednio zajmuje to czasu. Próbowałem ponownie ale po godzinie się poddałem bo nie zgasła
                            Na parkingu można próbować, jak trwa "normalna" procedura wypalania - tzn kiedyś się rozpoczęła i czekasz na jej dokończenie. Jednak jak, już się pali kontrolka DPF, to tylko jazda, w określonych warunkach, może pomóc

                            Komentarz


                            • #39
                              Zamieszczone przez jakbli Zobacz wpis

                              Kolego ile srednio zajmuje to czasu. Próbowałem ponownie ale po godzinie się poddałem bo nie zgasła
                              Ok. 20 minut. Specjalnie dla was poczekalem. Czasami nie wiem nawet ze wypala bo robi to bez mojej wiedzy.

                              Wysłane z mojego R1 HD przy użyciu Tapatalka

                              Komentarz


                              • #40
                                Zamieszczone przez Eryk Konieczny Zobacz wpis

                                Na parkingu można próbować, jak trwa "normalna" procedura wypalania - tzn kiedyś się rozpoczęła i czekasz na jej dokończenie. Jednak jak, już się pali kontrolka DPF, to tylko jazda, w określonych warunkach, może pomóc
                                Jazda nie pomoże bo jest usterka. Nie ma siły. Oczywiście mogę się mylić ale zadałem pytanie rodzinie (mechanicy samochodowi) i potwierdzili.

                                Wysłane z mojego R1 HD przy użyciu Tapatalka

                                Komentarz


                                • #41
                                  Zamieszczone przez PrzemekEdward Zobacz wpis
                                  Jazda nie pomoże bo jest usterka.
                                  usterka czego?
                                  Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                                  Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    oolsztyniak kolega chyba miał na myśli usterkę zapchanego DPF-a
                                    Nie wiem, czy jestem szczęściarzem, ale przez 8 lat nie wiem co to DPF.
                                    Widocznie mi się wypala, a ja nic o tym nie wiem, a może dlatego, że codziennie pokonuję trasę Chorzów - Tychy i nie ma się kiedy zapchać?
                                    Ostatnio edytowany przez gradek; 9065.

                                    Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE 181,2 KM 413,9 Nm
                                    Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
                                    Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      U mnie przez 9 lat też był spokój, ba był nawet do momentu jak oddałem go do regeneracji "profilaktycznie" także też nie wiedziałem co to DPF
                                      Ja u siebie wiem kiedy filtr się wypala troszeczkę praca silnika się zmienia i wydech jakby bardziej burczy
                                      Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                                      Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Przy zamkniętych szybach nie słyszę wydechu

                                        Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE 181,2 KM 413,9 Nm
                                        Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
                                        Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          Musialem wyskoczyć na ekspresówkę jednak. Cholera miesiąc spokoju było.

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            Jeśli po miesiącu znów kontrolka szykuj się na regenerację
                                            Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                                            Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              A u mnie znowu i dziwne bo w trybie serwisowym nie wypala.

                                              Załączone pliki

                                              Komentarz

                                              POWRÓT NA GÓRĘ
                                              Pracuję...
                                              X